{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Symptomer på bækkenløsning ? {{forumTopicSubject}}

Jeg går sygemeldt med dårlig ryg ( lænden som jeg har haft probs med i mange år )
Er gravid i 25. uge..
Når jeg har lavet "meget" som gjort lidt rent, stået meget op ( Det er når jeg har mødtes med nogen hvor vores hunde leger sammen, der står vi jo mest og kigger på at de leger 1-2 timer ) båret meget på vores søn - osv, så kan min ryg ikke mere og jeg går sådan helt foroverbøjet for det tager lidt at rette min ryg ud...
Det plejer at hjælpe at ligge og slappe lidt af på sofaen men på det sidste er det som om at jeg har ondt i hofterne når jeg rejser mig op...
Sådan en blanding af hoftesmerter og ballesmerter.. ikke iskiasnerve, mere en værkende smerte over det hele som gør at jeg halter lidt afsted ...
Når jeg så kommer lidt igang går det som regel væk igen, indtil næste gang jeg har måtte ligge på sofaen og hvile min ryg...

Lyder det som begyndende bækkenløsningssmerter ??

Jeg havde ikke den type "hoftesmerter" under sidste graviditet på trods af at jeg også havde dårlig ryg der... ( havde ikke bækkenløsning sidst så ved ikke hvordan smerter og symptomer føles )

Har tænkt mig at snakke med min læge på mandag...
Lidt ærgeligt at man ikke bare kan bedøve sig selv totalt med smertestillende *G*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Symptomer på bækkenløsning ?
  • #1   5. apr 2008 Jeg synes ikke, at det lyder som bækkensmerter....

    Da jeg ventede Kasper og Benjamin, låste mit bækken sig og sagde knæk, når det kom på plads igen, det er nærmere over skambenet smerten føles (eller jeg følte) ved begyndende bækkenløsning, der er formentlig nogen som kan forklare det bedre end jeg ;o)


  • #2   5. apr 2008 synes det er svært at forklare... mit strålede ned i lårerne - jeg havde ondt lige over ballerne og foran på skambenet - og så låste bæknet sig, så jeg faktisk ikke kunne løfte benene så højt at jeg kunne komme over et dørtrin på 2 cm.
    Havde rigtig svært ved at vende mig i sengen. At komme op fra liggende stilling.


  • #3   5. apr 2008 Karina -
    Ok, det er jeg glad for at høre smiley

    Tror godt at jeg kan følge hvad du mener, men altid svært at forstå smerter før man selv har følt dem...


  • #4   5. apr 2008 platugler -
    Ja ok, jeg har også strålesmerter fra bagen og ned til ca knæene, men igen tror jeg at det har mere at gøre med min dårlige ryg end med graviditeten at gøre....
    Kan godt høre at jeg slet ikke er tæt på bækkensmerter så..


  • #5   5. apr 2008 Stine

    Åhh ja og mit låste sig "kun", av lover jeg dig for *GG*....

    Men nævn det da lige for din doktor mand *S*

    Da jeg ventede Oliver, havde jeg faktisk sindsyge hofte-smerter total vildt og mistede de sidste par måneder balancen ind imellem, så jeg blev sygemeldt på det.... Lægen mente, at han lå og pressede på nogle nerver....


  • #6   5. apr 2008 der er mange grader af det - lad endelig være med at atøvsuge .. altid holde fødderne i samme retning om næsen;O) så vrider du ikke i bækkenet

  • #7   5. apr 2008 Karina -
    Puha, lyder ikke godt som du havde det :-S
    Nedtur at det nogen gange skal være så besværligt at være gravid *G*

    Nå men jeg vil prøve at rejse mig fra computerstolen. Det var godtnok smertefuldt at komme herover, meeeen det har også været en lang dag med familiebsøg og varten- op smiley
    Satser på at det er derfor så..

    Men jo, ringer stadig til min læge på mandag !


  • #8   5. apr 2008 platugler ;

    *GG* Hvordan holder man fødderne i retning OM næsen ? *LooooL*

    Aii undskyld kunne ikke lade være, sad og så for mig Stine med fødderne ført op til hovedet ved næsen *GG* (måske en anelse svært med gravid mave *GG*)


  • #9   5. apr 2008 platugler -
    Ville være fedt at få det på skrift fra lægen .... Altså at jeg ikke måtte støvsuge smiley
    Meen kæresten var nu sød nok under sidste graviditet til at gøre lidt ekstra i hjemmet så det må han jo så igang med igen....


  • #10   5. apr 2008 Stine, ja og alligevel er du på anden omgang *GG*

    Du skal i hver fald passe på dig selv og ikke løfte for tungt og foretage unødvendige vrid i kroppen *S*


  • #11   5. apr 2008 Karina - *LoL* - Måske rimeligt svært for mig bare sådan generelt :-D....

  • #12   5. apr 2008 Stine

    Tror jeg generelt er rimelig svært for de fleste ;o)


  • #13   5. apr 2008 Christel - Taaaark smiley

    Karina - Ja ved heller ikke lige hvad der sker...
    Det er sgu svært ikke at fortage tunge løft når vores 1½ år gamle unge vejer 16 kilo og vi har 2Xtrapper i hjemmet + en bil som han skal løftes ud og ind af når jeg afleverer og henter ham :-S
    Men prøver virkelig at passe på.. Hvis kæresten er hjemme er jeg begyndt at be' ham om at bære Malik op hvis Malik ikke selv er i humør til at kravle op selv osv... Bare ikke lige altid at Nicki er i nærheden smiley


  • #14   5. apr 2008 Du må lærer den lille charmetrold, selv at gå !?!...

    Aii ved godt, at det er svært, har jo selv prøvet at være småbørns mor til to *S*.... Prøv dog at tage de hensyn til dig selv, som du kan, selvfølgelig er graviditet ingen sygdom, men kroppen er dog belastet væsentlig mere end normalt *S*


  • #15   5. apr 2008 Karina: det er såment nemt nok ;O) når tuden peger fremad, så skal futterne det også - go drejer du overkroppen, ja så drejer næsen jo også og så skal futterne samme vej - derfor er det skidt at stævsuge, da man der drejer overkroppen frem og tilbage, mens fødderne bliver på samme sted-
    Er du med nu;O)

    Stine: det var også da jeg ventede nr 3 og nr to kun lige nåede at blive 18 mdr da jeg fødte ... der er så mange løft forbundet med at have en lille en oveni. Men det kan lade sig gøre, men man skal tænke kreativt og være tålmodig.
    Feks så kan junior faktisk godt selv kravle inti bilen og op i autostolen, men det tager tid og det skal man vende sig til.

    Smid en indkøbpose på forsædet - så bakker du numsen ind og sætter dig og så svinger du benen samlet ind i bilen . det er meget letter med en pose under numsen.

    Lav stige, så junior selv kan kravle op på puslepladsen - eller pusel på spisebordet og lad ham kravle op på en stol og op på bordet eller gød det på gulvet

    du skal hele tide tænke på hvad han faktisk selv kan


  • #16   5. apr 2008 platugler ;

    Havde nu fanget, hvad du mente, men du fik skrevet om i stedet for som.... altid holde fødderne i samme retning om næsen;O) så vrider du ikke i bækkenet.... Derfor mit lille grineflip *GG*


  • #17   5. apr 2008 karina: jeg er sikkert træt - fatter hat ;O)

  • #18   5. apr 2008 Jeg havde også ondt ved skambenet, som om det var ved at skride fra hinanden mindes jeg......

  • #19   5. apr 2008 marianne: det kan skride fra hinanden - jeg kunne mærke at mit bevægede sig når jeg gik og de to sider ligesom skarved mod hinanden . nuller naller siger jeg bare

  • #20   5. apr 2008 platugler ;


    *GG* Prøver lige igen så, bare en sidste gang *GG*

    Du skriver, at stine altid skal have fødderne i samme retning OM næsen, du skriver ikke SOM.... *GG*



  • #21   5. apr 2008 nååå - nu er gamle demente dunse med ;O) takker for tålmodigheden

  • #22   5. apr 2008 platugler ;

    *GG* Bare iorden ;o)

    Klokken ER også mange, vi er ikke længere lige så unge, som for en time siden OG det er lørdag ;o)


  • #23   5. apr 2008 den undskyldning snupper jeg gerne ;O)

  • #24   5. apr 2008 Jeg havde bækken løsning ved begge mine graviditeter. Den første var ikke nær så slem, som den anden, men fik da advarslen, at blev jeg gravid 3 gang, kunne jeg risikere, at ryge i kørestol.
    Det gør sindsygt ondt i skambenet. Når jeg lå ned, kunne jeg overhovedet ikke, løfte bagdelen opad, kunne ikke bare dreje mig i sengen. Jeg brugte glidelagen i sengen, så jeg kunne vende mig, det blev også brugt i bilen, for ellers kunne jeg hverken komme ind eller ud... Jeg brugte et bælte, der skulle sidde omkring mine hofter, derudover var jeg til fys. på hospitalet... Når jeg satte mig på sengen, var det svært , at få benene op... det var træls og jeg håber da ikke , at du er på vej til sådan en omgang...


  • #25   5. apr 2008 Platugler.... Det er rigtigt... Nu kan jeg godt huske fornemmelsen .... av ..

  • #26   5. apr 2008 ja .. AV

  • #27   5. apr 2008 Platugler... du ved det der med demens *loool*

  • #28   5. apr 2008 kender jeg intet til ;O)

  • #29   6. apr 2008 Karina -
    Han kan godt gå selv, er bare ikke helt tryg ved at han kravler ned af trappen selv endnu, men det må jeg jo nok bare komme over..
    Det er bare nogen gange så er han stædig som et æsel hvis han ikke gider at blive skiftet og så kan jeg ikke drive ham derop, om jeg så står med en pisk..

    platugler - Hár prøvet at få ham til at kravle op i autostolen selv.. Han kravler ind i bilen og kommer så ikke længere end at stå på gulvet og er "kilet fast" mellem for-passagersæde og autostol..Men må prøve igen, kan være at han fanger den,,
    Må også prøve at få nogen til at konstruere en stige til puslepladsen, hverken mig eller kæresten er særligt handy'e..
    Men tak for gode tips smiley

    Diana - Hmm.. Godt at jeg skal ha' snakket med min læge så..

    DIMACE - Lyder frygteligt :-S
    Nej det håber jeg heller ikke.. Ikke ligefrem hyggelige bækkenløsningshistorier der kommer frem her....



Kommentér på:
Symptomer på bækkenløsning ?

Annonce