{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

Vil du være tryg hvis... {{forumTopicSubject}}

...jeg luftede din hund?

Ja, jeg mener det faktisk.
Jeg, har som så mange andre piger på min alder, ingen penge. Så derfor skyndte jeg mig at fise byen rundt for at tjekke om nogle måske skulle mangle en ung feriearbejder - mig... Men nej, de manglede ingen. Så jeg er stadig lige fattig.

Så var det at jeg gik og klagede min nød til en veninde, og en glad hundelufter kom gående forbi os.
Og så var det jeg fik min idé. Nu hvor alle tager på sommerferie er der mange der mangler et sted hvor deres hund kan blive passet. Og jeg ville da gerne lufte nogle hunde i min sommerferie..

Jeg har erfaring med min egen hund og har haft et fast arbejde med børnepasning i snart tre år (hvis det har nogen betydning)?

Mit spørgsmål er så til jer om I personligt ville være villig til at lade jeres hund blive passet af en fremmet...?

-Hvad vil jeres krav være?
- Hvad vil tælle for?
-Og hvad vil tælle imod?
- Og andre evt bemærkninger og meninger er velkommen.

Nb. det er ikke en jobansøgning...!!!
Vil bare lige lufte min idé før jeg lufter andet

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil du være tryg hvis...
  • #2   10. jun 2010 okay (:

• #3   10. jun 2010 jeg ville heller ikka lade fremmede passe mine hunde. I dag skal man ikke stole for meget på fremmede. Desværre

• #4   10. jun 2010 Jeg ville aldrig lade en fremmed passe vores hunde...
    jeg har det bedst hvis jeg kender dem der passer mine hunde (:

• #5   10. jun 2010 Jeg ved godt I ikke kender mig - og jeg kan ( og vil) heller ikke tvinge jer til at stole på mig (:

• #6   10. jun 2010 Nej det ville jeg ikke smiley sorry

• #7   10. jun 2010 Nej ville jeg ikke.....
    Også fordi, lad os sige du går med ham og en løs hund overfalder ham og bider ham... Du er 15 år... Så du har ikke kørekort og ville ikke kunne køre ham til dyrlæge for mig.... Bare for at tage en ting....

• #8   10. jun 2010 Nej, ville aldrig overlade mine hunde til fremmed... Har først nu, efter at ha´ kendt dem i 3 år ladet nogle uden for familien passe dem:o))

• #9   10. jun 2010 Jeg har tre hundepassere.. som er fundet gennem www.hundesitter.dk ... der kan du evt oprette profil.

Dem som passer min er alle omkring 25 år og ved at min race ikke er den nemmeste, og de krav jeg stiller respektere de fuldt ud. Jeg stoler på disse tre.. og de ved, at han aldrig skal være løs.. ikke gider andre hanner, og så er de til at stole på. De har hjulpet mig i ca. 1 1/2 år nu og dem stoler jeg på.

• #10   10. jun 2010 Jeg har endnu ik fået mine passet ude pga ferie eller andet og vil heller ik. Men SKULLE jeg så blev det kun til min veninde eller anden jeg stoler 100% på og som kender chierne.

Jeg ville aldrig lade en fremmed 15 årig tage sig af mine hunde, men jeg er også pylret med mine hunde. Jeg ville ik overdrage ansvaret for mine hunde til andre end voksne mennesker, som jeg ved er kompetent nok til det. Sorry... men tanken er fin nok

• #11   10. jun 2010 nå ja. svaret ville være nej.. 15 år er simpelthen alt for ungt...

• #12   10. jun 2010 Hvis jeg kendte dig så ja. Men du er en fremmed for mig. Jeg kender dig ikke og ved ikke om du vil kunne magte opgaven.
    Desværre også nej fra mig.

• #13   10. jun 2010 Okay tak for hjælpen.

Jeg er glade for alles mening - selvom de ikke holder med mig.
    Det er rart at vide hvad folk mener om det...

til Louise - har du andre krav?

• #14   10. jun 2010 Hmm ja altså personer er alle blevet mødt inden.. og har gået sammen med mig og Elmo.. alderen har været et krav.. og så min mavefornemmelse da jeg mødte dem. De har skulle respektere alle de mærkelige ting, som jeg vil have.
    Hvis jeg havde en anden race ville jeg nok være lidt mere "large" men som landet ligger, så er jeg meget påpasselig over for, hvem som passer min hund.

• #15   10. jun 2010 Jeg vil ikke lade min hund blive luftet af en fremmed. Men hvis en pige som dig tilbød sig som hundelufter, ville jeg sørge for at vi lærte hinanden at kende: Du og jeg, hunden, dine forældre o.s.v., så jeg ved, hvem jeg overlader min hund til, og får en fornemmelse for, om det er noget jeg tror på kan fungere og er ansvarligt.
    Jeg har flere bekendte og venner som af og til lufter og passer min hund. Men det er vigtigt at man stoler på vedkommende.

• #16   10. jun 2010 Og ja alderen på de 15 kontra en stor han hund på 42 kg og en minde hun hund på 30 kg - Sorry den ville bare ikke gå med de kræfter de to har.

• #17   10. jun 2010 Egentlig sjovt som man ofte får unge piger i huset til at tage sig af sine børn, men ikke tør lade dem tage sig af hunden... Jeg ville heller ikke lade andre gå med min hund, min kæreste får faktisk dårligt lov til at gå med ham... Jeg har visse ritualer og retningslinjer når jeg går med Balto og det er ret vigtigt for mig at de bliver overholdt, og man ved jo aldrig om en fremmed ville overholde dem...
    Men når det er sagt så tror jeg der er mange andre der gerne ville have en hundelufter, så jeg synes da også bare du skal sætte en seddel op i supermarkedet eller noget om at du søger job som hundelufter...

• #18   10. jun 2010 Jeg ville heller aldrig have at en fremmed passede/luftede mine hunde - Skulle de nogensinde passes, blev det af mine forældre. : )
    Men idéen er som sådan god - Da jeg var barn luftede jeg en del hunde i vores by, og det var knald hyggeligt! Men det var ikke noget jeg ville benytte mig af selv.

• #19   10. jun 2010 Prøv. Skriv evt i annoncen du er parat til og komme ud til familien og hunden nogle gange så familien kan lære dig og kende.
    Hvis de kender dig og mener du er en fornuftig pige tror jeg der vil være nogle der ville gøre brug af dig.
    Boede du her i området, og ville komme et par gange så jeg kunne se du kunne klare opgaven, så ville jeg bedre turde give dig opgaven.

• #20   10. jun 2010 Når du siger alm. hundelufter mener du vel når du er hjemme selv ikke ? smiley

For det vil typisk være i hverdagen og der er jeg ikke hjemme næste år. Og vil gerne nå at tjene penge i sommerferien

• #21   10. jun 2010 Min "hundepasser" var 17 år, da hun passede mine, dengang, 3 hunde. MEN jeg kender hende. Jeg kender hendes holdninger og hendes interesse og erfaring med hundene, så jeg var/er HELT tryg ved at overlade mine hunde til Fie. Hun har en fantastisk ansvarsfølelse:-)

Men 15 år? Nej, det tror jeg ikke:-( Sorry.

• #22   10. jun 2010 Nej, jeg lader kun min nærmeste familie passe Novak.

• #24   10. jun 2010 Ja jeg kan godt se jeres problematik...

Jeg ved ikke om jeg har misforstået jer eller omvendt. Men jeg mente ikke at jeg vil flytte ind hos jermens I var væk og passe hunden. Jeg tænkte på at lufte en hund der bor hvor jeg selv ville kunne cykle ud.

• #25   10. jun 2010 du ku jo gå med aviser og reklarmer i stedet. de manlger altid folk

• #26   10. jun 2010 Se mit indlæ længere oppe. Jeg ville eknde noget mere til dig. Så måske ja.

• #28   10. jun 2010 Det ved jeg godt og har været avisbud før (13 år)... Men det er virkeig et træls arbejde og hunde interressere mig mere. Men jo jeg ved godt at de altid mangler arbejdere i ferien.

Men tak for tippet

• #29   10. jun 2010 *Men jeg mente ikke at jeg vil flytte ind hos jermens I var væk og passe hunden.*

Det har Fie så gjort her:-)

Men med hensyn til at lufte:

Vores nabo har 2 60 kilos hunde, som han har MEGET svært ved at holde!!!! Og der er IKKE glade for mine hunde.

Det skal kræfter og overblik til at klre en konfrontation og den kunne jeg godt være i tvivl om en 15 årig har.

Hvis man IKKE møder nogle på gåturen, ville stort set alle kunne lufte mine hunde.

Problemet er hvis der kommer uforudsete situationer.

• #30   10. jun 2010 i dit første indlæg skriver du hvis man mangler et sted at få den passet her i ferien... det tolkede jeg som om ens hund skulle ud til dig og passes imens ejeren var på ferie. Forkert forstået eller?

Jeg ville nu sige nej selv til en luftetur...

• #31   10. jun 2010 Okay brug hjernen - og *hunden*

• #32   10. jun 2010 Er der en hundepension i nærheden af dig. Måske de kunne bruge dig.

• #34   10. jun 2010 he he da jeg var 15 plukkede jeg jordbær..... det var ok dengang... ved ik om man kan det endnu

• #35   10. jun 2010 JAh avis job er det ikk verdens sjoveste job.. men hvis du vil tjene penge.......
    Jeg tror os du vil ku tjene mere på aviser end på hunde... for hvor meget kan man også lige forlange for at lufte en hund.....

• #36   10. jun 2010 Hanne: Nej jeg mente ikke at hunde skulle ud til mig... Det vi. jeg ikke selv være tryg ved med Nuser.

Jeg tænkte på at cykle ud og fodre hunden og så lufte den (med aftale om krav omkring behov for motion og motivering)

Og som flere siger at jeg skulle komme hjem til jer mens I var væk... Det ville jeg være villig til men troede faktisk ikke at andre vil have nogle til at sove i deres hus mens de var væk

• #37   10. jun 2010 og mener også jeg var stuepige på hoteller dengang... eller opvasker og tjener

• #38   10. jun 2010 hihi, jeg ville end ikke lade mine marsvin blive passet af en fremmede smiley

• #39   10. jun 2010 *men troede faktisk ikke at andre vil have nogle til at sove i deres hus mens de var væk*

Jeg bryder mig ikke om at mine hunde skal være alene om natten. Så aftalen med Fie var at hun gik med dem 2 gange om dagen. Fodrede dem 2 gange om dagen og sov her:-)

Resten af tiden kunne mine forældre holde øje med dem og hun kunne være sammen med veninderne:-)

• #40   10. jun 2010 Hihi ved ikke hvor mange i Viborg der har en mark jeg kan plukke bær på?
    Men det lyder som et hyggeligt job!
    Angående det med en hundepension lyder måske lovende - det er et forsøg værd????

• #41   10. jun 2010 Da jeg var 10-12 år gik mine veninder rundt fra hus til hus for at få lov til at køre med folks babyer i barnevogn, hvilket de ofte fik lov til (Det gad jeg så absolut ikke, men passede ponyer i stedet for ! )

• #42   10. jun 2010 Når jeg får Elmo passet, så er det hos mig.. han stresser så let andre steder, så jeg har det bedst med han er hvor han har det godt.. jeg er ligeglad med andre bor hos mig.. det vigtigste er hunden her.

• #43   10. jun 2010 Okay Mette, men jeg kan forstå at Fie var ældre end mig..
    Det lyder som et super hyggeligt job.'
    Men som jeg kan forstå er der ikke mange der ville have en 15 årig over en weekend

• #44   10. jun 2010 okay louise... Jég havde heller ikke tænkt at få hunden over. Jeg har selv familie, egen hund der ikke nødvendigvis ville fungere med den anden hund, og 4 mindre søskende, to katte hvoraf den ene er med 6 killinger

• #45   10. jun 2010 Okay Christina :o)

• #46   10. jun 2010 Jeg er også meget øm over min hund. Mine forældre har ikke engang fået lov til at passe ham endnu.
    Jeg vil sige din alder er ingen hindring - hvis det var det det kom til smiley
    Min hund vejer 9 kg, så ingen problemer.
    Men jeg ville aldrig overlade min hund til et menneske som jeg ikke kender 100% procent, og det menneske der får lov, skal have samme holdning til hund som mig, og respekterer de vilkår som jeg sætter for min hund.
    Kan jeg ikke få ham passet af sådan en, bliver jeg hjemme.
    Men kan kan jo lære folk at kende smiley
    Og lærte jeg dig at kende, og ikke var i tvivl om dig, så ville jeg gerne lade dig passe min hund.

• #47   10. jun 2010 Og ja, aviser sucks smiley Og det skal man sku heller ikke som 15. årig.

• #48   10. jun 2010 jeg ville være ok med du gik med funky men jeg ville være meget i tvivl om du ville kunne håndtere Walles glæde (hun hopper meget og vil lege med alt og gør af glæde af og til når hun ser andre hunde. Nova har haft mange dårlige oplevelser med andre hunde (mange overfald) og kan finde på at lave udfald hvis hun ikke bliver håndteret korrekt.
    Og da de begge er store hunde ville det komme meget an på din robusthed og kendskab til hunde. Hvis du f.eks vejer 50 kg vil 35 kg hund der laver udfald være en stor udfordring.

• #49   10. jun 2010 Camilla - Som jeg skrev tidligere ville jeg ikke have skrupler, hvis jeg lærte f.eks. dig godt at kende, oplevede dig sammen med min hund og kendte til din familie og baggrund, mærkede om kemien passede og min intuition sagde mig, at det er ok. Så vil jeg godt kunne overlade hund og hjem til en 15 årig.

• #50   10. jun 2010 Nu siger I meget om jeg ville kunne håndtere jeres hunde...

hvis det har nogle forskel. For jeg ved godt at hest og hund ikke er det samme og i ikke kender hestene...

Men jeg rider og det kræver også styrke at sætte en hest på plads

• #51   10. jun 2010 hvis det gør nogen forskel**

• #52   10. jun 2010 og det er ikke din alder der er afgørende i øvrigt..

• #54   10. jun 2010 Det gør ingen forskel for mig......... Jeg har selv haft heste i 25 år.

Men jeg er mest nervøs for de uforudsete ting. SÅ kan det være svært at holde 2 store hunde, hvis de bliver angrebet igen:-(

• #55   10. jun 2010 Fie:

Jamen, du VED at jeg mener det! DU er den eneste jeg stoler på i forbindelse med pasning af vores hunde!!

• #56   10. jun 2010 Jeg ville ingen skrupler have med at få en 15-årig til at passe min hund - det er bestemt ikke alderen smiley

Nogle siger man ikke har kræfter, men tror de færreste fuldvoksne har kræfter til at holde en stor hund, hvis den først har sat sig for at sætte af efter noget.
    Jeg har da absolut ikke flere kræfter nu, end jeg havde da jeg var 15 (selvom det ikke er så forfærdeligt længe siden).

• #57   10. jun 2010 Camilla: det handler jo ikke kun om at kunne holde fast. Det handler om at kunne læse hundene INDEN problemet opstår. at jeg kan regne med at jeg ikke ender med en hund der bliver losset i røven fordi vedkommende går i panik osv.
    Fie ville jeg heller aldrig betvivle kunne passe mine hunde. Netop fordi hun ved en masse om hundesprog, hundeopførsel osv.

• #58   10. jun 2010 hvores genbos pige på 13 år kom en dag over og spurgte om hun måtte gå med vore labrador.... ja selvf

hun for 25 pr gang hun går to gange om ugen ..... har vi ikke noget imod

det er kun vore ambull hun ikke for lov til og gå med men de to labber har vi ikke noget imod hun går med........

• #59   10. jun 2010 *Fie ville jeg heller aldrig betvivle kunne passe mine hunde. Netop fordi hun ved en masse om hundesprog, hundeopførsel osv.*

Nemlig:-) Og er dygtig nok til at undgå eventuelle konfrontationer...... Så godt som man nu kan:-)

• #60   10. jun 2010 For mig gør din erfaring heller ingen forskel.
    Vi skulle have passet Milo ved noget familie og dennes kæreste. Kæresten var alene hjemme i starten, men havde haft hund hele sit liv så ingen problem - umiddelbart.
    Da Milo så hoppede op i deres sofa (det gør han jo her, men skal self. ikke gøre det ved andre hvis de ikke vil have det), så rykkede kæresten ham ned i halsbåndet. Det gør jeg ALDRIG ved min hund. Jeg siger ned, og så hopper han ned. Ellers også løfter jeg ham ned. Når jeg så forklarer manden noget om dæmpede signaler, hvortil han siger jaja, og så alligevel laver truende signaler over for min hund, så stopper det altså der!
    Så muligvis har han 20 års erfaring med hund, men ikke med det regelsæt jeg har for min hund, så det kommer aldrig til at ske igen.

• #61   10. jun 2010 Jeg ville ikke. Overlader aldrig mine hunde i fremmede hænder og slet ikke i børns hænder. Jeg er alt for nervøs anlagt til at ville turde den slags.

-Hvad vil jeres krav være? At jeg kender personen og stoler på personen 100% - og jeg stoler ikke engang på min egen mor, nok til at hun må passe mine hunde. Har kun et sæt venner som får lov at passe mine, for de er ligeså sindsyge som jeg smiley

• #62   10. jun 2010 det er kun familien her, der får lov at passe vores små piger... hvis vi havde børn ville det også kun være familien der passede dem. (ingen forskel)

Tænk hvis nu de løb fra dig, eller blev overfaldet på en gåtur - hva så? Hunden har jo ikke noget tillids forhold til dig, da du er fremmed for dem?

Da jeg var 15 år arbejde jeg en en super best som trimmer i frugt og grønt - og dér blev jeg til jeg blev 18 år Super god tid i mit liv og gav faktisk ok i løn smiley

Har du prøvet at udfylde nogle ansøgnings formularer i føtex etc?

• #63   10. jun 2010 Marianne jeg synes det er ærgeligt din hund og dig fik den oplevelse!
    Og går udfra at det er derfor I vil lære jeres hundelufter godt at kende inden

• #64   10. jun 2010 Mette: Nemlig:-)

• #65   10. jun 2010 Elise: jeg vil rigtig gerne have et fast arbejde... Men i og med at jeg tager påe efterskole næste år kan det ikke blive før jeg kommer tilbage fra efterskole.
    Jeg stopper med at passe børn her i sommerferien så der vil jeg kun tjene penge fra det kor jeg synger i. (og det giver ikke specielt godt)

- Jeg vil gerne tjenen ogle penge i sommerferien

• #69   10. jun 2010 Camilla F
    Nej ikke kun derfor. Jeg har haft enormt store krav til dem der skal passe min hund fra første dag vi fik Milo hjem.
    Men den oplevelse bekræftede mig kun i, at jeg ikke lader personer jeg ikke kender 100% og stoler på, passe min hund.
    Men som sagt, kendte jeg dig, og du levede op til mit regelsæt, så havde jeg ingen problemer i at du passede min hund, eller flyttede ind her mens vi var på ferie.
    Jeg kunne heller aldrig drømme om at sende min hund i pension, de kan slet ikke leve op til mine krav. Men skulle jeg have en til at passe min hund i ex en uge, så ville jeg self. betale samme pris som i en pension.

• #70   10. jun 2010 Lidt i samme dur kan jeg tilføje at der kun er 3 andre end os selv der får lov til at køre vores bil; vores bedste ven der kører taxi, min svigerfar og mekanikeren haha. Og det er endda bare en død ting, der ikke løber væk, eller bliver bidt af andre biler :0)

• #71   10. jun 2010 Camilla F

med din alder og små hund , og vi har lært dig godt at kende ,ville jeg godt lade dig gå tur med mine hunde ,samt du ku øve dig i at træne dem i vores have ....

min barnebarn på 13 år træner vores schæfer i haven ,men hun får ikke lov til at gå tur med dem ...
    bondo har hun trænet fra han var helt lille alser 4 år og i dag vil hun gerne blive træner i dch når hun bliver gammelt nok .....

• #72   11. jun 2010 Jeg har selv været hundelufter som 12-14 årige, men det var hos mennesker der kendte mig.

Jeg ville ikke overlade min hunde eller mine katte til fremmede, end ikke et pension, som jo har tilladelse til at passe dyrene.

Så hvis du gerne vil passe dyr for andre, skal du have tålmodighed, så de kan lære dig at kende.

• #73   11. jun 2010 Havde jeg haft en anden race ville jeg ikke se det som noget problem smiley

Har en "pleje-dreng" på 13 år og han får af og til lov til at gå med mine hunde.. smiley (altså hvis jeg er med)
    Men da mine hunde er lidt "sære" og bestemte (og ikke mindst MEGET stærke) ville jeg ikke turde lade andre end nogen jeg kender 100% gå med dem..

Men jeg syntes din ide er super god og jeg er sikker på at nogen kan bruge dig.. smiley

• #75   11. jun 2010 Min hund er en ukompliceret 14 kilos ren glæde...

Jeg ville overhovedet ikke ha' betænkninger ved at lade en ansvarsfuld 15 årig gå med hende, så længe at hunden ikke bliver sluppet løs. (Har 8 m flexiline til den som ville blive brugt i dette tilfælde)

Jeg lader også min søn blive passet af en sød og ansvarsfuld 15 årig pige uden betænkeligheder...

Jeg kan forstå hvis hunden er fysisk stærk.
    Men derudover bor jeg åbenbart i et pænt område hvor hundene ikke æder hinanden.

• #76   11. jun 2010 Jeg ville sige som de andre allerede har nævnt.
    Hvis du kom nogen gange,lærte hundene at kende, accepterede de "regler og krav" der nu engang måtte være, og jeg følte du kunne magte opgaven ville det for mig IKKE være et problem mht alderen...

Men jeg ville nu ikke overlade mine hunde til en vildt fremmed.!!
    Jeg ville igen som de andre har nævnt gerne have du kom nogle gange og gik med mig, så du kunne lære hundene at kende og hvis jeg så syns du kunne magte det ville det egentlig være ok med mig...

• #77   11. jun 2010 Kære Camilla,

Du skulle have været født i 70erne smiley Det er jeg, og når jeg kom hjem fra skole gik jeg tur med familiens boxer. Bagefter luftede jeg nogle bekendtes hunde - 3 collier og en grand danois - på en gang. Jeg var ikke fyldt ti endnu...

Vi cyklede i skole langs en trafikeret vej (UDEN cykelhjelm) og legede i mosen. Damn - vi har levet livet farligt smiley

• #78   11. jun 2010 Tyttebøvs:

Haha du har ret.
    Og mine forældre påstår at det er federe at være ung nu :s smiley

• #79   11. jun 2010 Tjaa, jeg ville ikke bytte - jeg er utrolig glad for at have haft en uovervåget barndom. Og jeg var lykkelig, når jeg kom gående med 4 hunde smiley

• #80   11. jun 2010 Hihi det ville være rart hvis det var sådan i dag også :o)

• #81   11. jun 2010 Ja Tyttebøvs: jeg er godt nok født i 80. Men jeg luftede også hunde da jeg gik i skole. smiley

• #82   11. jun 2010 min søn gik med en stor hund dagligt, da han var 15-16 år uden problemer, men lønnen var nu ikke særlig høj. Bagefter blev begge mine børn hundeluftere i ferien på en hundepension, hvor hundene skulle ud morgen og aften og indimellem rengøring. Et fint job, hvis man ikke er nervøse for NOGLE hunde. og løn efter alderen med feriepenge.
    Du måtte gerne lufte mine cairn og westi, men ikke min amstaff og rottweiler. DEr er ofte arbejde til frugtplukkere i ferien, ikke kun jordbær, men moreller o.lign. held og lykke med at finde noget.

Kommentér på:
Vil du være tryg hvis...

Annonce