{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Er sku lidt bange! {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at der nu over flere dage har været hjemmerøverier i min by og de omkringliggende byer.

Den anden dag har der så være besøgende hos nogle af mine venner, heldigvis bliver de skræmt væk.

Men deres fremgangsmetode er således:

de kører 5-6 mennesker rundt i en stor varevogn og derefter bliver alle personer sat af rundt omkring. De skal så holde øje med hvornår folk de sover og så bliver der ellers ringet efter back-up. (landbetjentens udsagn)

Nu skal jeg være alene hjemme de næste par dage om aftenen og ja, jeg er sku gået hen og blevet lidt bange!

Heldigvis har jeg Chopper her og jeg ved han siger til hvis han hører noget som ikke er sædvanligt. MEN hvis de nu kommer ind alligevel, har jeg ikke en chance jo. Min datter har værelse ved siden af mig så kan jo ikke en gang komme til hende hvis de kommer ind.

Nu har vi ikke så meget af værdi i hjemmet, men alligevel. Man ved sku da aldrig!

Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg får lidt mere ro på mig selv? Har det specielt ikke særlig godt lige nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er sku lidt bange!
  • #1   20. okt 2010 Få en god ven over eller lign. Få alarm op? Det kan give tryghed...

  • #2   20. okt 2010 Hvis jeg var dig, så ville jeg lade lyset være tændt, eller lade et fjernsyn køre om natten, så det kan være svært at se om du sover eller blot ser fjernsyn. Evt. sørg for at holde gardinerne trukket for, så ikke de kan se så meget som de helst vil...

  • #4   20. okt 2010 ville osse få sat en syg alarm op det har vi her

  • #5   20. okt 2010 Man skal aldrig sige aldrig, men tror at hvis de ser hunden og den giver lyd fra sig, så er de hurtigt videre.

    Men skræmmende med alle de hjemmerøverier smiley


  • #6   20. okt 2010 Vi har ikke råd til en alarm lige pt. De er rigtig dyre hvis man skal have nogle der virker og ja, det er der desværre ikke penge til.

    solveig: Jeg tænker bare at når lyset er tændt, så kan de jo rigtig gå og kigge ind ad vinduerne og se hvor det er bedst at komme ind osv.

    Gardinerne i soveværelset er altid trukket for og lyset er tændt hvis jeg sover alene smiley (er en bangebuks i forvejen jo)

    line a: Jo det kunne hun godt, MEN vi har kæmpe et halvt år med at få hende til at sove på hendes eget værelse og er lidt bange for jeg ødelægger det ved at have hende hos mig. Det jo ikke sikkert de kommer herhjem og så ville et halvt års arbejde være spildt. Ja det lyder måske dumt, men et halvt år uden sammenhængende søvn er ret lang tid smiley


  • #7   20. okt 2010 Hund eller ej, så går de bare ind. Flere i min omgangs-kreds har haft besøg selvom hunden var hjemme, og den ene par fandt deres hund ude i haven og forslået...

    (Nej, du skal ikke frygte dette, men en hund er god som vagt hund´)


  • #8   20. okt 2010 Rene: Ja det håber jeg jo også! Og han kan TYDELIGT høres og ja, folk der bor her ved han er her for han er utrolig udfarende når folk med hanhunde går forbi så vi har vidst fået et lidt dårligt rygte omkring ham. Men i det her tilfælde ville det jo ret godt!



  • #9   20. okt 2010 Ej, dét er næsten min værste frygt med de hjemmerøverier!!! :o((
    Dér er mine hune ikke just til meget hjælp, tværdigmod kunne jeg frygte de snuppede dem med.. smiley
    Ej altså, hvis jeg var dig ville have din datter ved dig i nat, lade tv'et+noget lys stå tændt, trække gardinerne for og så bar tænke på noget andet!


  • #10   20. okt 2010 Tascha: ja det har jeg jo også tænkt på og jeg vil jo heller ikke have der sker min hund noget! Men altså om ikke andet, så er jeg 100% sikker på han ville angribe hvis der kommer uindbudte. Vi har afprøvet det en gang og ja, vores "indbrudstyv" havde heldigvis bidearm på!!!

  • #11   20. okt 2010 Ann-sophie: Ja og der har lige været et i nabobyen hvor de havde tævet en ældre herre! For altså hvis de bare dog for helvede kun tog ting, men man aner jo ikke hvad de kan finde på! Sys det er meget uhyggeligt!

  • #12   20. okt 2010 Sikkert de øst-europæer som også hærger her ved os. Nu er sæsonen for arbejde slut og så skal de lige have lidt med hjem...



  • #13   20. okt 2010 Ja netop - De er nemlig ikke helt normale oven i bøtten.. Så jeg er også bange for den slags! :o(
    Har altid boet i etage lejlighed, og der har jeg aldrig været urolig for sådanne noget. Men efter jeg er flyttet i villalejlighed i stuen, er jeg dælme noget mere urolig - Selvom jeg har intet af værdi.. Men det ser de jo først når de kommer ind :oS


  • #14   20. okt 2010 Kunne man ikke få ekstra back up af politiet eller lave de der vagt patruljer?

  • #15   20. okt 2010 Det er østeuropæer der er på spil. Det værste er at landbetjenten godt ved hvem det er, men jeg ved ikke hvorfor der ikke bliver gjort noget ved det?

    monica: Det håber jeg i hvert falde på smiley Ellers så har jeg et GIGANTISK bat inde i mit skab min kære mand lavede dengang han var lærling! Det er ret voldsomt og med nogle ret vilde dingonoter på! Så må jeg sku svinge armen en gang smiley


  • #16   20. okt 2010 Ann-sophie: Jamen vi har altid boet nede på jorden og der har aldrig været noget.. Men synes bare det bliver mere og mere voldsomt med de hjemmerøverier og når det så kommer så tæt på, så bliver man sku bange altså!

    Diva: Jeg tror ikke der er ressourcer nok til sådanne patruljeringer. Men man må da håbe at de er noget mere obs herude omkring. Der er 2 igår der havde indbrud så de er omkring sig.


  • #17   20. okt 2010 *H B* Ja og nu jeg ikke nogen lille dame, men har altså aldrig slået på nogle før! Det ville sikkert ende med jeg selv brækkede hånden eller sådan noget.. just my luck smiley

  • #18   20. okt 2010 JA, de burde dælme sætte ekstra ind med politi - Både civile og patrulje biler!
    Mest af alt for at ''skræmme'' dem væk - Tænk de stakkels uskyldige det går ud over! :o(


  • #19   20. okt 2010 De griner af os...det er så nemt for dem at bryde ind her. Vi har en del formue liggende og regner med at andre passer på vores hus når vi er på job, men lige så snart man går ud af døren er chancen stor for at man kommer hjem til et smadret hjem. Ønsk hellere at i ikke er der sådan som de slår folk ned...

  • #20   20. okt 2010 Ej hvor ubehageligt smiley
    Jeg ville nok også få en ven eller noget familie til at sove hos dig. Det er da grimt at skulle fare sammen ved enhver lyd.

    Jeg ved ikke hvad jeg selv ville gøre.. Nok låse alle døre ind til værelser osv. så hvis de brækker et vindue op, kan man forhåbentlig nå at ringe til politiet..
    Vi har en golfkølle stående i skabet, og jeg ville aldrig tøve med at bruge den hvis det var. Men det er self. også svært hvis de er mange..

    Jeg håber du slipper for besøget.


  • #22   20. okt 2010 Kan du egentlig ikke sove hos din datter så?


  • #23   20. okt 2010 Det er nemlig alt for nemt at komme ind til folk! Min søster har været udsat for et hjemmerøveri, dog i Slagelse som ligger 16 km herfra. Men der havde de bare lige brækket en smule i vinduet og så kunne de få kobenet ind og åbne vinduet!

    Heldigvis stak de af da min søster råbte op, men a, det ku jo ligeså godt være gået galt!

    Med hensyn til at få en ven eller noget til at sove her, så har jeg prøvet smiley Der er ikke nogen der kan. Min søster kommer her i aften og er her et par timer men hun skal hjem igen senere.

    line A: Ja og år det så endelig er lykkedes for os, vil jeg helst ikke ødelægge det pga jeg er bange for noget der kun er lille chance for sker smiley Har i fået styr på det så eller vil han stadig sove hos jer?


  • #24   20. okt 2010 De må ta' ALT hvad jeg har i hjemmet, bare de ikke rør hundene! Dét er min største frygt! :'o(

  • #25   20. okt 2010 Marianne: Hun har sådan en halvhøj seng som jeg ikke er helt sikker på kan holde til mig os smiley gg

    og vi har ikke nogen madrasser ellers ku jeg bare tage den på gulvet derinde jo smiley

    *H B* Ja ku sku os godt bruge nogle fif til hvordan man lige takler sådan en 190 cm høj gut der. Men mon ikke mit gigantiske bat kan klare det? Det håber jeg på smiley


  • #26   20. okt 2010 Ja for helvede, de kan os tage alt hvad jeg ejer, det rager mig en skid, har jo forsikring! Men er sku bange for at de gør mig eller min datter noget! De jo syge i hovedet altså!


  • #27   20. okt 2010 Jamen kan i så ikke tage hjem til nogle andre? Så er det da "kun" huset det kan gå ud over..

  • #28   20. okt 2010 Jeg har både hund og kat og det er lidt svært at finde nogen der lige har plads til os:( Men altså det skal nok os gå, nogle gange kan man godt få sig selv kørt lidt op:)

    Jeg må bare mande mig lidt op og pande dem ned hvis de kommer ind smiley


  • #29   20. okt 2010 jeg ville i hvert fald ikke tøve med at slå.
    Tag knæene smiley så løber de ikke videre hehe.

    Kan man ikke sætte en seddel op i vinduerne hvor man skriver at man ikke ejer noget af værdi, men har en stor hund og et skarpladt våben, eller noget smiley


  • #30   20. okt 2010 Du køber en luftmadras, som du puster op og så sover du på den ude foran din datters dør.
    På den måde behøver du ikke frygte at du ikke kan komme til hende HVIS der skulle ske noget, og du skal ikke spolere jeres træning med at sove alene.

    Og så trækker du alle gardiner og persienner for tidligt på aftenen, og tænder lys så der er lys overalt. Så kan ingen se om du er gået i seng eller ej, og hvor mange der er der...

    Og hvis du har indhegnet have ville jeg lade hunden komme ud meeeeget og måske lade den gø lidt i løbet af aftenen..
    Hvis jeg er ude med Basse om aftenen og der er nogle skumle typer, laver jeg altid lidt halsgivning for ligesom at "vise" at jeg har en stoor faaarlig hund..

    Og så tager du en dyb indånding, og husker at det altså kun sker for de få, og at hvis man bliver opdaget er det ikke sjovt.
    Du kan evt. få sådan en "Købmandsklokke" og hænge midlertidligt op ved hoveddøren, så det larmer når den åbnes..


  • #31   20. okt 2010 Jeg tænker lidt, at en stor stærk mand (eller 2-3 stærke mænd) på ingen tid kan få sådanne et bat fra de fleste.. Hvilket betyder man selv får en omgang med dét bat - Måske børn og hund får det samme! :o(
    Så tror lige man skal overveje det en ekstra gang, inden man springer frem med sit bat i hånden...


  • #32   20. okt 2010 Korrekt Ann-Sophie, men man kan jo heller ikke bare "se til".

  • #33   20. okt 2010 Ann-Sophie,
    de fleste bliver overraskede når beboere svarer igen..

    Jeg har selv, som 18-årig, jaget 4 indbrudstyve ud af min og eksens fælles lejlighed, og løbet efter dem ned af gaden kun iført nattøj.
    Jeg kunne intet stille op mod dem, men bare det at jeg stod og råbte af dem var nok til at de slet ikke anede hvordan de skulle reagere..


  • #34   20. okt 2010 * Ann-Sophie & De Røde Hunde *, uanset hvordan pokker man forholder sig, er der stor chance for at de selv tyer til vold.
    Så vil jeg hellere være den der slår først.


  • #35   20. okt 2010 Ved ikke hvordan jeg ville forholde mig i sådanne en situation - Tror umiddelbart jeg ville tage hundene under armen og smutte ud af hovededøren..
    Og ellers ville jeg sætte mig på gulvet med fast greb om hundene og ikke kigge på tyvene - Så kunne de tage hvad de vil, bare ikke hundene.
    Er en værre kylling, men vil ikke risikere at hundene og jeg får en ordentlig omgang tæsk med et bat (hvilket mine hunde aldrig ville overleve)..
    Men kan også være jeg ville reagere aggressivt og truende for at få dem smidt ud - Men for mig er det vigtigste at hundene ikke kommer noget til. Lige i dén situation ér mine hunde altså det svageste led - Især fordi jeg ved de ville løbe hen til de folk hvis de fik lov, og selv et spark kan altså slå dem ihjel :o(
    Men det er jo som med andre uventede og pressede situationer, man aner ikke hvordan man reagere før man står i situationen. Så kan man bare håbe man aldrig er så uheldig!


  • #36   20. okt 2010 Mange ting kan faktisk bruges som våben. Tror heller ikke deo er behageligt at få i øjnene..

    Jeg ville gøre alt for at få dem ud af mit hjem.


  • #37   20. okt 2010 Ann Sophie, selvom man forholder sig roligt, så er der ingen garanti for at man ikke bliver banket halvt ihjel og voldtaget.
    Puha jeg håber aldrig det sker!



  • #39   20. okt 2010 Marianne - Korrekt, man ved aldrig hvordan DE reagere... Håber aldrig aldrig aldrig jeg kommer ud for dén slags!!!!

  • #40   20. okt 2010 Ja, så er det godt man sidder i sofaneseren med sin kæreste.. Puha, hader sådan nogle skræmmende ting. Men jeg tror jeg ville blive vildt aggressiv hvis nogen kom ind i mit hus, de skulle satme ikke komme her!.. Og ja, en lille smule spray deo og en køkkenkniv kan gøre en masse ;)..
    Heldigvis (7-9-13) har jeg ikke været ude for noget røveri :)..

    Håber du finder hvile og kan sove i nat.


  • #41   20. okt 2010 gør ligesom jeg gjorde da der var nogen der konstant prøvede at bryde ind da jeg var meget alene... hav en kniv indenfor en arms længde når du sover og sørg for at der er noget der kan larme hvis døren/dørene bliver åbnet, kør bilen ekstra langt ind i indkørslen hvis det er muligt...
    det er bedre der er en der spørg dig hvorfor helvede du har stablet flasker, spande osv foran døren end at du vågner med en hånd foran munden

    og så hav lyset tændt i så mange rum som muligt


  • #42   20. okt 2010 kan også anbefale at ændre på din døgnrytme så du er vågen når andre folk sover... det er de færreste der bryder ind i dagtimerne så der kan man roligt sove

  • #43   21. okt 2010 Hej alle smiley Mange tak for alle rådene:)

    Dusif: Jeg laver altså ikke om på min døgnrytme! hehe ville dø hvis jeg ikke fik min nattesøvn.

    Ja jeg gik fra computeren igår kom jeg i tanke om jeg havde en peberspray i skabet, så den har ligget ved min seng i nat. Samtidig med at battet har været inde for rækkevidde.

    Og jeg er kommet hel igennem natten smiley


Kommentér på:
Er sku lidt bange!

Annonce