{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

terrarie indretning hjælp :) {{forumTopicSubject}}

hej.
jeg står og har købt et terrarie på 585 l, som jeg skal indrette til grønne vand agamer.
jeg vil gerne ha lidt hjælp til indretningen, så de får det optimale nye hjem
jeg har lagt spagnum i bunden, og så terrabark ovenpå, da jeg har fået at vide at det holder bedre på fugten. så har jeg sat en terraglo 50w sunglow pære i en fatning. jeg hr 2 lysrør i toppen, men aner ikke hva for nogen rør det er. hva skal jeg mere ha i ud over nogen planter og rødder ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  terrarie indretning hjælp :)
  • #2   11. apr 2010 ja glemte og skrive at de får en balje til at svømme rundt smiley

• #6   11. apr 2010 ja skal oz h købt et hydrometer, tror jeg nok det hedder smiley den der måler luftfugtigheden.
    kan jeg gdt have rigtig planter i terrariet eller vil de blive ødelagt ?

• #7   11. apr 2010 der står på pakken at der er UVA stråler, men ellers er der vidst uv lys i toppen a terrariet.

der står tight beam på pakken

• #9   11. apr 2010 kr
    har en automatisk duscher, men skal bare lige finde ud af hvordan den fungere. fik ikke lige spurgt sælger :S kan jeg ikke bare ta i den lokale brugs eller noget og købe planter og så bare omplante uden gødning?

¤ Louise & Asya ¤
    timer har jeg sat på g der er ca 35-40 grader i den varme ende, ved dog ikke lige i den kolde endnu smiley

nu har jeg lagt trærødder en balje med vand og lidt sten, så nu mngler jeg bare lidt planter, gider ikke have kunstige planter synes det er grimt.

• #11   11. apr 2010 er der nogen a jer der ved hvordan et hygrometer virker ??

jeg har så'n en dims og har sat en vandpumpe til s¨den sku vande automatisk så luft fugtugheden blir holdt ved de 80% men med ikke m jeg har sat det rigtigt til. har at de to dimser jeg kan dreje på, på 80 og de 2 jeg tror er målere er ført ind i terrariet. har jeg gjordt det rigtigt??

• #12   11. apr 2010 Hvis du gerne vil have levende planter i terrariet så pas på at de ikke kan være giftige for agamen, hvis nu de skulle få lyst til at nappe en bid af den smiley

Det er også en god idé at have et par huler de kan gemme sig i, både for at få fred men også for at de kan regulere deres kropstemperatur lidt... hvis det kan lade sig gøre..

Vitamin tilskud er også en god idé, og selvfølgelig at fodre varieret... hvad har du mulighed for at fodre med? hvis jeg må spørge smiley

• #13   11. apr 2010 Den udgave af et hygrometer som jeg har set i min lokale dyreforretning er yderst nem at bruge.... Det er en lille rund dims med sugekop bag på, så du kan sætte det fast på terrariet et passende sted.. og så kan du ellers bare aflæse tallene på det smiley

• #14   11. apr 2010 http://www.avifauna.dk/terra-hygrometer-p-5047.html?osCsid=eriubuv8m4dgh0r45fe79anmc4

Det er dét her hygrometer jeg taler om smiley
    Hvis linket altså virker ordenligt..

• #15   12. apr 2010 jeg har mulighed fr at fodre med kakelakker, fårekyllinger, melorme, små og kæmpe store og græshopper smiley og vitaminer har jeg.
    det er fordi at det hygrometer jeg har fået med til terrariet sku være automatisk, så den måler og vander så fugtigheden forbliver de 80% men det eneste er at jeg ikke ved hvordan jge indstilller det. den sidder i kontakten og der er der sat et vandingssystem til.

• #16   12. apr 2010 Aah okay smiley
    Den type hygrometer kender jeg ikke lige, men mon ikke du kan finde noget om det på internettet?
    Som man siger, google is your friend smiley

Jeg vil råde dig til at bestille foder over nettet og eventuelt avle noget af foderet selv. Det er umådeligt dyrt i dyrebutikker..

Er det 2 grønne vandagamer du skal have eller bare en enkelt? smiley

• #17   12. apr 2010 jeg kan ta foder med hjem fra arbejdet smiley
    jeg skal ha 2 hunner og en han smiley

jeg kan ikke finde lige den jeg har på nettet, har ledt og ledt :S

• #18   12. apr 2010 Det bliver da spændende, held og lykke med det smiley
    Nå for pokker, det var da træls... kan du ikke spørge der hvor du har købt det?

• #19   15. apr 2010 så blev dyrene instaleret i deres nye hjem smiley men står nu over for et nyt dilema smiley vi har lige fået skorpioner idag smiley nøj hvr er de bare nice smiley men gad vide om manden vil gå med til det smiley

Kommentér på:
terrarie indretning hjælp :)

Annonce