1.033 visninger
|
Oprettet:
Bevar muskelhunde i Danmark {{forumTopicSubject}}
Bevar Muskelhunde i Danmark er et protest gruppe mod den nye hundelov, hvor vi agter at påvirke justitsministeriet til at få den ændret.
Støt sagen.
www.bevarmuskelhunde.dk
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
En værdig sag, blot ikke gennemtænkt =)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Det er der man skal ind og gøre en forskel hvis man vil høres.
Man skal ikke ignorere at der rent faktisk ER et problem med disse hunde i de forkerte hunde.
Dette er nemlig årsagen til at forbuddet i dag er en realitet
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
* med disse hunde i de forkerte hænder.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Problemet med hundene er jo ikke de gode ejere, men de dårlige... og dem kan vi desværre ikke lave en lov imod...
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Og så længe folk nægter at overholde det mundkurv/snore påbud der er, får I næppe ændret loven:-(
Så længe folk ikke har den fjerneste ide om hvad de har mellem hænderne, får I næppe ændret loven.
Hvis I kan få fat i de uansvarlige hundeejere, som ikke GIDER at overholde forbud, ikke GIDER at sætte sig ind i racens særpræg og instinkter og som tror at godbidder eller tæsk kan fjerne instinkter, SÅ kan det være at man kan få lavet nogle lempelser......
Men det er vist utopi??
aug 2008
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.391
Ang hjemmesiden, så synes jeg initiativet er godt. Jeg mangler bare lidt at i så kommer med et alternativ. For det er jo super at sige at man er imod den nye hundelov og ønsker den ændret... men til hvad?
Hvad skal der sættes ind med istedet for forbudet? For det er jo ikke nok bare at fjerne forbudet og så er alt fryd og gammen. Vi har jo stadig problemet med de mange hundeoverfald, og om man vil det eller ej, er en stor del af problemet altså MH i forkerte hænder.
-og så nytter det ikke noget at de er dejlige hunde i de rigtige hænder, som Maj-Britt osse påpeger
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Der er jo ligesom en grund til at den hundelov er kommet, men jeg har de seneste dage haft ondt af de MH ejere der følger loven. Jeg tror desværre bare de er i undertal!
Hvis ikke alle følger loven og viser sig som ansvarlige hundeejere tror jeg desværre ikke i skal regne med den ophæves om 3 år....
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Det lyder også fint nok............ HVIS manfår ram på alle de halvhjerner, der ikke aner en brik om hvad de har anskaffet sig af hunderace og som kun har den for at bruge den i kamp eller for at se sej ud!! OG som avler på alt hvad der bare LIGNER en MH.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.660
aug 2008
Jeg synes FOKUS har mange gode områder somd e kæmper for. De 2 jeg brænder for er self dyrevelfærd og vores ældre område.
Jeg kan ikke fortælle folk hvem de skal stemme på, jeg kan kun fortælle hvorfor JEG har valgt at hjælpe FOKUS. Og hvorfor de får min stemme hvis de når at komme ind inden næste valg.
jan 2007
For uanset hvordan vi lovgiver, så kommer det aldrig til at virke, hvis ikke der er nogen til at håndhæve det.
Jeg synes faktisk den gamle hundelov var rigtig fin. Den fik bare aldrig en chance, fordi der ikke var nogen til at håndhæve den.
aug 2008
jan 2007
Brian, Conny og Muhammed vil jo næppe møde op og få taget kørekortet inden de får hund.
-og så er vi tilbage ved manglen på politi til at hpndhæve det;o)
Mener så osse at et kørekort er unødvendigt. For var der nogen til at håndhæve hundeloven, så ville man jo få fat på mange af de tumper der har de hunde. Og altså er der ingen grund til at pålægge hele "hundeDanmark" at tage et kørekort hvor de skal lære at have hund, tiltrods for at de har haft det i måske 30 40 eller 50 år for nogens vedkommende.
aug 2008
Jeg forstår virkelig heller ikke hvad politiet laver, og hvad de i grunden mener er vigtigt nok til at de gider køre ud!
Vi har en dame som bor over på den anden side af vejen. Hun blev tæsket en aften hvor overboen ringede efter politiet. Hun fik bare den besked at hun måtte ringe hvis det blev værre! Hun ringede kort tid efter og fortalte at hvis ikke de kom måtte hun få nogen til at gøre noget! De kom så, 1 time efter første kald. Da de kom ind i lejligheden var damen så slemt tilredt at hun måtte på skadestuen og hele lejligheden var smadret!
Kommunen bruger penge på kunst og alt muligt skrammel som folk i grunden er ligeglad med eller ikke ser. Vi har, her i kommunen, en meget dyr statue som står et sted hvor ingen rigtig kan se den. Men laves, det skulle den da!
Jeg kan helt ærligt sige, at jeg efterhånden ikke er en spor stolt over at kalde mig selv for dansk statsborger!
aug 2008
Hvis man ikke forsøger at kæmpe for de sager man tror på så sker der jo heller aldrig noget:o)
jan 2007
Men når nu vi snakker hunde, så er det vel unægteligt vigtigere at f.eks. sådan en dame kan få hjælp, end at politiet tager ud til en hund der bliver overfaldet.
Der burde være mulighed for at begge får hjælp, men som det er nu, er de jo nødt til at tage ud til det der er vigtigst. Og hvis ikke engang man kan komme ud når nogen er ved at få tæsk, så har de dælme ikke ressourcer nok, eller osse bruger de dem de har forkert.
-noget der absolut burde tjekkes op på.
Pointen er, at uanset hvilken hundelov nogen kan få gennemført, så bliver den aldrig en succes, hvis ikke der er midler til at håndhæve den.
Og det er det jeg mener man bør arbejde på en løsning på. Jeg kan ikke lige give et bud på hvor midlerne skal komme fra.
-mindre kunst i byerne er jo meget fint, men betyder det så at det er kommunerne der skal financiere en ny hundelov, for det synes jeg ikke er rimeligt.
aug 2008
Men hvis det er noget du er intra i at høre nærmere om kan jeg sende en update efter imorgen:o) Der ved jeg lidt mere:o)
jan 2007
Man har vel lov at ytre sin mening om siden der linkes til. Og jeg synes, som jeg lagde ud med at skrive, stadig det er et godt initiativ. Jeg synes bare der mangler at man osse tager stilling til et alternativ.
Istedet for at sige "vi vil ikke have den nye hundelov", burde man sige "vi har et bedre forslag".
Det er jeg temmeligt sikker på man kommer længere med. For jeg har meget svært ved at tro at de vil ophæve hundeloven, blot fordi en gruppe hundeejere ikke bryder sig om den.... Men var der nu et bedre forslag, ja så kunne man måske få dem til at tage det op til overvejelse
aug 2008
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
Bevar muskelhunde i Danmark