{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.442 visninger | Oprettet:

Ditte R
Ditte R
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

Min hvalp har damp om aftnen.... {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, som overskriften lyder, så er det som om min hvalp får damp hver evig eneste gang vi skal til at sove...

Jeg ligger på gulvet på en madras med ham, så når han bliver så energisk og hyper vælger han enten at bide i mig.... Eller spæne rundt på værelset.

Jeg går både tur med ham og leger rigtigt meget med ham lige inden vi skal sove.. Men han er stadig MEGA hyper.

Har i nogle tricks til at få sin hvalp til at slappe lidt mere af? Har virkelig brug for jeres hjælp.

Knus;)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Cleaning 2 weeks 1.200 kr.
  • I need a certified electrician to fix my socket where the stove is to be connected. 1.250 kr.
  • Opsætning af fjernsyn 550 kr.
  • TV2 kanaler virker ikke 1.149 kr.
  • Rengøring af hele lejligheden 250 kr.
  • Handyman - boreopgave (gardinstænger, hylder) 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hvalp har damp om aftnen....
  • #1   29. jun 2016 Måske kan du prøve at lade vær at lege med ham lige inden sengetid, og så kun lige ud at tisse smiley de kan godt tage lidt tid om at "falde ned" igen efter leg og gåture.
    Måske et lille tyggeben som han kan ligge og gumle i lidt inden sengetid

• #2   29. jun 2016 De fleste hvalpe får flip om aftenens, det er lidt som om den sidste energi lige skal brændes af. smiley Har ingen gode råd, andet end at lade den flippe, uden dog at bidrage til legen. Ignorer det, det skal nok ændre sig.

• #3   29. jun 2016 Læste lige indlægget igen, ingen vild leg inden sengetid.

• #4   29. jun 2016 Jeps, du har en hvalp smiley

Men pas på med at du ikke kommer til at geare ham op ved at lege helt vildt inden i skal sove. Vild leg er super godt, men det er også en hvalp der ikke har en indbygget stop-knap men først skal til at lære det. En god idé kunne være at give din hvalp nogle gode passende mentale opgaver. Din hvalp har ikke brug for så meget motion som den har brug for oplevelser, og det er dét, der gør den træt - men derudover er det normalt at hvalpe kan få lidt flip sent om aftenen smiley

• #5   29. jun 2016 Jeg kan se at du er 14 år. Og jeg er helt med på at er det din hund så tager du dig af den, men hvad med dine forældre, er de ikke med inde over? smiley

• #6   29. jun 2016 Min Ezio på 11 uger gør det samme. Det er ganske normalt (ligesom småbørn i øvrigt). Jeg har fundet ud af, at det er nemmere at få ham til at falde til ro, hvis jeg giver ham et lille tyggeben lidt før tidspunktet hvor han normalt bliver vild. Der er stadig lidt løben rundt, men så er det 5 minutter i stedet for 20. smiley

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 437
    #8   30. jun 2016 Vi gjorde det at vi gik hen til hvalpens sove plads, og satte os der. vi gabte og legede at vi faldt i søvn. (Nogengange faldt vi os i søvn)

det smittede af på vores hvalp og han faldt hurtigt i søvn.

• #10   30. jun 2016 De fleste hvalpe får "ulvetime" af kortere eller længere varighed - fordi (som det også står længere oppe) at de som regel er en smule overtrætte. Som udgangspunkt, skal man allerede efter aftensmaden begynde at forberede dem på, at dagen er ved at være slut. Man kan godt træne lidt stille ting, lave søgeøvelser, gå roligt ud for at tisse osv., men alt skal foregå stille og roligt.

Hvis hvalpen så alligevel er ved at geare op, så er de små oksehudsstænger glimrende som "sut". Sæt dig ned til hvalpen, hold fast i tyggepinden, og lad hvalpen tygge på den anden ende. Den må IKKE stikke af med den, for at lege. I starten vil de tit gnaske ret hektisk, fordi de er småstressede, men du vil opleve at selve det med at tygge, slikke, gnaske beroliger dem, så de stille og roligt falder ned, og er klar til at sove smiley

Hjemme ved mig har jeg en regel om, at hvalpe gerne må få ulvetime i 5-10 minutter. De er helt ok, at blive fjollet og tosset, så længe man bare selv kan finde ud af, at lægge sig ned bagefter. Så hvis det går ud over de 10 minutter, så kommer tyggepinden frem, så de kan få hjælp til at falde til ro.

Det ender som regel med at være en superhyggelig rutine, og min erfaring er, at det faktisk også har en gavnlig indvirkning på evt. ressourceforsvar. Fordi de vænner sig til, at det faktisk er hyggeligt, at man har hænderne på det, de spiser smiley

• Ditte R
    Ditte R Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #11   30. jun 2016 Mange tak for tipsene allesammen.
    De er virkelig til stor hjælp.
    Tror jeg prøver det med at holde noget som han kan tygge i også langsomt falde til ro.
    Men mange tak;)

Kommentér på:
Min hvalp har damp om aftnen....

Annonce