{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.173 visninger | Oprettet:

Ej, men for helvede! (brokketråd) {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at uddanne mig til SOSU-assistent og er nu i slutningen af 1. praktik på hospital.
Sagen er den at mit praktiksted overvejer at forlænge min praktik og jeg kan ikke få en klar grund. Ud over at det er noget med "det personlige", men det er ikke fordi jeg ikke er sød ved vores patienter eller ikke plejer dem ordenligt og jeg er altid sød, venlig, imødekommende og smilende.

Fagligt er der ingen problemer.

Jeg fatter kort sagt ikke en bjælde, især fordi jeg nærmest kun har fået ros og jeg er ærlig talt rimelig vred!

Jeg har så talt med en studievejleder på skolen og hun siger at jeg for det første har krav på at få advide helt præcist hvad jeg skal arbejde med og jeg kan få forlænget min praktikperiode på så løst et grundlag. Så det er jo ok.

Men hvad havde i gjordt i mit sted?

På forhånd tak for svar!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ej, men for helvede! (brokketråd)
  • #1   4. jun 2010 Jeg havde forlangt at få at vide hvad det var de mente jeg skulle arbejde med. Det er jo et virkelig sølle grundlag når de siger at du både er smilende, sød venlig og imødekommende og det hele.

• #2   4. jun 2010 Jeg har noget på skrift, men det er på ingen måde konkret og det kan jeg sådan set ikke bruge til en dyt.

Jeg taler med min vejleder igen på mandag og så kommer der forhåbentlig et mere klart svar.

• #3   4. jun 2010 Jeg har direkte spurgt hvad problemt er. Men så fik jeg bare svaret at "det jo altid er svært når det er det personlig" og at min vejleder har en "mavefornemmelse".

Sådan en omgang BS!!

• #4   4. jun 2010 Jeg begynder at få følelsen af at der stikker noget under, eftersom grundlaget er så faens tyndt.

• #5   4. jun 2010 Ved ikke hvordan det foregår på SOSU,
    jeg går på Pædagoguddannelsen og det der lyder godt nok mystisk.
    Hvad med at få din vejleder på skolen ud til et møde med din praktikvejleder.
    Skal du forlænges har du vel også fortsat krav på vejledningstimer.
    Så må dette emne jo være på dagsordenen på et af møderne

• #6   4. jun 2010 Ømmm, altså jeg skal blive bedre til at være struktureret sådan helt genralt. Men jeg oplever ikke at jeg ikke har styr på hvad jeg skal og i hvilke rækkefølge. Ihvertfald mener jeg ikke problemet er så stort at jeg ligefrem skal forlænges grundet det og det har heller ikke været det der har været et kritikpunkt.

Iøvrigt tager jeg altid højde for min manglede ordenssans ved altid at gennemgå oppe i mit hovde hvad jeg skal osv. og jeg tager mig tid til at gøre tingene ordenligt.

Men under alle omstændigheder er det vejleders opgave at gøre en opmærksom på den slags, skulle jeg mene...

• #7   4. jun 2010 men alligevel fornemt at i forlænges i tid.
    Vi dumper sku bare hvis ikke vi opfylder vores læringsmå på det tid praktikken varer

• #8   4. jun 2010 Har ikke lige læst hele tråden (hånden på hjertet, jeg har kun læst TS første indlæg), men under min praktik i 08, havde jeg en medstuderende der var ude for præcis det samme. Hun forlangte en samtale med den kliniske vejleder, praktikvejleder og egen vejleder fra skolen. Deres grundlag for forlængelse var også på for løst et grundlag, og hun blev IKKE forlænget. Så syntes du skal bede om en samtale med dem, og i øvrigt forlange en forklring og et specifikt eksempel på hvor de mener du fejler. Og herefter må de jo kunne begrunde det. Hvis du har overstået din midvejsevaluering, og de ikke har kunne sætte en finger på dig der, kan de ikke forlænge dig med mindre du har alt for meget fravær. Hvor er du i praktik hende???

• #9   4. jun 2010 Jeg blev godkendt til midtvejsevalueringen, men ikke i første omgang. Der mente de at min faglighed ikke var god nok, men det er der så rettet op på og nu kan de ikke sætte en finger på det. Den gang havde jeg heller ikke fået ordenlig vejledning, så jeg troede faktisk at alt var fint der. Alle mine læringsaftaler var godkendt osv.

Jeg skal til møde med klinisk vejleder, min vejleder fra afd. og en udefra d. 14/6

Og nej, jeg har ikke meget fravær.

• #10   4. jun 2010 Jeg er i praktisk på Hvidovre hospital.

• #11   4. jun 2010 Nu skal den endelig ikke forståes som om jeg ER fagligt svag. Jeg har helt styr på diverse teorier og jeg formår at udføre det i praktis. Jeg er bare ikke blevet vejledt ordenlig.

• #12   4. jun 2010 Anne Julie F- LOL Det var vist også der min klassekammerat var i praktik. Hvad afdeling?

Hvis du ikke har for meget fravær, de ikke kunne sætte en finger på dig til sidste evaluering, har godkendt alle dine læringsaftaler og i øvrigt ikke kan sætte en KONKRET finger på dig nu, så ville jeg bede om den samtale så hurtigt som muligt, både med klniske vejleder, praktikvejleder og vejleder fra skolen eller anden udefra kommende der ikke har direkte forbindelse med Hvidovre hospital

• #13   4. jun 2010 Jeg syntes i øvrigt det er rigtig dårlig stil fra hvidovres side. Især når nu jeg ved det ikke er første gang.

• #14   4. jun 2010 Jeg ville se at få fagforeningen indenover bare at du har snakket med dem om det er en god ide, da jeg var i praktisk som social og sundhedshjælper havde jeg problemer med mine vejledere og jeg fik til sidst FOA ud til et stort møde og det hjalp virkelig..
    Bare en tanke herfra.. for de ved præsis hvad de kan tillade sig og ikke tillade sig

• #15   4. jun 2010 mopsejer R- Tror faktisk også at det var en FOA-mand min klassekammerat hevde med ude...men husker det ikke nøjagtigt. Er lige igang med at sms med hende (venter svar)

• #16   4. jun 2010 Hun skriver til at hun havde vejleder, FOA og kliniske vejleder ude. Det var en anden klassekammerat der havde fået et møde på skolen med skolevejleder, klinisk og praktikvejleder. Den anden blev dog forlænget fordi grundlaget var acceptabelt

• #17   4. jun 2010 Nu er jeg ikke medlem af FOA, men det kan jeg vel blive *s* Men det var faktisk en god ide at få dem inde over hvis det skulle blive nødvendigt.

• #18   4. jun 2010 jeg mener kun jeg gav 85kr om måneden i foa mens jeg var under uddannelse eller noget lign det var ikke mange penge ihvertfald så syndes da straks du skal melde dig ind, evt bare i fagforeningen og ikke a-kassen hvis du ikke har råd til den, for det er alle pengene værd du kan melde dig ind på deres side eller ringe til dem..

• #19   4. jun 2010 Mener det er halv pris når man er studerende. Der er ihvertfald en reducering i prisen når man er under uddannelse

• #20   4. jun 2010 Nu vil jeg hoppe i seng. Held og lykke med dit videre forløb i uddannelsen. Jeg håber det bedste for dig i denne sag :o).

• #21   4. jun 2010 Michelle: Tak skal du have og sov godt!

• #22   4. jun 2010 Mopsejer: Nu bor jeg jo i Sverige. Så ved du om man kan blive medlem selvom man ikke bor i DK?

• #23   5. jun 2010 janni N: Tak for dit lange svar! Det kan virkelig bruges og det er jo altid rart at læse om andre der har været i samme båd.
    Jeg vidste faktisk ikke at praktisvejlederen har det sidste ord. For på mig virker det som om at det faktis er hele guppen af ansatte på afdelingen der er med til at bedømme og min vejleder fraligger sig faktisk en del af ansvaret, forstået på den måde at hun giver udtryk for at hun ikke helt er enig i at jeg (måske) ikke kan bestå min praktik.

• #24   5. jun 2010 Nej, jeg er nemlig på herrens mark. Jeg aner jo ikke hvad jeg skal arbejde med.
    Jeg fatter iøvrigt heller ikke at man kan få sig selv til at ødelægge den sidste del af en elevs praktik på SÅ tyndt et grundlag. Især når ingen har nævnt noget om de i de forløbne 3 måneder.

• #25   24. maj 2012 GODt nok et gammel indlæg men jeg prøver smiley har selv lige fået at vide i dag at kfi muligvis skal have forlænget min praktik på sygehuset af den grund at jeg har 5 fraværs dage på 3 mdr. Mit spørgsmål er så, hvad er forlængelse ? Er der tale om man snak om man skal starte i ny klasse og gå om eller er det en uge eller to man bliver forlænget og måske ikke får sin sommer ferie? FOrstår det ikke helt ? Jeg har dog nået mine læringsmål. Nogen der ved noget om det ?

• #26   24. maj 2012 Du burde ikke blive forlænget pga. 5 dages fravær. Men bliver du forlænget, på er det på samme praktiksted, hvis ellers dit forhold til det er ok. Hvor meget man bliver forlænget er lidt med forskel. Men er der ikke en klinisk vejleder du kan tale med?

Kommentér på:
Ej, men for helvede! (brokketråd)

Annonce