{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

hjælp og gode ide'er :'( laaang {{forumTopicSubject}}

hej hg..
her for et par uger siden.. mistede vi en meget kær person i famillien.. (se evt mit fotoalbum: begravelsen..)

poul kan slet ikk beskrives.. man skal have mødt ham for at forstå hvor dejlig et menneske han var..

han har efterladt sig 2 drenge(21 og 17 år) og hans samlever (kone "heidi" , bare ikke gift)

OVENI alt heidi og drengenes sorg (os alles sorg også)
skal de nu flytte fra det sted poul og heidi valgte i fælledskab.. et hus der også er utrolig tæt på os..

og vi vil ikke have de flytter...
heidi's mand, drengenes far er taget fra dem.. skal de også til at miste huset..?? er der ikke blevet taget nok???

vi gør alt for de kan blive.. giver dem alt vi kan
min far er slagter, så kød
vi har en bager forbindelse, så brød
alle de penge vi kan undvære!!!

men det er bare ikke nok..
jeg har en million ting jeg kan sælge.. (hvilket jeg har tænkt mig)
men det er stadig ikk nok...

hva skal vi gøre.. de SKAL blive i det hus!!!!

har nogle gode ide'er til hurtige penge? (udover lotto)
kan heele dk ikk bare hjælpe??
50 øre pr mand?
helt umuligt. ved det men alligevel..

åårha... noget skal der gøres for den famillie,, smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp og gode ide'er :'( laaang
  • #1   23. jun 2010 De kan jo starte med at gå til banken og snakke med dem.
    Og barnet på 21 vil jo arve sin far. Denne kan jo så vælge at bruge arven på huset.
    Ellers er der ikk meget at gøre. Det er jo op til folk selv at forsikre sig og sine nærmeste, hvis der skulle ske en noget....

• #2   23. jun 2010 camilla... begge drenge vil self arve deres far.. men tror du selv på deres mor vil tage imod pengehjælp derfra.???

hun har da self været i banken... det da der hun har fået afvide hun ikk kan sidde i huset..'

poul var førtids pensionist pga noget der hedder reklinghausen (derfor er alt i orden)...
    ikke noget man dør af... ingen kunne have forudset at en 43 årig mand ville dø... meeeeget pludeseligt... men da de ikk var gift så har hun ikke meget ast hente nogle steder fra???!!!

• #3   23. jun 2010 Bolette
    Forstår godt hvis du er lidt oppe at køre, men tal lige pænt, ikke? :o)
    Det er ærgerligt, men det er bare desværre sådan, at man ikke arver hvis ikke man er gift eller har lavet andre papirer...

• #4   23. jun 2010 Drengen på 17 vil først få arven når han bliver 18. Derfor jeg skrev om ham på 21.
    Og jeg ved ikk om hun vil tage imod hjælp fra sine sønner. Havde de været gift eller haft et testamente, så havde hun jo arvet det hele og sønnerne intet. Så det er vel op til sønnerne om de vil bruge deres penge på deres hjem eller om de vil flytte.

• #6   23. jun 2010 øøøh rænne: hvor taler jeg ikk pænt??????'

camilla: sys ikk man kan sætte det sådan op..

enyway.. spørger om nogen evt har nogle gode ide'er til hvordan jeg kan tjene nogle huyrtige penge.. så jeg kan hjælpe dem...'

både drengene og heidi har slet ikk overskud til at tænke i det her nu....

• #7   23. jun 2010 Hvordan synes du ikk man kan sætte det op? Det er sådan det fungere. At en kone arver sin mand. Og hvis der ingen kone er, går arven til børnene.
    Jeg kan ikke se hvad vi andre her skal kunne hjælpe med, hvis konen ikk vil låne pengene af sine egne sønner, så vil hun vel heller ikke af fremmede?

Men for at svare dig kort og godt, så nej, så frem de ikke selv har sørget for at forsikre sig, så er der intet at gøre.

• #8   23. jun 2010 Bolette
    Jeg synes ikke at sådan noget her er særlig pænt: "men da de ikk var gift så har hun ikke meget ast hente nogle steder fra???!!!" - bare et eksempel.

Du får da sådan set nogen ideer, synes jeg. Udlej værelser, lader o.l., mal billeder og sælg (hvis du kan male, altså!), lav smykker og sælg osv.

• #10   23. jun 2010 maj tak for de søde ord.. og gode ide'er:O)

han døde pga lægesjusk... pænt sagt.. (de kom g fortalte at de af alle ting havde glemt ham) sendte ham hjem og 4 timer efter døde han... det hele er derfor under efterforskning af politi...:/

så det var på ingen måde ventet..

kl 21 talte han med sin mor i tlf... og sagde: jamen jeg har det helt fint mor.. og kl 00,30 ca døde han smiley

• #11   23. jun 2010 Men held og lykke i hvert fald smiley

• #12   23. jun 2010 Hvad skulle en indsamling hjælpe? En indsamling holder jo ikke hele livet, så på et eller andet tidspunkt ville de jo skulle flytte alligevel? Hvis de ikke har råd til at bo der, så må de jo flytte. En indsamling kan som sagt ikke gøre at de kan bo der resten af livet.

• #13   23. jun 2010 Natascha - Enig... det ville kun hjælpe til denne termin, men hvad med den næste og den næste igen??

• #15   23. jun 2010 rænne: det er ren fakta!!!! hun HAR ikk rigtig noget at hente nogen steder fra FORDI DE IKK VAR GIFT... hvor er det negativt..'???

gider sådan OVERHOVEDET IKK diskutere med nogen??
    så hvis det er det folk er ude på så smut....

og rænne: mange tak for ide'erne.. smykker var en rigtig go ide

og camilla.. jeg sys ikk man kan sætte det op for de drenge lige nu om de vil bruge deres arv på bolig eller hvad de vil.... sys jeg ikk man kan stille op for dem NU???????

MAJ H: DER ER DEVÆRRE INTET.. da reklinghausen ikke er noget man dør af,, havde ingen jo set det her komme smiley

• #16   23. jun 2010 Maj, men igen, hvis der havde været en nærliggende løsning, mon så ikke banken havde forslået det? De mister jo sådan set penge ved at familien flytter og indfrier lånet....

• #17   23. jun 2010 nemlig maj :O)

og en indsamling kunne evt betale lidt af huset ned så de lliiiiig kunne sidde der...

• #18   23. jun 2010 camilla: vi prøver at se det lidt mere positivt???
    banken ved jo ikk hvis famillien evt har et ekstrra værelse der kan leges ud????

• #19   23. jun 2010 Bolette, nej men så er det jo bare ikke så meget at gøre for familien. Det kan bare heller ikke hjælpe noget at de flytter og så snakker om muligheden bagefter, når huset er solgt. Så det er jo netop nu de må drøfte om de vil bruge deres arv på deres hjem eller ej. Og så frem de gerne vil det, så må familien gå i banken og høre om arven er nok. (det kommer jo igen an på hvilken forsikring faderen havde, hvor meget drengene får udbetalt - om det overhoved er nok)

• #21   23. jun 2010 Bolette, nej men banken har vel en ide om familiens økonomi, og de kan se om det er 500 kr eller 5000 der kommer til at mangler hver måned. Og derved kan banken jo sige om det er helt umuligt eller om det er muligt så frem de laver små ting om i deres tilværelse (så må familien jo selv finde ud af om det skal være at leje et værelse ud eller hvad det skal, alt efter pris)

• #23   23. jun 2010 ja.. banken har sat ALT i bero de næste 6 mdr... så hun har lidt tid..

jeg kan og vil ikk snakke med drengene om det nu.. smiley ikk så tidligt..
    men kan se hvad du mener..
    der er bare mange følelser i det hele liiige nu...

maj: hvad skulle vi gøre uden google?? smiley

• #24   23. jun 2010 budgettet er ca 14000. og heidi får 13 udbetalt.. så der mangler mere end 500... smiley

• #26   23. jun 2010 hehe ja det jo en mulighed ;P

• #27   23. jun 2010 Bolette, self er der mange følelser i det. De har jo mistet deres far. Min kæreste mistede sin da han var 18 og han måtte flytte. Jeg har en ide om hvad de gennemgår.... Men altså, man kan jo ikke pakke dem ind i vat, man bliver nød til at snakke om de muligheder der er.
    Men hvad er du til familien? Ud fra din profil er du en kvinde på 21 år... Jeg ved ikk, om det overhoved er dig der skal styre det? Det må vel være moderen og så evt bedsteforældre der går ind og støtter op og finder ud af hvad der skal ske?
    Det er self godt godt og vigtigt med gode venner der er der og støtter som du. Hatten af for det. Men du skal bare ikke tage ansvaret fra dem. Det er deres liv, og derfor er det dem, der i fællesskab må finde ud af hvordan de kommer videre.

• #29   23. jun 2010 Hvis det virkelig kun er 1000 kr det drejer sig om, så burde de ku finde noget i deres budget og skære ned på, og så ku den ældste søn jo betale husleje for at bo hjemme.
    Men jeg tvivler bare på at en bank sætter en familie på gaden for 1000 kr... Der må være mere til deres økonomi, end du lige ved...

• #30   23. jun 2010 helt enig..
    og nej jeg tager heller ikk ansvaret.. ved bare det også er hvad heidi ville sige..

poul var min fars fætter.. var her dagligt, så nærmere som en ekstra far /tæt onkel. sønnerne som brødre nærmest.. vores 2 famillier har altid haft et meeeget stærkt bånd...

• #31   23. jun 2010 folkens ;P skriver at det er MERE end 500 kr.. tallene der, de passer.. men mad og alt forbrug er ikke med i budgettet...

• #32   23. jun 2010 Bolette, ok så er det flere tusind hver måned der er snak om....... Hm ja så ser det sort ud for familien....

Under alle omstændigheder så sender jeg familien mine varmeste tanker i en svær tid. Og nu hopper jeg i køjen. Nat nat

• #33   23. jun 2010 camilla: 1000 tak :O)

tror jeg vil gøre det samme.. så liig klokken.. huuuh

• #34   23. jun 2010 Det kan lyde hårdt, men det er ikke sådan ment...

De har i den grad dummet sig, ved ikke at få skrevet et testamente. Jeg er heller ikke gift med min kæreste, så vi har skrevet testamente, netop for at undgå at sidde i sådan en situation...

Hvis huset er så dyrt, at hun ikke selv kan sidde i det, så er hun nok også bedre tjent med, at finde noget andet. Der er altså ikke meget sjovt i, at sidde i evige økonomiske problemer...

• #35   23. jun 2010 hmmm det buget hænger jo ikke sammen ...Tænker hvad er hendes forsørgelses grundlag ??

to så er de børn vel så store de må betale hjemme for kost og logi smiley

tre så kan hun jo faktisk godt sidde i det man kalder udskiftet bo selv om de ikke er gift ,,men det er jo noget drengene skal give hende lov til ...Hun bruger jo ikke deres arv med mindre hun ikke kan klare huset og det jo kan ricikere at ryge på tvang hvis hun ikke kan få det solgt

• #36   23. jun 2010 susanne, tror ikke man kan sidde i uskiftet bo, hvis ikke man er gift. Min kusine døde pludselig som 46 årig, og hendes 'mand' gennem 30 år skulle 'købe' huset af børnene, for at kunne blive i det

• #37   23. jun 2010 karin hmmmm det troede jeg faktisk godt men kunne ...kender nogen hvor de ikke var gift hvor børnene lod deres far bo i huset

Kommentér på:
hjælp og gode ide'er :'( laaang

Annonce