{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

En hund mere? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har den dejligeste lille pomeranian prins, som er omkring 8 måneder. Og han er simpelthen det bedste jeg ved!
Jeg overvejer så, at få en pomeranian mere, altså en tæve. Så jeg en dag kan få hvalpe på de to.

Men det jeg gerne vil høre jer om, er om jeg skal vente til min prins er lidt ældre? Eller det er bedst at få hende, mens han stadig ikke er så gammel?
Og hvad tænker i ellers omkring det?
For har også været meget bange for, hvis nu han vil komme til at føle sig til sidesat eller overset, hvis der kommer en lille pige, som så også skal have opmærksomhed lige pludselig.
For han er virkelig mors hund, og han fortjener det bedste!

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt :-).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En hund mere?
  • #2   15. nov 2012 Hvis du har besluttet dig for det så syntes jeg ikke at du skal vente, det er bedst at de vokser op sammen så de binder et stærkt bånd som små af, for hvis du vender din hanhund til at hans flok kun er dig og ham (evt andre mennesker i huset) så vil en ny hund være en trussen ikke nær så meget som en ny hanhund men stadig en trussel.

Jeg ved det for vi ventede til vores DSG var 4 år og han var voksen så fik vi en ny lille dreng, og det har været meget svært, vores DSG tog næsten ikke imod den lille og den lille har været igennem nogle tæsk, heldighvis er vores DSG så sød at han accepterede ham ok hurtigt i forhold til hvor galt det kunne have været gået og nu er de brødre for livet, men jeg syntes ikke du skal vente, bare min mening smiley håber du kunne bruge svaret.

• #3   15. nov 2012 Ja, det kan du selvfølgelig have ret i.
    Men ved bare ikke hvad andre muligheder der er?
    For vil rigtig gerne have en pomeranian mere.

• #4   15. nov 2012 Okay, tusind tak for dit svar. smiley

• #5   15. nov 2012 trussel* dumme iphone -_-

• #6   15. nov 2012 Du mangler at gøre dig en hel masse tanker:
    Hvad vil du gøre under løbetider? Få hannen passet fire uger to gange årligt?
    Hvorfor ikke vente med hund nr. to til din første hund er udvokset og opdraget + trænet?
    Hvad hvis de to hunde ikke egner sig til avl? Eller bare ikke passe sammen?

At opdrætte er ikke for sjov. Det er noget man gør for at vedligeholde og forbedre racen. Du skal gennem sundhedsundersøgelser, udstilling, avlsgodkendelse, opdrætteruddannelse osv. Det er ikke bare lige til.
    Avlsdyr udvælges omhyggeligt. Man tager ikke bare en tilfældig tæve og han og sætter sammen... i min verden.

• #7   15. nov 2012 Det, Malene sagde smiley

• #8   15. nov 2012 Jeg er /var lidt i samme dilemma, dog ikke den del med hvalpe.
    Min opdrætter har fået en tæve tilbage på 8 mdr og Peanut er 15 mdr, jeg er kommet frem til følgende, som du måske kan bruge.
    En tæve der når den løber skal holdes væk fra Peanut, det er svært og synd hvis det er Peanut det går udover, forøvrigt også tæven da den kun når at bo her max ca 4 mdr før den kommer i løb.
    Jeg træner en del med peanut og er ikke halvt færdig med det jeg vil han skal lære, det bliver besværligt med 2.
    Neutralisering af Peanut kommer ikke på tale pga en ny tæve, og jeg kunne måske neutralisere tæven men ikke før den har været i løb.
    Så får at sikre mig at jeg ikke en dag står med en drægtig tæve så sidder jeg på mine hænder for ikke at ringe og overtage den tæve.
    Så medmindre du har tænkt dig at blive seriøs opdrætter så vent til du har en vandtæt plan for hvad du vil gøre når tæven løber og ligeså at du har fået lært din nuværende hund det meste, det er nemlig tidskrævende at have 2 hunde hvis man skal lære dem alt fra bunden.
    Håber det satte nogle tanker i gang smiley

• #9   15. nov 2012 Normalt siger man at det er bedst at der er ca. 2 år mellem hundene. Så er den ældste færdigudviklet og moden. Jeg har pt. 3 hunde, alle intakte hanner, og der er 2 år imellem dem alle.

Jeg skal inden for et par uger hente en tævehvalp, en Broholmer, som min yngste han. Denne gang vil der kun være 15 mdr. imellem dem. Det er ikke optimalt da min han langt fra er udvokset og heller ikke særlig moden - men der er nogle særlige omstændigheder ved dette kuld som gør, at vi sprang til alligevel.

Vi vi også gerne avle på hende på sigt, hvis det viser sig, at hun har noget godt at give videre. Ikke nødvendigvis med vores hanhund, vi kan jo ikke allerede nu vide, om han overhovedet vil være et match til hende.

At få en tæve i huset betyder, at mine to Petit'er skal kastereres og at min Broholmerhan skal i pleje 2 x årligt, når hun er højløbsk - så det er noget man skal overveje grundigt inden man kaster sig ud i det...

• #10   15. nov 2012 Du kan da bare købe en han hund mere...

• #11   15. nov 2012 Altså hvis du kun vil have en hund mere (en tæve), for at de skal kunne få hvalpe sammen en dag.. Så syntes jeg at du skal lade være med at anskaffe dig en hund mere !

Og ja, så syntes jeg at du skal vente med hund nr. 2, til den hund du har nu er blevet voksen (omkring 2 år)..

• #13   15. nov 2012 jeg har to papillon hanner, jeg fik nummer 2 da mason var omkring 7-8 mnd og der har aldrig været problemer med de to. Så det med at det er bedst at vente til hunden er 2 år med at få nummer to, det synes jeg bestemt ikke altid er rigtigt smiley men hvis du kun vil have en mere for at de kan få hvalpe, så synes jeg også du skal lade være, det lyder i mine øre slet ikke gennemtænkt! der er også den del med løbetid. du kunne også vælge en hanhund mere..

• #14   15. nov 2012 Hvis du skal have en hund mere så vent til din nuværende er helt voksen, og så køb en hanhund mere og glem alle planer om avl. Du ved ganske enkelt nok om det.

• #15   15. nov 2012 Det er overhovedet ikke, fordi jeg bare gerne vil have hvalpe, at jeg vil have en tæve, men fordi jeg syntes det kunne være dejligt at have en af hver.

Men kunne bare rigtig godt tænke mig en pomeranian mere, om det er en han eller en hun, kan et sted være lige gyldigt for mig. Men jeg kunne da bare godt tænke mig en tæve, nu hvor jeg har en han i forevejen.
    Og hvis det allligevel blev til en tæve, kunne man jo en gang i fremtiden måske få et kuld hvalpe, alt efter om hundene passer sammen, osv osv..

Kommentér på:
En hund mere?

Annonce