{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.474 visninger | Oprettet:

sæt de gamle i fængsel {{forumTopicSubject}}

fik lige denne sms:

sæt de gamle i fængsel og de kriminelle på plejehjem! Så får de gamle adgang til bad, hobbyer og gåture. Ingen ville kunne stjæle fra dem, og de ville få penge i stedet for at skulle betale. De kriminelle ville få kold mad, ingen penge, være helt alene, få slukket lyset kl 20 og få bad en gang om ugen (max)

det er sgu da lige før det er rigtigt hehe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sæt de gamle i fængsel
  • #1   23. maj 2010 Det håber jeg ved gud ikke du mener....

• #2   23. maj 2010 altså nu er det ikke min mening... men jeg synes da der er noget om snakken om hvordan de gamle bliver behandlet i forhold til de kriminelle... synes da de gamle bliver forsømt en hel del

• #3   23. maj 2010 mener jo ikke seriøst at de gamle skal i fængsel, synes da bare det er lidt stof til eftertanke at dem i fængslet har det bedre end de gamle ofte har

• #4   23. maj 2010 ".....at dem i fængslet har det bedre end de gamle ofte har"

Noget af en udtalelse... Hvad ved du om fængsler og hvilken slags fængsel mener du at dette gælder for?

• #5   23. maj 2010 Det er absolut ikke min mening!

Jeg har arbejdet både på plejehjem og i hjemmeplejen, og de ÆLDRE får alt det bedste. Hvis de er skidt tilpas, så hjælper vi med at ringe til pårørende, læge og går med hunden hvis det sku være nødvendigt.

Der er flere der kommer i bad hver dag, og de bliver kørt til og fra træning, som er under overvågning, for at de er i sikre hænder.

• #6   23. maj 2010 kan også godt se pointen med den, tror nu mere det var en sms besked, end en disisderet mening....

• #7   23. maj 2010 altså nu er det jo ikke for at rede alle over en kam... og som sagt var det bare en sms jeg modtog, og nu var det bare at jeg lige kendte et eksempel hvor det passede meget godt, kender flere der lige så snart de er kommet ud af fængslet har lavet noget lort bare for at komme ind igen, fordi livet var bedre derinde, og samtidig kender jeg nogen på plejehjem som ofte sidder helt alene stort set hele dagen, ikke kommer i bad ret tit, og f.eks. min egen bedstemor sidder nogen gange med en beskidt ble hele dagen fordi de ikke har tid til at skifte hende, og i første ende har hun fået ble på fordi de ikke havde tid til at få hende på toilet

• #8   23. maj 2010 det var memingen det sku forstås i sjov sikkert, og straks føler nogle sig trådt over fødderne, come on.....

• #9   23. maj 2010 Jeg arbejder som social-og sundhedshjælper i hjemmeplejen og har også været på plejehjem, og synes altså ikke al den snak om at ældre ikke har det godt, passer! Jeg kan godt se fejl i plejen hist og her, men i det store og hele får de altså den hjælp de har brug for og lidt mere til.
    Ville bare lige gerne give mit besyv med, da jeg har det i hænderne hver dag :o)

• #10   23. maj 2010 Tanja:
    Det er jeg egentligt godt klar over og jeg er også klar over at den er lavet som en fag-politisk provokation....
    Men jeg synes den er langt ude og alt for let-købt...*S*

• #11   23. maj 2010 Kromi : Man kan kun få bevilget bleer hvis man er inkontinent, enten fortil eller bagtil. Men hvis der forholder sig som du siger, så er det fordi der er ansat et forkert antal plejere i forhold til antal beboere. Så skal du eller familien gå til lederen og brokke jer - brok hjælper altid.

Jeg vil lige tilføje at JEG altid har haft mulighed for at tage de ældre med ud at gå en tur, plukke blomster eller hvad vi nu kan finde på. Man skal blot planlægge eller søge om tiden.

Min pointe er at de ældre ikke har det så slemt som det siges ude i byen - ihvertfald ikke på de mange steder jeg har arbejdet, kørt som vikar og haft vikariater.

• #12   23. maj 2010 jeg har modtaget samme sms (dog ikke fra trådstarter) og synes den var helt fin set i sarkasmens lys, for min mor har ligget på plejehjem og jeg har været besøgsven for ældre i en del år og de forhold man byder ældre er under al kritik !!!
    Tante Tut, hvor arbejder du henne siden du skriver så godt om pleje af ældre ? Er blot interesseret, da jeg aldrig har set at ældre får bad hver dag - eller familie kontaktes men bevares jeg kan da bliver overrasket endnu ........

• #13   23. maj 2010 Som jeg kender der, så vil jeg sgu også næsten være enig.

-Kendte en der til tider kom i fængsel, og han kaldte det for en ferie.

• #14   23. maj 2010 Tante Trut - jeg turde ikke brokke mig til lederen af plejehjemmet hvor min mor lå, for selvom jeg var hos hende hver dag ved middagstid, så vidste jeg ikke hvad der skete alle de timer jeg ikke var der og havde jeg klaget ved man ikke hvad personalet eventuelt kunne finde på - det lyder barskt, men det var også en barsk omgang med min mor - jeg vidste aldrig i hvilken tilstand jeg fandt min mor når jeg kom - og det var hver dag -

• #15   23. maj 2010 Tante Trut:
    Ja, det kunne være man skulle prøve at klage smiley ved jeg faktisk ikke om der er noget af familien der har gjort smiley men jeg har bare hørt min bedstemor være meget ked af det når man har været på besøg, fordi hun har måtte side med en beskidt ble så længe, og man får det jo rigtig skidt... når hun engang imellem kommer ud på besøg ved fødselsdage (meget sjældent) så lugter hun også af tis, og jeg bliver så ked af det på hendes vegne. men ja jeg tror da også på at de fleste steder har de gamle det sgu godt nok smiley

• #17   23. maj 2010 Pia P: Det lyder som om at du tror at al plejepersonale kun er ude på at være onde - forstår dig ikke helt?

• #18   23. maj 2010 Pia : Jeg har arbejdet i Randers kommune - og kan sige at mit indtryk af velfærden ihvertfald i vores kommune er god. Lige nu er jeg dog ansat som handicaphjælper pga skade i ryggen, og der har vi al den tid det skal være til at opfylde ønsker hos brugeren - det er skønt!

Jeg vil tilføje at jeg synes vi godt ku bruge flere hænder, mere tid ved den enkelte i hele sundhedsfaget.

• #19   23. maj 2010 Baseret på denne udtalelse: "og havde jeg klaget ved man ikke hvad personalet eventuelt kunne finde på"

• #20   23. maj 2010 jeg er sådan lidt i midten, for ja nogle steder er under al kritik.. men jeg er glad for at høre at der nogen steder bliver sørget så godt for de gamle smiley je

• #21   23. maj 2010 Charlotte : Det vidste jeg ikke - beklager min udtalelse.

Kromi : Ikke for at sige noget grimt eller noget, men har du tænkt på om hun lugtede af tis, fordi hun simpelthen var utæt og dermed havde tisset i bleen? Hvis det forholder sig som du siger at hun sidder en hel dag, med noget i bleen - det kan jeg nu ikke forestille mig - men så gør noget! Hvis din bedstemor ikke selv kan og plejepersonalet er for dårlige/pressede/noget andet, så må i hæve jeres stemmer.

Pia : Det var da en kedelig situation med din mor smiley

• #22   23. maj 2010 Jeg tror også der er forskel på hvor i landet man har hjemme..

Min bedstemor boede i Nordjylland, nærmere betegnet i nærheden af skive, og hun boede i eget hjem til sin død..
    Hun var alt for gammel til at bo alene, og havde i den grad brug for hjælp, og det fik hun altså!.. Hun havde mange besøg dagligt, og som visse gamle mennesker gør, så brokkede hun sig altså. Så det har sikkert ikke været lige sjovt for alle hjælperne.

Men hun fik gjort nogenlunde rent og boede bestemt ikke i skidt og møg. Hun fik hjælp, og ofte når vi kom forbi, sad hun og snakkede med hjemmehjælpen som havde tid til at sætte sig og ryge en smøg og drikke en kop kaffe med hende - hvilket hun uden tvivl har nydt!!..

Der er helt klart for få hænder, og ingen tvivl om at visse ældre lever helt og aldeles uværdigt. Men man kan bestemt ikke skære alle over en karm.

• #23   23. maj 2010 Maiken - de ignorerede når min mor ringede med klokken - min mor var lammet i venstre side i forbindelse med en hofteoperation og når sat i en kørestol kunne hun glide ned og ligge på gulvet hvor jeg flere gange fandt hende - hun blev sat i ved vinduet i bagende sol hvilket gjorde hende dårlig - Tingene var ikke gennemtænkt og om det var bevidst skal jeg lade være usagt - personalet var stressede, og jeg kunne kun aflaste dem lidt ved at give min mor hendes middagsmad og tage hende på små køreture ind til byen - personalet var irriterede hvis min mor f.eks ikke kunne spise sin aftensmad (jeg kom en aften hvor min mor sad og forsøgte at spise en røget makrel med masser af ben i) - een gang klagede jeg til køkkenet fordi de havde givet min mor et stykke kød, der var kogt og vente begge ender opad - min mor havde svært ved at tygge i forvejen og skulle have blended mad - efter dette køkkenbesøg fik jeg besked på at henvende mig til personalet hvis der var noget galt og det var der, for der var ingen grøntsager, fik at vide det var kun til diabetikere men min mor betalte for fuld forplejning og her læste man at der var grøntsager med ! Så min mor - og andre beboere - fik grøntsager et stykke tid, men der var så mange ting, der gjorde, at jeg ikke forstod hvorfor nogle mennesker ønskede at være på plejehjem når de ikke var rare ved de ældre ............... pyha, dette blev langt, men håber I fornemmer, at virkeligheden oversteg min fantasi i den tid min mor lå på plejehjem .........

• #24   23. maj 2010 det er muligt der ikke er hænder nok, men mange vil gerne være frivillige hjælpere, men det har mange plejehjem afslået med den begrundelse at der ikke var brug for dem ! Tror mere de var bange for at miste deres job - I andre lande satser man meget på frivillige hjælpere og jeg håber man vil gøre det samme i Danmark

• #25   23. maj 2010 Pia P: Med din oplevelse forstår jeg fuldt ud dine frustrationer, og sådan som du beskriver det var for din mor, er IKKE i orden FOR NOGEN. Jeg kan næsten ikke tro, at nogen skulle behandle andre sådan med vilje, og da ikke alle plejere. Der må helt sikkert være sket en kommunikationsfejl, samt at de har været for få (og det er dér problemet ligger som regel, desværre).

Jeg ville ønske du kunne få lov at opleve hvordan det er mange andre steder, hvor de ældre har det godt og bliver behandlet med omsorg, respekt og ligeværd! For det er så vigtigt at alle parter er tilfredse med den hjælp der gives.

• #26   23. maj 2010 Pia P: Jeg tror bl.a. at grunden til man ikke siger ja tak til frivillige hjælpere også skyldes at man altså ikke bare kan sætte hvem som helst til at passe de ældre. Det er nød til at være kompetente mennesker med uddannelse bag sig.

• #27   23. maj 2010 Pia : Sikke en grim oplevelse din mor og dig som pårørende har haft der - det må have været meget frustrende! Men jeg kan kun bakke op om hvad Maiken siger. Men det kan alligevel på ingen retfærdiggøre hvad hun har været udsat for!

• #28   23. maj 2010 Naturligvis sker der indimellem fejl i plejen af de ældre. Men der er altid 2 sider af samme sag. Fx. mht. manglende bad så kan man ikke tvinge folk til noget de ikke vil og afslår de bad, jamen så er det deres valg. At nogen så klager til deres pårørende om det manglede bad er uheldigt. Men et er jo derfor at man skal huske at dokumentere det når fru. Hansen igen har afslået at komme i bad, eller hr. Jensen pure nægter at få rent tøj på eller, eller ,eller.

Jeg har arbejdet på plejehjem i nogle år og ind imellem så kunne de pårørende ikke helt forstå at vi ikke tvang deres gamle mor i bad eller andre ting.

• #29   23. maj 2010 Der er noget om snakken.
    Såfremt vi snakker i forhold til. f.eks et åbent fængsel.

/ Julie , netop hjemvendt fra endnu en kaotisk dag i hjemmeplejen .

• #31   23. maj 2010 Jeg er selv i plejen, og før før sagt, at hvis en dag skal på plejehjem, så må jeg lige fikse en fængselsdom, for med de nedskæringer der hele tiden sker, samtidig med at priserne stiger, så har jeg når min tid kommer, sikkert hverken lyst eller råd til at komme på plejehjem.

I min kommune er der atter tale om at droppe nattevagten på de mindre plejehjem. Noget der gør mange ældre utrygge.

Det ener med at ældrecentre og plejehjem ender som pensionistgettoer, hvor eneste forskel på at bo der og i eget hjem, er at de er samlet et sted, så hjælperne ikke kan køre så langt.

Nedskærringer og besparelser gør at tiden til at tage hensyn til personligheder og livsstil forsvinder, og så skal alle have det samme på samme måde.

• #32   23. maj 2010 Tja, min mor ville gerne bytte plejehjemmet ud med fængsel, er jeg ret sikker på. Det jeg har oplevet på hendes plejehjem er iværtfald værre end jeg har set i fængsler, hvor jeg har været på besøg.
    Så ja, desværre.
    Havde det plejehjem hun var på en hundepension, ville jeg ikke bruge det til mine hunde.

• #34   23. maj 2010 Jeg håber også at jeg falder pludseligt om før jeg får brug for en plejehjemsplads eller hjemmeplejen - ihvertfald hvis det fortsætter den vej som det går nu. . Det er rigtigt ærgeligt - og sørgeligt med det pres grundet besparelser osv. der ligger på ældreområdet.

• #35   23. maj 2010 * Hunden * Ja jeg kender som sagt heldigvis heller ikke til de skrækhistorier der.

Jeg arbejder under Aalborg Kommune og her synes jeg helt klart de ældre for en god service og pleje - også hvad jeg har hørt fra de andre steder, hvor mine kollegaer rundt om i kommunen arbejder.

• #36   23. maj 2010 Maiken, min mands farmor bor i Aalborg kommune, og den hjemmehjælp hun får er formidabel i forhold det hvad de får i min egen kommune.

Kommentér på:
sæt de gamle i fængsel

Annonce