{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Bliver sku så ked af det! {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været ude og køre en tur sammen med min mor, og sidder og hyggensnakker med hende da hun pludselig siger at hun synes at hun så en fasan der lå i vejkanten og så ud til at være levende.

Jeg skynder mig at vende bilen og kører tilbage til det sted min mor synes at hun så fuglen, og rigtigt nok ligger der den smukkeste fasanhøne og kigger på os.

Jeg skynder mig at få ringet til falck og får fat i en rigtig sød dame, og vi aftaler at det vil gå hurtigere hvis jeg samler den bette fasan op og kører hende til nærmeste dyrlæge.

Har heldigvis 2 bluser på i dag så jeg tager den ene af og får puttet den lille pige, som min mor med det samme døbte Amalie, godt ind i den og så fik bilen altså lov til at køre en smule hurtigt ind til dyrlægen, hvor den med det samme kom i behandling.

Bliver sku bare så sur og ked af det på lille Amalies vegne! Kan slet slet ikke forstå at folk kan påkøre et dyr og så bare køre videre! Altså helt ærligt, så lang tid tager det altså ikke at stoppe bilen og stå ud og kigge om dyret er kommet slemt tilskade eller om det er død på stedet!
Jeg tør slet ikke tænke på hvor længe lille Amalie måske har lagt der og lidt :O(

Håber virkelig ikke at han er kommet alt for galt afsted, så hun bare lige skal lappes lidt sammen så hun kan komme ud og blive passet godt på af DB.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver sku så ked af det!
  • #1   22. apr 2010 Folk er desværre nogle egoister, på det punkt også.
    Men tak for hjælpen på Amalies vegne.
    Håber hun klare det.


  • #2   22. apr 2010 Jeg bliver så harm, hvorfor er det lige man ikke kan tjekke efter.

    Håber lille Amalie snart er på vingerne igen.


  • #3   22. apr 2010 Folk er vist bange for at tage ansvar siden de bare køre videre. bryder mig ikke om hvis dyr lider.

  • #4   22. apr 2010 Michael:
    Hende jeg snakkede med inde ved dyrlægen sagde at den ville blive sendt til DB hvis den ikke var for slemt tilredt, men uanset hvad så ser jeg hellere at den bliver aflivet frem for at den skal ligge på en kold vej i det her vejr og fryse ihjel :O(


  • #5   22. apr 2010 Det samme tænker jeg også. Altså hvordan folk bare kan køre videre.
    F.eks når man rammer en due (og sikkert også anden fugl), så er der da en sky er fjer, så man kan sku da ikke undgå at se det, hvis man ikke kan mærke man har ramt..
    Super godt af jer!


  • #6   22. apr 2010 Jeg synes også virkelig det er for dårligt, at folk ikke lige stopper op og konstaterer om dyret er dødt og så gør noget.
    Jeg fandt selv en død kat midt på vejen som går ned gennem et nærliggende villakvarter, så der er ikke voldsomt befærdet. Jeg løftede katten ind i en græsrabat og ringede til falck. (gik også rundt til de nærmeste huse for at høre om det var deres kat. Den var nemlig lidt speciel, men ikke øremærket.

    Men hvis jeg havde påkørt en fasan, som var alvorligt såret, tror jeg altså jeg havde slået den helt ihjel med det samme, for at den ikke skulle lide, og taget den med hjem til et godt måltid. Det indrømmer jeg gerne. Min bror har gjort det samme med en hare.


  • #7   22. apr 2010 Nu er det jo ikke sikkert at personen der har ramt den har lagt mærke til det, den kan jo være løbet ud i siden på en bil/lastbil..
    Personligt havde jeg bare aflivet den på stedet, hurtigt og humant. Bestanden ville ihvertfald ikke lide under det. Ser ingen grund til at forlænge dyrets lidelser, ved at bruge tid på at ringe og transportere den ydeligere.
    Men flot at i/du gjorde noget smiley


  • #8   22. apr 2010 min bella fik fat i en due i går, da jeg kom derhen, var den ikke død endnu, lå bare og sprællede lidt, men havde tydeligvis taget skade af det, og blødte også flere steder fra kroppen..
    er godt nok bange for fugle, men tænkte at man lade ikke bare sådan et dyr ligge og lide, så jeg måtte finde en stor kæp, og så give den et bare gode slag i nakken, så den brækkede nakken..

    lige meget hvad det er for et dyr, så skal dyr ikke lide, også selvom man ikke kan lide dem..


  • #10   22. apr 2010 Synes det er lige så slemt når folk bare lader et dødt dyr ligge på vejen, og den bliver kvadret til ukendelighed... HVor ville jeg bare være ked af, det hvis jeg kom hjem til en udsplattet kat...

    Håber Amalie får det godt igen, det var stort af dig at sørge for hende.

    P.S Jeg har en gang ramt en lille fugl jeg ikke havde opdaget, den sad fast på fronten af min bil og var temlig død. Det opdagede jeg først da jeg kom hjem.


Kommentér på:
Bliver sku så ked af det!

Annonce