Kød fra glade dyr - hvor? Kød fra glade dyr - hvor?
Jeg har langt om længe besluttet mig for, at NU skal det bare være slut med at købe billigt kød fra dyr, der har haft et usselt liv, MEN, det er simpelthen en jungle at finde rundt i.
Her bor ikke lige en landmand i nærheden, hvor jeg kan se dyrene med mine egne øjne og vi har ikke en kæmpe fryser, så jeg er nødt til at kunne købe ind i almindelige supermarkeds-portioner. Men hvad f..... skal man kigge efter for at være sikker? Jeg gider jo heller ikke at give en formue for noget, der lyder flot, men hvor dyrene alligevel har kummerlige forhold.
Økologi er jeg blevet oplyst om, er ikke en garanti for ordentlige forhold for dyrene og nu har jeg så lige hørt, at f.eks. Frilandsgris bare betyder, at soen har været på friland og smågrisene ligeså de første to uger af deres liv, hvorefter de kan spærres inde.
Jeg er både interesseret i at vide noget om ko, gris, kylling og æg. Hvad kigger I efter? Og er der evt. nogle links til noget fakta?
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.483
Ude hos os er det primært i SuperBest og Irma vi kan få det kød vi ønsker.
aug 2007
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
aug 2007
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
Ja, jeg synes faktisk ikke, det er så galt med det Frilands- eller økologisk, jeg hidtil har købt i Irma, men var bare ikke sikker på, det var i orden. Kyllingerne har jeg godt set, er hampre i pris, men som du skriver, kan man jo vælge så at spise det mindre.
Mit største problem bliver nok kyllingefilet, som vi ellers spiser en del af - det har jeg simpelthen ikke kunnet finde, med nogen som helst form for mærkning og det er immervæk noget nemmere, når man kommer sent hjem fra arbejde, end at stå og bakse med et helt kræ
Jeg prøver lige at kigge forbi DB, det havde jeg slet ikke tænkt på
dec 2008
Ja, jeg kunne også få noget fantastisk kød fra Bornholm, men der er desværre ikke plads. Hmm, måske skulle man overveje en kummefryser i kælderen.... Er der ikke stykker, som i ikke får spist? Jeg er vildt dårlig til det med kød, når det ikke er hakket/bøffer/kotelletter el.lign.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
dec 2008
Er f.eks. pålæg så også mærket?
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Jeg færdes en del i smør/fedtmosen og der går mange dyr derude, der er her en hjemmeside, hvor man kan blive medlem og købe kød fra dyrene
http://www.hjnatur.dk/
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 657
(link fjernet)
dec 2008
Jeg tror faktisk, vi bor i Hjortespring (har ikke helt styr på områderne herude endnu). Men det ser ud som om, man skal købe andele i dyrene og dermed også tage vagter med at passe dem o.lign., eller har jeg misforstået det hele? Fedt projekt ellers, når jeg får overbevist Jens om, at det er HAM, der skal tjene alle pengene og jeg skal gå herhjemme og passe hund og lave mad
Therese
Det ser godt nok også dyrt ud, men man kunne jo bestille derfra, når det skulle være lidt ekstra lækkert
feb 2010
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 665
Men husk at oekologisk svinekoed ikke betyder at de kommer udenfor og har ladet mig fortaelle (insider viden) at de (landmaendene) sjaeldent lever op til kravene om stroelse. Saa kan kun anbefale frilandsgris.
Superbest og isaer Irma er super gode steder at handler dyrevelfaerdsrigtigt.
Men husk at fisk ogsaa er et dyr, og der er MSC maerkning det jeg har fundet bedst.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Ja man skal nok købe kvarte eller halve dyr, men kødet man får direkte fra "stald-døren" plejer at være langt bedre end det der ligger i div. kølediske.
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 275 Svar: 3.191
Kød fra glade dyr - hvor?