{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.532 visninger | Oprettet:

Argh, jeg hader det her lortesystem... {{forumTopicSubject}}

Er netop blevet færdig som pædagog i Februar. Har søgt og søgt, været til mange samtaler - men ja, jeg er midt i 20érne, mangler dog lige 20 års erfaring ;o(

Nu vil jobcenter sende mig i "job med løntilskud". Dvs, at jeg skal arbejde 37 timer i ugen i en børnehave 50 km herfra som pædagog.. Meen får stadig kun knap 9000 kr. udbetalt.

Jeg synes sgu det er grotesk. Måtte lige af med det, jeg synes simpelthen det er for meget..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Argh, jeg hader det her lortesystem...
  • #1   9. jun 2010 Det er så p**** irriterende at de altid kun går efter folk med erfaring... Alle nyuddannede har de samme problemer med at finde arbejde.. Jeg synes ikke det er fair at de altid kun kigger på erfaring....

• #2   9. jun 2010 Min mand er også i job med løntilskud....... Han nyder det. Nu har han noget at stå op til om morgenen.....

Men jeg tror så, alt andet lige, at du måske får nemmere ved at få et job, hvis du får lidt mere erfaring:-)

Siger en gammel rotte, som har været i faget i 25 år......*G*

• #3   9. jun 2010 Gad vide hvad de vil gøre når alle de erfarende er gået på efterløn??? Jeg havde samme problem som nyuddannet sosu assistent. Men til en jobsamtale spurgte lige ud, hvor de ville have jeg skulle få erfaring hende når der ikke var nogle der ville ansætte en med uddannelsen frisk i erindringen. Den tænkte hun lidt over, og så fik jeg jobbet. Held og lykke med jobsøgningen

• #4   9. jun 2010 Michelle:
    den tror jeg jeg vil bruge næste gang de søger en med erfaring... For det er jo rigtig nok, når alle dem med erfaring ikke er her mere, hvad så???? Og desuden så skal man jo starte et sted, før man kan være en af dem med erfaring...

• #5   9. jun 2010 Mette: Kan godt se, at det måske stiller mig bedre og at jeg kan have lettere ved at finde arbejde ved at være igang... Det der egentlig pisser mig mest af, er at jeg skal bruge 3 timer om dagen på transport...

Samtidig er jeg træt af, at skulle gå til en latterlig løn og samme ansvar som en "rigtig" ansat pædagog. Synes at det her system gør, at institutioner bruger denne løsning i stedet for, at ansætte på alm. vilkår. Det er det der pisser mig mest af...

Michelle: Tak ;o) Ja, det er simpelthen så latterligt.. Manglende erfaring, giv mig for h.... en chance for, at få noget erfaring...

• #6   9. jun 2010 Maria og Balto- Loge præcis. Jeg siger ikke at det virker hver gang, men det gjore det åben bart for mig....denne gang ;o)

• #7   9. jun 2010 Jeg holder altså på at det er urimligt at skulle arbejde 37 timer til en løn der hverken er til at leve eller dø for. Sådan som jeg ser det, så bliver du betalt mindre end mindsteløn, eller også arbejder du nogle timer gratis. Det er fint at komme ud og bruge sin uddannelse så man ikke glemmer den, og det er fint at opbygge noget erfaring på den måde, men så burde lønnen være rettet efter timeantallet, eller timeantallet være rettet efter lønnen. Jeg kan godt forstå din fortvivelse BasseBoy

• #8   9. jun 2010 * Synes at det her system gør, at institutioner bruger denne løsning i stedet for, at ansætte på alm. vilkår.*

DET tror jeg ikke at du skal regne med.......... Når vi har løntilskudspersonale er det ikke istedet for en fast pædagog, men en tiltrængt hjælp til os andre i en ekstremt stresset situation. Det er en hjælp, som vi ALDRIG ville få råd til normalt.

Og transporten er noget skidt, det kan jeg godt se. Men grib chancen og se om du kan få foden indenfor:-)

• #9   9. jun 2010 Michelle:

Institutionerne har næppe råd til at ansætte flere pædagoger så alternativet er at man skal gå uden job og uden erfaring?

Jeg kan fortælle dig at vi er 3 fuldtidsansatte og 1 på 18 timer......... Til 75 børn!!

• #10   9. jun 2010 Er du sikker på du ska ansættes på alm. vilkår ?

Mener bestemt der er andre "regler" for folk med løntilskud, men tror det er langt nemmere at få nyt job, når du er i arbejde og måske får en hamrende god udtalelse med når du er færdig

Men transporttiden ville jeg også stejle helt over

• #11   9. jun 2010 BasseBoy

Hvilket område søger du indenfor? Jeg kan kun komme på én gang, hvor vi simpelthen har været nødt til at få en "gammel rotte" til en afdeling, hvor der havde været helt enorm udskiftning. Vi havde bare ikke nogen, der kunne guide en helt nyuddannet lidt i starten og havde virkelig brug for en, som vi var sikre på, kunne gå ind og tage fuldt ansvar og beslutninger fra dag 1.

Ellers er vi pt (hvad jeg lige kan komme i tanke om) ihvertfaald 4 ud af 15 pædagoger, der er blevet ansat indenfor 6 måneder fra vi blev færdige på seminariet. Så jeg kan ikke genkende dit billede

• #12   9. jun 2010 Tror ikke jeg skal skrive hvor mange voksne vi er *GG*

• #13   9. jun 2010 Men det er sq også svært med alle de besparelser, ansættelsesstop som jeg tror institutionerne oplever på lige vilkår med både hosåitaler, hjemmeplejer og plejehjem mm.

• #14   9. jun 2010 Renè:

DET tror jeg heller ikke at du skal...........*GG*

• #15   9. jun 2010 Michelle: Det er lige nøjagtig det jeg mener..

Mette: Ja, det kan jeg godt se. Men føler den uddannelse jeg netop har taget blir købt for billigt hvis man kan sige det sådan. Jeg synes på en måde det er udnyttelse...

• #16   9. jun 2010 Mette- Hvad med timelønnet arbejde. På den måde får institutionerne vikare og betaler "kun" for de timer de er der, og BasseBoy (for lige at bruge dig som eksempel) får løn efter de timer hun er der????

• #17   9. jun 2010 Ha ha, ja det er ikke nent. De unge mangler erfaring, og os med erfaring er for gamle.

• #18   9. jun 2010 jens Marianne K: Jeg søger ALT indenfor det pædagogiske område. Der er selvfølgelig forskel på hvor svært det er at få job, alt afhængig af hvor i landet man søger.

• #19   9. jun 2010 Brug hjernen- Ja det er sq hva jeg kalder ironisk. Og med de ord vil jeg sige tak for i aften :o).

• #20   9. jun 2010 Håber du hurtigt får dit ønskejog. Men det er svært, når de har nogle mærkelige krav. Kan godt forstå dig.

• #21   9. jun 2010 Badutspringerne: Jo, får penge fra A-kasse. Men pga krise er der mange ledige og er sendt ud til anden aktør, som er det samme som jobcenter og fordi jeg er under 30 får jeg slet ikke et ben til jorden. Har været på alt mulig s... fra måneden efter jeg blev færdig....

• #22   9. jun 2010 Brug hjernen: Ja, du har ret. de snakker om hvor vigtig uddannelse er, men når man så har fået den mangler man erfaring og kan ikke få job. det ervirkelig frustrerende. Håber ikke på, at få ønskejobbet som det første-vil bare gerne have et "rigtigt job" i stedet for det her....

• #23   9. jun 2010 basseboy ...

I løn tilskud får du da det samme som mindste lønnen inden for dit område....

Min eks arbejdede i løn tilskud i 1 år, og det gør jo egentlig bare at arbejdsgiveren får penge refunderet fra kommunen, så de deles om lønnen....

Kan du ikke arbejde som vikar, det gør min veninde som også blev færdig i feb...

• #24   9. jun 2010 *På den måde får institutionerne vikare og betaler "kun" for de timer de er der*

VI har ikke råd til vikar.......... Når der er sygdom eller ferie, må vi bare være færre og dække hinanden ind. Man kan snildt stå alene i huset (vi er delt i 2 huse) med 75 børn.....

VI er skåret helt ind til benet....... Og længere endnu....... OG de varsler fyringer!!

Jeg ved ikke hvor længe jeg kan holde til det:-(

• #25   9. jun 2010 Betina-Nico: Jeg fik at vide, at jeg ville få det samme som nu, at jeg kom derud ændrede ikke noget.. Så tror ikke jeg kan forvente mindstelønnen...

• #26   9. jun 2010 Jeg ville da være lykkelig, hvis jeg kunne komme ud i job smiley Men ja, jeg har også været oppe og bruge 3 timer i transport om dagen.. 1½ time hver vej.. i mange år.. og det er træls

• #27   9. jun 2010 Jeg er også i løntilskud men får mere end dagpengende.. Det kan måske forhandles.. Jeg har så kun 100 meter på arbejde, det er lækkert. smiley

• #28   9. jun 2010 Steffen & Stine: Det må sgu være lækkert ikke at have længere... Jeg er godt nok ved at dø over tanken om 3 timers offentlig transport dagligt ;o(

• #29   9. jun 2010 Basseboy, står i den præcis samme situation som dig:( jeg er også blevet færdig som pædagog i feb. og sendt over 50 ansøgninger siden feb. Og jeg skal også til at ud i job med løntilskud, og har heldigvis fundet et sted i dag med job med løntilskud som jeg også gerne vil være:)
    Har du prøvet selv at finde et sted du kan være?

• #30   9. jun 2010 Helene, studerene kan være "billig" arbejdskraft, men det tager jo også en del tid, hvis der ellers skal evalueres osv, så ikke alle steder der har tiden til det

• #31   9. jun 2010 Nej måske ikke alle tager det lige seriøst, men skal begge parter have noget ud af det, så skal der efter min mening bruges tid på det.

Skal personen først lære "reglerne" i institutionen og "kigges" over skulderen, så er det ofte nemmere at lære være at bruge dem og blot køre i den normale rutine

Det er så bare min mening

• #32   9. jun 2010 I øvrigt så synes jeg det er et fuldstændig fucket up system vi lever i. Specielt hvis det er ligesom os hvor vi er under 30 år og skal aktivere stort set med det samme. Tiderne er bare ikke til at man får arbejde med det samme, og da slet ikke hvis de foretrækker folk med erfaring. Jeg bliver så harm og kan mærke jeg bliver vred hver gang jeg snakker om det, for der er bare ikke noget at gøre. Og slet ikke med den LORTE-regering som ikke kan se at der ingen mening er i det system med jobcenter, alder/regler, aktivering osv.
    Jeg føler mig ydmyget som 25 årig ikke at kunne bestemme selv, og finde et job i ro og mag, dem over 30 får jo liv at gå 9 mdr eller sådan noget inden de bliver sendt ud i job med løntilskud. Og gennemsnitstiden for at få fast job er altså blevet væsenligt længere end da vi begyndte at læse til pædagog da der var masser af jobs. Havde aldrig forestillet mig da jeg begyndte at læse at det skulle blive så svært at få et job og komme ind på arbejdsmarkedet.

• #33   9. jun 2010 Helene:

Jo, vi har ind imellem studerende......... Men det er ikke "bare billig arbejdskraft" for os:-)

Det tager faktisk ofte tid fra os. I alle tilfælde i starten.

Vi har også praktikanter fra andre steder (den nye assistentuddannnelse). Og alle steder fra er der jo evaluering og en masse spørgsmål til os som personale.

Det har jeg intet imod. Men billig arbejdskraft er det ikke.

• #34   9. jun 2010 Min mand er 51......... Han har gået i 14 måneder..... Han er for gammel, når han søger et job. På trods af mange mange års erfaring:-(

Ofte når han søger er der 400 ansøgere........ Og så vælger de næppe en på 51.

• #35   9. jun 2010 Helene:

Jamen, vi VED at studerende skal have hjælp og det får de. Men samtidig giver det også OS et tiltrængt pusterum hvor den studerende indgår på lige fod med os andre:-)

Så jo, vi tager gerne studerende:-)

• #36   9. jun 2010 Der er jo den gode gamle diskussion om, hvorvidt at de lønnede praktikker skal gøres ulønnede, så de studerende kommer uden for normeringen.
    Det mener jeg vil være til fordel for alle - som det er nu, gør man ikke nogen nogen tjenester, bortset fra, naturligvis, arbejdsgiveren, der sparer en stilling, når der er studerende i huset.

Dette var på tegnebrædtet for ti år siden, da jeg var studerende - og det er det så stadig. Det er ikke så fikst, at man ikke har fået det i stand...

Nå men - jeg synes at der BØR lægges et stort arbejde fra institutionernes side i at vejlede en studerende godt og grundigt. Hvis man har lidt respekt for, at det er en kommende kollega, man står overfor, så ved man også, at det at have studerende ikke er billig arbejdskraft men et ansvarsfuldt hverv.
    Naturligvis med det in mente, at ikke alle studerende er lige gode til at være i praktik og ikke alle institutioner og alle praktikvejleder er lige engagerede...

• #37   9. jun 2010 Da jeg blev uddannet.......... I stenalderen....... var alle praktikker ulønnet:-(

OG hvis man var hjemmeboende, kunne man først få SU som 22 årig!!

• #38   9. jun 2010 Du er så GAMMEL, Mette *GGGGG*

• #39   9. jun 2010 ved ikke om der er lavet nye regler, men jeg kom i praktik da jeg skulle sluses ud efter en arbejdsskade, men jeg fik ikke terifløn, det var det samme som min ledighedsydelse. Min bror kom i praktik via jobcenteret, det var også til samme terif som understøttelsen, men det er så også 1½ år siden, så reglerne er måske lavet om??

• #40   9. jun 2010 CH:

JA, jeg er sq gammel.......... Så jeg blev boende hjemme...*GG* Det havde jeg heldigvis mulighed for....... Også uden de store problemer...*G*

Men samme dag, som jeg fik mit første job efter uddannelsen (havde lige ferie i 1 måned) skrev jeg under på en lejlighed......*GG*

Kommentér på:
Argh, jeg hader det her lortesystem...

Annonce