{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.049 visninger | Oprettet:

Hvalp bliver mega køresyg.. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer..

VI hentede jo vores lille Zaki i Horsens, 225 km fra os. Han blev rigtig dårlig og kastede op 5 gange, samt hyberventilerede resten af dagen.

Nu startede vi så til hvalpetræning igår og det ligger ca. 8 km. fra hvor vi bor. Han kastede op på vejen derud, men ikke overdrevet slemt. Han bliver transporteret i et bur som står ved siden af mig. Jeg kører ikke stationcar så kan ikke sætte det om bagved.

Til selve træningen fik han jo en del godbider, og da jeg selv havde glemt at få med, fik han nogle af træneren. Det var rigtig kød. Og han ELSKEDE det :o)

Men holy moly, hvor blev han dårlig på vejen hjem. Det er selvfølgelig en rute med bitte-små veje og masser af sving. Men han kastede en masse op i buret, og væltede rundt i det. Min mor var med da vi hentede ham, men til træning er jeg alene.

Han GRÆD til sidst og det gjorde jeg næsten også. Så nu har han to rigtig dårlige oplevelser med at køre bil. Han har været med på en enkelt meget lille ture og det gik fint.

Men hvad skal jeg gøre? Droppe træningen? Se om jeg skulle være så heldig at finde et sted tættere på?

Vi bor i selve Haslev, ikke små-byerne rundt om. Nogle der kender et godt sted? Eller skal jeg klare træningen selv? Han er blevet helt dygtig til at være sammen med andre hunde. Igår fandt han en legekammarat og de tonsede bare rundt på plænen og var vildt glade i hovederne :-))

Hvad ville i gøre?

Er der noget jeg kan gøre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• I need a certified electrician to fix my socket where the stove is to be connected. 1.250 kr.
  • Opsætning af fjernsyn 550 kr.
  • TV2 kanaler virker ikke 1.149 kr.
  • Rengøring af hele lejligheden 250 kr.
  • Handyman - boreopgave (gardinstænger, hylder) 600 kr.
  • Toilet virker ikke 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp bliver mega køresyg..
  • #1   22. apr 2009 Masser af småture. Ud og få nogle gode oplevelser. Kan du sætte buret på gulvet?

• #2   22. apr 2009 Start med og sætte hunden ind i bilen uden at starte motoren og sid lidt og gi et par guffer . Gå så ud igen og en time sene gentag indtil hunden er rolig ved og side i bilen. Start så motoren og gentag til hunden er rolig. Kør så en mega kort tur og øg gradvis længden når hunden er rolig.

• #3   22. apr 2009 Men hvad så med træningen? Det er jo en gang om ugen.. smiley

• #4   22. apr 2009 Mette.

Jeg kan godt sætte det på gulvet. Er det bedre tror du?

• #5   22. apr 2009 Hvis du træner intensiv kan du godt gøre det på en uges tid. Men det kræver træning flere gange om dagen.

• #6   22. apr 2009 *Jeg kan godt sætte det på gulvet. Er det bedre tror du?*

Jeg havde en goldenhvalp på et tidspunkt, som blev meget køresyg. Jeg "klagede min nød" til opdrætter, som er en af landets førende. Hun spurgte hvor han sad?? Jamen, han var jo kun lige 8 uger, så på skødet selvfølgelig. Uha. Han blev beordret ned på gulvet foran mine ben (jeg var passager i bilen). Siden den dag var der INTET:-)
    Jeg siger ikke at det virker på alle hunde, men sammen emd anden massiv træning, som forslået i tråden, er det da et forsøg værd:-)

• #7   22. apr 2009 Jeg kan træne fra jeg kommer hjem fra arbejde, så det er jo begrænset antal timer. Men helt klart et forsøg værd. Ville jo gerne kunne tage ham alle mulige steder hen.

Gad vide om jeg skal droppe buret?? Eller?

• #8   22. apr 2009 Jeg synes IKKE at du skal droppe buret. Dårlig ide. For det første kan du risikere at han bliver endnu mere utryg ved alt for meget plads og for det andet har du bræk i hele bilen istedet.

Men jeg kom til at tænke på: Er han vant til buret og glad for det indendørs i huset?

• #9   22. apr 2009 Jeg har fået et råd om, at ingefær skulle dæmpe køresyge/kvalme. Men ellers er det nogle rigtigt gode bud, du har fået herover.

Jeg valgte at sætte Lykke i en sele på sædet, så hun bedre kunne følge med, men sad trygt og fast. Hun var frygteligt køresyg de første par måneder, vi skulle afsted til træning. Jeg lagde et gammelt tæppe, for hvis nu hun kastede op. Kørte med vinduet nede, så hun fik luft, og kørte langsomt og holdt et par pauser undervejs. Det hjalp utroligt meget. Jeg mener faktisk ikke, at hun har kastet op, fra hun fik selen. Og nu er hun jo blevet en stor pige og bruger bur uden problemer.

• #10   22. apr 2009 Ikke hvis den er tryg ved buret . Ellers skal den gøret tryg ved det også. Den skal opleve og være i bilen uden og blive syg flere gange da det ellers kan forfølge den resten af livet Vores den gamle var køresyg til sin død fordi han aldrig blev tryg ved og køre og vi havde for travlt med at han skulle køres med hvor han var utryg

• #11   22. apr 2009 Han er ikke specielt glad for det bur. Havde jo en dårlig oplevelse da vi hentede ham.

Det står på gulvet i stuen, åbent så han kan gå ind i det.. Men det gør han så bare slet ikke. Nærmest tvært imod.. smiley

• #12   22. apr 2009 Så er det bare med at lade det stå åben inde i stuen og fodre ham med godbidder derinde. HVER gang han skal have en godbid idendørs, lægger I den ind i buret. I skal ikke lukke buret, bare lade ham selv gå ind og tage godbidden. Hvis han ikke umiddelbart gør det, lader I han bare være. På et eller andet tidspunkt skal han nok gå derind og det ignorerer I bare. ENDELIG ikke lukke buret:-)

• #13   22. apr 2009 Det at han ikke er tryg ved buret kan også gøre ham køresyg.

• #15   22. apr 2009 Da Gaia var lille blev hun også rigtig køresyg, hvilket gjorde at hun blev skidebange for at køre bil.

Første trin er at sørge for at hvalpen ligger godt.
    Gaia ligger suverænt bedst i en sele, på bagsædet i min bil. Når jeg svinger og andet, kan hun læne sig op af siden, og triller ikke rundt. Envidere er der blødt og hyggeligt.
    I min mors bil ligger hun bagi, og er spændt fast, men ligger ikke fast på samme måde, så der begynder hun at ryste og kravle når hun nærmer sig bilen..

andet trin er at lade være at fodre den!! Det var alfa og omega for Gaia.
    Jeg venter min. en time fra jeg fodrer hende til jeg kører.. Og hvis jeg kører længere ture faster jeg hende fra dagen inden.

Til træning kan hun nu godt køre lige efter, men i starten ventede jeg en halv time, og forsøgte at være lidt nærig med godbidderne, når vi nærmede os slutningen..
    Og så kørte jeg ekstra langsomt og forsigtigt efter træning.

Jeg prøvede også en dag at sætte mig, og lokke hende ind i bilen med ost og andet lækkert, hvilket bevirkede at hun knækkede sig med det samme jeg startede bilen..

• #16   22. apr 2009 Hov! Og det var virkelig en succes, da jeg fik selen til Gaia.

Jeg købte den inden vi skulle i sommerhus.

Jeg havde haft den på hende i en halv time, ugen inden, og ellers ikke vænnet hende til sikkerhedsselen.
    Hun var på det tidspunkt så utryg ved bilen, at når vi gik rundt på p-pladsen (selv uden bagtanker) gik hun og snuste langs bilerne, og gik konsekvent to meter væk fra min. Den var stensikker.

Om morgenen havde jeg så lagt hendes dyne på bagsædet, og fundet sikkerhedsselen frem. Alle dørene stod åbne, for jeg ville lufte ud mens jeg pakkede bilen.
    Min kæreste gik op og hentede hunden, og da de kom ne, gik hun selv mod bilen. Jeg sagde at han endelig skulle lade hende snuse, da det måske kunne hjælpe på hendes angst. Hun gik hen til bilen, kiggede ind få sekunder, og hoppede så ind og lagde sig smiley

Og siden da har hun ingen problemer haft. Hun har altid en stofkurv fra Ikea liggende, og hopper direkte ind i bilen. Det gav hende virkelig tryghed at hun blev spændt fast, og lå trygt i noget hun kendte..

• #17   22. apr 2009 Når han nu ikke er glad for buret så ville jeg prøve med en sikkerhedssele til hunde. Der for han også mere luft og kan følje med i hvad der sker.

• #18   22. apr 2009 Lykke lå også på bagsædet i selen. Det gav en stor ro på hende, da hun var lille.

Kommentér på:
Hvalp bliver mega køresyg..

Annonce