25. mar 2008 Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
At få styr på min hund. .:) {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg haft Bella et halvt år og hun er 2 1/2 år nu.
Før hun kom til mig, har hun skiftet hjem et par gange og har - så vidt jeg har hørt og kan mærke på hende - ikke været vant til, at komme ud og gå tur og i det hele taget, at have det sjovt. Så hun er aldrig blevet trænet i fx, at løbe løs og sådan noget, men nu er hun her og jeg vil viiiirkelig gerne kunne slippe hende og kunne få hende tilbage igen.
Hun er blanding af labrador og hønsehund og det er jagtinstinkterne, der gør, at hun smutter. Det er ikke "med vilje" hun gør det,
men snuser hun en harre eller en kat, eller ser en fugl eller noget, så er hun væk og jeg har ingen mulighed for, at få hende tilbage. Ellers er hun normalt meget lydig..
Men så tænker jeg, om det er noget jeg kan arbejde med?
Kan hun lære det? Evt hvordan?
Eller er det for sent..?
Det ville jo nok have været bedre, hvis det var trænet fra hvalp, at hun ikke skulle løbe efter det.. ;s
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 605
En mishandlet jagthund, på 1år som havde haft 2 ejere allerede.
Men tag i en hundeskov det er en skov med hegn om hvor man må slippe sin hund løs, du kan finde en nær dig på www.hundeskovende.dk.
slip hende fri, og lad hende snuse, kald hende kun til dig når du ved at hun kommer, fordi så giver det succes, hvis du bare står og kalder og kalder, og hunden ikke kommer giver det ikke succes og hunden husker ikke at du siger "kom" som at den skal komme hen til dig, så i kan lave noget sjovt sammen! kald kun når du ved der kommer succes, ellers får hunden ikke noget positivt ud af det !
Når hun så kommer så giv hende godbidder og RIGTIG RIGTIG meget ros, sådan så hun bare husker at det bedste i verden er at komme når du kalder !
Klø hende hvor hun elsker det Leg med hende måske med hendes ynglings legetøj når hun så kommer, så finder hun nok ud af at du ikke kun kalder fordi hun skal i snor ! og det rent faktis er sjovt at komme !
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
Har det hjulpet med jer??:)
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
Har det hjulpet med jer??:)
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 605
At få styr på min hund. .:)