{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

For satan da... {{forumTopicSubject}}

Hvad fanden sker der?? Man adopterer et barn der har mistet begge sine biolgiske forældre og efter et år sender man det retur -grundet barnets psykiske problemer..

Hvad gavde man regnet med? Blir konstant mere og mere rystet over menneskers måde at være på.. Hold kæft hvor er vi egentlige kolde og kyniske, kan slet ikk ha det....

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1327207.ece


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For satan da...
  • #1   10. apr 2010 Forstår jeg sku heller ikke! og at han sidder i et fly så længe alene hvor fanden var dem der sku sørge for ham? Det som om at så blev det lige for hårdt at have ham så ud med ham! hvis man virkeligt gerne vil adoptere og have et barn så opgiver man ikke en dreng sådan!

  • #2   10. apr 2010 Trine er fuldstændig enig, det er da lige til at blive arrig over sådan en historie.. Hvor uansvalig har man lov til at være?

  • #3   10. apr 2010 ved jeg heller ikke. men dem der har bortadopteret drengen sku nok lige overveje om deres procedure for godkendelse til at adoptere er iorden. for sådan en fejl burde ikke ske

  • #4   10. apr 2010 Susanne: Tror helt ærligt også de kigger efter folks økonomi vil vædde med at en mega rig person vil have nemmere ved at adoptere end middelklassen

  • #6   20. apr 2010 Man kan ikke få afslag på godkendelse som adoptant pga diskus. Der ligger noget andet til grund for at de ikke er blevet godkendt...

    Adoptionsprocedurerne er forskellige fra land til land - i DK har vi HELDIGVIS nogle ret stramme krav :o) i DK kan man under ingen omstændigheder betale sig til et barn. Man blir godkendt som adoptant i Statsforvaltningen og børnene bliver formidler via de 2 organisationer der er godkendt af Justitsministeriet.

    KH Mijanne


  • #7   20. apr 2010 Man kan ikke få afslag pga dårlig ryg og "lidt overvægt". Man skal have BMI på over 35 - det er ikke lidt overvægt :o)
    Selvom man har BMI på 35-39 kan man alligevel godt blive godkendt til adoption, hvis lipidprofil, hjerte-/kredsløb osv er i orden.
    Så hvis hun har fået afslag pga dårlig ryg og overvægt er det fordi hendes gennemsnitslevealder er blevet vurderet til at ligge under normalbefolkningens. Og for at tage hensyn til et barn der kommer hertil efter at have mistet sin biologiske familie, været på børnehjem - måske endda flere børnehjem osv osv så skal man være sikker på at barnet ikke kommer til en adoptivfamilie hvor mor eller far for den sags skyld har risiko for at dø og dermed påføre barnet endnu et tab :0(


  • #8   21. apr 2010 Jeg kan jo af gode grunde ikke gå ind i den konkrete sag :o)

    Men jeg kan slå fast at man aldrig vil få afslag pga "lidt overvægt" og/eller en diskus.

    Forstår ikke helt hvad du mener med at hun ikke var så gammel? Måske du har misforstået det jeg skrev om gennemsnitslevealder....

    Man vurderer lægeligt om en meget overvægtig person (med BMI over 35) har risiko for at dø tidligere end en gennemsnits dansker uden overvægt osv - forstår du? :o)

    Men summasumarum - der kan være rigtig mange grunde til at folk får afslag på at blive godkendt som adoptant - langt de fleste er pga fx at samrådet vurderer at ansøgerne ikke har de personlige ressourcer, økonomiske ressourcer eller at folk fx har haft en alvorlig kræftsygdom eller psykisk diagnose.

    Og de fleste der får afslag har det nok nemmest ved at fortælle folk at de har fået afslagt pga noget der ikke lyder så slemt....
    Hvis hun har/havde fået afslag pba "lidt overvægt"/diskus har hun i hvert fald haft en stærk ankesag i Adoptionsnævnet....
    KH M


Kommentér på:
For satan da...

Annonce