{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Charmen ved en ældre bil {{forumTopicSubject}}

Jeg var sammen med min mor forleden, hvor vi kørte lidt rundt. Både min mor og jeg er indehaver af biler, der har 13 år på bagen, dvs. fra '97.
Vi snakkede lidt om charmen ved at have en ældre bil..... Min egen gamle toyota har f.eks. ikke el-ruder, så det er god gammeldags håndkræft, når vinduerne skal rulles ned. Den har heller ikke en omdrejningsskive..

Såå.. Hvad er charmen ved din gamle bil smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Charmen ved en ældre bil
  • #1   1. maj 2010 Tja synes nu ikke nogen af mine gamle biler havde charme, men rust var der nok af, det var så også en corolla fra 88 og en citroen ax fra 93...

Min nye bil er fra 99 og bestemt ikke gammel i mine øjne det er den nyeste jeg nogen side har hfat og så er den rustfri smiley

• #2   1. maj 2010 Den har ingen charme, bare en gammel smadderkasse, der snart ikke kan mere -GG-

• #3   1. maj 2010 Charmen ved min 19 år gamle bil er, at den har 192hk, alt i el, to zone klimaanlæg og kører bedre end mange nyere biler. Ulempen er at den måske er lidt tørstig og så var airbags ikke så udbredte dengang smiley

• #4   1. maj 2010 min gamle bil fra 1993 kan starte i -30 kuldegrader og det kunne ingen andre biler på gården og de er relativ nye biler ( en fra 2008 ). men min gamle og billige bil klarer kulden og alt smiley
    det var lidt sjovt da alle trodde min ihverfald ikke ville starte :))
    har heller ingen elruder osv ,

• #5   1. maj 2010 Jeg har en rolla som er 16-17 år gammel.. måske endda omkring 20 år?..

Den har heller ikke elruder eller omdrejningstæller, men på nær en lås der skal smøres rimelig jævnligt, har der aldrig været nogle problemer med den smiley

Jeg vedligeholder den aldrig, og er elendig til at passe den, men den kører upåklageligt.. Har kørt den i 4 år nu... smiley

• #8   1. maj 2010 Har 2 biler som er fra 1996.. Den ene har alt i el hvor den anden ikke har.. Så de har begge hver deres charme..;)

• #9   1. maj 2010 Hmmm... Jeg ved ikke lige om jeg vil kalde det charme, men min Peugeot 205 fra 1990 har hverken elruder, centrallås, servostyring, eller bagvinduesvisker (gået i stykker). Derudover har den mortor med karburator, hvilket gør at det er yderst vigtigt, at den får en sjat kaburatorvæske i benzinen om vinteren, hvis man vil ha' en bil der kan starte om morgennen. Den har også MANUEL choker der skal slået til når den skal starte og slukkes når den er ved at blive varm.

Den er delvis falmet rød (men absolut ingen rust). Hvis den skal i vaskehal skal der sidde en i bilen og holde vinduerne oppe, de åbner nemlig af sig selv. Det gør det også når man køre, så har man været på tur skal man lige tjekke vinduerne inden man forlader bilen.

Når alt det er sagt, skal det siges at jeg er meget glad for min bil, den starter fint hver morgen og jeg forsøger at vedligeholde den så godt som muligt med bla. olie tjek og skift og tjekker vand osv. Også har jeg lige invisteret 5000,- i nye bremser og sommerdæk:) Så den har bare at holde til næste syn:)

• #10   1. maj 2010 Jeg kører rundt i en af postvæsenets aflagte stationcars fra 95. Og uha, den har charme...;0)

I tilfælde af, at centrallåsen virker, risikerer man at blive låst inde eller ude. Den virker nemlig meget sjældent og så kan man ikke åbne den igen. Kun med samme metode som blev brugt til at låse den med.

Ofte fanger nøglen ikke i tændingen. Og så kan man sidde der og kæmpe i 10 min...;0) Efterhånden har jeg dog fundet ud af, at hvis jeg lægger et stille pres med min tommelfingeren, så nøglen er i en helt bestemt vinkel, så starter den næsten som en mis.

Men, men, men den største charme er ligegodt det indbyggede brus. Når det regner, drypper vandet ind gennem lampen i loftet...;0))) men jeg ææælsker sgu alligevel min gamle postbil..

• #11   1. maj 2010 Airbag? Hvad er det? *GGG*

• #12   1. maj 2010 Laika K:

Der lå jeg så lige flad af grin, da jeg læste det med vaskehallen smiley

• #13   1. maj 2010 Nåhr ja, havde lige glemt at man kun kan låse med nøgle i føresiden, ved ikke hvorfor man ikke kan presse låse "knappen" ned i den side.

Glemte lige at sige, at jeg er mega træt af at den ikke har servo.

• #14   1. maj 2010 Vores Audi V8 Quattro skulle man ikke tro var 19 år gammel. Karossen er helgalvaniseret, så der er så at sige ingen rust i. Den bliver vedligeholdt efter alle kunstens regler, da min mand er mekaniker.

Det er den der tager turen til Østrig hver år. For selvom vi har en 2004 Mercedes C270, så mener min mand at Audien er mere end velegnet til turen til Østrig. Det er jeg så ikke uenig med ham i.

En liebhaver vogn at allerfineste model, og den skal leve mange år endnu i følge min mand.

• #15   1. maj 2010 He he og jeg lærte det på den slemme måde, første gang jeg kørte den i vaskehal smiley

• #16   1. maj 2010 Sidder med et kæmpe grin over charmen ved jeres ældre biler... smiley

Min lås i førersiden virker heller ikke altid (har ikke centrallås), så hvis den har en dårlig dag, jamen, så må man hoppe over i passagersiden, låse op der, kravle over og låse førersiden op indefra...
    Folk har kigget lidt underligt, når man holder på div. parkeringspladser og kravler ind i bilen på den måde smiley

• #17   1. maj 2010 hvis man skal åbne passager siden sit vindu , må man først finde håndtaget og sætte det på , og det er ikke noget sterioanlegg, men det kommer til sommeren ... lige nu bruger min søster min bil tit da deres bil er defekt ( turbo gået i stykker ) så i bagvinduet henger det et gult mærke hvor det står rottweiler taxa i min lille ford fiesta hehe , men nu burde det stå børnetaxa istedetfor hehe ( hun har 2 små børn )

• #18   1. maj 2010 Charmen ved min fiat 126 fra 1978 er herlighedværdien :o) Der er absolut intet eletronik i den.
    Men kører dog i vw camper til dagligt

Kommentér på:
Charmen ved en ældre bil

Annonce