{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bevar muskelhunde i Danmark
  • #2   16. aug 2010 Hvad indebærer de rette hænder?

En værdig sag, blot ikke gennemtænkt =)

• #3   16. aug 2010 Maj-Britt: Perfekt pointe. For problemet er jo netop ikke de hunde i de rigtige hænder men dem i de forkerte !!

Det er der man skal ind og gøre en forskel hvis man vil høres.

Man skal ikke ignorere at der rent faktisk ER et problem med disse hunde i de forkerte hunde.
    Dette er nemlig årsagen til at forbuddet i dag er en realitet

• #4   16. aug 2010 Ooops:

* med disse hunde i de forkerte hænder.

• #5   16. aug 2010 Er enig med Maj-Britt!

Problemet med hundene er jo ikke de gode ejere, men de dårlige... og dem kan vi desværre ikke lave en lov imod...

• #6   16. aug 2010 Ellers må folk gerne kigge forbi Støvring imorgen hvor partiet FOKUS indsamler vælgererklæringer inden næste valg:o) Eller dvs at JEG flagre rundt som en tosset og er den irriterende "sælger" man bare helst vil undgå at få øjenkontakt med:o)

• #7   16. aug 2010 Så længe der sidder folk herinde og praler med at de lufter deres pitbulls uden snor, så får I næppe ændret loven:-(

Og så længe folk nægter at overholde det mundkurv/snore påbud der er, får I næppe ændret loven:-(

Så længe folk ikke har den fjerneste ide om hvad de har mellem hænderne, får I næppe ændret loven.

Hvis I kan få fat i de uansvarlige hundeejere, som ikke GIDER at overholde forbud, ikke GIDER at sætte sig ind i racens særpræg og instinkter og som tror at godbidder eller tæsk kan fjerne instinkter, SÅ kan det være at man kan få lavet nogle lempelser......

Men det er vist utopi??

• #8   16. aug 2010 Mette: noget jeg godt kan lide ved FOKUS er at de allerede har en revideret hundelov som de self vil forsøge at få trumfet igennem, vel og mærke hvis de kommer ind self:o)

• #9   16. aug 2010 Elsker min -problemet er jo lidt at man ikke kun stemmer på et punkt, man stemmer på alle partiets holdninger;o)

Ang hjemmesiden, så synes jeg initiativet er godt. Jeg mangler bare lidt at i så kommer med et alternativ. For det er jo super at sige at man er imod den nye hundelov og ønsker den ændret... men til hvad?

Hvad skal der sættes ind med istedet for forbudet? For det er jo ikke nok bare at fjerne forbudet og så er alt fryd og gammen. Vi har jo stadig problemet med de mange hundeoverfald, og om man vil det eller ej, er en stor del af problemet altså MH i forkerte hænder.
    -og så nytter det ikke noget at de er dejlige hunde i de rigtige hænder, som Maj-Britt osse påpeger

• #10   16. aug 2010 Bla Bla Bla.....

Der er jo ligesom en grund til at den hundelov er kommet, men jeg har de seneste dage haft ondt af de MH ejere der følger loven. Jeg tror desværre bare de er i undertal!

Hvis ikke alle følger loven og viser sig som ansvarlige hundeejere tror jeg desværre ikke i skal regne med den ophæves om 3 år....

• #12   16. aug 2010 *Elsker min Prinsesse* P

Det lyder også fint nok............ HVIS manfår ram på alle de halvhjerner, der ikke aner en brik om hvad de har anskaffet sig af hunderace og som kun har den for at bruge den i kamp eller for at se sej ud!! OG som avler på alt hvad der bare LIGNER en MH.

• #13   16. aug 2010 Enig med Maj-Britt. :I Behøvet nok ikke uddybe mig da jeg ikke har noget at sige som ikke er blevet sagt ;p

• #16   16. aug 2010 Fókus har fået uddannede adfærdsbehandlere til at revidere hundeloven, sådan at de kommer med et nyt forslag. Self skal vi ikke bare tilbage til den gamle hundelov, der skal ske noget! Desuden har hundeloven ALDRIG virket:-( Og DET skal der gøres noget ved.

Jeg synes FOKUS har mange gode områder somd e kæmper for. De 2 jeg brænder for er self dyrevelfærd og vores ældre område.

Jeg kan ikke fortælle folk hvem de skal stemme på, jeg kan kun fortælle hvorfor JEG har valgt at hjælpe FOKUS. Og hvorfor de får min stemme hvis de når at komme ind inden næste valg.

• #18   16. aug 2010 Elsker min -men jeg kan kun se en eneste måde at få den hundelov til at virke (og det uanset om det er den gamle, den nye eller en helt 3. af slagsen), og det er kort sagt flere midler til politiet (og evt efteruddannelse om nødvendigt, selvom der jo allerede findes betjente med efteruddannelse i dyreværnssager o.l.)

For uanset hvordan vi lovgiver, så kommer det aldrig til at virke, hvis ikke der er nogen til at håndhæve det.

Jeg synes faktisk den gamle hundelov var rigtig fin. Den fik bare aldrig en chance, fordi der ikke var nogen til at håndhæve den.

• #19   16. aug 2010 Michelle: Det har du helt ret i! Jeg tror også det ville have fungeret hvis den gamle hundelov var blevet håndhævet! Men der er ingen til at tage sig af det:-(

• #21   16. aug 2010 Og så mener jeg i øvrigt at hundekørekort er helt og aldeles urealistisk, og vil i bedste fald blot blive endnu et sted staten kan kræve lidt ekstra penge af de i forvejen lovlydige borgere.

Brian, Conny og Muhammed vil jo næppe møde op og få taget kørekortet inden de får hund.
    -og så er vi tilbage ved manglen på politi til at hpndhæve det;o)

Mener så osse at et kørekort er unødvendigt. For var der nogen til at håndhæve hundeloven, så ville man jo få fat på mange af de tumper der har de hunde. Og altså er der ingen grund til at pålægge hele "hundeDanmark" at tage et kørekort hvor de skal lære at have hund, tiltrods for at de har haft det i måske 30 40 eller 50 år for nogens vedkommende.

• #23   16. aug 2010 Maj-Britt: Det handler jo om at der skal mere balance i tingene. F.eks kan jeg slet ikke forstå hvorfor en borgmester kan FÅ et kæmpe fladskærms tv til 40.000kr af kommunen, når man på plejehjem ingen gang må købe servietter til at pynte bordene med, fordi der skal spares(bare for at tage et eksempel)

Jeg forstår virkelig heller ikke hvad politiet laver, og hvad de i grunden mener er vigtigt nok til at de gider køre ud!

Vi har en dame som bor over på den anden side af vejen. Hun blev tæsket en aften hvor overboen ringede efter politiet. Hun fik bare den besked at hun måtte ringe hvis det blev værre! Hun ringede kort tid efter og fortalte at hvis ikke de kom måtte hun få nogen til at gøre noget! De kom så, 1 time efter første kald. Da de kom ind i lejligheden var damen så slemt tilredt at hun måtte på skadestuen og hele lejligheden var smadret!

Kommunen bruger penge på kunst og alt muligt skrammel som folk i grunden er ligeglad med eller ikke ser. Vi har, her i kommunen, en meget dyr statue som står et sted hvor ingen rigtig kan se den. Men laves, det skulle den da!

Jeg kan helt ærligt sige, at jeg efterhånden ikke er en spor stolt over at kalde mig selv for dansk statsborger!

• #26   16. aug 2010 Mai-britt: Det skrev jeg ikke! Jeg skrev blot nogle eksempler på at vores samfund er meget dårligt!
    Hvis man ikke forsøger at kæmpe for de sager man tror på så sker der jo heller aldrig noget:o)

• #28   17. aug 2010 Nu er det jo ikke bare et spørgsmål om hvad politiet gider at køre ud til. Det er jo et spørgsmål om at prioritere. Det er grotesk at sådan en dame ikke kan få hjælp, det er der ingen tvivl om.
    Men når nu vi snakker hunde, så er det vel unægteligt vigtigere at f.eks. sådan en dame kan få hjælp, end at politiet tager ud til en hund der bliver overfaldet.
    Der burde være mulighed for at begge får hjælp, men som det er nu, er de jo nødt til at tage ud til det der er vigtigst. Og hvis ikke engang man kan komme ud når nogen er ved at få tæsk, så har de dælme ikke ressourcer nok, eller osse bruger de dem de har forkert.
    -noget der absolut burde tjekkes op på.

Pointen er, at uanset hvilken hundelov nogen kan få gennemført, så bliver den aldrig en succes, hvis ikke der er midler til at håndhæve den.

Og det er det jeg mener man bør arbejde på en løsning på. Jeg kan ikke lige give et bud på hvor midlerne skal komme fra.
    -mindre kunst i byerne er jo meget fint, men betyder det så at det er kommunerne der skal financiere en ny hundelov, for det synes jeg ikke er rimeligt.

• #29   17. aug 2010 Jeg ved at Christian ikke vil støtte op om lars Løkke til næste valg. Men hvem han støtter op om så, er jeg faktisk ikke helt sikker på!
    Men hvis det er noget du er intra i at høre nærmere om kan jeg sende en update efter imorgen:o) Der ved jeg lidt mere:o)

• #31   17. aug 2010 no name -hvem tramper på MH-ejerne?

Man har vel lov at ytre sin mening om siden der linkes til. Og jeg synes, som jeg lagde ud med at skrive, stadig det er et godt initiativ. Jeg synes bare der mangler at man osse tager stilling til et alternativ.

Istedet for at sige "vi vil ikke have den nye hundelov", burde man sige "vi har et bedre forslag".
    Det er jeg temmeligt sikker på man kommer længere med. For jeg har meget svært ved at tro at de vil ophæve hundeloven, blot fordi en gruppe hundeejere ikke bryder sig om den.... Men var der nu et bedre forslag, ja så kunne man måske få dem til at tage det op til overvejelse

• #32   17. aug 2010 Mai-Britt: Nej det var nu også bare mere hvis du var nysgerrig:o) Men det er helt ok:o)

• #34   17. aug 2010 Hvis et forslag skal virke, bliver det da nød til at have en substans. Det er simpelhen ikke nok at stille sig op og sige at love er dårlig.

Kommentér på:
Bevar muskelhunde i Danmark

Annonce