{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Er skuffet {{forumTopicSubject}}

Kærsten og jeg ville hjem og besøge de gamle. William ringer så derover og spørger om de er hjemme. Han elsker at snakke med min mor i tlf. Vi får beskeden at vi bare kan komme derover. Da vi så kommer derover er min bror, hans kone og deres søn der. Vi synes nok det dufter lidt af mad som om de lige har spist. Da vi kommer ind i stuen finder vi så ud af at de har spist middag. I ved middagsbord hvor der ikke mangler noget på.
Der bliver så en underlig stemning da jeg synes min mor så godt kunne have sagt vi ikke skulle komme hvis det var. For det virkede som om vi ikke skulle have set de havde spist middag sammen.
Jeg blev bare så skuffet over mine forældre, fordi vi skal altid inviterer os selv på aftensmad og de har sku aldrig lavet så lækkert et middagsbord til os.
Min bror kommer der kun hvis han skal have penge eller lave noget for mine forældre fordi de har bedt ham om det.

Men nej hvor er jeg bare skuffet endnu. Jeg vil så gerne skrive en besked til min mor om det, men er også bange for det komer til at lyde så underligt.

undskyld det blev lidt langt men ville bare lige gerne ud med det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er skuffet
  • #1   7. mar 2010 Stavefejl er gratis *S - følger jo lige med i livvagterne samtidig.

• #2   7. mar 2010 jeg er bare meget sikker på at hun bliver pisse fornærmet. men det må jeg så leve med.

• #3   7. mar 2010 De var vel næsten færdige, da I ringede?

• #4   7. mar 2010 Sig det da til hende - Dén slags er der ingen grund til at brænde inde med (men undlad nok sms, og ring i stedet) : )
    Men måske de synes det er lidt specielt når din bror er på besøg, fordi han netop er der så sjældent?
    Kunne ikke forestille mig det var noget personligt, for så havde de jo bare sagt at det ikke passede dem så godt at se jer i aften..
    Tror ikke så skal tage det så tungt, men kan godt forstå lidt af luften fes af ballonen.. : )

• #5   7. mar 2010 Det skulle da gerne være ok at man kan invitere den ene uden den anden. men synes det er lidt forkert af dem at i selv skal invitere jer på mad og at de bliver inviteret når de kun kommer når der er brug for penge eller hjælp. Jeg tror nu jeg vil snakke med hende i stedet for at skrive.

• #6   7. mar 2010 nej det var de nemlig ikke. de var lige ved at være færdige da vi kom og der var ikke gået mere end 30 min fra da vi ringede til vi kom.
    Det vil sige de var ingen gang nået til osten endnu.

• #7   7. mar 2010 Ja jeg tænker også at de jo allerede var igang i maden da I ringede til dem, og at der pludselig kommer 2 ekstra munde der skal mættes er ikke altid så nemt når maden ér færdig : )
    Så mon ikke hun egentligt bare ville være sød og fjerne maden inden I kom, netop fordi du ikke skulle blive skuffet? : )

• #8   7. mar 2010 Ja kan også være at de ved i selv kan spørgeog måske de føler de bliver nød til at invitere din bror for at se ham også. De ved i er gode til at besøge dem bare for hyggens skyld.

• #9   7. mar 2010 jeg synes bare det er meget mærkeligt at de altid bliver inviteret hvor imod vi andre selv skal invitere os selv.
    Hvis vi endelig bliver inviteret på mad ja så er min bror der storset også altid.
    Hmm nok også bare mig der er temmelig skuffet elelr måske har misforstået noget i den situation.

Men mener stadigvæk hun bare kunne have sagt vi ikke skulle komme hvis det skulle være sådan.

• #10   7. mar 2010 Måske de andre havde inviteret sig selv???

• #11   7. mar 2010 Heidi- ikke med al det mad der var. Så er jeg sikker på at de blev inviteret....

• #12   7. mar 2010 Ville nok også sige til dem, at det ville være dejligt at i også kunne blive inviteret

• #13   7. mar 2010 Mosekone

SWæt dig ned og skriv nøjagtig hvad du føler og tænker - at du er skuffet.
    Tag så og læs det igennem et par gange.
    Hvis du er helt sikker på det er det du tænker og føler - så send det til dine forældre.

• #14   7. mar 2010 SWæt = sæt

• #15   7. mar 2010 Fætter Karin- det vil jeg prøve at gøre.....

jeg takker for alle jeres svar. det altid rart med nogle der kan hjælpe.....

• #16   7. mar 2010 Ja jeg kan også sagtens følge dig. Man bliver rigtig trist inden i.
    Håber dine forældre får øjnene op

• #17   7. mar 2010 Jalousi er en grim ting, især når man går og forestiller sig en masse ting. Der må være en årsag til at de var inviteret til mad, og at I ikke var. Det gør ganske sikkert ondt, men som forældre så gør man sit bedste og det falder ikke altid i god jord.

Vil du gå og være vred og skuffet over det, så bliver det kun værre for dig selv. Konfrontér dem med dine følelser og tanker, ellers får du ikke vished for hvorfor I ikke var inviteret. Det skylder du ikke mindst dig selv og også din mor, for ellers opbygger I et dårligt forhold til hinanden. Der kan jo være en indlysende grund til at det var som det var.

Tænk over om den hændelse skal ødelægge et ellers godt familieforhold, er det det værd. Op med humøret, spørger du og får svar, så tror jeg også du kan se hvorfor.

• #18   7. mar 2010 Er du skuffet, så er du skuffet - det kan ingen tage fra dig.

Jeg kommer fra en stor familie - min mand har to søstre, jeg selv har en hel bunke.
    For mig er det helt normalt at vi alle kommer på forskellige tidspunkter. I lange perioder kom vi eksempelvis ugentligt og spiste hos min svigermor - den stod på en gang spaghetti eller hakkedrenge, hvorimod min mands søster, der kom noget sjældnere, som regel fik lidt pænere mad serveret ;o)

Det er ikke noget, jeg kan tillægge nogen værdi ud over, at vores relation var lidt forskellig - vi var der ofte, det var dejligt dagligdags, hvorimod når min svigerinde var der, så var det en lidt "større" ting. Ikke fordi hun holdt mere af den ene eller den anden - bare fordi det VAR sådan.

Jeg kender ikke din familie, men selve beskrivelsen alene synes jeg ikke man kan tillægge nogen forskel i din mors kærlighed til dig og din bror - og det er jo dybest set, det det handler om.

Husk på, at det din mor giver til din bror ikke går fra dig. Du har DIT forhold til hende, din bror har sit.
    Og ingen kan se på et veldækket middagsbord, om en relation er nær eller ej :o)

Så er du glad for dit forhold til din mor, så spring op og fald ned på din brors forhold til hende.

• #19   8. mar 2010 har du selv haft dem inviteret til middag hos dig?
    ellers inviter dem, og slå så skødeløst på at nu er det deres tur, nogen gange kan man som mor godt være bange for at ,man træder for tæt på, har selv en datter hvor hun brokkede sig over at vi ikke besøgte hende, men når vi var der følte vi at vi ikke var velkomne, så vi holdt os væk, til hun til sidst spurgte hvorfor vi ikke kom, og der forklarede jeg hende hvordan jeg følte det, og at jeg jo var ked af at de ikke kom her, vi fik talt om tingene og nu kommer vi hveranden gang hos hver.

• #20   8. mar 2010 Som CH skriver, kan ingen tage din skuffelse fra dig, men uanset hvor meget jeg gør mig umage, med at se det fra din side, KAN jeg simpelthen ikke se, at der er noget at blive skuffet over, i den situation, du beskriver.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om der ligger noget andet bag? Enten, at du på andre områder er skuffet over dine forældre/mangler et eller andet fra dem eller, at du, igen på andre områder, er irriteret/jaloux på din bror.

Kommentér på:
Er skuffet

Annonce