{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

Hvor langt kan folk gå {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har her til aften , Været ved at skulle af med 2000kr .
fordi en havde oprettet en falsk bruger i mit navn , og adresse .
Og bestilt en masse mad .
hvad kan man mere blive udsat for ?
Vis man har mit fulde navn og adresse . Hvor langt kan de gå?
så jeg står og måske er nød til at betale en dag , fordi jeg ikke kan bevise det ikke er mig selv. Der har bestilt noget ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor langt kan folk gå
  • #1   9. nov 2014 Det var da noget grimt noget at gøre. Fik du reddet dig ud af den?

• #2   9. nov 2014 Ja heldigvis smiley har virkelig ikke nogen "fjender" andet end en pige fra FB som ikke er helt rask .men problemet er at man ikke kan gøre noget når de opretter en falsk bruger smiley

• #3   9. nov 2014 Ja. Jeg ved ikke hvad man kan gøre ved det smiley

• #4   9. nov 2014 lige det der kommer de vel ikke sååå langt med -de er jo nødt til at opgive en leveringsadresse for at få det bestilte, og at opgive din, nytter ikke, eftersom de jo så ikke får varen, så ad den vej kan du jo bevise at du ikke har fået noget (det er ikke leveret til dig) og firmaet må kunne finde frem til vedkommende via leveringsadressen

• #5   9. nov 2014 Men Michelle, de får jo det ud af det at Gina kommer i klemme og en dag måske risikere at skulle betale for vare hun ikke har bestilt.

• #6   9. nov 2014 Jeg har selv prøvet det engang, da jeg var helt ung. En dag kom en taxa til vores hus og ville hente mig. Min far fik dog hende overbevist om, at det bestemt ikke var mig, der havde bestilt, fordi jeg var lige kommet hjem fra byen og var daffet i seng.

En anden gang holder der en tankbil i indkørslen, da min far kommer hjem. De ville levere 1.000 liter olie. Men min far kunne skuffe dem med, at han lige havde fået fyldt op.

Jeg aner ikke, hvad de mener, at de får ud af det, men det er rigtig træls.

• #7   9. nov 2014 Nu som -men det gør man vel kun ved nogen man kender så? Hvis ikke det er for selv at få en vare gratis, men KUN for at genere Gina, ville jeg da gå udfra at det er en hun kender og som af den ene eller anden grund mener at have noget i klemme med hende.
    Og i så fald ville jeg politianmelde og gå udfra at de så via IP-adresse e.l. kan finde fremt il personen.

• #8   9. nov 2014 Det er jeg enig i Michelle, ellers kan jeg heller ikke se ideen med at bestille til Ginas adresse, hvis ikke det er for at genere hende og hvis ikke det er fordi man kender hende.

Men ja, måske politiet kan hjælpe dig Gina?

• #9   9. nov 2014 Som jeg forstår indlægget, så er det mad som i take-out der er blevet bestilt . Og I sådan en situation, kan man jo altså godt risikere at komme i problemer, fordi pizzabudet måske KRÆVER at på penge. Ellers kan jeg ikke lige se, hvordan man kan blive opkrævet penge for mad, på online supermarkeder osv, skal man jo betale med kreditkort.

Men hvis noget ender langt ud, og er bestilt over nettet, så kan IP adressen vel bevise man ikke er den skyldige?

• #10   9. nov 2014 Rikke -ok, ja det kan jeg da godt se ved 2. gennemlæsning. Jamen i sådan et tilfælde havde jeg nok bare nægtet at betale. Buddet kan jo ikke presse pengene ud af mig, så jeg kan jo insistere på at jeg ikke har bestilt noget og så lukke døren, så kan han jo ikke gøre så meget.
    Skulle han alligevel vælge at gå rettens vej (hvad jeg tvivler på, men det kunne vel ske) kan jeg jo holde på ikke at have bestillt noget, så må det være op til ham at bevise at det ER mig der har bestilt

• #11   9. nov 2014 Sådan forstår jeg det også. Gætter på der er bestilt en masse take away til Gina.

• #12   9. nov 2014 Jamen det er da osse sådan det lyder, det er bare mig der ikke læser ordentligt smiley

• #13   9. nov 2014 Det sker jo smiley

• #14   10. nov 2014 nu hadde vist den person til mig fundet mit cpr nr da tror jeg ...

men købt en bil til 350 000 dkk , flere forbrugslån tilsammen 80 000 dkk kr og et på bensin til 20 000 dkk kr , og ja så var det et kredditkort til 20 000 norske kr da vi flyttet tilbage til norge . fandt først ud af det i Norge da man må registrere navn på kontarkort på mobil og blev ringet op af incasso , men de så det ikke var mig pag underskrift var helt forkert osv... men laaang prosess var det til å få det slettet osv... dette var en kæreste jeg var sammen med i over 2 år og jeg viste intet , faktisk brugte ham også falsk navn til mig fandt jeg ud af... ja så folk kan gå langt...

• #15   10. nov 2014 Der er mange ting, som man kan chikanere folk med på den måde. Klassiker med 30 pizzaer. Så kan man bestille taxaer, skortstensfejer, vinduespudsning, div håndværkere, skadedyrsbekæmpelse, indberette anonyme klager til kommunen. Der er masser af muligheder

• #16   10. nov 2014 Du kan altid nægte at modtage varen og dermed betale.

Så så langt kan de ikke gå med det.

• #17   10. nov 2014 Som Einstein også skriver, man kan altid nægte at modtage og betale varen.

Jeg har desværre også prøvet det, og politiet rådede mig til ovenstående, og i øvrigt også at melde problemet til PostDanmark, da det dengang primært var dem, der forsøgte at aflevere pakke efter pakke til mig.

Jeg havde som bankrådgiver måtte afvise at låne penge til nogle kunder, det tog de meget ilde op, og forsøgte bl.a. at chikanere mig ved at bestille en masse varer i mit navn.

• #18   11. nov 2014 Det var mad fra just it . Kan ikke stave til det smiley men planen er at vis noget ligende sker igen , så må jeg prøve at få politiet til at hjælpe mig . Hende fra FB , har jeg skrevet til at jeg har politi anmeldt hende , for de trusler hun har givet mig på FB . og virket som om det skræmte hende lidt . Så vis det hende. Så håber jeg det stopper nu .

• #19   11. nov 2014 Og ja som EInstein skriver må jeg nægte at betale .

Julie P ja der er godt nok mange muligheder , af lort folk ville kunne foretage sig i en andens navn . Øv hvor det latterligt .

MArianne r hold da op en omgang du har været igennem smiley stakkels dig , at nogen kan gøre så ondskabsfulde ting , mod et andet menneske fatter jeg ikke . godt du fik styr på det .

Kommentér på:
Hvor langt kan folk gå

Annonce