{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Kostplan? {{forumTopicSubject}}

Morgen : frugtblanding.
Formiddag : en skive brød med cheasy ost.
Frokost: 250 g ærter, 90 g skinketern.
Eftermiddag: gullerødder.
Aften - hvad der nu er på menuen.
Evt. senere, måske frugt, knækbrød, grønsager?

Jeg skal tabe 10 kg ... lyder min kostplan Ok?
Jeg er ikke interesseret i Inspiration til min kostplan, jeg vil bare høre om den virker til at man kan forblive mæt osv. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kostplan?
  • #1   20. aug 2010 Den vil ikke virke... Du lægger ud med frugt som får dit blodsukker til at stige hurtigt for derefter at falde brat, og det efterlader dig med sult
    Så går du videre til kulhydrater
    Ærter har så godt som ingen fibre, og du vil derfor ikke blive mæt overhoved.
    Gulerøder er gode som det første på hele din dag

Så nej.. Den vil ikke virke for dig....

• #2   20. aug 2010 Jeg har hørt , at bla ærter ikke er gode når man skal tabe sig .. ved ikke om det passer ??

Men jeg vil sige at du skal have noget der mætter bedre om morgenen ...

• #3   20. aug 2010 Der er ikke meget næring i den plan

• #4   20. aug 2010 Camilla - Nu er der jo massere der kun spiser frugt om morgenen.
    Jeg vælger frugten, netop fordi jeg ikke er sulten når jeg står op. smiley

Ærter bliver jeg mæt af, dem har jeg før spist som frokost, og det har aldrig været et problem. smiley

Nu er der jo ikke kun kulhydrater i rugbrød og ost smiley

*Laura* - Jeg har før tabt mig ved at spise ærter før, så man kan sagtens tabe sig på dem. smiley

Jeg er ikke sulten om morgenen smiley derfor frugt.
    Jeg har faktisk ikke lyst til hverken havregryn, brød eller noget andet der mætter :S

• #5   20. aug 2010 Christina J - Det var et meget kort svar ... jeg går ud fra at du uddyber ? smiley

• #6   20. aug 2010 CKH ja det er da meget fint at du ikke er sulten. Men nu handler vægttab jo altså om mere end blot sult... Deriblandt skal du os være obs på dit blodsukker... Det har ikke godt af at skulle følge den plan der.. Det vil svinge op og ned og det er ikke sundt.

Det kan også godt være at du føler dig mæt af ærter, men der er bare næsten ingen fibre i, og det har din krop brug for.. især hvis du vil tabe dig. Da det sætter forbrændingen igang. Det gør ærter ikke.

• #7   20. aug 2010 Det letteste (synes jeg) er hvis du finder ud af hvor mange kcal du skal spise om dagen for stadig at tabe dig.. Det blir meget lettere end hvis du bare spiser som en lille pipfugl smiley
    Husk masser af proteiner, det mætter (i hvert fald hos mig)..

• #8   20. aug 2010 Camilla - Jeg har før fulgt en lignende kostplan, udover at jeg spiste andet til morgenmad - der var der de kostfibre der skulle være i løbet af en dag smiley
    Så må jeg jo putte lidt ekstra grønsager ind på menuen.

Jeg nævner igen, der er mange folk der lever på frugt den første del af dagen - de klarer det da udemærket smiley ????

En stolt - Hvilket ? smiley

• #9   20. aug 2010 Louise B - Jeg ved hvor mange kcal jeg skal have, men jeg gider ikke tælle kcal :S
    Jeg synes ikke det er at spise som en pipfugl i kostplanen ????

• #10   20. aug 2010 C K H - ja og der er mange der spiser McD hver dag og lever i 20 år alligevel.. Det gør det ikke automatisk sundt...

Du laver en tråd og spørger.. Du får svar, men vil tydeligvis ikke høre...
    Så spis du bare efter den plan.... Og når så du efter muligvis at have tabt dig lidt, har taget det hele på igen og mere endnu.. når så du er klar til at lytte.. så kan du oprette en tråd så skal jeg nok svare dig....

• #11   20. aug 2010 Det kommer vel an på hvor sulten man er smiley Jeg kunne ikke leve på det du skriver..
    Forstår godt du ikke gider tælle kalorier, men den sikreste måde at tabe sig på er jo færre kalorier ind end der forbrændes.. Hvis du tidligere har tabt dig ved denne kostplan ved du vel også om den mætter dig nok??

• #12   20. aug 2010 Camilla - Skal vi ikke være enige om at der er stor forskel på mcD mad og frugt ?

Jeg søger nogle svar, og jeg spørger ind til dem - jeg retter mig ikke bare automatisk efter dem, uden at være sikker på at det er rigtigt.

• #13   20. aug 2010 Louise B - Jeg ved godt man skal have færre kcal, men jeg gider ikke tælle dem, det er den kedeligste måde i mit hoved at tabe sig på - og med den holdning, så holder det jo ikke at tælle smiley

Det er nogle år siden jeg sidst har fulgt en kostplan, rigtigt, den har selvfølgelig ikke været magen til - men derhen af smiley
    Dengang spiste jeg ikke frugt om morgenen, men yoghurt smiley - der var jeg mere sulten, end jeg er nu.

• #14   20. aug 2010 Du spørger ikke ind.. du siger bare at det gør alle andre også........

• #16   20. aug 2010 Camilla - Ja, mht frugten gør jeg.
    følger man evt. lene hansons principper, så er det frugt til kl 12.00 og det ser ud til at virke, derfor undrer det mig at du bare skriver " det virker ikke" ... selvfølgelig er jeg da skeptisk smiley
    Men altså ingen grund til at blive fornærmet over at jeg spørger ind til dine svar, du behøver jo ikke deltage i tråden. smiley

• #17   20. aug 2010 Ok, men ligemeget hvad så ville jeg nu heller ikke nøjes med frugt. Hvad med en portion youghurt med frugt så? På den måde får du også proteiner til morgen.. Og så ville jeg personligt blive træt af at spise det samme hver dag, du kunne evt lave en lækker salat med forskelligt kød (kylling er især fedtfattigt..)
    Bare hvad jeg ville gøre. Og evt spis groft knækbrød til mellemmåltid..

• #18   20. aug 2010 Jeg er ikke fornærmet over du spørger.. for du spørger ikke.. det er hele min pointe.. du siger bare at det jeg siger er forkert fordi det gør alle andre.... Det er ikke at spørge.. det er at afvise, fordi du i virkeligheden ikke er intra i at høre noget andet end at din kostplan er fin.... Beklager at jeg ikke kan give dig ret i det... prøver altså bare og hjælpe smiley

• #19   20. aug 2010 Louise B - Jeg får ikke spist yoghurten, de sidste mange gange jeg har købt det, så har jeg spist en portion og så er det røget ud efter nogle dage smiley
    Derfor jeg nøjes med frugt, og så tager lidt brød med også smiley som jeg kan spise i den første pause.

Jeg er møg kræsen, så det er derfor det er sådan som beskrevet, når først jeg er kommet igang, kan det godt være jeg eksperimentere lidt også smiley

• #20   20. aug 2010 Helene - problemet er at jeg kun kan lide den usunde mysli med chokolade smiley og jeg kan ikke spise rosiner smiley

Folk er velkomne til at komme med et andet alternativ til morgenmad - det skal bare være let, og være til at tage med i skole smiley

• #21   20. aug 2010 At frugt kl 12 er godt, betyder jo ikke at frugt kl 7 om morgenen ikke kan være skidt. smiley
    Det første måltid skal jo gerne være noget med noget gods i, så det kan mætte i længere tid, end frugt er i stand til.

• #22   20. aug 2010 Hihi, jeg forstår heller ikke helt du spørger når du på forhånd ved du ikke vil lave det om smiley
    Pøj Pøj med det.

• #23   20. aug 2010 Har du tænkt dig at følge den plan der hver dag??? For så tror jeg der går lige nøjagtig tre dage så er den droppet igen... Du er jo nødt til at variere det lidt så det både bliver sundt og spændende... Din krop har heller ikke godt af at spise det samme dag ug og dag ind...
    Og så vil jeg som de andre også foreslå lidt flere fibre... Fint nok hvis du kan klare dig udelukkende på frugt om morgenen, men prøv om ikke du bare en gang imellem kan klemme lidt havregryn ind... Når først man har tvunget kroppen til det et par dage kan man næsten ikke undvære det...

• #25   20. aug 2010 Jeg ville nu have valgt det således:

Morgenmad - Rugbrød med ost.
    Mellemmåltid - Frugt.
    Frokost - Rugbrød med hamburryg eller andet kødpålæg. Dertil 300 gram grønt.
    Mellemmåltid - Gulerødder.
    Aftensmad - Hvad der nu er, + 300 gram grønt.

Så er du igang smiley

• #26   20. aug 2010 Danielle - Til kl 12 smiley
    Som skrevet så er jeg ikke sulten når jeg står op, det bliver jeg først et par timer efter, hvor der så er rugbrød smiley så i princippet vender jeg bare morgenmaden og mellemmåltidet om smiley

Louise B - Det er vel tilladt at spørge ind til det.
    jeg følger ikke nogen kostplan endnu, men det er ovenstående jeg hælder til.

Helene ... det kan jeg ikke have med på vej i skole smiley

Maria og Balto - det kan være at jeg tager nogle knækbrød med også.
    Morgenmaden er noget jeg har med i tasken som bliver spist når jeg møder i skole smiley

Det kan også være at der bliver ryddet lidt op i kostplanen når jeg kommer igang, men jeg er ikke så god til at finde på inspiration når jeg skal have det med, og jeg er yderst kræsen.

• #27   20. aug 2010 Bodil K - Jeg er udemærket godt klar over hvilke ting der skal udskiftes osv smiley

En stolt - jeg sulter da absolut heller ikke mig selv.
    Kød får jeg både til aften og frokost.
    Kulhydrater får jeg til aften.

proteiner får jeg også.

fedt vil jeg få i ost, og aftensmad, jeg ved godt at jeg skal have en 25 g fedt om dagen smiley

• #28   20. aug 2010 Nataschas plan ser langt mere fornuftig ud!!!

• #29   20. aug 2010 Selvfølgelig må du spørge ind til det, det var bare fordi det ikke virker som om du har tænkt dig at ændre på noget alligevel, så forstår jeg ikke du spørger..

• #30   20. aug 2010 Natascha - Jeg bytter rundt på frugt og rugbrød- af den grund at jeg simpelthen først er sulten i den første pause- ca 9.30. smiley

Jeg har før prøvet at spise rugbrød til frokost, men jeg bliver SÅ træt af det, og så ender det med at blive usundt med smør, remoulade og hvad der ellers hører til, og så er jeg yderst kræsen med grønsager kan faktisk kun lide gullerødder og ærter - rå. smiley

resten er jeg enig med dig i, men det er svært at sammensætte en kostplan, når jeg er så kræsen som jeg er smiley

• #31   20. aug 2010 Louise B - Fordi jeg søger svar om den er ok - jeg har tænkt mig at afprøve den alligevel, det kan jo være den virker for mig - men derfor er det rart med andres synspunkt på det område alligevel. smiley
    det kan også være at den bliver ændret lidt efter de første par dage, hvem ved.

• #32   20. aug 2010 Du søger svar om den er ok... Og alle fortæller dig at det er den ikke.. Så derfor har du alligevel tænkt dig at prøve den....
    Men andres synspunkt er rart.....

Jah........

• #33   20. aug 2010 Camilla - og det har du behøv for at kommentere så nedladende fordi ?

JA; jeg har tænkt mig at prøve den alligevel, virker den ikke, Så ved hvor hvor jeg skal ændre noget i kostplanen!

• #34   20. aug 2010 Om ikke andet, så har jeg da fundet ud af hvorfor mit vægttab er gået i stå - jeg spiser da alt for meget frugt!!
    Så tak til Camilla aka Pylremor for linket - det er faktisk ikke meget frugt man skal spise dagligt...
    Er der nogen der har en god opskrift på nogle rugboller - gerne med kerner - jeg er nemlig ikke pjattet med alm rugbrød...

• #35   20. aug 2010 Sara S, prøv at kig på arlas hjemmeside, der er mange gode opskrifter

• #36   20. aug 2010 Hej...

Vælger ikke at læse de 1000 svar der er kommet på dette smiley

Jeg tabte 17 kg sidste år ved at spise havregryn(eller andet der mætter godt) til morgen mad...
    Hvis jeg var sulten til formiddag spiste jeg en bolle eller et stykke rugbrød
    Til middag spiste jeg rugbrød eller Grovpasta salat.. Og ikke noget med at spise 2 halve med et kedeligt stykke pålæg.. Man skal spise til man er helt mæt...
    Til aften spiste jeg MEGET let - det kunne fx være 400g jordbær eller grøntsager...

Noget andet vigtigt er at røre sig 30 min om dagen, hvor man sveder - En rask gå tur er nok....
    Hold dig fra hvid pasta,brød og ris - smør og andet med højt fedtindhold

Min tanke var da jeg skulle tabe mig var - Hvornår skal min krop bruge mest energi? Det var jo self. når jeg var på arbejde... Og hvornår skulle jeg ikke bruge så meget energi? Om aftenen, hvor jeg alligevel lå på sofaen og slappede af smiley

Ved ikke om det er til nogen hjælp...

• #38   20. aug 2010 Helt enig Pia K - Og jo flere muskler man opbygger enten på den ene eller anden måde - jo nemmere er det at tabe sig og holde vægten bagefter.. Ingen muskler = ingen ting til at forbrænde det man spiser med smiley

• #39   20. aug 2010 Maria E - selvfølgelig er det til hjælp smiley

Motion er også på programmet smiley

Pia K - Motion er heller ikke kedeligt smiley

• #40   20. aug 2010 ved at spise alm. sund kost (er ikkeden store grøntsagsspiser) og gå 3 timer dagligt fordelt på 2 gange (plus småture) har jeg tabt 14 kg på 16 mån.
    Det gælder om at holde forbrændingen oppe og blodsukker stabilt.
    Frugtsukker binder også fedtet til kroppen

• #41   20. aug 2010 Alice A - ja, men jeg har ikke 16 mdr til at tabe de 10 kg, jeg skulle gerne klare det inden for en 2-3 mdr smiley

• #42   20. aug 2010 Lige sendt dig en PB

• #43   20. aug 2010 www.madlog.dk giver en fantastisk forståelse af hvad maden indeholder.

• #44   20. aug 2010 jeg har indtil videre tabt 12. 3 kg. på 6 måneder.. Jeg spiser stadig usundt ind i mellem, og drikker cola light hver dag kan ikke undvære det.. Men tilgengæld spiser jeg kun halvdelen af hvad jeg plejer at spise. f.eks. en grov bolle om morgenen i stedet for 2, 1 portion aftensmad i stedet for 2. Og jeg bliver stadig mæt...

Derudover køber jeg nu kun grov pasta og brød. og ikke dåse ting (dåse majs o.lign)...

Jeg har lavet en livsstilsændring som IKKE bliver ændret tilbage igen, da jeg ikke ønsker at tage det samme på igen...

Men men helt ærlig synes jeg din plan ser virkelig kedelig og uinspirerende ud, og selvom du kan tabe dig på den tror jeg du bliver hurtigt træt af den...

Desuden forstår jeg heller ikke hvorfor du har oprettet denne tråd, når du ikke ønsker noget ordentligt svar. Du sviner bare dem der svarer dig, det er altså meget respektløst overfor dem som prøver at hjælpe!

• #45   20. aug 2010 Jeg ville helt klart vælge Natascha's plan, som en del af en kostomlægning.

Er ked af at sige det CKH, men din virker altså ikke. hvis du vælger at spise det der dag ud og dag ind. Jo, du vil da nok tabe dig, men det kommer på igen (plus et par kilo mere) når du stopper med den igen.

Løsningen er masser af motion og en total kostomlægning - ikke nogen midlertidig kur....

Kommentér på:
Kostplan?

Annonce