{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

Skal vi virkelig betale? (mekn. regn.) {{forumTopicSubject}}

torsdag morgen afleverede vi vores bil til rep. da der er fejl i komputersystemet. Den tænder lyset, aktivere vinduesviskerne foran, åbner bagklappen og alarmen til midterselen bagi aktiveres - SELV OM MOTOREN ER STOPPET OG VI HAR TAGET NØGLEN AF????
nå, så langt så skidt.

værkstedet begynder at fejlsøge den og de prøver at udskifte div bokse, uden at de kan finde fejlen, de søger hele torsdag og fredag. I weekenden snakker vi så tilfældigt med vores gamle nabo, som i mellemtiden er blevet faglærer på teknisk skole for automekanikerlærlinge, han siger at hvis ikke de på Citroén, kan finde fejlen i løbet at mandag, vil han mene at de har haft rigelig tid til at finde den, og så vil han gerne tage den ind til test og fejlfinding på skolen, så eleverne kan lære at fejlsøge og reparere en reel fejl.

Min mand kontakter så mandag formiddag Citroén og siger at hvis ikke de har fundet fejlen inden fyraften i dag, så kommer han og henter bilen, da vi synes de har haft god tid til at finde en løsning på problemet.

Dette godtager de og da han kommer og henter den får han en regning med på 3.697 kr med for fejlsøgning af div komponenter og styresystemer - hmmmm

kan det være rigtigt at vi skal betale det - de har jo ikke kunnet finde fejlen, tiltrods for at de har prøvet at udskifte div. bokse, og selvfølgelig pillet dem af igen, da det ikke virkede?? bilen er jo stadig lige død/levende - hvad ville I gøre i denne situation??

(bortset fra at købe en anden bil;-))

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal vi virkelig betale? (mekn. regn.)
  • #1   23. aug 2010 Hmm, det ved jeg ikke. :S
    Men satme en dyr regning for noget der ikke er lavet.

• #2   23. aug 2010 Desværre skal man betale for fejlsøgning også selvom der ikke er fundet en løsning.
    Fejlsøgning er ufatteligt dyrt.

Jeg vil lige pippe - STELFORBINDELSE til Jer ;o)

Har lige været i den samme situation og det tog min mand og mig en uge at finde fejlen. En beskidt og rusten stelforbindelse. En rensning og bilen var så god som ny igen.

• #3   23. aug 2010 Ja de har jo brugt tiden.. Så selvom de ikke har fundet fejlen, så har de jo lavet arbejde.. Og det er jo jer, der vælger at hente bilen, før de har afsluttet sagen selv

• #4   23. aug 2010 ja selvfølgelig skal de have penge for det.

det er jo deres timeløn i skal betale for. synes det er fair. men trælse penge.

• #5   23. aug 2010 Hvis der bilen er så gammel, at der ikke længere er garanti på den, så ja, det skal I betale. Jeg tager også betaling for at undersøge et dyr, selv om jeg ikke finder "fejlen". Og da særligt, hvis I henter den, så de ikke kan færdiggøre deres arbejde.

Surt ! ! ! :o(

• #6   23. aug 2010 ja - selvfølgelig har de brugt tiden på det, synes bare det er vildt at et autoriseret værksted ikke kan finde en komputerfejl - de har haft kontakt til div. afdelinger i dk, sverige og frankrig, og ingen har kunnet hjælpe med problemløsning - så det er ski da ikke godt at vide hvor mange timer yderligt de skulle bruge på 'ingenting'

CH - er tjekket - de har tjekket hele ledningsnettet, samlinger og samtlige bokse, men kan ikke finde fejlen:-(

• #7   23. aug 2010 Alle sensorer tjekket og målt igennem?

Er du SIKKER på, at alle stelforbindelser er renset?

• #8   23. aug 2010 i hvertfald efter hvad værkstedet siger har de renset alle stik og ben, målt alt og de er uforstående og har aldrig oplevet problemet før:-(

• #9   23. aug 2010 Kai - ja lige nu synes jeg dælme ikke den er charmerende:-(( vi har aldrig haft problemer med den, men ja, det var nemmere da det hele kørte mekanisk;-)

Kommentér på:
Skal vi virkelig betale? (mekn. regn.)

Annonce