{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.474 visninger | Oprettet:

Hvor kan folk dog synke dybt... {{forumTopicSubject}}

Har en nabo krig kørende med vores nabo .
en krig han har startet og forsætter med . vi gør intet for at provokere ham eller sætter noget igang . vi bor i en boligforening. så spiller knægten lidt for højt musik som man dårlig kan høre hvis man går udenfor . men han kan og kommer ind og brokker sig ikke pænt . så slår vi græs med en motor maskine . kl 16.30 om efter middagen så kommer han ind og brokker sig . og fik en diskution med manden ..
så er jeg oppe og handle idag hvor han overrumper mig ude mit på parkeringspladsen..
og det endte med råb og mere og da han så åbenbart ikke kunne komme videre . måtte han jo ty til at sige at han ville nakke min kat når den kom ind på hans grund . hvor jeg sage gør du det så nakker jeg fandme også dig og tro mig jeg gør det sage jeg . han sage så nåå ja jeg kunne jo ramme den på når den går ude på vejen . hvor jeg sage ja det kan jeg jo ikke gøre noget ved . hvor jeg mere sage så må du jo bare passe på du ikke går ude på vejen endag jeg kommer kørende ..
og meget meget mere ..
han er lige flyttet ind i boligforeningen her på landet han kommer fra kbh . også tror han at han kan bestemme hvordan det skal ske i foreningen her .
men vi er heldigvis ikke de eneste der har problemmer med ham selv formanden har .
men lige frenm at ty til at man lader det gå ud over ens dyr synes jeg at man så er sunket dybt..

bare lige et surt opstød smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor kan folk dog synke dybt...
  • #1   5. okt 2010 "vi gør intet for at provokere ham eller sætter noget igang . !"

"måtte han jo ty til at sige at han ville nakke min kat når den kom ind på hans grund . hvor jeg sage gør du det så nakker jeg fandme også dig og tro mig jeg gør det sage jeg . han sage så nåå ja jeg kunne jo ramme den på når den går ude på vejen . hvor jeg sage ja det kan jeg jo ikke gøre noget ved . hvor jeg mere sage så må du jo bare passe på du ikke går ude på vejen endag jeg kommer kørende ..
    og meget meget mere .."

Tror politiet ser anderledes på det ved en evt sag.

Kan godt forstå din reaktion - Det er ikke rart smiley :(

• #2   5. okt 2010 Bonnie: Lyder som en træls mand. Men du sank så vidst også lidt selv. Men kan godt forstå dig jeg ville stå helt af hvis nogen truede med at slå mine dyr ihjel

• #3   5. okt 2010 Det er da rigtig træls, og sørgeligt at folk ikke kan tage hensyn til hinanden og behandle hinanden ordentligt.

Når det så er sagt, ville jeg holde min kat inde eller hegne haven ind så den ikke kan komme ud, hvis jeg var dig da du jo har pligt til at holde den på egen grund.

• #4   5. okt 2010 Vil da synes I provokerer en del ved at pådutte ham jeres kat?

Ifølge loven skal I holde jeres kat på egen matrikel.

Ellers er han faktisk i sin ret til at aflive den humant så vidt jeg husker...

• #5   5. okt 2010 ja jeg ved godt at jeg ikke skulle have sagt det ,. men når han tyr til at gå så langt at ramme et uskyldig væsen for at ramme mig . synes jeg er vildt .
    skal da ikke gå ud over uskyldige at vi har den krig som han selv har startet ..

• #7   5. okt 2010 Jeg ville altså også blive ret irriteret over at naboen kat løb ind i min have.... :S

• #8   5. okt 2010 Altså hvis man skal være helt juridisk korrekt har du jo pligt til at hoolde din kat inde på din egen grund.... Men at han ligefrem truer med at slå den ihjel eller lign synes jeg nok også er pænt voldsomt... Er der ikke en bestyrelse eller noget du kan klage til???

• #9   5. okt 2010 Sanne M, Kradsebørsten og hundehvalpens moar smiley )
    enig ...
    men han må ikke aflive katten pånogen måder . han kan klage til bolig foreningen eller komme til mig hvis det har været et problem . og det har ikke været et problem for så havde han skam brokket sig over den noget før . nu brugte han den bare for at ramme mig .
    og katten er heldigvis ikke så meget ude . da den er indekat . men den smutter desvære nogen gange når nogen glemmer at lukke døren rigtig ..

• #11   5. okt 2010 Argh Bonnie

Loven om mark og vejfred: § 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.

<b>Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. (Hvilket man må sige du er)</b> Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.

Stk. 3. Med hensyn til dræbte eller beskadigede dyr vil i øvrigt de i §§ 6, 8, 9 og 10 fastsatte bestemmelser vedrørende optagne dyr være at iagttage i den udstrækning, de er anvendelige

• #12   5. okt 2010 Men jo vi kan alle komme ud for at vores indekatte stikker af en enkelt gang.

Men så lærer man at bruge slusesystem og kroge på døre og vinduer :o)

• #13   5. okt 2010 Så er den da heller ikke indekat hvis den smutter ud engang imellem.

• #14   5. okt 2010 Prøv lige at læse og svar på det tråden handler om .
    den handler ikke om at han har eller er gal over at katten er på hans grund ..eller hvorvidt det er lovligt eller ej..

tråden handler om at han truer med at nakke den når han ser den og det er udelukkende kun pga han ikke kan bestemme sine egne regler her i foreningen ..

• #15   5. okt 2010 Eller have et "kattebur" ( kan ikke det fine navn ) Som man lukker katten ud i når den har lyst også kan man vandre frem og tilbage smiley

• #16   5. okt 2010 Jamen ifølge loven har han teoretisk ret til at nakke den hvis han ser den på sin grund ...

Du siger I ikke provokerer men du truer ham rent faktisk på livet ...

• #17   5. okt 2010 Freja: Voliere :o)

• #18   5. okt 2010 tråden vender om paragraffer og og andet . alt andet end det jeg ville frem med med tråden ..

jeg ville frem med at der er at synke dybt at lade sin krig gå ud over uskyldige væsner ..

• #19   5. okt 2010 Sanne M, Kradsebørsten og hundehvalpens moar smiley )
    ja det gør jeg for han skal ikke lade det gå ud over et uskyldig væsen fordi han ike lige for sin vilje ..
    og true mig med at nakke den . så kan jeg også true ham med at gøre det samme med ham ..

• #20   5. okt 2010 Enig. Men det er I lige gode om ...

• #21   5. okt 2010 Taaaaaak Sanne smiley hehe

og ja... det er i lige gode om - Det er vist ikke en one way !

• #22   5. okt 2010 ja jeg truer ham . da han truede mig ang min kat ..
    ellers har jeg ikke haft truet ham på noget tidspunkt .
    hvor han ellers er kommet rendene når vi klipper hæk eller slå græs eller hvis bilen står i 4 min og varmer op eller hvis knægten ikke lige for slukket knallerten med det samme han kommer ind den skulle helst være slukket oppe ved vejen så han kunne trækken den resten af vejen . også sådan er det hele vejen igennem . laver vi mad med løg skal vi ikke bruge emhætten da han så kan lugte det .

• #23   5. okt 2010 Linnea - "Hvordan kan det genere nogle at en kat er i ens have?".... jeg har hund ?

• #24   5. okt 2010 Hvorfor bliver I så arrige over der kommer en fremmed kat i jeres have??

Det er altså bare en kat. Det er vel begrænset hvor meget skade sådan en kan gøre?

• #25   5. okt 2010 Sanne M: Den paragraf går direkte imod dyreværnslovens bekendtgørelse om aflivning af dyr. Aflivning af voksne katte må kun gøres af en dyrlæge.

• #26   5. okt 2010 problemmet er bare at krigen ikke er startet ang katten . men pga de andre ting .
    at han så vælger at true katten fordi han ikke kan få mig til at lade være med at bruge emhætten eller lade være med at varme bilen op i 4 min eller vi vil købe en elmaskine til vores græs . derfor truer han mig så med at nakke katten hvis jeg ikke for gjort orden i de ting han har brokket sig over ...

• #27   5. okt 2010 Freja: Og hvad så? Jeg har også hund... og jeg bliver ikke gal over at fremmede katte kommer i min have.

• #28   5. okt 2010 Der er nogle der ikke bryder sig om at andres folks katte render rundt på deres biler fx og risikerer at ridse dem, sætte beskidte poter osv... Så er der nogle der har hunde som bestemt ikke kan lide katte og som bliver helt tossede hvis de ser en kat... Så egentlig synes jeg det er fair nok at man ikke bryder sig om andres katte i sin have/på sin grund... Personligt har jeg dog intet imod det, har jo også selv katte, men kan godt forstå andre... Nogle katte kan jo også forårsage skader på andre dyr når de kommer ind i ens have....

• #29   5. okt 2010 Jeg er heeelt med på det er ulovligt osv osv... og at man skal holde sine dyr på sin egen matrikel. Men ligefrem at blive edder gal over der kommer en kat i haven? argh... det er vidst lige at gå i små sko er det ikke?

• #30   5. okt 2010 Linnea: En kat ridser pænt meget når det kommer til ens bil som de ynder at ligge på, kravle ind under ...

De ligger deres loppebefængte kroppe i barnevogne om der er barn i dem eller ej ...

De skider i børnenes sandkasser og hvorfor skal man påtvinges andres valg om at få kat bare fordi de er uansvarlige og ikke gider følge loven?

Og nej. Jeg hader ikke katte :o) Har min dejlige Djaxa på 8 år som selvf. er indekat da jeg holder af hende og ikke vil have folk mishandler hende eller at hun bliver kørt ned og lider en pinefuld død i en vejkant et sted eller bliver smadret af en anden kat i en territoriekamp...

• #31   5. okt 2010 Kommer jo an på hvilke problemer man oplever med det...

• #32   5. okt 2010 Jeg er også ligeglad med katte i haven men de kommer bare ikke mere fordi hundene jager dem væk. Kan godt forstå man er træt af det hvis man selv har katte og kattelem og der så kommer en fremmed kat ind og æder og hvis det en hankat strinter den måske også. Men ellers kan det ikke genere mig

• #33   5. okt 2010 jeg er sku ikke glad for katte i min have fordi jeg har mops - Og nogle katte er fanme aggresive .. :S Så de kan GODT lave skade på min hund Også selvom hun ikke ville gå efter dem - Så kunne hun stadig komme til at overraske :S

• #34   5. okt 2010 Har til dags dato aldrig set en kat der har lavet ridser i en bil. De beskidte poter... jo jo meeen er man så sart må man vel ligge noget over bilen. der findes jo også vildkatte...

Jeg kan godt se det er irriterende hvis ens hund ikke kan li katte og den så begynder at te sig. Men hvad så med at lære hunden at omgåes katte eller i det mindste lære den kommandoen: SLUT?

Så stopper den vel når den har fået kommandoen.

• #35   5. okt 2010 Synes bare det trist hvis man holder sin kat inde for den vil helt klart fortrække at gå på opdagelse men det jo noget af et dilemma for man risikerer jo også slemme ting ved at lade den være ude. Og man kan jo ikke lære en kat at blive på grunden. Katte burde egentligt ikke være kæledyr

• #36   5. okt 2010 Trine: Har du læst loven om mark og vejfred. Den er generelt ret forældet :o).

Er såå skæg da en er gammel :o) Priserne for kvæg er ned til 50 øre :o)

• #37   5. okt 2010 Indfør forbud?
    Hvorfor skal man (hvis man ikke selv har kat) lærer sin hund at omgås katte bare for at naboens kat kan komme ind og rende rundt i ens have???? Den er nu lige lidt for langt ude synes jeg.... Som sagt har jeg ikke selv noget imod fremmede katte på min grund hvis de opfører sig pænt, men ligefrem at skulle træne sine egne dyr til at omgås katte bare fordi naboen har kat... Den holder altså ikke....

• #38   5. okt 2010 sanne: Man kunne jo sørge for der var lå på sandkassen og net/regnslag over barnevognen...

Jeg kan vitterligt ikke se problemet...

Og igen, har aldrig set en ridse fra en kat i en bil. og hvad vil i gøre med vildkattene?

Freja: Ja men nu er det sådan at de fleste katte bare løber deres vej, der er få der stiller sig op og tager kampen, også selvom det er en mops. Men ja, din hun kan komme til skade hvis der er en kat i haven, men hvis den overrasker en kat i skove eller en ræv, kan der jo ske det samme?

• #39   5. okt 2010 og min hund kan godt omgåes katte - skal selv have kat det næste sted jeg flytter hen - SÅ det er ikke derfor smiley

• #40   5. okt 2010 Trine: Nej. Men det burde hunde vel egentlig heller ikke?

• #41   5. okt 2010 Sanne: Hehe. ja så må den godt nok være gammel! Det ville godt nok være billig ko hvis det var idag de kostede det. Måske den kunne trænge til en opdatering

• #42   5. okt 2010 Bonnie

Jeg forstår udenmærket dig, har selv haft en åndssavg nabo. Han er så godt som døv, og når jeg var hjemme kunne jeg hører hans tv mens mit var tændt, og skal lige love for at fanden var løs da jeg vaskede tøj om natten.. og min hund var kommet til tisse lige udefor min dør, og sød som jeg er vasker jeg de da rent, hvilket resultere i at vand med sæbe render ned til ham, og så skal jeg nok lige love for at jeg fik skide balle, og så fik han igen.. og han holdt øje med mig hvad jeg lavede og ikke lavede, hvornår jeg kom hjem og hvornår jeg var væk fra lejligheden..

• #43   5. okt 2010 Tror der er større chance for at hun overrasker en kat i haven end at hun spotter en ræv i skoven før mig ( og hun er sjælent løs steder hvor jeg ikke kan se langt )
    Ved godt at der kan ske ulykker alle steder, og hun bliver ikke pakket ind i vat.

Men hvis loven om at holde kat på egen grund ikke var der var dette probolem nok meget værrer...

Jeg elsker katte - syntes det er skønne væsner med fantastiske udtryk og personligheder - Men min hund er fanme lille i forhold til mange katte smiley

• #44   5. okt 2010 Indfør: Hvorfor skal man kattesikre alt når man ikke har bedt om at få kat?

Det er jo heller ikke just svært at holde sin kat inde?

• #45   5. okt 2010 Sanne: nej men dem kan du træne til at de kan gå løs osv. det lidt svært med en kat man kan ikke sammenligne en hund og en kat hunden er jo som regel meget afhængig af ejeren det er en kat ikke på samme måde de jo sin egen herre. Forestil dig en hund der levede inde. puha. et mareridt. Katte er bare misforstået af mange mennesker synes jeg

• #46   5. okt 2010 Maria: faktum er at selv hvis naboen ikke havde en kat, så ville der stadig være mulighed for at der kom katte i haven. Min egen hund bryder sig heller ikke om fremmede katte og han får lov at jage dem ud af haven. Det er mest fordi hankattene strinter, men ellers er jeg altså ligeglad med de er der.

Jeg synes ikke det er langt ude, det er vel ligesom at lære hunden at folk gerne må gå forbi hækken uden den skal skabe sig?

• #47   5. okt 2010 Trine: En anelse. Der er de sjoveste love rundt omkring :o)

• #49   5. okt 2010 Bonnie: Giver dig fuldstændig ret - og havde gjort/sagt det samme i kampens hede!! Ikke at det er korrekt at kaste bolden tilbage, men jeg indrømmer gerne at jeg til en hver tid ville have handlet lige som dig!
    Jeg ville heller ikke finde mig i at nogen truer mig på mine dyrs liv - jeg ville simpelthen eksplodere! Hvis han har et problem med din kat på sin grund, så er der andre fremgangsmåder, end at true med at "nakke den" !

Vi har da også katte rendende i haven, men så længe de ikke jager vores egen kat væk, så må de gå hvor de har lyst. Ellers lukker jeg hunden ud i haven, så fordufter de...!

• #50   5. okt 2010 Trine - jeg har (måske) en meget speciel kat, men den ønsker ikke at være ude. Vi har haft den i 1 år nu og den har været ude max. 5 gange. Og jo hvis man absolut ønsker at katten skal være i haven er det så absolut muligt at hegne haven ind så den ikke kan komme ud. Det kræver blot hegn HELE vejen rundt med en en vinkel foroven som bøjer ind over haven.

• #51   5. okt 2010 Sanne: troede kun det var i USA man havde skøre love smiley

• #52   5. okt 2010 Trine: Katte kan nu fint trænes såfremt du har tålmodigheden til det :o)

En indekat skal selvf. aktiveres og der er intet der forbyder ejeren at gå tur med den i snor :o)

• #53   5. okt 2010 Trine: Nope. Vi har masser af dem :o)

• #54   5. okt 2010 Helene C
    ja det er træls med sådan nogle naboer .
    ham her holder også øje og lytter om der er den mindste lyd så er han er som en lop .
    er der bare den mindste så er han her . også længe jeg ved at de ting jeg gør er efter boligforeningen regler vil jeg ikke droppe min plæneklipper for at købe en el maskine pga ham jeg vil da heller ike stoppe med at varme bilen op og tro mig den larmer ikke . den er rimelig ny men har er vågen og kan se der er lys i lygterne kun derfor ved han den er startet . han er bare et brok hovdet . og sådan er han overfor alle . man skal have hundene i snor her . men hans søn kommer da trofast med sin uden snor . og den er så krævet mundkurv på og line . jeg har aldrig brokket mig over det eller om at han slår græs kl 22.30 om aften samt klipper hæk der også . ej da han bore sent om aften da hans væg går lige ind til os .
    han er bare for meget smiley

• #55   5. okt 2010 Indfør forbud:
    Nej for dem der går forbi haven er jo ikke INDE i haven.. Kom de ind i min have uden min tilladelse skulle min hund så sandelig da også have lov til at skælde dem godt og grundigt ud...
    jeg synes bestemt ikke det er din pligt som hundeejer at sikre dig at din hund kan enes med din nabos kat... Så skal naboen også træne sin kat i at kunne enes med hunde hvis jeg havde lyst til at lukke min hund i hans have???!!!!

• #56   5. okt 2010 Jeg har sele til min kat og er ved at lære den klikkertræning smiley Den klager bestemt ikke over sit liv tror jeg ikke. Desuden har den sin aller bedste ven Nala og et højt klatretræ at "spasse ud" i når den får en hjerneblødning smiley

• #57   5. okt 2010 Sanne: Jamen man har heller ikke bedt om vildkatte, men de er der da alligevel?

Og det kræver jo ikke SÅ meget lige at sikre sig mod lopper og kattelorte i sandkassen smiley

Men nej, det er ikke svært at holde sin kat inde, men jeg mener ikke at det er, hvad skal man sige, naturligt for en kat at være inde.

Hunden er så afhængigt af sit menneske i forhold til katten, så den sammenligning holder ikke smiley

• #58   5. okt 2010 Sanne: Ja men det tager lang tid og tror nok katten selv bestemmer hvornår den ikke gider mere der er hunde nok lidt nemmere dem kan du lokke mere med smiley Nej men har bare hørt at de let kan vride sig ud af en sele og så har man jo et problem hvis katten aldrig har været ude.

Camilla: Ja men tror nu ikke det nok til at holde alle katte inde. De jo snu. Det kræver nok bare lidt klatre øvelser eller en gren fra et træ der hænger lidt

• #59   5. okt 2010 Henriette ( 9200 )
    mange tak .. og enig ..

ja hvis han havde et problem med min kat . og han var kommet og sagt det ville jeg da gøre alt for at sikker mig en ekstra gang når gæsterne og drengene forlader huset at døre ikke står åben og undskylde over ham .
    men han har aldrig haft problemmer med katte da der er mange katte der render her . men nu brugte han den kun fordi han ikke kunne hamle op med mig og få sin vilje ..
    håber da han ved hvilken kat der er min da den kun har været ude 2 gange imens han har boet der at han ikke får nakket en andens kat for der er mange katte her smiley

• #60   5. okt 2010 Maria: Den behøver heller ikke at kunne enes med den, men lære at ignorere den når den er i haven... og hvis ikke, så kan man da lære hunden at når der bliver sagt slut eller stop, jamen så skal den stoppe med at gø..

Ellers så luk hunden ud i haven, efter noget tid lære de fleste katte at undgå at være der hvor de bliver jaget ud af smiley

• #61   5. okt 2010 Jamen så han man da selvfølgelig ikke træer der hænger ind over naboens grund så beder man jo selv om det. der findes mange der ganske udemærket mestrer kunsten at holde deres katte inde på egen matrikel v.hj.a. hegn smiley

• #62   5. okt 2010 Indfør: Jep fordi uansvarlige katteejere lukker deres intakte katte ud og lader dem rende rundt og formere sig på må og få og hjælpe til at sprede sygdomme som katteAIDS etc.

• #63   5. okt 2010 En hund er ikke afhængig af mennesker. De kan sagtens leve uden kontakt til mennesket. Det kan lagt de fleste dyr. Så den holder ikke :o)

• #64   5. okt 2010 Problemet er ofte at folk faktisk ikke aktivere katten nok indenfor. Hvis en kat skulle have perfekte indendørs forhold skulle den have flere hylder på væggene den kunne ligge på et klatretån i midten af et rum så den havde udsyn mulighed for at kigge ud osv. det tror jeg bare ikke så mange katte har. Men de har et enormt behov for at kunne være oppe i højden og kunne holde øje med alt og så skulle man self. også lege med den og aktivere den på andre måder

• #66   5. okt 2010 Trine: Det gælder også for mange hunde desværre.

• #67   5. okt 2010 Ja desværre. Men bor man i lejlighed er man heldigvis tvunget til at gå med den med mindre man vil have lort over det hele. Men ja alt for mange mennesker sætter sig ikke ind i hvad deres kæledyr egentligt er og hva det kræver

• #68   5. okt 2010 Trine: Hunde kan lære at bruge kattebakke :o(

• #69   5. okt 2010 Sanne: Ja nogle hunde... MEN jeg gad godt se den hund der kunne leve i den danske natur og fange sin egen føde... Jeg ville give den hund maks en halvt år før den begyndte at opsøge mennesker for at få føde.

Katten kan tilgengæld fange mus osv.

Min hund ville aldrig kunne løbe en hare op f.eks....

• #70   5. okt 2010 Sanne: Ja men så skal det da også være en lille hund for at lugten er til at holde ud. Men ja det sku trist men tror de færreste gider bruge tid på at lære den det hvis de er så ligeglade

• #71   5. okt 2010 Indfør: En HG'ers beagle løb væk og var væk i 14 dage.
    Den havde klaret sig fint i naturen. Havde lidt slid på poterne. Det var det :o) En madglad jagthund er hun :o)

Kia spiser rådt :o) Hun kunne snildt slagte fugle, rotter, katte etc. hvis hun skulle ...

Min gamle hun slagtede rotter og fugle hvis hun kunne komme til det

• #72   5. okt 2010 Jeg kan ikke tåle kat, og jeg har et par gange haft en fed stor en liggende i min seng fordi min havedør stod åben. jeg kan godt forstå at folk bliver tosset over at ha en frammed kat rendende, min hund gør og bliver sindsyg når de render i min have.... men ville dog aldrig selv gøre katten noget alligevel. mht nabostrid, syns jeg nu ikke nogen af jer er for gode....

• #73   5. okt 2010 Amailie: Tilsyneladende er det din opgave som ikke-katteejer at have dine døre lukkede og ellers vaske sengetøj ofte. For naboens kat SKAL være der, du må være der ;o)

• #75   5. okt 2010 det ville jo være det samme hvis jeg sage til ham .
    fint hvis du nakker min kat så nakker jeg din søns hund når den render i min have ..
    men nej det vil jeg ikek det er da ikke katten eller hunden skyld at vi har nabo krig . det er ham der har startet den . og ved han ikke kan vinde den . derfor bruger han den om katten ..som aldrig har været omtalt .
    vil sige hvis jeg ikk en kamp ærlig vis . ja så er det jo ok at jeg siger fint så nakker jeg bare din søns hund da den er på min grund ???

men det er jo ikke det der var pointen i min tråd ...

• #76   5. okt 2010 14 dage er skam heller ikke særlig længe smiley jeg skriver også at nogle hunde ville kunne klare sig smiley

Ej jeg trækker godt nok os grænsen hvis de kommer ind i huset.

Jeg vågnede en nat ved at jeg troede vi havde indbrud. Vi havde haft teressedøren åbent om natten og fik så besøg af en hankat. Det mente min hunkat bestemt ikke kunne være rigtigt og de begyndte at slås! Blev skide forskrækket smiley Vildt at Chopper intet havde opfattet af at katten var kommet ind! Uduelige hund smiley

• #77   5. okt 2010 Indfør - det er jo helt hen i hegnet, at skulle katte-sikre alle sine ejendele, fordi ANDRE mener at det er fantastisk at have kat!

og du har aldrig set en bil med ridser efter en kat? så skulle du se vores "gamle" BMW... efter et par mdr, havde den de første katte-ridser på taget... og da vi solgte den efter et år... ja der var det : tag, kølerhjelm, bagsmæk OG forruden...

og den vi har nu? den har nøjagtig de samme ridser! og jeg har IKKE kat, og bliver sq noget arrig over, at JEG skal betale for andres katte!!!

• #78   5. okt 2010 Sanne jep, og derfor måtte jeg smide sengetøjet ud, (og katten, den røg dog i haven) og kamp svedte hele sommeren fordi min dør var lukket:( så meget for at ha have. Der var selvfølgelig kun halsbånd på kantten men ingen tegn arg

• #79   5. okt 2010 Bonnie
    Jeg stoppede skam heller ikke med at vaske tøj om natten.. min lejlighed mine regler.. altså self er de efter boligeforeningensregler.. ikke misforstå mig.. Jeg ringede ind og brokkede mig men fik at vide at jeg skulle sende en skriftlig klage, men sagde til dem at jeg blot ville oplyse dem om de problemer og at jeg ville sende min opsigelse, da jeg ikke følte mig tryg mere pga ham..
    Jeg synes I alle skal lave en indsamlings underskrift og sende klage ind til boligforeningen, og hvis de ikke gør noget ved det ville jeg melde ham til politiet for chikane.. og evt hans søn med hans hund som må alt.. Selv formanden kender til problemet, så kan da ikke forstå at han ikke gør noget ved det.. klag over ham, I har boet der i længere tid end han har, og regler er regler, og du følger dem, ergo har han ikke noget at have sagen i...

• #80   5. okt 2010 Sanne: Overdrivelse fremmer forståelsen.

mener jo ikke at katten skal have lov til at være der, men man kan vel også gøre noget aktivt selv for at katten ikke kommer i haven hvis det er sådan et stort problem?

• #81   5. okt 2010 Jeg gider ikke andre folks katte i haven. Ville jeg have kat havde jeg nok anskaffet en selv. prøb og luge ukrudt i persillebedet, og sid med en kattelort i hænderne. Dejligt ikk. Prøb og have lukket kattet inde i kld ved en fejl. Kælderen stank og pis og lort.
    Mine hunde må gerne jage kattene ud af haven.
    Også selv om vi bor ved stærk trafikeret vej.

• #82   5. okt 2010 Jeg gør alt jeg ka for at min hund ikke løber væk, genere andre osv. men nu skal det så også være mit ansvar at holde andres katte væk??? hver sit kæledyr hver sit ansvar

• #83   5. okt 2010 T Hysted: Jeg mener ikke man skal kattesikre alle sine ejendele, men virkeligheden er at der er mindst ligeså mange vildkatte som tamkatte efterhånden. Og du aner jo ikke om det er naboens eller genboens eller en vildkat der har lavet de ridser.

Det må sku være nogle voldsomme katte der render hos jer så smiley Vi har selv katte og til tider ser jeg dem på kølerhjelmen eller taget, men har indtil videre ikke set en ridse efter dem:)

Jeg kan sagtens forstå det er skide frustrerende, men i stedet for at vrokke sig, må man selv gøre noget aktivt.
    De fleste har i forvejen net/regnslag til barnevognen, det tager INGEN tid at smide det på.
    Man kan købe en sandkasse med låg til for 150 kroner, så er den skid slået.
    derudover kan man købe et "cover" til bilen, hvis man vil derhen... Det er vidst noget billigere end reperationer af bilen smiley

• #84   5. okt 2010 helene c ja vi har boet her i 10 år aldrig været problemmer..
    selv ungerne er han efter når de leger derude.
    nej formanden går videre med det i morgen så håber der sker noget ..

Miss X 43 K
    ja vi er ellers også meget opmærksomme når folk kommer og går at døren er lukket. men den smutter desvære en enkel gang . og ja en enkel gang for meget ..
    og mange tak for at i holder jer til tråden og emnet smiley

• #85   5. okt 2010 Brug hjernen: Ja det er da skie klamt, MEN du aner sku stadig ikke om det er naboens eller en vildkat... det hjælper sku da ikke noget at hegne kattene inde hvis der sidder 10 vildkatte og skider i dit bed alligevel smiley
    Ville du ikke have det dårligt over at have jaget en kat ud på vejen fordi den havde skidt i dit bed??

Amalie: Ja vi har ansvar for vores dyr, jeg er enig. MEN jeg er ikke enig i at en kat i haven er så stort et problem som nogen gør det til!

• #86   5. okt 2010 Bonnie: Sorry for spam... jeg lukker fra min side smiley Hvis man er interesseret i videre diskussion, opretter i bare en ny tråd smiley

• #87   5. okt 2010 Indfør forbud mod sex med dyr nu !
    lool det er helt i orden : )

• #88   5. okt 2010 Indfør - joooh vi ved skam lige nøjagtig hvilken kat det er ;o) det er naboens store røde hankat.... har set den derude mange gange... og vil skyde på at ridserne er så tydelige fordi den blir ræd, når hundene flipper på den... og så laver den ""hjulspind" på bilen :o(

ja jeg ved godt at man kan få et cover til bilen.... men hvorfor? hvorfor skal jeg betale for et cover? og pille det af/sætte det på mange gange om dagen, fordi andre har valgt at have kat? det er nok det jeg vil frem til....?

og nej vi har faktisk ingen vildkatte lige her.... ;o)

• #89   5. okt 2010 Infør forbud: for mig er det et problem da jeg ikke kan tåle katte og min havedør ikke kan stå åben fordi der er en kat her omkring der ikke vil holde sig ude, selvom jeg har en hund der går amok. den er sjovt nok ikke bange for min hund på 4 kilo, den labbede ham bare en.

• #90   5. okt 2010 Indfør: Nu har katte territorier så det er begrænset hvor mange vildkatte der er i et villakvarter :o)

Og hvis du kender naboens kat og ser den fise rundt i dit skur og på din bil så er det med ret stor sandsynlighed den der er "synderen" :o)

Og stå at putte et cover på bilen flere gange om dagen er da dybt godnat fordi ens naboer er uansvarlig egoister :o) Så skulle man bede dem betale alle de ekstra ting man skal bruge for at kattesikre + timeløn og/eller bede dem komme og tage det af og på konstant :o)

• #91   5. okt 2010 Miss X 43 K

tro mig han skal ikke få en chance for at nakke den eller at køre den ned . den bliver overvåget nu smiley
    men jeg ved at han er ved at lave næste træk .
    for det gør han altid når de andre træk han har lavet ikke har hjulpet ..
    og jeg gør intet for at provokere ham . starter ikke bilen unødig for at genere ham slår ikke græs medmindre det er strænkt nødvendig .
    o.s.v men det er åbenbart også galt . og ja det er skide trættende at det er sådan .

• #92   5. okt 2010 Indfør forbud mod sex med dyr nu !
    Vildkatte ville forlade haven når der kommer mennesker. og ikke forsøge og komme ind.

• #93   5. okt 2010 Jeg håber virkelig at boligforeningen giver en advarsel og hjælper det ikke så skal han bare smides ud.. det kan da ikke passe at han kommer og laver rav i det hele.. Håber på at han bliver smidt ud, og det giver ro. Hvad i laver i jeres have, kommer da virkelig ikke ham ved, og din søn må spille musik for åbne vinduer indtil kl 22.. og selvf må du slå græs når det passer dig, og dine børn må lege udenfor.. det er da virkelig ikke ham der skal bestemme det, og om du starter din 4 min før du skal afsted, det er da virkelig ikke noget at få ondt i røven af.. det er vel ikke ham der ejer p-pladsen smiley Men skriv da lige en opdate når I har fået noget mere at vide

• #94   5. okt 2010 Helene C

enig smiley

Miss X 43 K

jeg har haft undgået ham hele tiden .
    men han bliver ved med at finde på noget nyt som han kan brokke sig over.
    noget mad der må vi ikke bruge em hætten da det trækker over imod ham og han kan så ikke lige tåle den mad vi laver .
    vender vinder imod ham må vi ikke bruge tørrer tumpleren da han ikke kan tåle det skylle midel vi bruger . og tøj snøren skal være foran huset så han ikke kan lugte det . der er bare så mange ting .
    men nu håber jeg da at formanden gør noget ud af det i morgen smiley

• #95   5. okt 2010 så galt for ca en månede siden var der gemmen træk . og hovde døren smækkede i stræks var han her og spurgte om det ikke var sådan at vi kunne ungå at smække med døren da det var ret så irreterende at høre på .. da de gamle boede i hans lejlighed var det meget svagt at vi kunne høre når de smækkede med dørene ..
    men han kan ..

men jeg undgår ham skam også men er da på mærkerne da jeg ved han ikke stopper...

• #96   5. okt 2010 Miss X 43 K
    mange tak .. har kikket efter nogle andre boliger . for det er ikke rart det her .. godt min hund ikke gøer når den er alene eller gør når vi er hjemme det er måske en til 2 gange om dagen den gør . ellers havde han det at klage over :))
    men nu bliver det vinter og de børn der bor her plejer at lege udenfor an med snebolds kampe og det kan godt gå livligt til i vinterferien . så vi må håbe for naboen at der ikke er sne der . for så vil han stoppe dem også ...

• #97   5. okt 2010 Miss X 43 K

er utrolig glad for at bo her her er nogle kanone søde beboere . kun lige ham der ikke er . har boet her i 10 år uden nogen for for problemmer smiley
    så det er trist at han skal ødelægge det hele . men ja som du siger så heller flytte og være tryk ..

• #98   5. okt 2010 Miss X 43 K
    rigtig mange tak skal du have ..
    formanden tager fat i kontoret i morgen og høre om der er noget at gøre.
    ja jeg skal også ud og lufte vovsen og tak smiley
    knus

• #99   5. okt 2010 jeg kender til dit problem

jeg har selv en sur nabo selvom vi bor på landet

hvis hundene gør når de leger flejner han fuldstændig eller hvis min kæreste går og larmer lidt udenfor

men at han har en gammel rust spand af en bil der er ved at falde fra hinanden som jeg vågner ved kører forbi hver dag er ligemeget eller at han skærer fuger ud om natten er ligemeget bare det er ham der larmer og ikke os han blir sur hvis vi går med hundene i snor forbi hans hus eller hvis hesten vrinsker og koen siger muh på marken

vi flyttede på landet for at kunne larme en smule uden at genere folk

det værste jeg har oplevet med ham var engang hvor han gik ned i min indkørsel og stod og lyste på hundene(kæresten var lige kørt så han troede ikke der var nogen hjemme) self begynder hundene at gø og så vælger han at gå hen og glo ind af mine vinduer nedenunder(jeg var ovenpå) for derefter at ringe til mig og råbe og skrige om at mine hunde gør. hvortil jeg så svarer ja det er sku da klart når du står og lyser dem lige i fjæset og ind af mine vinduer de tror sku da du er en indbrudstyv!!! så blev der stille og røret smidt på

som nabo et tak længere omme har vi en politi mand med schæfer der konstant gør hvis den hører det mindste(det genere ikke mig) men naboen tør ikke gå derom og sige noget selvom de bor tættere på end vi gør :S:S

• #100   6. okt 2010 Line N

jamen sådan er ham her også .. da de flyttede ind bankede de og borede til kl 02.00 om natten og jeg skal tidlig op arbejde..
    men tænkte ja men de er lige flyttet ind så de vil nok gerne hurtig på plads det kender jeg fra mig selv af . de havde boet der i et par måneder flere gange en lørdag morgen før 08.00 kan man høre de banker derinde . men vi har aldrig sagt noget . han klipper hæk kl ca 22.30 og jeg har bare tænkt nåå ja 2 gange om året det overlever jeg nok hvis nu han har det bedst sådan . det samme når han slår græs er det også efter 21.00 men har heller aldrig sagt noget .. hakker fliser om sent aften .. når han passer sønnens hund ser han ikke efter den hvor den tit render på min grund har aldrig sagt noget . når han går tur med den er den ike i snor selv om loven kræver det af den race men jeg har heller ikke sagt noget til ham . når han køre fra den kan vi høre den hyler og gør ...
    aldrig har vi sagt noget til ham. da vi skal være her alle sammen ..
    men det er godt nok ikke omvendt desvære .
    for her skal vi bare rulle en kugle hen af gulvet så er han her fluks .
    fatter ikke at man kan være sådan det er ok at jeg gør det andre skal bare lige vove på at gøre det .. mærkelig indstilling . ham her er også en lidt ældre mand . de skulle nok have flyttet på plejehjemmet det fik jeg hvist også fortalt ham smiley

• #101   6. okt 2010 aiiii mener i seriøst at alle katte skal være inde katte ?? ...for så må jeg sku give ret i at i går i for små sko ,,,genere de jer i jeres have så smid en spand vand på dem så kommer de ikke igen

• #102   6. okt 2010 Der har været en kat i vores have en overgang, den sked i haven. Hundene rullede sig eller åd katte lorten, og hvem gider at finde sig i det. Det gør jeg ikke ihvertfald, men den kat det drejede sig om. Er blevet jaget ud af haven 2 gange af vores hunde, den har aldrig vist sig her siden. Og hundene havde ik på noget tidspunkt fat i den, men den fik sig en eller 2 kæmpeforskrækkelser. Da hundene blev sendt efter den, hvilket jeg syntes er ok. Folk vil da heller ik ha min hund skider i deres have, derfor er min altid i snor og jeg har indtil flere poser med på en går tur.

• #104   6. okt 2010 Maj-Britt *DKK snob * nu kunne man måske have en spand med vand stående ..det havde jeg da da jeg boede i hus ..og kan man ikke nå dem første gang så kan man måske næste gang man ser dem

• #105   6. okt 2010 Siger ikke alle katte ska være inde katte, gider bare ik de ska skide i min have. Har da heller ik tid til at holde øje med om de er der, også smide vand efter dem.

• #107   6. okt 2010 Maj-Britt *DKK snob *: ja min kommer også løs hvis jeg ser en kat i min have. Den gang den omtalte kat var et problem, havde jeg min hanhund. Han hader katter, især på hans matrikel. Men kunne sagtens komme i hjem hvor der var katte, der gjorde han dem ingenting.

• #108   7. okt 2010 Er lidt chokeret over at folk bevidst lukker deres hunde ud for at skræmme katten velvidende der er en risiko for at de får fat i den og kan skade den! Er det ligepludseligt iorden eller hvad?

• #109   7. okt 2010 eftersom det er min private have...... så JA!

så kan katteejere holde deres katte fra min matrikel...

• #110   7. okt 2010
    -T Hysted. DKK Snob -
    Enig. Jeg holder mine dyr på egen grund, og hvad andre lader gå ind på min have må være deres ansvar.

• #111   7. okt 2010 T Hysted: Det undrer mig så bare lidt at alle er oppe og køre hvis en muskelhund tager en hare, kat eller andet men når det katte i ens egen have så det ok. Ved ikke hvordan du har det med MH'ere der har gjort den slags men når jeg tænker på alle de MH tråde hvor folk er oppe at køre over en MH der har angrebet et andet dyr og synes det nok så ond en hund men i denne tråd virker de fleste som om det ok når det en kat i ens have. Det undrer mig bare lidt. Og tænker lidt at man behøver da ikke lade hunden få fat i katten og måske lade den lide for at komme af med den. Vi har på et tidspunkt haft mange katte i haven men det har vi ikke mere og det fordi vi et par gange har lukket vores hunde i haven inden vi går i seng hvor der så tilfældigvis har været en kat i haven vores hunde har aldrig gjort dem noget blot gøet af dem og nu har vi ikke katte i haven længere. Så kunne det ikke tænkes man kunne nøjes med at skræmme den?

• #112   7. okt 2010 Mig bekendt gik den MH ind i andens mand have, og tog kaninen.
    Mine æder dem heller ikke. men jager dem ud fra privat grund.

• #113   7. okt 2010 Brug hjernen, før du køber hund. S: Nu tænker jeg ikke på et enkelt tilfælde men på et par episoder jeg mindes.
    Jeg synes det fint hvis man ved ens hunde ikke vil gøre skade på dem men lukker man hundene ud til en kat i haven bevidst om at hunden vil gøre skade på den hvis den får fat i den synes jeg bare ikke er okay. Ja det træls osv. og katten burde ikke være der men synes det langt ude hvis man er ligeglad med om katten kan risikere og lide. Hvor fanden er den kærlighed til dyr henne her? Det ski da ikke kattens skyld men ejerens. Eller i modsætning til MH'ere så det måske pludseligt omvendt og nu det dyrets skyld og ikke ejeren?

• #114   7. okt 2010 På egen grund har ingen fremmed kæledyr noget og gøre. Mine jager ikke katte mm uden for grunden, og det skal de heller ikke. De skal heller jage naboens dyr på naboens grund.
    Men snakker man kat ser katteejerne åbenbart det sådan at deres kat skal have lov og jage fugle i min have. Det skal de ikke.

• #115   7. okt 2010 Brug hjernen: Nej det rigtig men derfor synes jeg ikke det ok hvis en ejer lukker sin hund ud og er bevidst om at får hunden fat i katten så nakker den katten. Det jo ikke katten det skal gå ud over men ejeren. Kan ikke se hvorfor det skal gå ud over katten? Når det en MH skal det jo ikke gå ud over hunden men ejer. Kan ikke se hvorfor der er en forskel det begge dyr! Nu det ikke lige dig jeg mener men dem der i tråden har skrevet de vil gøre det og lyder som om de er ligeglade med om hunden tager katten :(. synes ærligt talt det trist hvis min opfattelse er rigtig af hva nogen har skrevet og de synes det ok hunden nakker katten

• #116   7. okt 2010 Jamen Trine.... igen... hvorfor skal JEG indrette mit liv efter, at andre har valgt at have kat?

jeg kan ikke lide katte, og har dem ikke som kæledyr... jeg vil gerne selv bestemme hvilke dyr jeg har i mit liv....
    det er min og hundenes have.... og de blir sq lukket ud i den, om der er katte eller ej... så må katten få benene på nakken......

og lad nu være at blande MH ind i det her,... det har intet med hinanden at gøre..... uanset hvilken race vi taler om, er min holdning den samme....

katteejere er også udemærket klar over, at deres kat kan risikere at ende i gabet på en hund... så må de jo leve op til deres ansvar, beskytte katten og holde den på egen matrikel....

• #117   7. okt 2010 -T Hysted. DKK Snob -: nu har mine godt nok aldrig fået fat i katten, men jeg vil heller ik ha katte i min have.

• #118   7. okt 2010 Jackie - mine har heller aldrig fanget kattene.... men det KAN jo ske en dag.....

• #119   7. okt 2010 Jeg ville absolut hade hvis Kia afliver en af naboernes katte inde i min have og det er endnu en årsag til jeg synes at udekatteejere er egoistiske og uansvarlige.

Jeg banker på ruden i terassedøren inden jeg lukker hende ud men når hun ligger og sover derude om sommeren og de ikke har set hende før det er for sent så KAN det ikke være mit ansvar !!

Ligsom jeg vil hade den dag jeg kører en kat ihjel og hver gang jeg ser en smadret kat liggende i vejkanterne og omkring togbanen.

At man som katteejer bevidst udsætter sine katte for dette og mener at man samtidig kan påstå at man holder af dem er mig så uforståeligt ...

• #120   7. okt 2010 Hvorfor skal det gå ud over fugleungerne i min have, at andres katte skal ønsker og jage og dræbe dem i min have.
    Mine fugle kan da heller ikke gøre for at katteejere mener deres katte skal løbe rundt på andres grund.
    At katteejere lader deres dyr løbe rundt her op af en hovedvej, med meget trafik, og at kattene løber derud fra min have er vel for pokker ikke mit ansvar.
    Uanset om det er en kar eller en hund. Så er det ejerens ansvar og holde deres dyr ved dem selv. Og kan de ikke finde ud af det, ja så er der jo kun en vej. Ud af haven med dyret.
    Så skulle jeg have dårlig samvittighed over at katten kan blive kørt ned, fordi den ikke er velkommen på min grund.
    Nej, ejeren bør have dårlig samvittighed over de er ligeglade med deres katte, og hvad de kommer ud for af løse hunde og biler.
    For det er de jo, ellers ville de ikke udsætte deres kat for og løbe ved en hovedvej, og blive kvæstet der.

• #121   7. okt 2010 Vill også blive sur hvis naboens hest/zebra/ko/får/kalkun etc. rendte rundt i min have ... Eller deres slange eller leguan eller kanin

Har man dyr så har man pligt til at holde dem på egen grund !!

• #122   7. okt 2010 T-hysted: Mener heller ikke man skal finkæmme sin have for katte før man lukker hundene ud. Men hvis man ser en kat i haven og bevidst lukker hundene ud velvidende om at der er en risiko for at hunden snupper den synes jeg ikke er iorden. Det skal jo ikke gå ud over katten!

Sanne M: Der jo også forskel på om man bevidst lukker hunden ud efter en kat eller det katten der kommer til at gå hen til hunden. Og ja det er trist med alle de katte der bliver kørt ned hvert år :(. Mange savner dem ikke engang tror jeg

Brug hjernen, før du køber hund. S
    Det eneste jeg siger er at jeg synes man er kold hvis man bevidst lukker hunden ud for at jage katte.

• #123   7. okt 2010 Sanne M: Siger heller ikke at man ikke skal tage ansvar for sin kat. Synes bare det noget mærkeligt noget bevidst at lukke hunden ud for at jage katten velvidende om det en grum og pinefuld død katten risikere. Noget andet er så at jeg synes det dumt at lære sin hund for ikke alle kender forskel på en kat eller et andet vildt dyr og så risikere man ens egen hund jager et dyr og løber ud på vejen

• #124   7. okt 2010 Det skal du have lov og mene. Men jeg syntes der er synd for mine fugleunger andres katte dræber dem i min have.

• #125   7. okt 2010 Og hvis der er en dræber der trækker pinen ud fir sit offer, er det katten.

• #126   7. okt 2010 Trine - jeg kan bare stadig ikke forstå, hvorfor man skal tage hensyn i sin egen have?

ser sådan lidt på det, at jeg har købt og betalt den have, og så vil jeg gøre i den som jeg lyster....

• #127   7. okt 2010 T Hysted: Det jo også fair men kan ikke forstå hvorfor man bevidst lukker hunden ud i haven for at jage katten hvis man ser den. I Stedet kunne man da åbne døren holde hunden og få den til at give hals så jeg sikker på katten smutter. Selvfølgelig hvis man bare lukker hunden ud for at tisse så kan man jo ikke gøre for der er en kat men lukker man kun hunden ud fordi den skal jage katten synes jeg ærligt talt det er lidt sygt. Kan ikke se hvorfor det ville være iorden hvis hunden skulle komme til at slå katten ihjel og hvad hvis den bider men ikke slår den ihjel og den lider og måske stikker såret af for så måske at ligge og lide i flere dage til den måske dør. Nu det her jo også worst case scenario men hvad ville du gøre hvis katten bliver kvæstet og alligevel får slæbt sig væk? Ligegyldigt hvad der ligger til grund for det er det ikke ok bevidst at gøre noget der kan påføre et dyr smerte

• #128   7. okt 2010
    Brug hjernen, før du køber hund. S: Ja det er det da men det kan du jo ikke gøre så meget ved andet en at skræmme katten væk eller evt. finde ejeren og stille ham til ansvar. At lukke hunden bevidst ud er noget du bestemmer og vælger at risikere at den piner katten. Men det måske ok fordi katten gør det ved fugle?

• #129   7. okt 2010 Trine - ja det er da vist worst case scenario....

• #130   7. okt 2010 Trine: Tror seriøst heller ikke folk lukker deres hunde ud for at komme i slagsmål med katten for det kan lige så godt være hunden der ender med et smadret øje eller lign. En kat kan ramme hunden MANGE gange mens hunden rammer een gang.
    Det er nogle hurtige små kræ de kradsebørster. Tror snildt min kat Djaxa kunne klare Kia hvis det nogensinde kom dertil ...

Men forstå godt den frustration som der gives udtryk for

• #131   7. okt 2010 T hysted: Jep. men er du forberedt på hvis det skulle ske?

Sanne M: Det tror jeg nu heller ikke men lyder som om hysted gør. Og ja hunden kan også komme til skade. Er sikker på min hund ville stikke halen mellem benene hvis en kat løb mod ham smiley Han er jordens største kujon nogen gange smiley

• #132   7. okt 2010 Folk kan holde deres dyr ved dem selv, hvis de vil være sikre på deres dyr ikke bliver kvæstet i trafikken. Hundene jager den kun ud, og hvor katten løber hen , ja det er jo det. Så længe katten ikke skades i min have, så må ejeren samle den op på vejen hvis den ender der.
    Om det er hundene eller mig der jager dem ud. Vejen er den samme og chancen er der uanset hvem der jager dem ud.

• #133   7. okt 2010 Brug hjernen, før du køber hund. S:
    Har heller ikke sagt noget om hvis den løber ud på vejen det kan man jo ikke gøre for men man kan gøre for vis man bevidst lukker hunden og for at jage katten og den så får fat i den

• #134   7. okt 2010 Trine- LOL! kan godt li, at du har udledt, at jeg ligefrem pudser hundene på katte :oD

DET er sq lidt sjovt!

• #135   7. okt 2010 T Hysted: Det var sådan det lød i mine ører. Men det kan jeg høre du så ikke gør bevidst så har jeg ikke noget at være forarget over mere smiley

• #137   8. okt 2010 Tjah...

Det er intet problem med fremmede dyr i vores have... Lotte fortæller alt og alle at de pænt bedes holde sig laaaangt væk.

Det går især ud over duerne smiley

Kommentér på:
Hvor kan folk dog synke dybt...

Annonce