28. jul 2007 Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.333
Sygemeldt og dårlig samvittighed :o( {{forumTopicSubject}}
Inspireret af en anden tråd...
Jeg er kommet til skade med mit knæ - endda på arbejde i forbindelse med en temadag vi havde i en skov! Jeg er i sundhedsvæsnet på et sygehus. Jeg har en kombineret stilling dvs jeg er ligeligt "på gulvet" og på kontor i en administativ funktion. Min chef bliver ved at sige til mig, jeg bare kan komme på arbejde som delvis sygemeldt og sidde på kontor! Jeg er blevet mr skannet og har blødninger i korsbånd, en menisklæsion og min ledkapsel på mit indvendige ledbånd er læderet, dertil har jeg en bakercyste der er gået i stykker og en masse væske i knæet.
Jeg har nu utrolig dårlig samvittighed overfor min arbejdsplads for måske kunne jeg da godt gå på arbejde og det var da heller ikke noget jeg hellere ville! MEN min læge siger endnu 1-2 ugers ro med benet op og det vil jeg da selvfølgelig rette mig efter, da jeg er meget bange for at skaden kan blive mere langvarrig af at belaste for meget her i akutfasen.
Det er præcist 1 uge siden idag jeg kom tilskade.
Hvordan syntes I jeg skal forholde mig til min chef?
Den måde hun siger det til mig gør at jeg har utrolig dårlig samvittighed. Jeg er normalt meget pligtopfyldende og har få sygedage.
For ca. 2 år siden fik jeg et lille brud i min albue, der sagde hun det samme hvilket resultede i, at jeg var på arbejde igen efter bare 16 dage med en brækket arm! Jeg havde efterfølgende smerter meget længe!
Ville I gå på arbejde allerede nu? eller ville i anskaffe en lægeerklæring nu uden arbejdsgiveren har bedt om én eller selvom det er inden for de 14 dage hvor de ikke skal bede om én? Jeg tror bestemt ikke det er et problem at anskaffe en lægeerklæring, da jeg både har haft kontakt til min egen læge flere gange plus jeg har været på skadestuen da skaden var sket.
Åhh, jeg syntes det er hårdt at både prøve at "hele" og samtidig tage sig af en mega dårlig samvittighed. Pt kan jeg være på benene ca 20-30 min pr time så bliver jeg nød til ned at ligge da både smerter og hævelse bliver for voldsomme.
Uha, det blev vist lidt langt, men jeg havde lige brug for noget luft. Jeg er lidt nedtrykt idag, da jeg slet ikke syntes der er nogen fremgang.....
Tak fordi i gad høre på mig!
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.241
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.491
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 75 Svar: 623
God bedring og "nyd" din sygemelding med en god bog, et godt håndarbejde eller hvad du ellers kan lide at nusle med
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.957
Synes faktisk din chef er utrolig streng, at sige som hun gør !! Man bliver jo ikke hjemme for hyggens skyld - og når du så ovenikøbet normaltvis har få sygedage...
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
Tag den tid det tager at få knæet i orden. Din chef må da kunne forstå at selvom man normalt er en pligtopfyldende medarbejder, så kan man altså komme til skade og/eller blive syg.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.787
nov 2004
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 578
Det kan altså virkelig blive noget skidt med sådan et knæ. Jeg kan ikke komme ud og arbejde som det jeg gerne vil nu.
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.333
Skaden er anmeldt både som arbejdsskade og til mit eget forsikringsselvskab, så det skulle være iorden!
Mht til den dårlige samvittighed skyldes den i bund og grund nok, at jeg ikke føler mig særlig syg bortset fra et smertehelvede. Jeg har tidligere kun sygemeldt mig når jeg nærmest har været dødsyg med højfeber eller lign. Det er nok derfor man har lidt dårlig samvittighed. Jeg har jo hverken feber eller er forkølet eller lungbetændelse......
nov 2004
Du skal absolut ikke have dårlig samvittighed over at sætte dit helbred først for i bund og grund er en arbejdsgiver ligeglad med ens helbred og tænker kun i kroner og øre samt med de arbejdsopgaver de kommer bagud med.
Min holdning er så må have en vikar ind nu når man er langtidssyg.
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.333
Jeg blev ringet op af min egen læge, at jeg skulle køre med det samme til skadestuen i Aabenraa for at blive vuderet af en læge der på baggrund af det mr svar. Uha, bliver da helt nervøs.... kryds fingere for mig!!
nov 2004
Sygemeldt og dårlig samvittighed :o(