4.827 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Mangler råd.. - Iskiasnerven... AV... Mangler råd.. - Iskiasnerven... AV...

igår aftes går jeg i seng som jeg plejer... Men vågner i løbet af natten for at gå på toilet, men da jeg rejser mig op, kan jeg knap nok gå... Det gør simpelthen Så ondt!! - I lænden og ned omknring hoften... Dog kun i venstre side.. går i seng igen, men gjorde stadig vanvittig ondt da jeg stod op... Har en hofte protese i venstre side, så ringede straks til lægen - ku jo være noget var helt galt... For ku ik helt finde ud af hvor smerten præcis kom fra... Nåh, var ved lægen og efter at jeg er blevet undersøgt siger han så at det formenligt er iskiasnerven der driller.. jeg skulle gå hjem igen, holde et par syge dage, se tiden an og kommer igen hvis ik det var gået væk efter 14 dage.... Men.... - DET GØR SINDSYGT ONDT!.... Kan ingenting, kan dårligt nok gå... Er der nogen der har nogen erfaringer ang det?... og ville I ik os kontakte læge igen imorgen tidlig, selvom han sagde 14 dage?....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangler råd.. - Iskiasnerven... AV...
  • #1   19. aug 2010 Tag et par iprener..

Min iskiasnerve driller ofte, har haft gener af det i en del år..

Ignorerer det og forsøger ikke at overbelaste når jeg går og bevæger mig. Og er det slemt tager jeg to iprener.

• #2   19. aug 2010 jeg døjer rigtig meget med den ski.. nerve,og har i ca 5 mrd taget dolol hver dag, men jeg har så også lumbargo over i.det er ski hårdt når man arbejder på en kirkegård.har lige været gennem en masse undersøgelser på sygehuset,også mr scanneret.jeg har haft problemer i flere år.

• #3   19. aug 2010 Har problemer med det pt selv.. Og samtidig højgravid så kan saaaagtens sætte mig ind i dine smerter...

Jeg har fået lagt blokader et par gange for at lindre smerten, det er ikke varigt men det gør man lige kan holde det ud i nogle timer.. Så hvis det blir ved med at være slemt så forhør dig hos din læge, om det er en mulighed smiley

• #4   19. aug 2010 Der er ingen helbredelse ved at tage smertestillende. Der skal handling til. Jeg har døjet rigtig meget med iskiasnerven og ved en fysioterapeut fik jeg lært hvordan jeg kunne træne det væk. Det virkede og når jeg en sjælden gang kan mærke at den driller, så får den lige med øvelser igen.

• #5   19. aug 2010 Jeg har haft brækket ryggen og iskiassmerter er et meget tilbagevendende fænomen for mig. Jeg har det en del gange hver måned, så jeg har efterhånden fundet mig nogle små tricks.

Det, jeg gør er, at jeg tager en omgang smertestillende. Så lægger jeg mig på en varmepude i en halv times tid, og så udstrækker jeg simpelthen ved hjælp af strækøvelser de muskler, der påvirker nerven.

Det gør naller. Men det letter. Hen over et par dage, så er det som oftest næsten dampet af igen.
    Og så bruger jeg en nordpolsmagnet til at få rettet mine skævheder op i kroppen, hvilket også hjælper tl.

• #6   19. aug 2010 Du kan iøvrigt - hvis du har en hjælper - måske for lidt lindring ved hjælp af et par akupunkturpunkter.

I midten af knæhasen sidder nogle specialpunkter, som smertelindrer lænden.
    Du skal stå op og så skal en sidde bagved dig og trykke på disse punkter. Der skal trykkes hårdt - og der skal trykkes så længe, at den smerte presset giver i knæhasen bliver mindre.

• #7   19. aug 2010 Har døjet med iskasnerven i 4 år... og gik jævnligt til kiropraktor. Det hjalp i ca. 14 dage, så var den gal igen.
    Men så prøvede jeg akkupunktur (Ca. 3 behandlinger), og wupti... nu har den ikke drillet mig længe.

• #8   19. aug 2010 jeg fik også nogle øvelser af special lægen på aalborg sygehus,som jeg skal lave hver dag,og de hjlælper noget,men det tager tid før det bliver rigtig godt,desværre

• #9   19. aug 2010 Åh min driller også for tiden... jeg laver en masse øvelser som min fys har givet mig... det hjælper på det.. også skal man bare ud og bevæge sig en masse selvom det gør mega mega ondt..,

jeg plejer at gå helt i panik nærmest når jeg kan mærke det er på vej... sidst lå jeg i 1½ månede med så mange smerter at det ikke kan beskrives.. tog forskellige smertestillende fra lægen som kun virkede i 2-3 dage af gangen... det tog mig 20 at gå ud på wcet og måtte gå i bad efter hvert besøg, da jeg simpelthen ikke kunne tørre mig selv..

Det værste jeg kan gøre er at blive inaktiv når jeg kan mærke det.. så skal der bare trænes og trænes, det plejer at kunne få det til at forsvinde igen..

• #10   19. aug 2010 I de periode hvor jeg har problemer med iskiasnerven bruger jeg nyrebælte når jeg kører bil, for jeg kan slet ikke bruge mit højre ben, da det gør pokkers ondt. Det hjælper meget.

Kommentér på:
Mangler råd.. - Iskiasnerven... AV...

Annonce