{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.749 visninger | Oprettet:

Har de ikke fået straf nok??? {{forumTopicSubject}}

Vedr det barn på 1½ år der iaftes druknede i Gråsten i en havedam

http://www.jv.dk/artikel/931120:Aabenraa--Efter-tragedien-ved-Graasten--Foraeldre-skal-straffes-for-uopmaerksomhed

Vi er enige om forældrene burde holde øje med barnet....
De har mistet et barn, er det ikke straf nok? Jeg håber da ikke der kommer en lovgivning der siger forældre kan straffes pga en ulykke!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har de ikke fået straf nok???
  • #1   11. aug 2010 jo det må være straf nok at have mistet sit barn og resten af livet kunne bebrejde sig selv

  • #3   11. aug 2010 I flere andre lande er det strafbart hvis ens børn kommer til skade. Altså den der har opsynet med barnet bliver straffet hvis barnet bliver bidt ihjel af en hund, drukner eller ligende.
    Det er meget trakisk det der er sket.


  • #5   11. aug 2010 Selvfølgelig er det da hårdt med forældrene og de skal jo leve med det resten af deres liv.

    Men jeg må nu alligevel give ham lidt ret i, at der burde være noget lovgivning omkring havedamme etc. og evt. en form for straf/bøde ???
    Det er mega uansvarligt hvis man har børn, at man ikke sørger for ordentlig opsyn med børnene, selv om de leger i egen have, hvis der er guldfiskebassin, havedam, swimmingpool o.l. Det burde der være lov om, og hvis ikke den følges må der falde en bøde af en størrelse, så det mærkes og så kan det så være, at folk kan få hegnet deres "vandhuller" ind.


  • #7   11. aug 2010 Altså, der skal jo ikke være en lov om at man SKAL have et hegn om en havedam, og det skal være så og så højt..

    Men måske kunne det i fremtiden være brugbart, at der var nogle paragraffer til lign. eisoder?

    Nogle love og regler om at man f.eks ikke kan have 5 børn under 10 år, og en have hvor 2/3 bestod af dybt vand, med en dør ud til som kan åbnes af alle uden nogen former for sikkerhed.
    Der skal jo være nogle muligheder for at træde ind, hvis forældrene/værgerne fuldstændig skider på barnets sikkerhed.

    Jeg er vokset op med pool i haven, og derfor havde jeg altid redningsvest på da jeg legede i haven som lille barn..

    Da jeg nåede en vis alder, og efterhånden var faldet i så mange gange og bare omgående var begyndt at svømme, fik jeg lov at gå uden, da min instinktive reaktion var at svømme.
    Men som helt lille havde jeg ALTID den vest på, hvis ikke jeg sad mellem mine forældres ben.

    Og jeg har aldrig aldrig fået lov at lege med venner alene i haven som barn..

    Lidt sund fornuft er tilladt..


  • #8   11. aug 2010 Og selvfølgelig skal man ikke straffes for en ULYKKE. For ulykker sker.

    MEN, ingen ved hvor længe han har ligget der?
    Der kan selvfølgelig være omstændigheder, men med et lille barn på under to år, og en havedam der tilsyneladende er fri adgang til, forstår jeg ikke at ingen ved hvor han er.. :S

    Og hvor gamle var de børn der legede i haven? Er der tale om at til flere små børn har rendt alene rundt i en have, uden på nogen måde at være beskyttet mod en begivenhed som denne?


  • #9   11. aug 2010 Jeg syntes de stakkels forældre har fået straf nok..................det må være det værste man som forældre kan komme ud for - det at miste et barn.

    Hvem skulle det gavne, at give dem mere straf end den de har fået ??


  • #11   11. aug 2010 Mine forældre har en stor nedgravet pool på teressen og der er INGEN børn dér, der får lov at være alene i haven, så jo de pågældrende forældre burde have været der, men jeg synes nu de har fået straf nok! Som så ofte ved andre ulykker tænker man jo først på konsekvenserne når skaden er sket!



  • #12   11. aug 2010 Men hvis der aldrig bliver statueret et eksempel på hvor farligt det kan være at lade sine unger og andres unger lege i en have med "vandhuller", så er der nok mange mennesker som ikke tænker sig langt nok om og tager de forholdsregler der skal til.

    Tænk hvis det var naboens barn som var druknet i deres havebassin


  • #13   11. aug 2010 Der skulle også have stået - leget i have uden opsyn.

  • #15   11. aug 2010 Det er fuldstændig absurt, overhovedet at tænke tanken, at straffe forældre i sådanne situationer.
    Alle der har børn ved et øjebliks uopmærksomhed, ka ha fatale følger.

    Heidi M
    Har de ladet barnet være uden opsyn ved havedammen, har de ladet ham bade alene??? Hvor ved man det fra??


  • #17   11. aug 2010 Heidi M
    Jeg kan kun give dig ret.
    Og en lovgivning omkring det er vel for også at beskytte børnene i den omfang man kan. For hvis der ikke var nogen lovgivning, så kunne forældre jo gøre med deres børn hvad de ville, uden nogensinde at blive straffet - også selv om det ikke var med vilje.


  • #19   11. aug 2010 jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan man tør have en havedam i haven når man har små børn!!
    Alle ved at små børn lynhurtigt kan være væk i et øjeblik uopmærksomhed

    vi har selv koikarper og selv om mine unger nu er 6 og 8 år er der stadig net over så de ikke kan falde i,,ville aldrig turde andet


  • #21   11. aug 2010 Anne R og Heidi,
    I har fuldstændig ret!...

    Det er utroligt at man som forældre tør lade sine (og andres) børn lege uden opsyn ved en havedam. Hvordan kan man gøre det?


  • #22   11. aug 2010 Man skal se efter sine børn, men man kan ikke lovgive sig ud af uheld.der er uheld og der vil altid være uheld, hvor der er levende væsener. Der er ikke nogle forældre, der kan få en højere straf, end det der er sket,


  • #23   11. aug 2010 Uanset hvor mange love, regler og straffe man måtte lave...................vil der stadig ske uheld.
    Vi er vel forældre på godt og ondt og prøver, det bedste vi kan........men alligevel sker der uheld.
    Og det kan alverdens love,regler og straffe ikke ændre på.
    Skulle det så gøre al ting bedre, at straffe forældrene ??


  • #25   11. aug 2010 Men er det et uheld når man lader et barn, en baby nærmest, være alene med en havedam??

    Er det virkelig hændeligt uheld?


  • #26   11. aug 2010 Jeg synes ærlig talt også tabet af et barn må være straf nok.

    Hvor skal grænsen eller gå? Hvad hvis barnet falde den fra et legestativ mens forældrene står ved siden af?

    Hvad med de børn der bliver kvalt, i deres tøj i børnehaven, skal pædagogerne så alle straffes?

    Hvad hvis barnet overlever, men bliver alvorligt skadet?

    Hvor gammel skal et barn være, før man ikke kan straffes?

    Alle der har haft bare lidt omgang med små børn, ved hvor hurtigt det kan gå galt. Skal det være strafbart, så er jeg sgu færdig med at passe små børn. Selv med et øje på hvert finger, så sker der hurtigt noget man i sin vildeste fantasi ikke havde forestillet sig de kunne.


  • #28   11. aug 2010 Selvfølgelig kan der ske uheld selv om der er love og regler, men mange uheld kunne måske forhindres hvis der var en lovgivning omkring det forskellige.
    Men fordi der kan ske uheld, så kan det vel ikke være rigtigt at man bare skal gå ustraffet videre.


  • #29   11. aug 2010 Moster,
    men hvis barnet falder ned fra legestativet fordi det er bygget af helvedes til beregnet til en max-vægt på 10 kg, skal producenten stå til ansvar? Er vi enige om det? Eller er det blot et uheld?

    Hvis en ung gut drikker sig i hegnet, og dagen efter kører en familie ihjel, er det bare et uheld?...
    Hvis det ikke er bevidst, er det så blot et uheld?

    Det skal vel ikke være forsætligt? Men er man skyld i et andet menneskes død, fordi man er hamrende hamrende uansvarlig, er ens egen dårlige samvittighed (såfremt man har en) da ikke nok straf? Eller må man gerne lade sit eget barn dø?. Er det kun hvis det er andres det er et problem?


  • #30   11. aug 2010 Moster i svøb.
    Du skriver "Alle der har haft bare lidt omgang med små børn, ved hvor hurtigt det kan gå galt."
    Men lige nøjagtig i ovenstående sag, har man ingen anelse om hvor lang tid barnet har ligget - ergo der har ikke været ordentlig opsyn med børnene og det bør dælme straffes, selv om det er deres eget barn. Tænk om det havde været en af de andre børn.


  • #31   11. aug 2010 Hvor mange gange har man ikke fundet børn druknet i svømmehaller ? det er så forfærdeligt.................men ville det hjælpe at straffe personalet i svømmehallen.............eller måske forældrene, der havde efterladt barnet/børnene i svømmehallen ???



  • #32   11. aug 2010 Anja, nu nævner jeg ikke noget om at det braser sammen, men at barnet FALDER ned, f.eks. fra et klatrastativ, eller et træ i haven, så er det vel heller ikke planteskolens ansvar?

    Nu er der jo forskel på at drikke sig fuld, og sætte sig bag rettet, det er jo ikke hlndeligt uheld. Man kan vel godt skille snot og kanel?

    Så du går og hygger dig med en veninde, I går og pjatter og tjatter til hinanden, hun snubler over din fod og slå panden i kantstene, skal du så også straffes?

    Din mand står på stigen og er ved at rep. noget, han taber sin hammer lige ned i hovedet på dig, meget uheldigt og helt utænkeligt, skal han så straffes?


  • #33   11. aug 2010 Moster,
    hvis min mand lægger hammeren fra sig på taget, på en måde så den omgående glider ned, rammer mig i hovedet og slår mig ihjel, er det højst sandsynligt uagtsomt manddrab.

    Nu snakker vi ikek om småskader, som en flækket tand, elelr en bule, men om et menneskeliv der bliver taget.


  • #34   11. aug 2010 Jeg snakker heller ikke småskader, det er godnat og farvel. Meget uheldigt men ikke umuligt.



  • #35   11. aug 2010 Moster,
    hvis jeg ikke tænker mig om, og dermed er skyld i et andet menneskes død, vil der højst sandsynligt være en sanktion!

    Hvis jeg er ukoncentreret og kører en ned, giver min veninde et skub, så hun falder og slår sig ihjel, taber noget tungt i hovedet på en person, så vil der højst sandsynligt være en konsekvens.

    Men det er som om at når det er små børn (som forældrene jo er 100% asvarlige for) så er det i orden, og er blot uheld, for man kan da ikke kigge efter de små hele tiden.. Det er alt, alt for krævende..


  • #36   11. aug 2010 Forældrenes manglende opsyn af legende børn i en have med en dam, er nød til at have en konsekvens.

  • #37   11. aug 2010 Anne, de sociale myndigheder må jo undersøge om forældrene er uegnet til at have børn, og har handlet meget uforsvarligt, og så må det for retten. Men der er jo forskel for at være uforsvarlig og lade sit bare leget med benzin eg tændstikker samtidig, og ulykkelige uheld.

    Man kan jo også tolke artiklen som man vil, uvist hvor længe, kan jo være alt fra ganske kort tid til flere dage. Er det kun avisen det er uvist for, eller er det for forældrene?


  • #38   11. aug 2010 Om barnet leger med tændstikker eller en havedam er i mine øjne det samme.

  • #39   11. aug 2010 Jamen, hvis de sociale myndigheder beslutter at de skal for retten, så bliver der jo også en eller anden straf - om det så er uagtsom manddrab, så bliver der jo stadig en straf. Spørgsmålet er så bare hvad den straf bliver beregnet til. Pure frikendt bliver de jo nok ikke.

  • #40   11. aug 2010 Men har man en havedam, så har man børnene under opsyn 100% eller også dækker man dammen over med sikkert net eller hegner ind.

  • #42   11. aug 2010 Daisie
    Nej, jeg har ikke gjort noget forkert, som har medført andres død !
    Og død er jo lige nøjagtig hvad der er tale om her - ikke bare at man har glemt at skrue en skrue ordentlig fast, så junior falder ned af gyngen og får en skramme på knæet.


  • #44   11. aug 2010 Og at dække en havedam af med net har intet med bagklogskab at gøre, men med at tænke fremad.

  • #45   11. aug 2010 Ikke heldig, men tænkt mig om !

  • #47   11. aug 2010 Børn skal ikke lege alene i en have med pool, fiskedam, badebassin eller andet hvor de kan drukne. Hvis man overhovedt overvejer at ha børn i nærheden af sådan en dam, burde den ha været indhegnet, og børnene skulle aldrig være alene i den have uden ansvarlige voksnes opsyn.
    Det er ikke et uheld. det er ren skær uansvarlighed.


  • #48   11. aug 2010 Forældrene er ikke uegnet til at have børn!!! Det er min venindes lillebror. Han var ude i haven med sine søskende og forældre e stod lige i køkkenet ic havde øjnene væk et lille øje blik! Det var en tragisk ulykke! Og der skal ikke stilles spørgsmål om de er uegnet. De har fået straf nok! Og den værste af slagsen! Jeg var der da min veninde fik det at vide, og den sag berøre alle. Er ved at brække mig ved tanken om hvad Michael aller siger!!!

  • #49   11. aug 2010 MIchelle,
    jeg kan forstå at det er personligt for dig, og nok er svært at se fra den anden side.

    Men en dreng på 1½ år bør IKKE være ved en åben havedam, mens forældrene er indenfor. Det er så forkert som noget kan være.

    Og er det rent faktisk tilfældet, vil jeg mene at det ikke er hændeligt uheld, men skyldes en uforsvarlig opførsel fra dem der burde beskytte barnet.


  • #50   11. aug 2010 Og der er hegn omkring den Dam, han har smuttet igennem på underligvis. Men børn kan komme de mærkligste steder hen. Er ening med de sq have holdt øje. Og det ved de også selv. Og det er dem der skal leve med det resten af deres liv. Men skal pædagoger så os straffes? Der er mange børn der omkommer i daginstutioner også !

  • #51   11. aug 2010 De har fået den størst straf af alle, så i min verden skal de absolut ikke straffes mere...

  • #52   11. aug 2010 Der er hegn omkring den. Han er væltet og røget igennem det hele og landet med hovedet lige i vandet og fik vand i lungerne og kastede i
    op og så slugt det igen i har fået mad ned i lungerne.


  • #53   11. aug 2010 Super rene! Er jeg glad for! Man kan ikke føle på nogen måde hvad de går igennem! Og så at det var den mindre pige der fandt ham. Prøv tænk at finde sin egen bror i dammen død. Lige efter man har hoppet tramplin og luge har set ham smile og være glad. Det går så stærkt!

  • #54   11. aug 2010 Og regn ikke med hvad der står i avisen er sandt. Den største pige fandt ikke barnet, og han har ikke lagt der lang tid. Avisen ved bare ikke noget. Faderen jagede journalisterne væk! Gruer mig over de journalister.

  • #56   11. aug 2010 Mange tak ;(

  • #57   11. aug 2010 Michelle H
    Puha, det må ikke være nemt at skulle støtte sin veninde og hendes familie i denne svære tid. Sender dem mange varme tanker!

    Og ja, som jeg også har skrevet tideligere HAR de forældre fået straf nok.... Det hjælper ikke hvis de også bliver sigtet for et eller andet. Det gør kun det hele værre, de har vist rigeligt at slogs for pt. Håber de får lidt fred til at bearbejde sorgen!



  • #58   11. aug 2010 Er det heller ikke når man os selv er ked smiley
    nej det er straf nok! Mere end nok, dammen var indhegnet og det hele. Så det er tragisk det der er sket.


  • #59   11. aug 2010 Hvorfor ska der altid lovgives, så snart der sker et uheld//ulykke??
    Der er da ingen mennesker, der kan kigge efter sine børn i 24 timer.
    Hvad så med kommunernes vandhuller, moser damme osv. osv. som for det meste ikke er indhegnet......men der er et hus som nabo, ska vi så ikke barikere os helt, et højt hegn rundt om haven.

    Det kunne jo tænkes, at forældrene måske ennda ville påbegynde, en indhegning.
    Det er en trakisk ulykke......


  • #60   11. aug 2010 Der var et hegn om fiske dammen Karin smiley han er væltet igennem det hele. og ja, det er tragisk. meget..

  • #61   11. aug 2010 Jamen så kunne de jo ikke engang ha gjort mere, de stakkels forældre ....
    Michelle jeg læste lige dine svar igennem.....
    Nej man ska ik ta alt i avisen, for gode varer, har endnu aldig oplevet én eneste Journalst, skrive hele sandheden.


  • #62   11. aug 2010 Nej kunne de nemlig ikke smiley en ulykke kan ske på ingen tid, ìg 10 sek kan ændre ens liv for altid smiley ved ikke hvor de har historien fra, for de var hvert fald ikke velkommen da de ville have billeder og Info om ulykken smiley

  • #63   11. aug 2010 Ja det er jo dét.....
    Journalister ka man aldrig vide sig sikker imod, de har nok næsen fremme alle steder.


  • #64   11. aug 2010 Jeps :/..

Kommentér på:
Har de ikke fået straf nok???

Annonce