{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

Ny regering NU tak! {{forumTopicSubject}}

Jeg så denne artikel:
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/06/04/233707.htm

Og med de ord der står i den, så håber jeg gudhjælpe mig at danmarks befolkning ikke er dumme igen, og stemmer på venstre til næste valg.

Hvis det stod til dem vil de rydde hele vores velfærdssystem af vejen, og gøre det til et amerikansk konkurrencesamfund. Men tror ikke på, at det system vil kunne holde i et lille land som DK.

Lene Espersen vil gøre op med velfærdsydelser til den brede middelklasse, indføre mere brugerbetaling og fortsætte kursen med reformer. Blandt andet skal den gratis influenzavaccination til alle folkepensionister afskaffes, og mulighederne for at opkræve brugerbetaling skal granskes.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny regering NU tak!
  • #1   5. jun 2010 Den dårlige økonomi går til de høje lønninger inde på christiansborg. . . . Bare et bud. smiley

• #4   5. jun 2010 Det er jo småpenge, de forslag der kommer her..

De i alt 31 milliarder der skal skaffes over en årrække kan bestemt ikke skaffes ved hverken at afskaffe ministerpensioner eller nedsætte ulandsbistanden....

Det er helt sikkert, at der skal reformer til. Men jeg ser nu gerne, at de reformer er forholdsvis menneskelige og ser frem til, at vi får ny regering ved næste valg.
    Det er på høje tid. Synes efterhånden de har ødelagt nok, dem der sidder der...

• #6   5. jun 2010 Jeg så gerne en form for brugerbetaling.

F.eks fats pris på 50,- hver gang du besøgte læge,tandlæge, kiropraktor osv...

Så kunne det også være man ikke altid skulle vente flere timer på behandling *G*

• #7   5. jun 2010 fats =fast

• #8   5. jun 2010 Venstre og DF skal ud af regeringen, det kan vi sagtens blive enige om.

Rene Tandlæge og kiropraktor er ikke gratis, der betaler man hvad det koster.
    Jeg ville ikke have råd til at paase mine sygdomme, hvis jeg skulle betale 50 kr hver jeg jeg skulle til læge.
    Jeg får taget blodprøver 1-2 gange om ugen samt kontrol for af urinen.
    Løs regnet regnet vil det koste mig ca 300-400 kr om måneden og så er der medicinen nogen af de piller jeg får er egenbetalingen 320,. 775 kr
    Det vil sige at mine sygdomme ville koste mig omkring 1500-2000 om måneden når de offentlige tilskud er trukke fra
    Så brugerbetaling nej tak

• #9   5. jun 2010 Jeg forestiller mig nu heller ikke, at brugerbetaling vil forandre på noget som helst.

Ud over naturligvis, at lænse de mest syges pengepunge... Men vi er jo alligevel inde i en stime, hvor vi forfordeler dem, der har sværest ved at forandre på sin situation, så hvorfor ikke fortsætte ;o)

Så lige en sjov artikel i politiken omkring finansering af skattelettelser for 31 milliarder (sjovt nok lige det beløb, vi står og mangler).

http://politiken.dk/debat/signatur/article986682.ece

• #10   5. jun 2010 Tjaa jeg synes det er helt åndsvagt folk skal gå med dårlige tænder fordi de ikke har råd til at gå til tandlægen, derfor selv jeg hellere et fast beløb pr. behandling, uanset størrelsen på denne....

Det ville også koste mig ekstra

• #11   5. jun 2010 Det er sq de forkerte mennesker det rammer! De ældre/unge & studerende - de har INGEN penge i forvejen?? Eks. min mormors regninger er steget 1500 kr i måneden bare i år 2010? Hun sætter 1500 EKSTRA ind på hendes budget, altså ialt skal hun af med knap 8500 kr, og hendes folkepension lyder på 8200 kr? Det er jo ikke fair?
    Og hvis de skære på os unge igen, så ender det med at der ikke er nogen som har råd til at tage en uddannelse?

• #13   5. jun 2010 For min skyld måtte de hellere end gerne droppe "skattestoppet" og sætte trækprocenten op med 2-5% og så undlade alle de "skjulte" afgifter...

Om det ville være nok, aner jeg ikke, men vi har flere gange diskuteret det og hovedparten af dem jeg har snakket med det om, ville ikke stille sig på bagbenene, fordi trækprocenten blev sat lidt op

• #14   5. jun 2010 Jeg vil også meget hellere betale 2-5% mere i skat da.
    Det kan godt være i ikke fik SU, men dengang var det sørme også anderledes. Jeg arbejder også røven ud af bukserne udover min uddannelse, og det kender jeg rigtig mange der gør, ellers er der ikke råd. Tiderne er bare anderledes, og man bruger flere penge nu, og dagligvarer stiger hele tiden.

• #15   5. jun 2010 Nu er det ikke alle der har disse luksus ting smiley
    Jeg selv er afhængig af vores bil pga min uddannelse, da var udekørende i ældreplejen, hvor de ikke stiller biler til rådighed, ellers skulle jeg selvfølgelig cykle, som ville resultere i jeg umuligt kunne nå min plan, og så er den også galt. Jeg synes 100% at man får alt for lidt i SU i forhold til hvad man har brug for. Hvis jeg boede selv skulle halvdelen af min su bruges på husleje, og den anden på bilen. Nu får jeg så ikke su, men elevløn, som er lidt højere, men jeg synes stadig det er alt for lidt, og udnyttelse af elever, for vi laver MEGET OFTE en del mere end det faste personale, og bliver meget tit udnyttet, til langt under det halve i løn, og jeg ved godt det er sådan det er, og jeg har heller aldrig brokket mig over det, ikke før de truede med at skære i lønnen!

• #16   5. jun 2010 Og så ved jeg godt man kan tage su lån osv, men det skal jo også betales af, og det skal der også være råd til.

• #18   5. jun 2010 Det kan sq godt være jeres løn stiger, men det gør min sq ikke. Jeg er steget 50 kr i måneden, før skat selvf, igennem 3 år.
    Øh, fordi det er sådan det er? ALT koster mere - lejlighed, bil, dagligvarer osv - og nej, lønnen er ikke steget i takt med da, hvertfald ikke her.
    Jeg læser til social- og sundhedsassistent.

• #20   5. jun 2010 Jeg synes vores studererende er meget heldige, de får penge for at tage en uddannelse, hvilket man mange steder selv skal betale !

Sommetider kan jeg godt blive rigtig irriteret når man så ovenikøbet brokker sig over det.

At have bil, ser jeg som et "luksus-gode"...

• #22   5. jun 2010 **René** : Jeg ser den ikke som en luksus gode når man er tvunget til at have den FOR at kunne gennemføre sin uddannelse?

• #23   5. jun 2010 Iben : Jeg synes stadig det er for dårligt at de vil skære i de få penge vi har at gøre godt med. Og det kan godt være jeg får løn for det, men jeg har heller aldrig brokket mig over det, FØR de "truede" med at skære ned i vores meget meget lille løn.
    Ja, en bil er en luksus ting, men her hos os er den NØDVENDIG, for hvis jeg ikke havde min bil, så kunne jeg ikke gennemføre min uddannelse.

• #24   5. jun 2010 nu er det jo også sådan med uddannelse idag ...At det er blevet længer ...ved ikke lige hvad i mener at unge mennesker skulle leve af hvis de ikke kunne få su ???...der skal jo betales husleje mad osv ,,,det arbejede som man førhen kunne gå ud og få det findes ikke mere ...der er ikke nogen jobs ...

• #25   5. jun 2010 Og til rene hvad med alle dem der så ikke ville have råd til at gå til lægen ,,,det kan da godt være der ville være bedre plads til jer andre ...men der ville oss være mange som det ville have fatale følger for

• #26   5. jun 2010 Mette, man vælger vel selv sin uddannelse og når man gør det, så har man vel transport med i sine overvejelser ?

Mener stadig bilen er "luksus", ligesom hund, ferie osv...

Susanne, det med jobs, er nu ikke helt rigtigt, men det kommer an på hvor kræsen man er, vi har da brugt flere studerene hos os og de har ikke haft problemer med at finde jobs, om det så har været tankstationer eller lagerarbejde i weekenden, ligesom der er morgenaviser lør/søn, men det er jo svært hvis man vil i byen tor-lørdag.

Mht. lægen, så ville mit eget foreslag også ramme mig på pengepungen og hvis der nu var nogen, så vitterligt var så dårligt stillet at de ikke kunne få råd til lægehjælp, så kunne man jo lave fri konsultation et sted i hver by og på den måde give alle muligheden

• #27   5. jun 2010 rene det kan godt være der hvor du er kan man få jobs ...men nu kommer jeg fra svendborg og der kunne man ikke få nogen jobs som ung ...ved ikke hvordan det er her i århus hvor jeg bor nu ..da jeg ikke længer bor sammen med mine unger da de er voksne ...men ved da så meget at min kæreste arbejder som jobkonsulent og det er da helt umuligt at finde job til alle dem der har brug for det her :-)...

hvad angår økonomi er der rent faktisk mange som ikke har de penge til at skulle betale for læge ...og det ville desvære nok ramme børn aller hårdest i de familier hvor pengene er små ...Og tvivler nu meget på der er nogen læger i dk som ville arbejde i sådan en praksis ...

• #28   5. jun 2010 børn ville ikke skulle betale efter min mening, ligesom de også den dag, idag har gratis tandpleje....

Hvis man er villige til at arbejde f.eks 10-12 timer i træk i en weekend, så fortæller de studerene at der er jobs at få, men langt de fleste gider dem ikke, da de så ikke kan komme i byen.....

Men vi bliver nok ikke enige

• #29   5. jun 2010 Efter den røde blok bare vandrede ud fra mødet om de her besparelser kan min tro til dem ligge på et meget lille sted... Hvordan fan... har man tænkt sig man kan stå i nyhederne og svine de blå til fordi de laver besparelser nårt man ikke engang selv gider være med i debatten og være talerør for sine vælgere!?! Mage til barnlig opførsel skal man sku spejde længe efter!...

Og ja en brugerbetaling vil lægen vil sku ikke være af vejen så kunne det da være de samme 100 gamle mennesker som torsdag efter torsdag besætter stolene i venteværelset til åben konsulation, ville samle deres problemer sammen og komme 1 gang i måneden, så os andre også kan komme til ved lægen!

De studerende og deres forældre skulle have en r*vfuld, vi hører ikke andet end hylen om den SU, de skal sku bare være glade for der er nogen økonomisk hjælp, og vis det ikke rækker så må dem som har sat dem i verden sku få hevet noget af lommeulden op af lommen så der kan komme nogle kontanter frem!

• #30   5. jun 2010 Mette, nu har jeg selv taget både hjælperen og assistenten uden bil.... Så det kan sagtens lade sig gøre. De må ikke kræve at du har bil... Og kan du ikke nå det på cykel, er det deres hovedpine ikke din.... Ellers må de stille en bil til rådighed. Sådan er reglerne!!!

Tænk lige på at i mange mange lande skal man betale for at uddanne dig. Her får du det gratis + du får løn.
    Mange danskere er super forkælede og imo irriterende at høre på. Vi er så heldige at bo i et velfærdsland og alligevel så BROKKER folk sig dagen lang over at de ikke kan få det ene og det andet..... I andre lande der knokler de.. Og brokker sig ikke engang

• #31   5. jun 2010 Iben : De har ikke skåret i den endnu, de har kun truet med det fordi de skulle spare.
    Nej, det gør der ikke. Men nogen trækker bare nitten mht. praktikpladser, og jeg bare så "uheldig" at få praktikplads i Billund, som udekørende i bil, hvor de ikke sætter bil til rådighed, og hvis man ikke har en bil, må man jo låne sig frem til en, da du ikke kan nå din plan hvis du cykler rundt (pga. afstand mellem beboerne), og Ja, det var nøjagtig hvad jeg fik afvide, da vi på det tidspunkt ikke havde en bil. Så måtte jeg jo bare skaffe mig en eller droppe ud.

Susanne : Det er nemlig rigtig med at uddannelserne er blevet meget længere, og kan virkelig heller ikke se hvordan vi skulle kunne skaffe penge til mad osv hvis der ikke var su/elevløn.
    Men det er vel også "bare" en luksus at ha tag over hovedet og mad på bordet? - Ironi kan forekomme.

• #32   5. jun 2010 Camilla : Jeg ved ikke hvor du har taget din uddannelse henne, eller hvornår, for sådan er det hvertfald ikke længere på sosu skolen i esbjerg. Jeg har sågar en veninde som måtte droppe ud fordi hun fik plads i Ribe, hvor hun skulle med tog - så hun kunne møde i RIbe kl 7, men hendes søns børnehave åbnede først kl halv 7, det var også bare sur røv for hende.

Who I Am : "så må dem som har sat dem i verden sku få hevet noget af lommeulden op af lommen så der kan komme nogle kontanter frem!" -
    Det er der jo så bare ikke alle der har mulighed for!!

• #33   5. jun 2010 Iben : Hvis du har tilstrækkeligt "dårlige" øjn, kan du skam også få tilskud, det for min mormor ihvertfald.

• #34   5. jun 2010 Det er her i Næstved men du skal da ikke bilde mig ind at der er så stor forskel... Skolen tog da også hensyn. Der var enkelte praktik steder der helst så at man havde bil, så forsøgte skolen at få det til at gå op med elever der havde bil. Men fx kom jeg ud på landet hvor de krævede bil. Men jeg havde ingen og så var det stedets problem at finde en til mig.. hvilket de også gjorde....

• #35   5. jun 2010 who kan kun sige jeg håber aldrig du i så fald kommer til at skulle på overførlses indkomst så vidt jeg ved gik rød fordi de ikke ville gå imod vælgerne som blå gjore ....jeg sidder oss og venter hos min læge den anden dag sad jeg faktisk to timer ...men er jeg og det med at få lomme udlet op som du siger som forældre ..det er jo altså ikke alle der kan det ,,,da der i danmark findes mange som rent faktiske er enlige forældre ...mine unger har lært at arbejde i fritiden ,,,og det gør det oss begge to nu selv om de begge er under uddannelse men igen så er der ikke job til alle i alle steder af landet smiley

• #36   5. jun 2010 iben i så fald hvis man skulle betale 100 kr ville jeg ikke have råd til at gå til læge ...jeg har kroniske sygdomme af flere slags og som du siger så skulle man have rabat der ...men ved der er bare er mange der er så økonomisk presset af en eller anden årsag de ikke ville have råd til det ....tag en enlig mor med et par unger feks som har en alm løn tror ikke der ville være råd smiley

• #37   5. jun 2010 Så må folk jo holde muffen i skuffen i stedet for at yngle en masse afkom de alligevel ikke har råd til at brødføde!

Det eneste jeg hører her er undskyld på undskyld om hvorfor ditten og datten ikke kan lade sig gøre, men alle undskyldninger bunder i overforbrug/dårlig planlægning... Nej tænk før du handler, det kommer man længst med!

• #38   5. jun 2010 jeg gentager skulle jeg betale læge til mig selv så ville jeg ikke kunne ..går vel i snit til læge en tre fire gange om månden ...bruger aldrig vagtlæge og den eneste luksus jeg sådan set har taget mig råd til er min lille hund ...jeg er førtidpensinist bor ikke i fancy sted men en lille forstad til århus ..jeg går ikke til tandlæge det er sparet væk såda er det det ,,,,har oss været enlig mor med to børn som nu er voksne og klare sig selv ,,,men ved bare ting stiger og lønnen følger ikke med ..derfor er det svære idag at få det til at løbe rundt

• #39   5. jun 2010 Jamen Susanne, for at sætte det lidt på spidsen, så er du jo selv ude om det. Boede du i Afrika måtte du sælge din hund for at få råd til lægen...... Hunden er en luksus... Det andet er nød.....

• #41   9. jun 2010 De har ski så travlt med at pille i efterløn, su osv. . . hvorfor kigger de ikke på deres egne lønninger? Hvorfor er det hele tiden os det skal gå ud over? Synes ærlig talt det ville klæde dem at gå måske 5 procent ned i løn ligesom frankrigs regering har gjort.

• #42   9. jun 2010 Iben, S siger, at hvis arbejdsmarkedets parter ikke kan lykkes med at få folk til at arbejde mere, så er nedskæringer nødvendige.

Så der er et valg at træffe for alle lønmodtagere her. Arbejde mere eller skære ned på velfærdsgoder.

• #43   9. jun 2010 Man skal bestemt ikke lade sig narre.. Nedskæringer kommer der, skatteforhøjelser kommer der også.

Mit håb er, at der også vil være fokus på vækst og dannelse af nye arbejdspladser, selvom det bestemt er et hårdt hjul at trække i gang efter en periode med nedgang.

• #44   9. jun 2010 Skattestop = fyringer, nedskæringer og besparelser. Er I helt sikre på, at I gerne vil have det skattestop? Er det ikke bedre at betale skat og så beholde efterlønnen, su'en osv?

• #45   10. jun 2010 Studerende er ikke så fattige i dag, 2 af mine stedbørn er under uddannelse og deres rådighedsbeløb er større end mit.
    De rejser 2 gange om året.
    De får su og den ene arbejder 20 timer om ugen og den anden 15 timer.
    De læser henholdsvis til sygeplejeske og arkitekt

Kommentér på:
Ny regering NU tak!

Annonce