1.023 visninger
|
Oprettet:
CE. Adfærdskonsulent og alt muligt andet .
6. jan 2007 Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.218
6. jan 2007 Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.218
Så meget for integrationen... {{forumTopicSubject}}
"Der er indvandrerkvinder, hvis mænd ikke mener, at kvinderne må deltage, hvis der er andre mænd til stede"
(link fjernet)
Wuhuuu hvor det går .
Først svinekød forbudt i institutionerne.
Dernæst mænd forbudt på skolerne.
Hvad bliver mon det næste ?
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.218
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Men dejligt pressen og DF endnu engang får lidt at råbe op om
jan 2006
jan 2006
jan 2006
De kan jo som alle andre forældre ringe til skolen og bede om et møde
jan 2006
Fordi der bliver afholdt et møde mere, så burde der ikke ryge den store undervisningstid.
Jeg ville jo få et referat af barnet´s mor som havde været med til mødet, så det ville stille mig fint tilfreds.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
M
jan 2006
Skulle der være en enlig far eller 2, så er jeg helt sikker på klasselæren er klar over det og orientere eller frembringer deres synspunkter på mødet
apr 2007
M
apr 2007
M
okt 2008
apr 2007
Brug hjernen, før du køber hund. S
tror du ramte helt rigtig der.
M
okt 2008
apr 2007
M
jan 2007
Indtil videre går det da meget godt.
Små bider, så glider det hele nemmere ned.....godt hjulpet på vej af de ihhhhh så forstående pædagoger.
apr 2007
**Charlotte DKK Snob** ;
jeg stemmer helt klart DF.
og Glistrup havde fat i noget af det rigtige,han fik bare formuleret det på en lidt uheldigt måde.GG
M
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 272
(link fjernet)
apr 2007
M
feb 2007
Husk nu at alle må oprette debatter derinde, og alle har ret til deres mening og at ytre den..
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
Vi skal jo ikke så forfærdelig mange år tilbage, hvor danske kvinder også gik hjemme, og det var manden der 'styrede' hjemmet, økonomien og børnenes 'opdragelse', så som tæsk, fars ord er lov, osv og hvor manden ikke indgik i de huslige pligter og gøremål.
Gifte kvinder gik heller ikke i byen selv, klædte sig anderledes, og manden skulle bede om kærestens hånd før giftemål, der skulle lyses i kirken, som skulle give grønt lys for ægteskabet osv.. Når man sidder og kigger gamle billeder, er der også mange kvinder som har tørklæde på, godt nok bundet på en anden måde.
Børnene tog sig af de gamle forældre, som igen tog sig af børnebørnene
Udviklingen i DK er gået RIGTIG stærkt, og hvis man ønsker at andre skal leve som os, er vi jo nødt til at åbne døre i stedet for at lukke dem.
Jeg synes det der har fejlet i DK er integrationen, når man åbner dørene for mennesker på flugt, mener jeg også vi har en forpligtelse til at sørge for at de kommer ind i samfundet, stille krav start og bliver en naturlig del af områderne, og ikke blot blev parkeret på bistandshjælp, samlet i lejre og hvor ghettoerne opstår som en naturlig ting, når man er 'i vejen', i stedet for at få gang i dansk og kulturundervisning fra dag 1.
Der er en opdeling i 'dem' og 'os', og når man ikke føler sig velkommen og tryg, er det meget svært at komme ud af busken og blive ordenlig integreret.
Hvis jeg tænker på hvordan mange danskere 'klumper' sammen i udlandet, f.eks. Danevang i USA, hvor der er et helt dansk samfund, på trods af at de er integreret i det amerikanske, og de danske 'økonomiske flygtninge' i Sverige, som kan få en pæn økonomisk fordel ved at broen er kommet.
I Nord Tyskland, hvor danskerene også flytter til, for at få billigere skat, moms osv. men stadig arbejder i DK, og dermed får økonomisk vinding.
Grunden til at de er blevet accepteret er jo, at de har følt sig velkomne og er blevet taget godt imod.
Jeg ved godt at deres kultur minder mere om vores og det derfor er nemmere, men helt ærligt, hvis det var blevet gjort ordenligt, så kunne vi have et lærerigt multikulturelt samfund, hvor man kunne kombinere det bedste fra alle kulturer. Hvilket den danske kultur ikke ville tage spor skade af.
og hvad folk tror på, og gør inden for hjemmets 4 vægge, vedkommer jo ikke andre.
Min 'bøvs' blev lidt lang, men mener det er vigtigt, at man ikke kun lige ser hvad der sker ud for sin egen lille næsetip, men også prøve at sætte sig ind i andres problemer, og finde empatien frem:-)
god dag til jer allesammen.:-)
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
CE - det lyder ikke som om, det er integration der er dit foretrukne mål, men derimod assimilation.
Og den model tror jeg ikke du skal regne med fører noget som helst godt med sig.
jan 2008
Det vi ser, er jo netop konsekvensen af fejlslået integration fra start. Det er der jeg vil hen
aug 2006
Og den er godt nok skræmmende.
Karin - din bøvs kunne være min bøvs :o)
Alting starter med os selv - men hvis udgangspunktet er, at man er bange for at nogen vil overtage verdensherredømmet hvis man giver dem en smule plads, så kan jeg godt se det er svært overhovedet at starte en integrationsproces.
jan 2007
"men hvis udgangspunktet er, at man er bange for at nogen vil overtage verdensherredømmet "
Så du hvad Charlotte skrev længere oppe:
"målet er , det stod der på skiltene, at hele verden engang skal være styret af muslimer ."
aug 2006
MINE danske værdier stikker en smule dybere end det.
Jeg er ikke så forfærdeligt bange for danskheden - den lever i bedste velgående. Dog synes jeg en del af den er blevet så ekstrem, så jeg langsomt begynder at tage afstand fra den.
Dannebrog er ikke så smukt som det har været.
aug 2006
jan 2008
men jeg bliver forarget over snyd, for det går jeg bestemt ikke ind for! Jeg har i min gang i sygehus- og dagpengesystemet hørt om mange som snyder det danske samfund, og det er absolut ikke 'de fremmede' som har eneret på denne måde at fuske!
Det er jo i bund og grund ikke de fremmede der har lavet reglerne i bistandsloven og de andre love der kommer ind over, derfor kan man jo heller ikke klandre dem for at det er gået galt, jeg synes man skal 'skyde' på dem som har lavet reglerne, i stedet for at skyde på dem som gør brug af det.
aug 2006
Hmmm... Men det er jo nok bare deres måde at islamisere DK på... ;o)
jan 2007
Jeg hørte også at indvandrerne fik flere tilbud fra jobcentrene end "vi andre".
Der skal godt nok heller ikke meget til. På 1,5 år har jeg ikke fået ét eneste tilbud ;O)
aug 2006
jan 2007
Men først vil jeg lige give CH ret i den her:
"Dannebrog er ikke så smukt som det har været."
Næh, det tog pynten af Dannebrog da muslimerne trampede på det og satte ild til det.
feb 2007
Det er jo ikke nogen hemmelighed at Danmark er det mindst religiøse land i Verden. Hvilket da også kom som en stor overraskelse for både Præsident Barack Obama og Oprah Winfrey under deres besøg sidste år. Ikke mindst da de blev forelagt statestikken, som underbygger at Danskerne samtidigt er det mest lykkelige samfund i Verden. Vi bør glæde os over denne fantastiske "titel", af en sejr til det Danske velfærdssamfunds borgere.
Min opfattelse af af mange danskere er at de vil bevare den velstand, den lykke og den glæde som er opbygget gennem mange år, underbygget at vi lever højt på Danske traditioner og en grundlæggende god kultur som går i arv gennem mange generationer.
Danmark er som land, grundlæggende baseret på den lutherske kristne kirke, og mange Danskere ser sig selv og folket som protestantiske kristne. Dog hvis man spørger den enkelte Dansker om dåb, konfirmation, giftemål og envidere besøg i kirken, så bærer det mere præg af tradition, i stedet for en egentlig kristen hændelse, dermed underbygger statestikken udført over Danmarks befolkning, at Danmark er det mindst religiøste land i Verden og det lykkeligste.
Det er min opfattelse at Danskerne generelt har en god forståelse og respekt for de forskellige religioner i Danmark. Dog er det meget forskel på at respektere, forstå og så til at acceptere at det bliver fremført offentligt. Der har i Danmark været forbud mod af fremvise religiøse symboler i retsligt anliggende, i mange år. Dette forbud har været forsøgt ophævet af en muslims kvinde som kræverede sin ret til at bære tørklæde. Når nu Danmark grundlæggende har haft forbud mod disse symboler, så er det jo fordi den enkelte person skal anses som upartisk og objektiv, og skal handle ud derfra, for folkets bedste, uden indblanding af egne private anliggende eller udfra religiøs overbevisning. -og den opfattelse af personen, gøres blot mere troværdig uden at bære religiøse symboler.
Mange Danskere, inklusive mig selv, har svært ved at acceptere når en person eller gruppe af personer præger samfundet i den ene, eller anden retning, med deres religiøse overbevisning som grund. Dels fordi det ikke er samfundets norm og i visse tilfælde ej heller ret. Etniske Danskere er dog stadigt flertallet i det Danske land. Vores kultur og normere, etiske og moralske, skrevne som uskrevne regler, bør være dem som skal efterleves i dette samfund. Ret og lov skal være ens for alle. Når en flygtning dermed vælger at flygte til Danmark, får de en ny mulighed, for at få et nyt og mere anstændigt liv, forudsat at de følger den Danske lovgivning, og integrerer sig efter samfundets normer. Normerne må være bestemt af hvad flertallet af etniske Danskere efterlever. Tillader deres religiøse overbevisning dem ikke af efterleve dette, så har de dem valget frit, enten at praktisere det hjemme eller søge andet steds hen. Alt andet vil skabe konflikter, vrede, had og tilsidst oprør og i værste ilfælde, krig. -Og når alt kommer til alt, vil alle vel ønske der er fred? -Det må alle og især gøre en indsats for. -OGSÅ hvis det indebærer at lade de religiøse symboler af enhver form, blive hjemme.
Rent hypotetisk; Hvad ville ske hvis en gruppe af personer, fra alle Verdens religoner mødtes? Det er set tusinde af gange, og er fortsat grunden til krig i mange lande idag. Religion.
Halalslagtning er hovedsageligt fordi der er en nødvendighed for eksport i Danmark, og fordi der er marked for det. Dog kan man, igen vide sig sikker på at halalslagtning er en religiøs hændelse. -Og hører ikke hjemme i det Danske samfund som eneste mulighed for at spise kødet. Det understøtter ikke det frie valg. Selvfølgelig skal de have valget om at få halalslagtet kød, men folkemængder som ikke er muslimer, skal have muligheden for at kunne købe et stykke godt kød som ikke er halalslagtet. Det har vi stort set ikke.
Folk himler stadig op pga. vores famøse Mohammed tegning, og anser den som en provokation, det mener jeg på ingen måde er tilfældet. Satire har eksisteret i årtusinder som spot, sarkasme, spydighed, latterliggørelse. Formålet med satire er generelt at udstille og revse tåbelighed eller uretfærdighed i alle dens former: forfængelighed, hykleri, pedanteri, idyllisering og sentimentalitet med henblik på at fremkalde reformer, at illustrere menneskelige svagheder eller blot at underholde, og med stor generalisering, da det fremviser stereotyper af alle folkefærd som alle kan genkende!
Vi gør det ikke for at provokere, vi gør det fordi det morer det danske folks flertal. Fordi det er den kultur, og den tradition der er i Danmark, og som har eksisteret i mange århundreder. -Og det skal de blive ved med.
Efter min overbevisning, så skal der ikke tages specielle hensyn til invandrer. De har valgt at tage til Danmark, det er deres job, at integrere sig, for mindst mulig samfundsøkonimisk belastning og for mindre konflikter, værktøjet stillet til rådighed står dem frit for at benytte, GRATIS. Kan de ikke indrette sig, pga. personlige eller religiøse uoverenstemmelser iht. det danske samfunds normer og love, så må de jo overveje at finde et andet sted at være. -At begynde at lave særregler for dem, opildner folket, og vil med tiden vises mere og mere. Det skal være ens for alle.
aug 2006
Hvordan kan NOGEN bilde sig ind at de kan vide, hvordan hele befolkningsgrupper tænker og hvad de ønsker af livet og fra livet?
Hvordan ved I det.
Synes det er arrogant, fordomsfuldt og... ja fy for pokker, det gør mig gal helt ind i knoglerne.
Jeg er barn af en mand, der kom til DK fra Tyskland i 1945. Og den behandling som denne tråd afspejler blev han udsat for i årene herefter. Det er beskidt, ulækkert, usympatisk og ja - DYBT uvidende.
Jeg skammer mig over mit land når jeg læser sådan noget. Tænk at sidde så højt på strå og så ikke unde andre mennesker noget godt - og ovenikøbet tørre ansvaret af på dem og så vaske hænder og pudse glorier bagefter.
Ja, sorry - men dette her ligger mig ikke fjernt. Jeg er selv en mørklødet dansker med en smule tyske aner - men da jeg var yngre blev jeg forvekslet med en indvandrer og HOLD da KÆFT en behandling, jeg nogengange modtog.
ADR!
aug 2006
Og - der er strammet temmelig meget op på mulighederne for at komme til DK. Det er ikke længere muligt at være bekvemmelighedsflygtning i DK, og det er også HELT ok.
Men når man først er her, så skal man dælme behandles med respekt.
feb 2007
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
Godt jeg nok ikke lever til den tid.. Og ja jeg stemmer ihvertfald også DF
aug 2006
Jeg smutter ud af tråden, den pisser mig alt for meget af....
feb 2007
http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU
feb 2007
Nu vil jeg hoppe i bad og smutte på job.. Vender tilbage senere..
apr 2007
hvad med at tænke på vores soldater som mister arme og ben i deres krige,og når de så kommer hjem skælder vi ud over de kommer i første række til behandling af ben protese osv,men muslimerne kommer åbenbart i første række i dagens danmark.
Bare lige et surt opstød...sorry
M
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
Og ja, hørte også godt mange invandrer kvinder er i aktivering og det synes jeg bestemt er en rigtig dejlig ting! De gør jo også noget for at integrere sig.
Men ellers er jeg næsten enig med M..
Hvor er det godt, der er længe til næste folketingsvalg. Det bliver godt nok svært!
jan 2008
Det er skræmmende at alle skal være 'ens' man skal puttes i små kasser, socialt, økonomisk, religion, udseende, væremåde osv. og hvis man ikke lige passer ind i en eller flere kasser, ja så er man lagt for had.
Hvor kommer det menneskelige ind?? Hvor er empatien for menneskers forskellighed?
Det synes at være rigtigt at 'det bedste forsvar er et angreb', og jeg kan kun have ondt af at så mange går glip af det positive og givende i livet.
Det kan godt være at DK er udråbt til verdens lykkeligste folkefærd, men det er jo nok afspejlet af velstand og økonomi.
I må hygge jer i tråden, og jeg håber da I får alle jeres opsparede frustrasioner ud, selv om skydeskiven måske er sat lidt lavt!
jan 2006
Stod det til mig, så kom danske soldater i første række og blev tilbudt de bedste behandlingsmuliger, uanset pris.
Men synes ikke det kan stilles så firkantet op....
Der skrives en del om fanatikere i tråden og synes da nok også nogen herinde lyder meget fanatiske, men det er jo straks noget andet, når det er vores "egne"
Vi har heldigvis lov til hver vores mening
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
Hvis jeg tager ned til deres lande, så vil de pålægge mig forbud mod at gå en del steder uden at være dækket til - det er ikke nogen regel jeg har fra min kultur. Jeg har "regler" om at spise hvad jeg kan lide og synes om, at gå i det tøj jeg føler mig tilpas i o.l. Og jeg må ikke opføre mig som dansker i deres lande. Ikke alle steder.
apr 2007
genialt
kunne ikke siges meget bedere
M
jan 2008
jan 2008
apr 2007
det er helt okay at gøre plads til forskellige mennesker... der hvor jeg står af, er når tingene bliver ændret på bekostning af.... ja..... danskere........
T
jan 2008
Vi ved ikke hvad godt der ville komme ud af det møde, hvis det bliver gennemført. Hvis man ikke kan få folk til at komme på den ene måde så må man søge alternativer.
og da dette møde drejer sig om mobning, kunne det være fristende at tro, det kunne hjælpe, hvis mødrene kom på banen også.
synes man skal se på mulighederne i stedet for begrænsningerne:-)
apr 2009
Følger: 83 Følgere: 99 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 719
Skrup skør tråd.... kan ikke andet end at ryste på hovedet over folk og deres usle meninger!!!!!!
Foruden det, vil jeg lige bakke op om det disse mennesker skriver:
Karin J .
*CH* Tavlemafioso !
øv øv øv øv...! Sørgelige mennesker!
apr 2007
er vi sørgelige mennesker fordi vi ikke deler samme holdning som dig.
Hvad bilder du dig egentlig ind!!!!!!
M
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
apr 2007
M
jan 2008
apr 2007
T
apr 2007
Ja lad os blive ved at sige det
Lad dem nu få , lad dem nu få
de forlanger og forlanger sgu,hvad bliver det næste mon
M
apr 2007
M
apr 2007
Gizmo @
slap af søde ven
M
apr 2007
jeg har været udsendt til flere muslimske lande så JA jeg VED hvad jeg snakker om
M
apr 2007
Jeg kender til deres kultur og deres tanke gang og den er sgu ikke for børn skal jeg lige hilse og sige
M
apr 2007
Gizmo @
Det er jeg da sørme ked af,bare jeg nu kan sove i nat,GGGGGGGGGG
M
apr 2007
Nu er det krigs situationer jeg refarere til
Og ja der ER da også positive oplevelser,men det er få
M
apr 2007
hvad mener du? forstår ikke lige dit spørgsmål...
M
jan 2008
Der er jo også drengeklubber og pigeklubber, som gør at de unge kan komme ud blandt andre, det er da at foretrække at de lære at møde hinanden sådanne steder, frem for at de hænger på et gadehjørne.
apr 2007
Der er rigtig mange muslimske Bosnier så der er noget du har misforstået,men de er ikke fanatiske i Bosnien
Bosnien er delt op i serber,kroater,og muslimer eller var
M
apr 2007
M
apr 2007
det var sgu næsten det værste ved den udsendelse.GGG
M
apr 2007
Men så kan jeg fortælle dig at, det dine forældre har fortalt dig er ganske sandt.
Og det har været frygtelig for dem.
men som skrevet før er de Bosniske muslimer ikke de værste af slagsen.
M
apr 2007
jeg gider heller ikke rigtig skrive mere om det,
og tak.
M
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Jeg forstår sgu godt hvis skolerne ikke længere tør nytænkning og ikke længere tør afprøve nye tiltag.. Alt de gør bliver jo blusset op i ekstremer og konsekvenser...
jan 2008
jan 2007
Altså hvis danskere gør som danskere plejer at gøre.
Så meget for integrationen...