{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Tilde01 J
Tilde01 J
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10

For tynd eller ej {{forumTopicSubject}}

Ka ved godt det er svært at svarer på uden at se hunden..
Men sagen er den at vi jo for et par mdr siden overtog en hund som var lige tynd nok og blev fodret med dårligt foder..
Vi har sat ham på totw som ham elsker trods han er småtspisende. Og vi har da også fået et par kilo på ham, så nu er han ikke helt indsunken i taljen dog har han talje og hans ribben stikker ikke ud mere, så langt så godt og ser sådan set fin ud, men han hofteben stikker stadig lidt op, så vil i mene vi skal fede ham lidt mere så de også bliver gemt lidt ?
Ved ikke om det hjælper at han er en blanding mellem, Golden, lab og schæfer og vejer pt ca 35 kg han vejede 32,5 da vi fik ham.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For tynd eller ej
  • #1   18. apr 2013 jeg ville smutte inden om dyrlægen låne deres vægt og spørge hva de syndes.
    det koster ihvertfald ikke noget ved min dyrlæge at veje og lige høre om vægt er ok. vil tro en som ham skal veje ca 40kg.

• #2   18. apr 2013 kan du ikke lægge nogle billeder på af ham??

Jeg vil sige at du skal kunne mærke hans ribben ved et let tryk og ellers ikke føles knoglet når ham rør ham.

Vil, personligt, da mene at 2,5 kg på et par måneder er et fint tempo for en hund at tage på i. Det er også usundt hvis de tager på for hurtigt.
    Hvad siger en dyrlæge til ham?

• #4   18. apr 2013 Hvis du stadig kan mærke ribben når du køre fingrene ned langs siden uden at trykke så er han for tynd. Kan du slet ikke mærke dem uden at trykke hård så er han for tyk smiley
    Når Calle er på sin ideal vægt kan man også se hans hofter stikke op. Det kan man kun nu med MEGET god vilje, ha er for tyk efter kastration. Men gør som andre siger og smut rundt om dyrlægen, få ham vejet og hør hvad de siger. Jeg kender ikke nogen dyrlæger som tager penge for den lille sag. En assistent kan klare at fortælle dig om han er for tynd. Og ofte står vægten så i ikke engang skal ind i selve undersøgelse rummet (ikke hos alle dog)

• #5   18. apr 2013 På en schæfer skal man kunne ane både hofteben og ribben.

• #6   18. apr 2013 Ingen af mine schæfere har vejet 35 kilo. Den største var 64 høj (altså 1 cm under standarden) og vejede 34.

• #7   18. apr 2013 Hvad minder han om i størrelse schæfer, lab eller golden?
    Skulder højde?
    Jeg synes ikke 35 lyder af lidt for den blanding, men det er jo umuligt at sige præcist.

• #8   18. apr 2013 Calles Moar
    Hmm... Så må min tæve være for tynd, for hende kan du mærke ribbene på bare ved at køre fingrene ned langs siden, og hun er perfekt, så hvor har du den fingerregel fra?

• #9   18. apr 2013 Ja, jeg trykker bestemt heller ikke det mindste for at mærke efter ribben. Når jeg kører en flad hånd let henover siden på hunden, kan jeg mærke konturene af ribbene og det mener jeg er perfekt.

Derudover vil jeg kunne se dem, når hunden bevæger sig og er forpustet.

• Tilde01 J
    Tilde01 J Tilmeldt:
    feb 2013

#10   18. apr 2013 Prøver lige at vedhæfte nogle billeder..
    Hvis jeg måler rigtig er han omkring 60 cm i skulderhøjde..

profilbillede
  • #11   18. apr 2013 Jeg TROR ikke hunden er for tynd. Det siger jeg fordi, så vidt jeg ved, en golden er den tungeste af de tre racer du nævner. Og der ligger vægten for hanner på op til 36 kg mener jeg.

• Tilde01 J
    Tilde01 J Tilmeldt:
    feb 2013

#12   18. apr 2013 Og et oppefra.
    Skal lige siges da vi var hos dyrlægen sidst var han panisk angst for at gå på vægten så den fik vi ham ikke op på, så det var lidt svært for dem men mente ikke det gjorde noget ham tog lidt på

profilbillede
  • #13   18. apr 2013 Den skal ikke tage mere på, den er lige hvor den skal være smiley

• #14   18. apr 2013 Goofy er for tynd og man kan tælle hans ribben bare når han ligger og sover.
    1,2,3,4,5,6,7.
    De er tydeligst når han ligger på siden, men man kan også godt se demnår han er rullet sammen.

Det er ihvert fald FOR tyndt

• #15   18. apr 2013 Syntes din hund ser fin ud!

Og kan hører du har noget at træne på, et besøg hos dyrlægen skal være hyggeligt, så hyp hop afsted med jer og træn smiley

• #16   18. apr 2013 Det er tilsyneladende en ung hund, ham der - når han bliver ældre, så sætter han lidt mere muskulatur og bliver mere harmonisk. Indtil da er det fint at holde ham slank.

Jeg kan godt se, han har været meget slank for 2½ kilo siden.

• Tilde01 J
    Tilde01 J Tilmeldt:
    feb 2013

#17   18. apr 2013 Oki så er mine egne antagelser ikke helt forkerte,, prøver at holde ham der hvor han er..
    Sjovt alle siger han er en unghund også alle vi møder Tror han er en stor hvalp men sagen er han bliver 6 år i år.

• #18   18. apr 2013 Jeg ville i hvert fald ikke stresse over at han skulle tage mere på heller smiley

• #19   18. apr 2013 Hold da op, den alder kan man sørme ikke se på ham *GG*

Måske skal du ud og lave noget med ham, så han kan få lidt muskulatur smiley

• #20   18. apr 2013 Kaj. Egentligt nok mest fra Calle. Men ja alle racer er jo nok ikke ens. ligesom alle ejere jo nok ikke har de samme kriterier for tyk og tynd.

• #21   18. apr 2013 Svømning er godt for muskulaturen!
    Og de bliver så dejligt trætte af det.

• Tilde01 J
    Tilde01 J Tilmeldt:
    feb 2013

#22   18. apr 2013 Svømning er nok ikke det store hit han er ikke den store vandhund, men elsker at være i skoven og det er vi næsten hver dang hvor han tøser derud af.. Han har altid været meget aktiv og er det stadig og har altid været tynd, så måske det bare er hans lod..
    Men nej alle skyder ham til at være en stor hvalp og hans helbred er gudskelov også derefter.
    Hvad kan man ud over svømning for at bygge muskler på ?

• #23   18. apr 2013 Kan egentlig godt være det var CH som nævnte det engang. men noget der hedder water-walk.
    Et løbebånd i vand, så de får mere modstand, end ved en alm gå tur.

Goofy er heller ikke en vandhund, han går uden om vandpytter og våde blade hvis han kan komme til det. Men han kan nu godt li svønning, når han er blevet våd, skal bære ham i den første gang, og når vi så er over det at være blevet våd, så springer han selv.
    Tåbelige dyr.

• #24   18. apr 2013 Bakker er også gode til at hjælpe på muskulaturen smiley

• Tilde01 J
    Tilde01 J Tilmeldt:
    feb 2013

#26   18. apr 2013 Ja han løber løs i skoven hvor han er op og ned af alle skrænter og alt der er, han går på alt andet en stien. Han går ikke løs på alm gåture da han er meget legesyg og der er mange små hunde her som bliver lidt bange fordi han virker meget voldsom. Så det træner vi på livet løs. Men jo ellers kan han godt gå løs.

• #27   18. apr 2013 turer op stranden i sand er også godt for muskelopbygning...

Kommentér på:
For tynd eller ej

Annonce