{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

Ih er så træt af det :( (ikke hund) {{forumTopicSubject}}

Jeg har sgu brug for jeres hjælp hg....

Jeg er SÅ forfærdelig jaloux, og det er virkelig ved at æde mig op... smiley

Jeg bor sammen med min bedste ven, men det er egentlig som om vi har et forhold.. Vi gør alt det kærester gør, bortset fra at kalde hinanden kærester..

men det sidste stykke tid har jeg kunnet fornemme at min jalouxi er ved at ødelægge vores venskab.. smiley Jeg bliver jaloux på alt og alle.. Han er f.eks. lige kørt med en af vores fælles venner, og jeg hader at jeg ikke ved hvaad de skal og at jeg ikke ved hvornår de kommer hjem...

Når jeg tænker fornuftigt, ved jeg godt at det er fuldstændig sindsygt, men jeg kan overhovedet ikke tænke rationelt når jeg står i situationen... smiley

er der nogen der har nogle ideer eller tips til hvad pokkker jeg gør? Inden det slider mig fuldstændig op..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ih er så træt af det :( (ikke hund)
  • #1   28. jul 2010 vil du være kærester med ham eller ej :).. fordi hvis i ikke er kærester kan du jo ikke bestemme over ham hvad han gerne vil lave..

• #2   28. jul 2010 Hvad med at tale med ham? For mig virker det som om, at du er tvivl, om der er tale om et kærlighedsforhold eller et venskab. Det finder du kun ud af ved at spørger ham. Altså spørger om, hvordan HAN opfatter jeres forhold :o)

• #3   28. jul 2010 Jeg ved jo godt at jeg ikke kan bestemme.. det er jo netop det jeg søger hjælp til at få min hjerne til at fatte.. er træt af at være så jaloux.. smiley

• #4   28. jul 2010
    charlotte J: hun kan da heller ikke bestemme over ham selv om de var kærester, ville sku blive muggen hvis min kæreste bestemte over hvad jeg skulle lave

• #5   28. jul 2010 Maria F: Det har vi snakket om 100 gange.. ;/ Der er ingen af os der har lyst til at risikere vores venskab, ved at blive kærester.. Tror dog nok at jeg har lidt flere følelser i det end han har.. Eller nogle andre i hvert fald...

Men det er noget rod smiley

• #6   28. jul 2010 vi kan mere blande os i hvad kæresten laver end vennerne.. det var det jeg mente...

• #7   28. jul 2010 Tumle>> Tænkte faktisk præcis det du skriver ;o)

• #8   28. jul 2010 Ville du gerne være kærester med ham? Så bør du nok sige det til ham.

• #9   28. jul 2010 Jeg har på ingen måde lyst til at bestemme over ham.. Min hjerne fucker bare op med mig så jeg bliver en hysterisk kontrollerende kælling smiley

• #10   28. jul 2010 Hmm, så er der jo ikke så meget andet at gøre end at vænne dig af med de tanker, selvom det self er svært ... :o/

• #11   28. jul 2010 Jamen hvordan? Jeg ved jo godt at det er helt helt forkert at jeg opfører mig sådan, kan bare slet ikke styre mig når jeg står i situationen... smiley

• #12   28. jul 2010
    Maria *Kiki & Elvira *: hvis du har det sådan for ham, måske du skulle stoppe med at gøre de ting som kærester gør, hvis iu nu ikke vil være kærester, for ender bare med du blir såret eller noget, hvis du har følser for ham.

• #13   28. jul 2010 Ja jeg ville sige det samme som Tumle.. Opfør jer mere som venner istedet for kærester! For din egen skyld smiley

• #14   28. jul 2010 Uanset om man er kærester eller ej, så kan man da ikke sætte sig på den anden og bestemme hvad vedkommende skal gøre. Så er det da dømt til at miskykkes.

Du skal være klar over at du nok er godt på vej til at "kvæle" ham forstået sådan at han har brug for luft. Det kan ende så galt at I ikke er venner mere. Hvad er det du er bange for? Hvad er det værste der kan ske? Der er ingen garantier hvad enten man er gift eller ej. Man er nødt til at vise hinanden tillid, for igennem tillid oplever man også at man ikke behøver at gå og være så nervøs for hvad den anden nu går og gør.

Jeg var lige som dig det første halve år, og der var jeg ved at ødelægge det hele. Jeg kastede det overbord, og det må siges at være en vending. I næste måned kan vi fejre 25 års bryllupsdag. Det ville vi ikke have kunnet hvis jeg havde fortsat med at være jaloux.

Så hvis du vil redde dit venskab/kæresteforhold så er du nødt til at slippe tøjlerne og stole på at du ikke behøver at vide og deltage i alt, af frygt for at det går galt. Kontrol er sommetider noget værre noget.

• #15   28. jul 2010 Gitte: Jeg ved det godt... Det er næsten det der er det værste af det hele... smiley Jeg kan jo se hvad det gør ved vores "forhold"/venskab og det er bestem ikke gode ting.. smiley Inderst inde er jeg nok bange for at han finder ud af at der er mange andre der er bedre at være sammen med end mig..
    Selv nu, hvor jeg sidder og skriver om det, og er fuldstændig bevidst om hvor dumt det er at være så kontrollerende, kan jeg mærke "knuden" i maven... Jeg hader at jeg ikke ved hvor de skulle hen.. har lyst til at ringe og opdigte et eller andet for at høre hvor de er.. (men nej, gør det ikke.. det skal være slut nu)

Argh jeg er så ked af det.. smiley

• #17   28. jul 2010 lav nogle ture ud af huset for dig selv med nogle veninder hyg jer så tænker du ikke så meget -måske, men skulle han nu en dag beslutte sig for ikke at være sammen med dig længere ( som ven ) hvor jeres venskab måske er blevet ødelagt ja så vil du jo kunne kigge i bagspejlet og sige hvorfor kunne jeg ikke bare lade være med at have følt sådan og så i stedet have accepteret at vi er de bedste venner med et kanon forhold;;--)) håber at du får det bedste ud af jeres situation;;--))

• #18   28. jul 2010 Det her handler ikke om forholdet til dig og din ven men dit forhold til dig selv, Så du skal til, at arbejde med dig selv og det er ikke det nemmeste så måske du skal have lidt hjælp udefra. Når du kommer til at "stole" på dig selv " får tillid til dig selv" og får seltilliden igen vil du opdage det er meget nemmere at stol - have tillid til andre også. Jo mere man prøver at kontrolere et andet menneske jo mere presser man det fra sig. ( men det ved du jo allerede) Mit råd er at få noget hjælp, for hvis du engang får en kæreste vil du overfører den adfærd til jeres forhold og den der i sidste ende har det værst er dig selv. Jeg tænker at en kursus i mindfulness kunne være ret godt for dig. Tænk det som en god invistering til et bedre liv.

Håber du finder en løsning og får det bedre, det er ikke værd at bruge livet på sådanne bekymringer.

Held og lykke herfra

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #19   28. jul 2010 Hvis du har følelser for ham, som ikke er gengældte, ville jeg nok overveje, om det er det rigtige at bo sammen?
    Personligt ville jeg da blive helt ødelagt af at skulle gå op og ned af en, jeg var forelsket i, men ikke kunne "få".... Derfor behøver venskabet jo ikke ende, men det vil da alt andet lige også være nemmere for dig at komme videre, hvis du ikke går op og ned af vedkommende hver dag...

Håber du finder en god løsning, så du ikke længere skal gå og være trist smiley

Kommentér på:
Ih er så træt af det :( (ikke hund)

Annonce