{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Folk uden samvittighed.... (Lang) {{forumTopicSubject}}

Købte for et år siden en halvgammel mazdmazda 323 af en udlænding (og nej er ikke racist, men det var han altså ;O)) Og aldrig er jeg blevet røvrendt så meget af en person.
Allerede 2 dage efter at jeg havde købt bilen måtte den på værksted, og så startede hele møllen ellers og det første have år jeg havde den lavede jeg næsten ikke andet end at sende bilen til mekaniker, og den har på det år jeg har haft den kostet mig en mindre formue.

Jeg fik desværre aldrig adressen på manden jeg købte bilen af (hver gang jeg begyndte at snakke om at vi lige skulle lave en lille kontrakt, fik han snakket udenom på en utrolig forvirrende måde, og før jeg vidste af det var handlen afsluttet og han var kørt væk i min gamle Golf som han fik med i prisen for Mazdaen.
jeg prøvede selvfølgelig at ringe til ham da jeg 2 dage efter handlen men hans mobil har været slukket lige siden. Søgte hans nr på nettet og kunne konstatere at han havde brugt et taletidskort.

Nå men efter en masse ture på værksted og en ny motor er min bil så endelig begyndt at køre godt, og jeg var endelig begyndt at kunne nyde at have min lille bil.

Men her for et par dage siden får jeg så en indkaldelse til syn. Jeg undrer mig meget da jeg købte bilen som nysynet, så den burde jo have et år tilbage endnu inden den skulle synes.
Min far ringer ind til et eller andet sted, og de kan så fortælle at de papir som ham udlændingen havde vist os med syn havde været forfalsket, og det desværre var noget de oplevede oftere og oftere.

Jeg kunne så ikke gøre andet end at få en mekaniker til at kigge min bil igennem og krydse alt hvad der krydses kunne for at bilen ikke var i så dårlig stand som jeg frygtede så den kunne synes.

Men nej nej, så heldig skulle jeg selvfølgelig ikke være. Min bil er intet mindre en gennemråden i metallet, vangerne er fuldstændige færdige osv. Min bil har faktisk været møg farlig at køre i lige siden jeg købte den, og min mekaniker kunne slet ikke forstå hvordan min bil overhovedet kunne gå igennem syn for 2 år siden!

Så nu sidder jeg og er fuldstændig arrig inden i! Hvad fanden bilder sådan en mand sig ind? Ikke nok med at han har solgt mig en bil som ikke kunne køre, og at han har fusket med synsrapporten, han gar fandeme (undskyld mit sprog) også solg mig en bil som har været farlig at køre i!
En bil som jeg rigtigt mange gange har haft mine veninders børn med i osv.

Jeg er SÅ forarget over at folk kan finde på sådan noget! Det er sku andre folks liv de leger med!

Det eneste positive jeg har fået ud af den her oplevelse er at jeg i dag skal ud og købe en ny bil, en st.car som jeg længe har ønsket mig, (men for penge jeg ikke har)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk uden samvittighed.... (Lang)
  • #1   13. apr 2010 Har, at han er udlænding, noget med sagen at gøre, siden der skal pointeres at han ikke er dansk? smiley

    - Virkelig virkelig virkelig ikke i orden! - Hvor er det dog trist uretfærdigt at nogle mennesker kan se sig selv i spejlet efter sådan et stunt!

    Håber dog at du fpr glæde af din nye dyt, selvom den er en uventet udgift smiley


  • #2   13. apr 2010 karina.. husk at ha en mekaniker med,når du kigger på den nye bil idag smiley

  • #3   13. apr 2010 Stine:
    Bilen er blevet tjekket igennem af min kæreste, og så bliver den kørt direkte ud til min mekaniker da der er nogle småting der skal laves på den. Det er bare lidt øv at købe en bil i dag og så er den først rigtig køreklar på Lørdag *G*


  • #5   13. apr 2010 Det jeg lærer af det her er at jeg skal ringe til firmaet der har synet bilen og tjekke om det er korrekt. Det kan vel godt lade sig gøre?

    Hvor gør det mig ondt for dig. Kan du mon ringe til banken og finde personen via kontonummeret?


  • #6   13. apr 2010 Der er nu kun en, der har ansvaret for, at den bil du kører rundt i er i forsvarlig stand og det er dig selv. Derudover så kan en bil sagtens være nysynet og blive kaldt til syn et halvt år efter. Synsdatoen følger som udgangspunkt datoen for første indregistrering. Det tager 1 minut lige at kontrollere på nettet.
    Selvfølgelig er det ikke ikke iorden at sælge sådan en bil, men du bærer altså også selv en hel del af skylden, uvidenhed er ingen undskyldning....


  • #7   13. apr 2010 altså nu har jeg hverken kørekort eller bil.. men jeg forstår altså slet ikke hvordan nogen kan tage ud og købe en brugt bil uden at have nogen med som har forstand på biler?
    De fleste kender næsten altid nogen der kender nogen som man evt. lige ka gi en skilling for at tage med ud og lige kigge på de ting, som man ikke selv har forstand på - så man netop ikke kommer hjem med en bunke livsfarligt rust.


  • #8   13. apr 2010 det er ikke kun udlændinge, der snyder - jeg købte en bil af en dansk automekaniker og han må have grint sin dertil indrettede i laser for den skulle også hele tiden på værksted, og ja, hans værksted - da den igen gik i stykker sagde jeg at nu vill jeg ikke være til grin mere og han kunne beholde bilen, så gik der 3 uger og han ringede og spurgte mig om jeg ville købe den nu den var repareret igen ! jubel idiot siger jeg bare ........... og fræk som bare f.......

  • #9   13. apr 2010 Øv hvor surt for dig Karina :((( Håber du finder en fin god bil, så dig og vovserne kan køre i hundeskoven smiley
    Ja i må også gerne kalde mig racist, men lade være med at handle med udlændinge, de er fulde af løgn!!!! Så giver dig fuldstændig ret Jesper..


  • #10   13. apr 2010 Jeg har også prøvet at købe bil hos et autoriseret værksted, i en stor kæde herhjemme.. vi opdager efter ca 2 måneder at den må have været i et biluheld, da den er limet/lappet i motorrummet, og det er selvfølgeligt forhandlerens datters veninde som han havde købt den af, og hun ville selvfølgeligt ikke sige til ham at det var en skadet bil, så han beskyldte mig for at have skadet den selv!!!
    FEDT! og så står man der med håret i postkassen, jeg havde endda fat i FDM, men det er stort set umuligt at bevise, så jeg måtte droppe sagen, øv for de uærlige folk smiley


  • #11   13. apr 2010 altså hvis han er kørt væk i din gamle bil må du da kunne finde frem til hvem bilen er registreret hos efter købet eller hvad man kalder det.

    Vil give Jesper ret det er udlændninge der står for de fleste bil snyderier men jo danskere kan også har prøvet det..


  • #13   13. apr 2010 Årh hvor er det synd for dig smiley
    Jeg ville dælme heller aldrig købe noget af en udlænding. Uanset hvad.
    Jo måske fødevarer i særlige tilfælde, måske smiley

    Men jeg syntes det er rigtig tit at der er fusk med de brugte biler. Også ved forhandlere. Og det er da så mega irriterende.

    Jeg er virkelig glad for at vi købte en sprit ny bil da vi fik bil, men alle står jo ikke med de penge.
    Og det er da også den dyreste luksus at have, og den dårligste investering smiley så vi overvejer at købe en brugt næste gang. Men ved sku ikke om jeg tør.

    Jeg håber din nye bil er helt ok.


  • #14   13. apr 2010 Tja, jeg ved ikke om en kontrakt havde gjort den store forskel.
    Det er muligt der skulle stå omkring bilens stand, men hvem skal lige tvinge perlen til at udbedre det/lade handlen gå tilbage/betale erstatning?
    Jeg ved ikke engang om de vil tage sådan en sag i retten..


  • #15   13. apr 2010 Undskyld Karina for OT, men hvad sker der for fordommene?

    "Køb aldrig noget af en udlænding"? Jeg synes godt nok det er volsomt at proklamere at alle udlændinge snyder??

    hvad med at sige "undersøg grundigt hjemmefra, og stol på din mavefornemmelse"?


  • #16   13. apr 2010 Jeg har meget sjældent mødt en reel udlænding.
    Men de findes sikkert.
    Jeg vælger bare ikke at handle med dem generelt.
    Jeg bliver bekræftet i snyd, fusk og socialt bedrageri hver dag på arb. i et sådan omfang at man skulle tro det var løgn.
    Så min mavefornemmelse siger "hold dig fra det".


  • #17   14. apr 2010 Anja.. Min mavefornemmelse siger mig lige nøjagtig, handel aldrig med udlændinge... Jeg ville aldrig gøre det, stoler ikke en hujende fis på dem...

  • #18   14. apr 2010 Anja
    Det er min mening og den rokker jeg ikke ved uanset hvor fordomsfuld det lyder. for det er mine egne erfaringer der har gjort så jeg har den mening..


Kommentér på:
Folk uden samvittighed.... (Lang)

Annonce