749 visninger
|
Oprettet:
En hund mere! {{forumTopicSubject}}
Iih altså, jeg vil ha' en hund mere!
Jeg er total hunde-skruk!
Louis ville bare have så godt at få sig en lillesøster eller bror, og ikke mindst ville moren nyde godt af det
I mine øjne er to hunde det bare bedre sammen end en enlig. Medmindre de selvfølgelig ikke kan sammen Bare tanken om Louis aldrig skulle være alene, det ville være så skønt.
Men hvordan får jeg manden overtalt til det??
Jeg har endda fundet den nye guldklump, som selvfølgelig er salgsklar på min fødselsdag - det er da skæbnen
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
De har så meget glæde af hinanden
Håber du får ham overtalt
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 578
De kan stimulere hinanden på en måde som os mennesker umuligt kan gøre. Der er bare så mange fordele ved to, jeg ved godt der selvfølgelig også er ulemper mht træning, økonomi osv, men fordelene opvejer virkelig!
Når vi er hos svigermor og svigerfar leger Louis og deres labrador helt vildt, og man kan bare se hvor glade de er, og hvor meget de nyder det.
Åh altså, GI MIG EN MERE
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Så må i sammen gemmegå om i skal have flere hunde, og hvad der skal ske med hundene hvis i ikke kan beholde dem en dag.
To hunde er dejligt, men det er heller ikke hverken gratis eller problemfrit.
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 590
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
I alt tror jeg, det har taget et halvt år at overtale ham, men da min drømmehvalp var der, gik det pludselig hurtigt
feb 2006
Jeg synes bestemt ikke jeg kan mærke forskel Men de er også små.
(mht.. dyrlæge, så er det altid nr. 1 hund der koster 2. vacc og undersøgelse er billigere).
Ja de stimulerer hinanden, men du skal også gøre op med dig selv om din hund egner dig bedst til at gå sammen med en han eller en tæve
dobbelt træning ja, jeg er afsted mandag og tirsdag med dem hver især, men det er min hobby (ligesom min mand har biler og kører race), så er det sundt og skønt at tage afsted med dem hver for sig
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Du køber den bare selv til din fødselsdag
For tilgivelse er lettere at få end tilladelse
Og så giver du os bare en opdatering om hvordan han tog det LOL
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Men skal så også påberegne at hunde kan blive syge hver for sig. og så kommer regningerne. Det er ikke et par vaccinationer der koster pengene, men det uforudsete.
dec 2008
feb 2006
dec 2009
Jeg ved godt at det ikke er problemfrit, men jeg er villig til at betale hvad det koster. Og for ham har det ikke noget at sige hverken med økonomi eller træning, for jeg står selv for det.
Marianne : Han er 1½ år nu, jeg ved godt man siger det er bedst når der er de to år imellem, men kender bare rigtig rigtig mange hvor der kun er 1 år, og også mindre, og det er gået fint.
Bertil aka Simba : Ja, det var måske en mulighed haha. Ej, det tør jeg alligevel ikke
Christina : Nej, ved godt at det ikke er alle hunde som fungere som en flok, men jeg er bare overbevist om at Louis ville nyde det i fulde drag. Han har før været på ferie hos min mor (i sommers), og han nød det bare SÅ meget. Han ledte meget efter hende da vi kom hjem, og man kunne mærke han manglede at være en flok.
Susie: Herhjemme er det også mig selv som betaler, passer og plejer. Min mand betaler ikke noget til Louis, og lufter ham kun hvis jeg ikke selv har mulighed for det. Men det gør mig ingenting, for jeg nyder det
dec 2008
Som dig havde jeg set hende lege med andre hunde med stor fornøjelse. Hun leger sågar med naboens kat og da vi selv fik en killing sidste år, var hun SÅ god, blid og tålmodig, da hun tog imod den. Derfor havde jeg troet, hun ville blive lykkelig over at få en hvalp i huset, men hun var rent ud sagt ved at dø af skræk over den lille størrelse.
Her 3 uger efter leger de lystigt derudaf og der er ingen problemer, men hvis jeg kunne gøre noget om i dag, ville jeg gerne have forberedt mig bedre på hendes reaktion, for det var ærlig talt et chok for mig og jeg var til tider helt rådvild og ulykkelig selvom jeg fik at vide alle vegne fra, at det var helt naturligt og ikke et problem. Det var bare svært at tro på, før jeg havde fået justeret kraftigt på mine egne forventninger.
feb 2006
Derved tog vi hendes dufte med os hjem. Hver gang ville min han ikke kendes ved os når vi kom hjem den første time. Ville gerne snakke, bare slet ikke op til os.
Dagen vi fik hende hjem, tog han bare imod hende som om alt var normalt, og gav sig til at lege med hende med det samme
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.526
Så mit råd er at passe eller blive fodervært til hund nr. 2, så er det heller ikke så svært at komme af med den igen, hvis din ældste skulle have svært ved det.
dec 2009
Cynthia : Årh ja, det var en god idé Det vil jeg undersøge.
En hund mere!