{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Vegetar og imod pels? {{forumTopicSubject}}

Nu er det her jo hundegalleri, og det handler om vores kære kæledyr...
Så kom jeg til at tænke på noget her til aften..
Hvor mange mon herinde der er vegetarer?
Og hvor mange er imod pels herinde??..

Hånden på hjertet, har du noget med pels hængende i klædeskabet? Hvornår har du sidst spist en bøf?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vegetar og imod pels?
  • #1   27. maj 2010 Jeg er absolut ikke vegetar og elsker kød. Synes det ville være besværligt og kunstigt for mig, hvis jeg skulle få dækket mit behov for proteiner, aminosyrer og div. mineraler og vitminer gennem en vegetabilsk kost. Jeg har så heller ikke noget imod at gå i læder- og skindtøj, som oftest bliver forarbejdet af slagtede dyr, sm bruges i kødindustrien, eller gamle malkekør, som bliver slagtet.
    Pels er ikke noget jeg bruger/køber fordi jeg ikke har råd, men skulle jeg have noget pels, vil jeg foretrække noget fra vilde - ikke truede - dyr.
    Jeg har f.eks. købt handsker og kamikker af sæl i Grønland og haft et lammeskind over min sofa.

• #2   27. maj 2010 Jeg har ikke noget imod nogen af delene hvis bare dyret er blevet behandlet godt mens det levede og er aflivet på ordenlig vis.

• #3   27. maj 2010 ... Men jeg GÅR ikke med pels, for jeg synes ikke at det er pænt, og jeg bekymrer mig for at det kan sende et forkert signal til folk der ikke har samme tanker omkring dyrevelfærd som jeg. Jeg har ikke lyst til at have inspireret en-eller-anden hjernedød trunte til at købe noget der er taget fra dyret mens det stadig var ved bevidstløs.

• #4   27. maj 2010 Elsker kød og der findes intet bedre..

er endelig ligeglad med pels men går ikk selv med det jeg sys det er klamt og have på.. en pelskrave på en jarke kan lige gå an dog har jeg ikk noget imod og gå i skind

• #5   27. maj 2010 .. bevidsthed*

Jeg tror at det er på tide at jeg hopper i seng nu

• #6   27. maj 2010 Min veninde er vegetar, jeg er ikke, men går ikke med pels.. Dyrene har da mere brug for pelsen end jeg Har smiley

• #7   27. maj 2010 - jeg har dog ikke noget i mod læder

• #8   27. maj 2010 * Jeg er vidst modsætning af vegetar! Mmmm, en stor bøf - Ja tak! Elsker det! smiley
    * Jeg har også pels hængende, for jeg elsker pels.
    - Har en hue af rævepels, en hue af kaninpels, et halstørklæde af kaninpels, 2 rævepelse til halsen, en ''kappe'' med kaninpels (mener det er kanin?) til at have ud over en kjole ved fin brug, ørevarmer af kaninpels.. Hmm.. Er vidst alt hvad jeg har? Tror jeg, synes ihvertfald at pels er dejligt! : )

• #9   27. maj 2010 Elsker kød og har ting i læder og en jakke i kaninpels.

Synes som de fleste andre her i tråden, at "brug" af dyr er helt ok, så længe det foregår på en for dyret så skånsom måde som muligt. Ingen tvivl om, at mange af de måder vi holder dyr på, kan blive bedre, men der arbejdes på det og man er kommet rigtig langt de seneste år.

• #10   27. maj 2010 Jeg er rigtig meget imod pels, men vegetar bliver jeg aldrig smiley

• #13   27. maj 2010 Mette hvad med skind?? der findes rigitig mange sko i skind og det samme med jarker

• #15   27. maj 2010 Kød ka' jeg simpelthen ikk oveveje.
    En overgang var jeg sådan halv vegatar, men det gik hurtigt over, grunden til dette var at vi en overgang spiste tysk kød, det er vi nu stoppet med og spiser nu dansk øko.

Pels er jeg imod. både måden pelsen blir båret på, og på den måde dyrerne blir flænset er jeg imod.

• #16   27. maj 2010 Rigtige kvinder spiser kød *GG*

Jeg er kødspiser og jeg har det godt med det.

Jeg har ikke råd til at gå med pels - men hvis jeg havde, ville det eneste jeg ville overveje i den forbindelse være, om dyret havde levet godt.

Dyreindustri i sig selv generer mig ikke, men det generer mig, hvis den indebærer mistrivsel hos dyrene.

• #17   27. maj 2010 man kan da ikk være halvt vegetar. enten er man det eller ej...
    og der er både vegetar og veganer men ejg det hedder hvor man ikk spiser mælk æg, ost og andre mejeriprodukter som kommer fra dyr.

kød er kød om det er fisk,gris,ko eller noget 3 mener ikk man er vegetar hvis man spiser ngoet som helst kød

• #19   27. maj 2010 Jeg var tæt på det, derfor jeg kaldte det halv vegatar ;D

• #20   27. maj 2010 jamen man kan ikk være halvt for så er alle havl dem som spiser salat og grønsager det også.. enten eller =)

• #21   27. maj 2010 man ka' jo godt være halv, hvis man er på vej over til det smiley

• #22   27. maj 2010 Ej enten eller.. enten er man det ellers ikk.. hehe er da noget af det sjoveste jeg nogen sinde har hørt

• #23   27. maj 2010 ja ja, lige meget nu ikk smiley
    et ord fra eller til ikke?
    Ikk nogte at farer i spids over (:
    Er ikk vegatar færdig punktum ;D

• #25   27. maj 2010 Jeg er vegetar på 6. år. Jeg går ikke med hverken læder, pels eller dyre-testet make up.

Jeg spiser ikke madvarer med gelatine men indtager mælk og æg i mindre doser.

Mine hunde er ikke vegetarer, da jeg ikke mener det er hundens natur at undvære kød - at være vegetar er MIT valg, jeg ønsker ikke at tørre mine valg af på andre - så derfor ja jeg giver mine hunde kød og har det fint med det smiley

Jeg har en hest og bruger læderudstyr til denne såfremt jeg ikke kan finde et ikke-læder alternativ..

Mine dyrs velfærd kommer i første række, så er jeg er nødt til at gå på kompromis med mine egne overbevisninger og idéer, så gør jeg det - det er en del af at være ansvarlig dyreejer smiley

• #26   27. maj 2010 Jeg spiser kød og har en pels eller to i skabet... Og et par skind jakker og sko / støvler

• #27   27. maj 2010 Jeg har desværre en meget lang pelsjakke af kanin hængende (gemt væk) i skabet. Den købte jeg dengang jeg ikke vidste bedre.. hvilket jeg fortryder enormt meget nu.. da jeg efter at have set hvordan de pelser dyrene er blevet imod pels.
    Bruger heller ikke produkter der er testet på dyr... ( produkter fra The Body Shop er ikke testet på dyr )

Men jeg er ikke vegetar.. jeg spiser kød.. men må ærligt indrømme at jeg nok er på vej til at blive det.. for hver gang jeg spiser kød kan jeg ikke lade vær med at tænke på at det faktisk ER kød fra et dyr der engang har været i live. Så får jeg lidt dårlig samvittighed..

• #28   27. maj 2010 er HELT enig med søster McFluff smiley

• #29   28. maj 2010 Er vegetar og er 100% imod pels!

Kommentér på:
Vegetar og imod pels?

Annonce