{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  billige nemme retter søges til madplan
  • #2   26. apr 2010 christina - har du en opskrift på den tærte?

• #3   26. apr 2010 Rolf Lund har skrevet flere kogebøøger for 'fattigrøve' som han kalder det tag et kig på hans hjemmeside og få gode ideer til hvad resten kan bruges til og meget andet

www.rolflund.dk

• #6   26. apr 2010 Hvis du har mulighed for det, er det jo super nemt at lave en stor portion kødsovs, og putte noget i fryseren så man har til at man kun skal koge ris og pasta.

500g oksekød
    1 finthakket løg
    1 peberfrugt
    1-2 fed hvidløg efter smag
    1-2 grov reven gulerod
    ½ dåse mejs (behøves ikke)
    1 dåse kidney beans (behøves ikke)
    1 dåse hakket tomater
    1 dåse tomat pure
    2-3dl okse boullion vand
    salt, peber og origano efter smag.

Oksekødet steges og resten puttes i, i den rækkefølge. og lad det simre i 5-10 min. I den portion oven over er der rigeligt til 2 personer her hjemme i 2 dage, så den kan snildt deles i 4 portioner til fryseren.

• #7   26. apr 2010 Kan rigtig godt lide denne ret:

Det skal du bruge:
    50 g smør
    1 teskefuld paprika
    1 mellemstor løg
    600 g hakket oksekød
    1 dl tomatketchup
    1 1/2 teskefuld groft salt
    1 portion kartoffelmos

Sådan gør du:
    Tilbered kartoffelmosen.

Lad smøret gyldne i en gryde og tilsæt paprika.
    Lad paprikaen bruse af.
    Svits løg og kød i smøret og tilsæt tomatketchup, salt og peber.
    Lad kødsovsen småsnurre under låg, ca. 10 min.
    Smag til med salt og peber.
    Hæld saucen i et dybt, smurt ovnfast fad og læg kartoffelmosen over som et låg-
    Bag retten midt i ovnen ved 200 grader i ca. 25 min.

Så har du til nogle dage :o)

• #8   26. apr 2010 Reiki Master - den er godt nok god... den skal studeres nærmere i weekenden, det er helt sikkert...

tusind tak smiley

• #9   26. apr 2010 Mette - problemet med tærter er bare, at jeg er virkelig dårlig til at sætte forskellige madvarer sammen, så det passer sammen...

Tusind tak for opskrifterne... tror vi skal have tærte i weekenden...

• #10   26. apr 2010 Selv tak *S* ....Jeps der er mange gode fif ; )

• #11   26. apr 2010 REiki> Tak for et kanont link - den må jeg studere noget mere smiley
    Elsker god mad og at spare penge - win win smiley

• #12   26. apr 2010 Tacotærte:

bund (man kan også bruge en "købetærtedej"):

4 dl. hvedemel
    ½ tsk salt
    2 tsk. bagepulver
    ½ dl. flydende margarine
    1½ dl. minimælk

Fyld:

400 g. hakket oksekød
    1 løg
    1 rød peberfrugt
    1 grøn peberfrugt
    1 pose tacokrydderi
    1 dl. vand

Garnering:

2 dl. creme fraiche 9%
    2 spsk. letmayonnaise
    1 knivspids peber
    1 dl. revet ost
    4 tomater.

Tænd ovnen på 200 grader. Bland ingredienserne til tærtebunden og rul den tyndt ud. Læg den i et smurt tærtefad og forbag den 10-15 minutter. Hak løg og skær peberfrugt i små tern. Svits hakkekød og løg.Tilsæt tacokrydderi, peberfrugt og vand og lad det småkoge i 10 minutter. Læg fyldet i tærtebunden. Bland cremefraiche, mayonnaise og peber og fordel blandingen over tærten. Skær tomater i skiver og fordel ovenpå. Drys med ost og bag i ovnen i ca. 20 minutter. Servèr med grøn salat.

• #13   26. apr 2010 selv tark Ginne ;o)

• #14   26. apr 2010 årh mette - det lyder lækkert smiley

tusind tak ...

har du ikke også lige din kotellet-ret med mascarpone ved hånden til at smide herind?

kan nemlig ikke finde den...

• #15   26. apr 2010 Koteletter i tomatsovs med Mascarpone.

4-6 koteletter
    Olie
    Salt
    Peber

Tomatsovs:

1 finthakket stort løg
    1 spsk. Olivenolie
    2 hakkede fed hvidløg
    2 ds. Flåede cherrytomater
    4 spsk. Mascarpone
    3 dl. Hakket basilikum
    salt
    peber

Opvarm ovnen til 190 grader.

Tomatsovs: Steg løget i olien uden at det tager farve. Tilsæt hvidløg, tomater og mascarpone og bring i kog. Lad det derefter simre i 15 minutter. Smag til med salt og peber og vend basilikum i.
    Imens: Dup koteletterne tørre. Brun dem i fedtstoffet ved god varme ca. 1 minut på hver side. Krydr med salt og peber. Læg dem i et fad og hæld tomatsovsen over når den er færdig.
    Sæt fadet i den varme ovn i 20 minutter.

Serveres med pasta.

• #16   26. apr 2010 tusind tak Mette...

det er mit mål at prøve at lave den engang her i maj måned smiley

• #17   26. apr 2010 Uuhhh, den er også bare go`........:-)))

• #18   26. apr 2010 uh... nu du alligevel er her Mette - så kan jeg huske noget om, at Jeanette prøvede en af dine retter, hvor der skulle have været svinemørbrad i, men hvor hun brugte koteletter... hvad var det for en?

for når Jeanette prøver den, så må den være billig smiley

• #19   26. apr 2010 jeg GLÆDER mig...

det kunne være jeg skulle lave den på onsdag.... passer den til en fødseldagsmiddag bare for 2? (gæsterne kommer først i weekenden)

• #20   26. apr 2010 *GGGGGGGG* Det var denne:

Mørbradgryde:

2 mørbrader
    200 g. bacon
    1 hakket løg
    5 dl. grøntsagsbouillon
    5 dl. Madlavningsfløde/creme fine
    2 ds. cocktailpølser
    Paprika
    Sovsemel/Maizena

Mørbraderne pudses og skæres i tynde skiver og brunes på en pande. Det hakkede løg brunes med den sidste del af bruningen.
    Bouillon og madlavningsfløde varmes op til kogepunktet, mørbrad, løg og
    cocktailpølser hældes i gryden og gennemvarmes. Der krydres med salt, peber og en hel del paprika. Sovsemel tilsættes efter behov og retten smages til med krydderierne:-)

Serveres med pommes frites eller ris

• #21   26. apr 2010 Den passer til ALT!! Gæster, hygge, hurtig mad. ALT.

• #22   26. apr 2010 super - tak smiley

lige et par spørgsmål...

1) HVOR tynde er tynde skiver mørbrad?

2) Hvor meget er en del paprika?

kan godt være det ikke er så vigtigt for andre, men det er det for mig, da jeg jo ikke ved hvordan retten skal smage... smiley

• #23   26. apr 2010 Uuhhh, bare skær mørbraden ud ved at du lægger kniven lidt ned, så du skærer lidt tynde skiver. Det kommer sig ikke så nøje, for det skal stå og simre bagefter, så kødet skal nok blive gennemstegt/kogt.

Paprika ANER jeg ikke. Men ret meget. Smag på retten. Den skal smage af paprika, men det må ikke overdøve alt:-)

• #24   26. apr 2010 ok....

tusind tak for hjælpen allesammen...

har fået nogle gode ideer og glæder mig til at komme i gang og få sparet nogle penge smiley

kom gerne med flere, hvis I liiiige pludselig kommer i tanke om noget smiley

• #25   27. apr 2010 Ved ikke lige hvor mange i er men her er en hel fersk/frossen kyllig + lidt tilbehør = mad i flere dage (vi en en voksen+1 barn)

En kylling koges mør i masser af vand tilsat salt og peber evt en boulion terning eller to .

Dag 1 del kyllkingen i to tag ca ½delen af vandet fra (gemmes i køleskabet) lav høns i aspages evt med kartolfer til .
    evt rest kan tyndes lidt og bruges til suppe dagen efter .
    2 dag gerne kylling i karry Samme fremgangs måde som hvis du laver boller i karry bare med kyllinge kød i , serves med ris til.

Dag tre brug resten af vandet til en grøntsags suppe
    om du bruger friske grøntsager eller supperurter bestemmer du jo selv alt efter hvad du har tid og lyst til.

• #26   27. apr 2010 det var godt nok også nogle dejlige lette opskrifter... tusind tak smiley

• #27   27. apr 2010 Denne elsker jeg, og tror ikke den er i den dyre ende, men dejligt nemt, og kan bruges både som aftensmad og frokost næste dag..

Pastaskruer
    Tun
    Majs
    Løg

Dressing : 9 % creme fraice
    Hvidløg
    tandori krydderi..

(Dressing kan laves med lige den smag du ønsker)

Kog pasta

Lav dressing

put tun, majs og løg i

Vend pastaerne i (lune når det er aftensmad)

Evt et grovbrød til..

Rester gemmes i køleskab, så er der til frokost næste dag..

• #28   27. apr 2010 Fad med kål og oksekød:

olie til stegning
    hvidkål
    gulerødder
    løg
    hvidløg
    andre grøntsager f.eks. grønne bønner, peberfrugt, tomater eller hvad man nu har og har lyst til
    Hakket oksekød
    Garam masasla krydderi, salt, peber, paprika, evt. chili
    Græsk yoghurt og fladbrød (pitabrød, pan eller hjemmelavet pandebrød)

Svits kødet i en stor pande/vok, tilsæt krydderier og grøntsager og lad det hele svitse nogle minutter evt. tilsat lidt vand s det ikke brænder på.
    Serveres med yoghurt og brød.

Super nem og billig ret som også sagtens kan fryses.

Kan også spises til ris eller ovnstegte kartofler

• #29   27. apr 2010 M&R - den er god! for kan udvides med alle mulige andre grønsager, så det også bliver sundt og varieret!

tusind tak smiley

Miemiv - uh det lyder lækkert... det kommer også på listen... smiley

• #30   27. apr 2010 Nemlig;o) Og vi bruger altid grovpastaer...

Så lidt:o)

• #31   27. apr 2010 Her kommer lige endnu en billig og nem ret
    (f.eks. hvis man har en portion ris tilbage fra dagen før)

Ris med grøntsager og rejer:

kogte ris
    amr.grøntsagsblanding (den med ærter, majs og peberfrugt)
    hakket løg og hvidløg (evt. også porrer)
    en håndfuld rejer
    ingefær, salt og peber
    1-2 æg
    olie

Løg, rejer og krydderier svitses i olien, kom grøntsager, kogt ris i og bland godt. til sidst slår du 1-2 æg ud i blandingen og rører rundt til ægget er fast og smuldrer. Smag til med salt og peber.

Vil man have lidt ekstra smager det godt til forårsruller med soya.

• #32   27. apr 2010 det lyder lækkert

var det ikke også dig der havde en rejetærte der ikke smagte vildt af rejer? eller?

• #33   27. apr 2010 Rejetærten var ikke min, men jeg kan godt huske tråden. Jeg lavede den nemlig selv med hummerhaler efter at have set opskriften smiley

Her er tråden

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=393945

• #34   27. apr 2010 http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=26548

Virkelig en let og meget velsmagende ret.

Clubsandwich er også lige til at gå til

• #35   27. apr 2010 tusind tak...

hvordan smagte den?

• #36   27. apr 2010 Tærten? Den smagte rigtig lækkert! Men nu er hummerhaler også lidt mildere og sødere i smagen end rejer, og jeg puttede lidt rød peberfrugt og grønne bønner i også samt dild. Jeg dur ikke til at gå efter en opskrift *GG*

Tror iøvrigt jeg går igang med at lave en tærte idag også, med rester af ørred fra igår, lidt "vokblanding-grøntsager" og uden fløde, men bare æg, mælk, mel og creme fraiche og en hjemmelavet tærtebund med grahamsmel. Det må også være både nemt og sundt (og billigt når det meste er rester)

Kommentér på:
billige nemme retter søges til madplan

Annonce