{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.188 visninger | Oprettet:

Hvilken glans på maling ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne ha malet mit køkken, men det skal være sådan noget glans maling, så det kan vaskes af ...

Jeg havde tænkt at ta i jem og fix, da det er billigt, men der er jo ingen hjælp at hente ...

Så er der nogen der ved hvad der skal stå på malingen ??

Og et andet spørgsmål, når man maler døre (indvendige) skal de så slibes først ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken glans på maling ??
  • #1   1. aug 2010 jamen glasen vil jeg mene bør ligge så højt som muligt der står som regel hvilken glans det er på bøtten men minimum glans 10

og mht dørene bliver resultatet bedst hvis man sliber dem ned og giver en god grunder smiley

håber det kunne hjælpe lidt

• #2   1. aug 2010 tak - men grunder ??

Er det dyrt ??

og fås det mon også i jem og fix ??

Er det noget specielt grunder eller hedder det bare "grunder" ??

• #3   1. aug 2010 Jeg vil sige som min. glans 20. Vi maler alle steder med glan 20. Og det er ikke sådan, at den skinner helt vildt, eller er meget blank.

• #4   1. aug 2010 Jeg forsøgte engang at købe noget billig maling hos vores "gamle" farvehandler her i byen................ Han kiggede på mig over brillerne og sagde: "Bor du i et hønsehus?...... For ellers skal du købe noget ordentlig maling".

• #5   1. aug 2010 Jeg har prøvet at købe maling i jem og fix til paneler.. Og gør det aldrig igen.. Jeg malede to karme og gerekter og de så farlig ud. Det boblede helt.. Det blev så sådan i nogen år, men i år malede vi så igen og det blev flugger maling og det blev godt, men jeg siger dig et arbejde for at slibe de to jeg havde malet med billig maling. Det tog flere timer og det var både med håndkræft og maskine.. Vent helere med det så.. Mht. glans ville jeg nok vælge glans 40 min. Vi brugte glans 20 til paneler. Men alt det kan du jo få afvide hos flugger hvis du vælger det.. God fornøjelse..

• #6   1. aug 2010 Vi har dog brugt det billige til vægge fra jem og fix.. eller ikke det helt billige, deres dyre! smiley

• #7   1. aug 2010 Her er vi også begyndt, at bruge det gode maling fra en Maler. Gider ikke det billige mere. En gang måtte vi over det 3 gange før det dækkede. Holdbarheden er meget bedre, når man giver lidt mere for det.

• #8   1. aug 2010 Nåå det er ikke selve køkkenet, men væggene? for så skal du jo ikke grunde eller bruge glans 40. så er det nok glans 20 som nogen skriver.. så kan man godt bruge jem og fix dyre maling, men selv skal du nok male en ekstra gang. og det er noget med at der er mere kalk i og at det kan falde af..

• #9   2. aug 2010 Jeg malede køkkenet sidste år med den "dyre" maling fra Bauhaus, det er i hvertfald sidste gang jeg ikke køber maling i en maler forretning!!.. Selvom køkkenet havde en lys gul farve, skulle jeg over det 3 gange før det blev hvidt, og hvis man kigger godt efter kan man stadig se den gule farve inden under:-(.
    Det var tre dobbelt tid og tre dobbelt maling, jeg er ellers en kæmpe nærrig-r*v men mit råd er: spar hellere sammen til det gode maling:-D

Held og lykke

ps. mener også det var glans 20, men der stod køkken på spanden:-)

Kommentér på:
Hvilken glans på maling ??

Annonce