3.710 visninger
|
Oprettet:
hjælp hunden vil ikke hoppe i bilen? {{forumTopicSubject}}
hej hundegalleri.
har en forspørgsel...
min hund vil ikke hoppe op i binel, jo kun med forpoterne, også jeg han bæres. han springer fint ude på forhindringer i haven..
nogle gode råd.
KH Rie og Bailey.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
T
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
Måske du kan prøve at sætte dig ind selv først og så kalde på ham. altså sætter dig ind der hvor han skal sidde, og så træne det på den måde, så måske han hopper helt ind : )
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 42
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Og så håber jeg ikke du ligefrem træner forhindringer i haven med ham. Det har han bestemt ikke godt af i så ung en alder. At han selv vælger at hoppe op og ned af ting er en anden sag og helt ok.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Når hunden af sig selv springer ind i bilen vil jeg lade den men ikke før. Ikke noget jeg ville træne med den. Bjæferen er klog så på et tidspunkt lærer den den af sig selv.
Indtil da så giv den en hånd.
Var så også meget meget obs. på ikke at belaste Kias hofter udnødigt indtil hun var 1½-2 år. I dag får hun lov til selv at bestemme om hun vil springe over noget eller oppe op på noget, stå på bagbenene i længere tid etc.
Men indtil hun var 2 år var alt med meget mere mådehold ...
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.610
Jeg løfter hende også altid ud af bilen og for det meste også ind (nogle gange når hun simpelthen at hoppe ind inden jeg får fat i hende).
hun er ca. 9½ måned. Er det så okay når hun selv gør det eller? Jeg troede det var noget rigtig skidt og derfor har jeg det simpelthen bare så dårligt hver eneste gang hun gør det. Jeg forsøger at løfte hende så meget som overhovedet muligt, men hun gider ikke bæreres mere efter hun har fundet ud af at hun selv kan gøre det.
Undskyld jeg spammer tråden til TS.
okt 2007
Vi kan skåne dem så meget vi kan men de skal jo også have lov at leve og bruge deres krop ...
dec 2009
okt 2007
dec 2009
Hvornår har jeres hunde fundet ud af at de kan hoppe op i/ned fra ting?
okt 2007
Fx. begyndte hun først at svømme i 1½ års alderen, indtil da soppede hun ...
Jeg fik bil da Kia var over 1½ år og der kunne hun selv springe ind og ud. Normalt hopper hun ind på førersædet og så om bagi (ikke særligt højt hop :o)) men hun kan også sagtens hoppe ind af bagagerummet, det styrer hun selv :o)
Hun fandt hurtigt ud af at komme op i sengen og ned (igen ikke ret højt og hun kan "glide" ned hvis hun vil :o)
Ellers er der ikke de store hop i hendes liv ...
Hun har dog en tendens til at stå meget på bagbenene da hun hviler forbenene på en låge mellem køkkenet og stuen. Men håber hun selv kan administrere det ...
Hvalpe kan ikke selv sige fra når de er trætte hvad angår hundeleg. Men udover at holde meget øje med tegn på træthed og stoppe dem i god tid så fik Kia lov at lege på den måde hun synes var bedst ...
For mig er det meget vigtigt at hun fik og får lov at leve et hundeliv med de glæder der hører sig til.
Hun leger ikke mere med andre hunde (meget sjældent er der en unghund der kan friste, men ellers ikke).
Så er glad for at hun fik den fornøjelse da hun var ung + hundene jo lærer rigtig meget igennem leg omkring hundesprog :o)
hjælp hunden vil ikke hoppe i bilen?