{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

uddannelse - hvad kan man vælge {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er håber I kan hjælpe mig med nogle gode ideer.

Min søster skal snart vælge uddannelse og interessere sig meget for idræt og en sund livsstil, og vil absolut ikke egne sig til et kontorjob, men...

Hun vil ikke læse idræt, da job mulighederne er begrænset og henvender sig primært til at undervise i idræt på et gymnasie.

Hun vil heller ikke læse til diatist, da mange af disse får job på fx sygehuse, hvilket hun absolut ikke har lyst til.

Biologi syntes hun også primært henvender sig til at skulle være forsker - hvilket hun heller ikke har interesse i.

Men hvad er der så af andre uddannelser? Håber i har nogle gode ideer -da jeg meget gerne vil hjælpe hende.

På forhånd tak,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  uddannelse - hvad kan man vælge
  • #2   22. sep 2010 Hmm, hvad med ernæringsassistent? smiley
    Ellers prøv at sende hende ind på dette link: http://www.ug.dk/flereomraader/inspiration/miniartikler/jobkompasset.aspx

• #3   22. sep 2010 madudddannelse

• #4   22. sep 2010 ernæringsassistent - er det ikke også primært henvendt til plejehjem osv?
    Hun har kigget lidt på ug.dk, men sender hende alligevel lige linkene - tak smiley

• #6   22. sep 2010 Nej tror nu mere det er til privatpersoner, uden at være sikker

• #7   22. sep 2010 Prøver at google madpædagog smiley
    Hun har også overvejet politibetjent - så lidt i en anden boldgade, men stadig noget hvor hun får brugt kroppen lidt og ikke skal sidde hele dagen på et kontor - men er det ikke kun i kbh man kan læse det?

• #8   22. sep 2010 Jo smiley

• #9   22. sep 2010 hmm ja så røg den i svinget - da hun helst ikke vil læse i kbh

• #10   22. sep 2010 Nu ved jeg jo ikke, hvorfor hun ikke vil undervise i gymnasiet, men folkeskolelærer måske?

• #11   22. sep 2010 nej undervisning er generelt ikke lige hende smiley

• #12   22. sep 2010 Hm, jeg har svært ved at se, hvordan hun skal komme uden om formidling eller forskning med de interesser. Der er jo ikke så mange, der betaler én for bare selv at leve sundt og være aktiv.

Siger hun noget som helst om, hvad hun KUNNE tænke sig eller ved hun udelukkende hvad hun ikke vil?

• #13   22. sep 2010 hun ved desværre kun hvad hun IKKE vil smiley Hmm kan godt selv huske hvor svært det var at tage en beslutning den gang. Hun har desværre bare lidt travlt da hun skal ud på en længere rejse om en måned og kommer først hjem efter ansøgningsfristerne til fx universiteterne er ovre - så hun skal beslutte sig nu...

Men hun aner det desværre slet ikke - hun har sågar været ude og snakke om tømre smiley

• #14   22. sep 2010 fysioterapeut?

• #15   22. sep 2010 Er det overhovedet nødvendigt, at hun starter uddannelse nu? Jeg synes mere, det lyder som om, hun skal ud og afprøve nogle forskellige ting og så en dag ringer der måske en klokke

• #16   22. sep 2010 Jeg synes at hun skal se nærmere på Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed - basisdelen er sammen med dem der vil læse til diætist, men efter 1½ år vælger man "speciale", f.eks. "Sundhedsfremme, forebyggelse og formidling" hvor man har faget "Fysisk aktivitet og ernæring".

Den er 3½ år, og kan læses i København, Sorø, Haderslev og Århus.

Jeg læser den selv smiley

• #17   23. sep 2010 Marianne: kan godt være du har ret - men inkl hendes rejse så har hun allerede haft 2 sabbat år - og hun er ved at være godt træt af bare at arbejde i føtex smiley

Rilou: Det vil jeg da fortælle hende - men hvilke job muligheder er der med denne uddannelse? Er det ikke primært at man kommer til at blive ansat på plejehjem, sygehuse osv?

• #18   23. sep 2010 Tut
    Hun skal selvfølgelig også finde på noget andet end at sidde i Føtex. Ud at prøve nogle forskellige ting af. Jeg ved godt, det ikke er så nemt at få jobs, men måske et vikarbureau el.lign. kunne have brug for hende. Det er jo aldrig værre end, at man kan sige op, hvis man ikke kan holde det ud.

Jeg har aldrig anet, hvad jeg ville. Har haft nogle drømme om journalist og arkæolog, men efterhånden som jeg fandt ud af at man ikke nødvendigvis er tv-avisens udenrigskorrespondent i Washington eller graver pyramider ud, mistede jeg interessen. Jeg kom så på et projekt, der skulle få unge i gang med uddannelse og arbejde. Det eneste, jeg var sikker på var, at jeg ikke skulle arbejde med børn eller gamle. Min vejleder fik mig overtalt til så at prøve en af delene, så jeg kom i praktik i en børnehave og valgte siden at blive pædagog :). Det har jeg været i 12 år nu (godt nok ikke i børnehave) og det er bare det helt rigtige. Så min overbevisning er, at man bedst finder ud af det ved at prøve nogle ting.

• #19   23. sep 2010 Marianne: Kan godt ske du har ret, det er i hvertfald et forsøg værd, hvis hun ikke kan finde ud af hvad hun vil smiley

• #20   23. sep 2010 Hun har en studenter eksamen fra gymnasiet smiley Så hendes muligheder burde være mange smiley

• #21   23. sep 2010 Tut - jeg kan ikke lige se hvad en der har haft fysisk aktivitet og ernæring skulle lave på et plejehjem? smiley :D Så nej, slet ikke.

Der er vanvittigt mange muligheder i denne uddannelse. F.eks. har jeg studiejob i et firma der laver mad til børne institutioner. Alle menuerne er blevet lavet af en med min uddannelse, som laver næringsberegninger for at få det helt optimalt.

Hvis man er interesseret i fysisk aktivitet, kan man bl.a. blive kostvejleder for et sportshold i DGI byen, eller hos politiet.

Eller kan man være med til at udvikle fødevare produkter, eller blive hygiejne inspektør (smiley ordningen).

Din søster kan tjekke det uddannelsessted ud, som ligger tættest på, om de ikke har åbent hus arrangement, der kan hun få en masse at vide.

Uddannelsen er meget andet end kun kostvejledning på hospitaler og plejehjem smiley

• #22   23. sep 2010 ....så der er ikke noget med at man primært arbejder på plejehjem eller sygehus..

Det kan være kommuner, sundhedscentre, privatfirmaer, fødevarestyrelsen osv.

• #23   24. sep 2010 Rilou: Tusind tak for informationen - det vil jeg sige videre til hende smiley Syntes det lyder som en uddannelse med en masse muligheder i smiley

• #24   24. sep 2010 Maria: Enig - men der er bare stor forskel at flytte andre steder i jylland el. fyn og så at skulle flytte til sjælland. Så har hun jo ikke råd til at komme hjem ret tit når hun skalover broen hver gang...

• #26   24. sep 2010 Heidi: Ja det er selvfølgelig en mulighed -men sandsynligheden for at hun finder ud af noget mens hun er ude at rejse er ikke ret stor smiley Der har hun jo ikke rigtig tid til at undersøge ting angående de forskellige uddannelser - Men det kan da være det bliver løsningen hvis hun ikke har fundet noget i løbet af den næste måned smiley

• #28   26. sep 2010 Heidi: hun har også bestilt tid ved dem i uge 40 eller 41 smiley Så håber de kan hjælpe hende

Kommentér på:
uddannelse - hvad kan man vælge

Annonce