Lægesjusk ........ Jeg er chokeret !!! {{forumTopicSubject}}
Jeg ved godt det sker , uheldigvis , men alligevel , der er sgu en grænse for hvor slemt det må blive/være
Min ene søn på 27 spiller den meget hårde sport
Rulle hockey , det er det samme som ishocky , men bare på asfalt og med rulleskøjter , alt udstyr er det samme , men sporten er hårdere end ishocky , da spillerne ikke kan gliiiiiide hen af isen og få farten af på den måde , men falder direkte på jorden og så er det det.
I torsdags var han så til spil , bliver tacklet , falder hårdt på ryggen.
Han har vildt ondt , og det trækker tårer i hans øjne.
Han tager selv på skadestuen senere og fortæller hvad der er sket.
De undersøger ham klinisk , men ingen røngten.
Udlevere Oxynorm ( morfin ) og besked om at rette henvendelse til egen læge , hvis det ikke bedres.
Farvel og tak , næææææste patient !!
Han kan så holde den kørende nogenlunde på de piller , men har vildt ondt.
I går skal han så til egen læge med sin datter pga. børnesår.
Lægen undre sig over min søns gangart og spørger ind til hvad der er sket.
Dennis fortæller , egen læge undersøger ham , ringer til skadestuen for at få deres oplysninger fra i torsdag , sammenholdt med det hele , vælger egen læge at indlægge Dennis til yderligere udredning.
Han tager selv af sted til hospitalet ( et andet end det med skadestuen ) , de tager røngten af hans ryg.
Lægen kommer læbende ind på stuen hvor Dennis ligger , og siger ;
- Du skal ligge dig ned omgående og du må ikke bevæge dig. Du har brækket ryggen og skal i CT-scanneren omgående.
Dennis kommer i scanneren og det viser sig , at han har brækket et stort stykke af L5 og nu skal hele forløbet sendes til Rigshospitalet hvor de skal tage stilling til om han skal operes eller have korset på , alt afhænig hvor ustabilt dette brud er .
Min søn har gået rundt med en brækket ryg fra i torsdags og den eneste behandling skadestuelægen tilbød var morfin ( nemt , det tager alle sympt. )
Jeg er dybt chokeret og tænker på hvor galt det kunne være gået.
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
Sådan noget må bare IKKE ske....
nov 2007
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 161
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 811
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Lige nøjagtig mine tanker , omkring klage og det har jeg også tænkt mig at hjælpe ham med.
Jeg har selv arbejdet på ortopædkirurgisk afd. i 6½ år og ved hvor påpasselig man skal være med fracturer af denne art og hvor strenge restriktionerne er i helingsforløbet for ikke at få bruddet til at rykke sig , med risiko for at knoglestumpen ramme/lædere alle nerverne
nov 2007
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 161
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg kom ud for en alvorlig trafikulykke, hvor jeg brækkede en masse knogler her og der.
Da jeg kom ind på hospitalet klagede jeg naturligvis over de mange smerter i kroppen, og især to steder gjorde voldsomt ondt - det gav sig selv, det var to steder på mit venstre ben, hvor knoglerne var brækket helt over.
Dette blev behandlet efter bedste beskub og de gjorde det godt, lægerne - men desværre tjekkede de ikke min ryg, som jeg også havde smerter, bare i mindre grad end i benet.
Jeg var heldigvis sengeliggende, men jeg blev jo vendt og drejet, hevet og flået rundt fordi jeg skulle i røntgen, til operationer og alt det der.
Først tre da efter ulykken tjekkede de min ryg. Jeg blev scannet og dem på sygehuset mente, at der var et lille brud i en lændehvirvel, at det var stabilt, så der var ingen ko på isen.
Scanningen blev for en sikkerhedsskyld sendt på Riget. Og sørme så, om ikke det viste sig, at hele L3 var kløvet helt over. Bruddet var fuldstændig ustabilt, og jeg måtte under ingen omstændigheder flyttes på, før det var kirurgisk stabiliseret.
Jeg fik et CHOK da jeg hørte det. Jeg syntes de havde leget med mit liv og min førlighed.
Heldigvis slap jeg med skrækken - jeg har min fulde førlighed, men det er dælme mere på trods af lægerne der tog imod mig end på grund af dem.
Det kunne have været gået HELT galt.
jan 2010
føj for den altså ......
puha , du må have haft mange smerter med så mange brud på samme tid .
godt der ikke skete noget med din førlighed , nogen gange er der bare nogen der holder hånden over en , når det kan gå så grueliigt galt
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg havde i alt syv brud på underkroppen i venstre side, så det var lidt heftigt.
Ryggen mærkede jeg først rigtigt noget til, da den var blevet opereret, men så kunne den dælme også mærkes ;o)
Jeg var indlagt i 3½ måned - og fik naturligvis fuld skrue på det smertestillende specielt de første dage.
Jeg var på mange måder meget heldig i uheldet. Hvis man så på bilen, så var det usandsynligt at jeg overhovedet havde overlevet. Og jeg "slap" med min førlighed i behold, dog med noget bevægelseshandicap og smerter, som jeg jo så naturligvis lever med.
Så der var jeg ekstrem uheldig og ekstrem heldig på samme tid ;o)
Jeg håber meget for din søn, at han kan nøjes med korsettet - selvom det er besværligt, så er det meget mindre smertefuldt en operation :o)
jan 2010
nu har han ihvertilfald lovet mig , at det er slut med rullehockey som jeg har hadet så meget siden han begyndte med for 14 år siden
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.424
Det burde bare ikke kunne ske.. Men det gør det desværre!
For nogen år siden, væltede min kæreste på atv og fik den ned over sig.
Jeg hentede ham og kørte afsted til vagtlægen.
De tog os ikke alvorligt nok, så vi ventede en HEL TIME, de synes ikke at vi hastede..
Da vi endelig kommer til, kigger lægen på ham og siger: "skadestuen. NU!"
Han blev smidt på en briks og røngentfotograferet.
Lægen kommer hurtigt ind og siger at han skal blive liggende.
Min kæreste havde en kompressionsfraktur i den nedre del af rygsøjlen.
Det kunne heldigvis klares med et korset..
Jeg selv kører en sag med patientklagnævnet og patientforsikringen, for at gå med ubehandlet knoglebetændelse i foden i 3 måneder, selvom jeg var på en fod og ankelsektor en gang i ugen hele perioden.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Der var ne udseendelse om lægesjusk, blandt andet omkring den lille Christian der slugte et batteri.
Alle kan lave fejl, men nogle fejl burde bare ikke kunne ske!
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.424
(link fjernet)
Men det er jo kun en klage.
Hvis din søn får varrige men, kan i jo prøve at få erstatning her :
http://www.patientforsikringen.dk/
jan 2010
tusind tak for linkene
en røngtenoptagelse kunne af eller bekræfte brud på rygsøjlen hos Dennis og det ville det også have gjort ved den historie med barnet.
vi ved alle hvor LILLE en røngtenoptagelse er af undersøgelse , det er bare noget man gør , men åbenbart ikke her
Good luck Chuck
det var dog forfærdeligt med din hånd , jeg vil da sige det er et temmeligt stort men`du skal have resten af dit liv
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Jo det gjorde han ca. 14 dage efter han havde slugt batteriet. 11 læger havde tilset ham og samtlige havde fået historien om batteriet, men lægerne mente det var umuligt for sådan en lille en at sluge et batteri(de der helt små runde nogen)
Jeg græd og græd... Pga en fejl, er en hel familie smadret.
Bertil AKA Simba:
Det er så frækt at de ikke har taget et røgten af ham, det er hans ryg, der ku jo både ha været nerveskade osv osv...
Men godt at hans egen læge var opmærksom, det viser da at nogen af dem kan finde ud af deres arbejde!
Håber han snart er ovenpå igen
jan 2010
Ellers må du komme ind til mig på mit arbejde , så skal vi nok få den hånd til at fungere igen
( jeg arbejder på Frederiksberg hospitals operationsgang og der udføres mange håndkirurgiske indgreb )
Så er det igang med genoptræningen af hånden , du kunne evt. starte med at holde fast om en flaske hehe
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
Indtil den første september er jeg ansat på Akut Modtage Afdelingen (AMA) på OUH, som fungerer lidt som Skadestuen - man kan dog ikke komme ind fra gaden, men skal bringes ind af Falck, komme fra Skadestuen eller være henvist fra en læge.
Der tilses patienterne først af en "ung" læge og derefter af en "gammel" læge, som regel en afd.læge eller overlæge. Og her er røntgenoptagelser og CT-/MR-skanninger en stor del af et udredningsprogram, udover et hav af blodprøver.
(det er dog ingen garanti for, at man ikke overser noget)
Men nu skal Skadestuen og AMA slåes sammen, så der ialt kun er ET akut-afsnit... og jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan det skal kunne fungere. Der arbejdes på to helt forskellige måder, og det kommer til at få nogle konsekvenser... så jeg er glad for, at jeg har skiftet afdeling inden...
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
Mistede selv en veninde sidste uge til kræft. 26 år gammel med en søn på 6 år.
Hun blev fejlbehandlet mod en hormonforstyrrende sygdom i 3 år. De kunne ik forstå hvorfor hun blev ved med at være syg og intet virkede, indtil de fandt ud af at HOVSA! - Det var måske fordi det var cancer og ikke hormoner..
Det er ubegribeligt at det sker så meget som det gør...
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Det minder mig om den behandling min veninde fik for et par år siden. Hun gik gentagende gange til lægen, med stærke smerter i hovedet, krydsende øjne - og i bund og grund ude af stand til noget som helst pga smerterne. Hver gang blev hun sendt hjem, med påbud om bare at tage et par panodiler, og så slappe af..
Hun havde en blodprop i nakken...
Jeg ønsker rigtig god bedring til din søn! Det er forbandet, at sådan noget sjusk kan forekomme...
mar 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 1.377
Det kommer så en fysioterapeut,og tager mål til et korset ,det skal han gå med i 3 mdr. og får besked på at han skal sidde ned når han bader.
fysioterapeuten fortæller så om en anden patient han havde,med det samme brud som min søn,hun faldt i badet ,og endte i rullestol.
Men tænk at man kan blive sendt hjem med så slem en skade :-((((
jan 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 100 Svar: 504
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
jeg har dog selv oplevet noget lidt sjusk engang som 13 årig var jeg kommet løbene efter en bus, mit ben forsvandt under mig og jeg kunne ikke støtte på min ankel, jeg tog hjem og snakkede med min mor, som var godt fuld den dag, og hun bad mig tage på skadestuen, da jeg kom derud har klokke nok været 22, jeg skulle så sidde og vente i et par timer og det eneste den sygeplejeske som jeg kom ind til koncentrerede sig om, var hvorfor jeg var alene på skadestuen, hun gav mig så 2 smertestillende piller og sagde at så kunne jeg ellers gå hjem, hun kiggede overhoved ikke på min fod. da jeg næste morgen stod ud af sengen, og ikke kunne stå på mit ben, kørte min far mig på skadestuen et andet sted, og der var lægerene dybt forarget, min fod var nemlig brækket, og jeg ville have fået varig men hvis vi ikke var kommet ud, jeg fik gips på, og måtte ikke gå på den i 4 uger.. i dag har jeg stadig ondt i min ankel ind i mellem.
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Jeg selv var også på skadestuen da jeg kom til skade med mit knæ. Fik af vide det jo ikke var synderligt hævet så det var nok bare et "slag" og ville fortage sig dagen efter ( undersøgte mig faktisk slet ikke)..... Bliver mr skannet 2 dage efter ( gik kun så hurtigt for jeg arbejder selv i systemet) og der var skader på stort set alle dele i knæet. Bliver opereret og får menisken syet fast og korsbåndet er også sprunget. Selvom det er fra maj måned døjer jeg stadig og kan næsten ikke klare mit arbejde. Min egen læge siger jeg kraftigt skal overveje et karriereskift, så det begynder jeg langsomt at prøve at fordøje....
Bertil AKA Simba: Han skal melde det til patientklagenævnet!!!
sep 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 976
Går sygemeldt på niende måned nu, skulle "bare" lige opereres i skulderen og så genoptrænes i 8 uger.......
Men de kom lige til at ødelægge et ledbånd i skulderen og har skadet nerverne i min arm, så jeg ikke kan bruge den, nerverne gør at musklerne ikke kan arbejde, så de er bare skrumpet ind trods jeg stadig går til genoptræning
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 768
Lægesjusk ........ Jeg er chokeret !!!