{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.871 visninger | Oprettet:

Sygemeldt og dårlig samvittighed :o( {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en anden tråd...
Jeg er kommet til skade med mit knæ - endda på arbejde i forbindelse med en temadag vi havde i en skov! Jeg er i sundhedsvæsnet på et sygehus. Jeg har en kombineret stilling dvs jeg er ligeligt "på gulvet" og på kontor i en administativ funktion. Min chef bliver ved at sige til mig, jeg bare kan komme på arbejde som delvis sygemeldt og sidde på kontor! Jeg er blevet mr skannet og har blødninger i korsbånd, en menisklæsion og min ledkapsel på mit indvendige ledbånd er læderet, dertil har jeg en bakercyste der er gået i stykker og en masse væske i knæet.
Jeg har nu utrolig dårlig samvittighed overfor min arbejdsplads for måske kunne jeg da godt gå på arbejde og det var da heller ikke noget jeg hellere ville! MEN min læge siger endnu 1-2 ugers ro med benet op og det vil jeg da selvfølgelig rette mig efter, da jeg er meget bange for at skaden kan blive mere langvarrig af at belaste for meget her i akutfasen.
Det er præcist 1 uge siden idag jeg kom tilskade.

Hvordan syntes I jeg skal forholde mig til min chef?

Den måde hun siger det til mig gør at jeg har utrolig dårlig samvittighed. Jeg er normalt meget pligtopfyldende og har få sygedage.
For ca. 2 år siden fik jeg et lille brud i min albue, der sagde hun det samme hvilket resultede i, at jeg var på arbejde igen efter bare 16 dage med en brækket arm! Jeg havde efterfølgende smerter meget længe!

Ville I gå på arbejde allerede nu? eller ville i anskaffe en lægeerklæring nu uden arbejdsgiveren har bedt om én eller selvom det er inden for de 14 dage hvor de ikke skal bede om én? Jeg tror bestemt ikke det er et problem at anskaffe en lægeerklæring, da jeg både har haft kontakt til min egen læge flere gange plus jeg har været på skadestuen da skaden var sket.

Åhh, jeg syntes det er hårdt at både prøve at "hele" og samtidig tage sig af en mega dårlig samvittighed. Pt kan jeg være på benene ca 20-30 min pr time så bliver jeg nød til ned at ligge da både smerter og hævelse bliver for voldsomme.

Uha, det blev vist lidt langt, men jeg havde lige brug for noget luft. Jeg er lidt nedtrykt idag, da jeg slet ikke syntes der er nogen fremgang.....

Tak fordi i gad høre på mig!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygemeldt og dårlig samvittighed :o(
  • #1   12. maj 2010 Jeg synes bestemt at du skal blive hjemme fra arbejde. Hvis du skal hele ordentligt skal du følge lægens anvisninger, og så må du prøve at forklare på din arbejdsplads at din skade kræver fuldkommen ro i de 2 uger. Jeg ville ikke få en lægeerklæring før det bliver nødvendigt.

  • #2   12. maj 2010 Jeg synes da du på ingen måde skal raskmelde dig, du er jo ikke klar til en delvis raskmelding, når du og din egen læge mener at nu er du klar til DELVIS raskmeld så gør du det der, men ikke 1 sek før.

  • #3   12. maj 2010 Du er sygemeldt og det skal du holde fast i uden dårlig samvittighed. Men åh vi piger (kvinder) er tit så pligtopfyldende at vi tænker på andre før os selv, men der ingen der takker dig, hvis du får varige men af din skade.
    God bedring og "nyd" din sygemelding med en god bog, et godt håndarbejde eller hvad du ellers kan lide at nusle med


  • #4   12. maj 2010 Synes bestemt du skal blive hjemme - det er lægens anvisning, og det er helt sikkert ikke for sjov at han/hun siger knæt skal have ro... I mine ører lyder det som en ret alvorlig skade, som let kan komme til at give problemer senere hen især hvis ikke du giver det tid til at hele... Så glem den dårlige samvittighed (selvom jeg ved det er svært) og bliv hjemme :O)

    Synes faktisk din chef er utrolig streng, at sige som hun gør !! Man bliver jo ikke hjemme for hyggens skyld - og når du så ovenikøbet normaltvis har få sygedage...


  • #5   12. maj 2010 Du skal ikke lade din chef styre dig! De kan være utrolig manipulerende, men læs lige hvad du selv skriver. I min verden ingen grund til at have dårlig samvittighed:o) God bedring & pas godt på dig selv;o)

  • #6   12. maj 2010 Er man syg, er man syg og så syntes jeg ikke man skal have dårlig samvittighed. Bortset fra hvis man er som min veninde, der bare melder sig syg, hvis hun er den mindste smule forkølet...

    Tag den tid det tager at få knæet i orden. Din chef må da kunne forstå at selvom man normalt er en pligtopfyldende medarbejder, så kan man altså komme til skade og/eller blive syg.


  • #7   12. maj 2010 Bliv hjemme fra arbejde og hør efter lægen. Lægeerklringen er afskaffet after de nye regler og blanketten findes ikke mere i meget særlige tilfælde kan egen læge krearere en.

  • #8   12. maj 2010 Hvis du ikke allerede har gjort det så skal du lave en arbejdsskadeanmaldelse, da skaden er sket i arbejdsregi.

  • #9   12. maj 2010 Du skal HELT klart blive hjemme, du kan virkelig komme til at bøvle med det knæ resten af dit liv ellers. Jeg er kun 20 år, og jeg har en dårligt knæ, er blevet opereret 3 gange nu, hvor lægerne mener jeg måske har gået for hurtigt igang bagefter, men nu 3. gang har jeg sygemeldt mig i 4 måneder.
    Det kan altså virkelig blive noget skidt med sådan et knæ. Jeg kan ikke komme ud og arbejde som det jeg gerne vil nu.


  • #10   12. maj 2010 Tak for alle jeres søde ord :o)
    Skaden er anmeldt både som arbejdsskade og til mit eget forsikringsselvskab, så det skulle være iorden!

    Mht til den dårlige samvittighed skyldes den i bund og grund nok, at jeg ikke føler mig særlig syg bortset fra et smertehelvede. Jeg har tidligere kun sygemeldt mig når jeg nærmest har været dødsyg med højfeber eller lign. Det er nok derfor man har lidt dårlig samvittighed. Jeg har jo hverken feber eller er forkølet eller lungbetændelse......


  • #11   12. maj 2010 Det er godt at læse at du har anmeldt.

    Du skal absolut ikke have dårlig samvittighed over at sætte dit helbred først for i bund og grund er en arbejdsgiver ligeglad med ens helbred og tænker kun i kroner og øre samt med de arbejdsopgaver de kommer bagud med.

    Min holdning er så må have en vikar ind nu når man er langtidssyg.


  • #13   12. maj 2010 Ja, så er der da lige pludselig kommet en drejning i sagen her kl 16.15....
    Jeg blev ringet op af min egen læge, at jeg skulle køre med det samme til skadestuen i Aabenraa for at blive vuderet af en læge der på baggrund af det mr svar. Uha, bliver da helt nervøs.... kryds fingere for mig!!


  • #15   12. maj 2010 Det lyder skidt, X'er for dig

Kommentér på:
Sygemeldt og dårlig samvittighed :o(

Annonce