{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Stor aldersforskel på kærestepar. Råd? {{forumTopicSubject}}

Hey, kunne godt bruge lidt råd.
Min bedste veninde er lige gået fra kæresten gennem 8 år, til fordel for en anden. Gennem hele forløbet har jeg støttet hende fordi jeg vidste at hun ikke var glad i sit gamle forhold. Men i går fortalte hun mig så om sin nye store kærlighed, og det er her jeg har brug for jeres råd. Den nye mand er 43 og er gift. Min veninde er 23. Der er altså 20 års forskel på dem, og det er jo nemt nok at sige ”ad sådan en gammel pædofil gris”, men faktum er at både min veninde og denne mand virkelig er forelskede i hinanden.
Hvordan takler man den som veninde på sidelinien? Jeg ønsker jo dybest set at hun skal være lykkelig, men det er bare så forkert som noget kan blive!
Skal jeg prøve at ligge aldres forskellen bag mig og bare være glad på hendes vegne eller skal jeg prøve at forklare hende alle de ting jeg kan se der er forkert i det forhold?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stor aldersforskel på kærestepar. Råd?
  • #2   20. jan 2010 "Det er bare så forkert som noget kan blive!"

-Og hvorfor er det så lige, det er det?

Min mor er 43, min far er 62. De har været gift i 20 år nu.
    Accepter at de er glade for hinanden og tag imod ham, som du ville have taget imod hendes 25-årige kæreste.
    Selvfølgelig, begynder der at ske en uheldig udvikling, som bekræfter "ad, en gammel gris", så skal du være obs der! smiley

• #3   20. jan 2010 Ja jeg må indrømme jeg har meget svært ved at sætte mig ind i hvad en på 23 og en på 43 skulle have til fælles? De er jo mile vidt fra hinanden i udvikling og i livet.......

Irene, er det ikke trist at have sådan en gammel far? Dit liv er kun lige begyndt, han er hvis ikke allerede på pension så på vej?

• #5   20. jan 2010 Han har planer om at forlade konen til fordel for min veninde.
    Jeg kan bare ikke lade være med at bekymre mig for om hun ender med at gå glip af rigtig mange ting i sit liv? Han har fx 2 børn på 16 og 20, så vil hun gå glip af at få børn? Vil hun ende med at blive ensom fordi han højst sandsynligt dør 20 år før hende?

• #6   20. jan 2010 Aldresforskeller behøver ikke og være et problem Men jeg vil nu mere tvivle på manden virkelig lader sig skille fra konen. Mon ikke bare han hygger sig med en ung steg.
    Men vil du beholde din veninde bør du nok bare sige velkommen til " det gamle svin"
    Men et holbart forhold mellen din veninde og manden er meget tvivlsomt.
    Hvis han var ugift eller enkemand ja så så tingene anderledes gode ud.

• #9   20. jan 2010 Har de gifte mænd ikke altid "planer" om at forlade konen ?

Aldersforskellen er op til dem selv, men skulle jeg give din veninde et råd, så var det, først at indlede et forhold til manden når han er gået helt fra konen...

• #10   20. jan 2010 Hans planer om og forlade kone og børn vil jeg se før jeg tror det. Men det lyder jo dejligt i venindens øre. Hvis han sagde jeg bliver ved konen, mon så ikke din veninde havde inset det var håbløst.
    Det er meget sjællent en mand forlader sin familie får en helt ung pige, men de vil gerne have fornøjelsen af og lege ung igen.

• #11   20. jan 2010 Camilla - Næ, hvorfor skulle det være det? Det er da mere trist for min søster på 10 år. Når hun er 20, er han 72..
    Min mormor og morfar er på samme alder som ham og de er betydeligt ældre af sind. Eller, det er jo min far som er yngre. Kan ikke mærke forskel på andre af mine venners fædre og så min far - altså udover en forskellig personlighed.
    Så er han da heller ikke ældre! Der er da mange i dag, som først får børn når de er omkring 40.. smiley

• #12   20. jan 2010 Kan sagtens følge jer. Det er selvfølgelig også en af de utallige tanker jeg har gjort mig. Jeg syntes heller ikke det gør situationen bedre at han er hendes chef og hun er studerende og blondine. Det er bare SÅ klicheagtigt at det gør helt ondt smiley
    Jeg har spurgt min veninde om alle disse ting, og hun tror fuldt og fast på at det bare skal være dem… Men hun er ikke naiv, hun ved godt at hun risikere at stå alene tilbage…

• #13   20. jan 2010 Vil godt lægge mit hoved på at han ikke går fra konen, det er jo spændende for en gift mand at prøve noget ungt kød. Jeg håber bare din veninde bruger ham som springbræt til at komme over hendes xkæreste.
    one time a cheater allways a cheater smiley

• #14   20. jan 2010 Det med aldersforskel ser jeg ikke som noget problem - det behøver det i hvert fald ikke at være. Har mange eksempler på forhold, hvor det fungerer fint.
    Man kan sagtens have noge tilfælles selvom man ikke er jævnaldrene og jeg synes også at man bare skal tage imod nye kærester med så åbne arme som man kan.

Det der også falder mig for brystet er, at han er gift og det er der at jeg synes det kommer ud på et meget uheldigt sidespor. Man skal ikke indlede et forhold med én der er i et forhold, men vente på at han er ude. Hvis han virkelig er seriøs omkring din veninde og ikke en "gammel gris" så må han vise det ved at afslutte sit forhold til konen, selvom jeg egentlig synes han burde tage sig sammen og få løst sit forhold med konen i stedet for at finde sig en ung frille.
    Din veninde burde også have selvværd nok til at sige til ham manden: "Ingen putte før du er separeret".

Kommer han ud af forholdet med konen synes jeg du skal tage imod ham med åbne arme, for det kan jo vise sig at være den helt store kærlighed og ham din veninde skal være sammen med resten af livet.

• #15   20. jan 2010 Ja for søren, det er jo også et af mine problemer – jeg har dårlig smag i munden over hendes opførsel. Hun har altid været den første til at pege fingre af andre, og nu vasker hun bare fingre ved at sige at de jo ikke kan styre deres følelser…

• #17   20. jan 2010 Men syntes i jeg bare skal vente og se tiden an? Så må vi se om han er mand eller mus… smiley

• #18   20. jan 2010 Marlene: Jeg synes også der er stor forskel på utroskab, at være utro en gang og være ærlig omkring det og tage konsekvensen er noget helt andet end rigtig utroskab som der bliver beskrevet her... og en mand der har samvittighed til det, er efter min mening ikke værd at samle på!

• #19   20. jan 2010 Det er sådan lidt spøjst med ham og konen fordi de har en aftale om at han gerne må være utro… Tror de har haft problemer i årevis og at de kun er sammen for børnenes skyld.
    Men hvordan skal man fortælle børnene, far og mor skal skilles og far har for resten fundet en ny der er 3 år ældre end den ældste søn?!

• #21   20. jan 2010 Alderen er jeg fuldstændig ligeglad med, det kan sagtens fungere, hvis hun vel og mærke er mere moden end de fleste på 23 :o)

Men, han er gift og kan slet ikke komme på alle de grunde der er til at hoppe ud af det så hurtigt som muligt! Har simpelhen ingen respekt for dem der ikke har respekt for at en mand er "optaget" Og er de så forelsket som der påståes, tjahh så holder det nok også til at hun holder sig væk indtil han er afklaret og væk fra hans kone.....

Meen lur mig om han ikke bliver hvor han er, det er set mere ofte end at han er gået...

• #22   20. jan 2010 Anja: Bare vær ærlig over for hende, sørg for hun kender din holdning 100 %. Bland dig ikke for meget, de må jo selv finde ud af det.

• #24   20. jan 2010 Hvis jeg skal være helt ærlig, så er hun ikke særlig moden af sin alder. Og jeg tror mest af alt at hun bare har været sårbar da hun mødte ham. Men det er bare så svært at sidde på sidelinien og tænke at jeg rent faktisk ikke håber han går fra sin kone. Men det gør mig jo bare til en røv dårlig veninde…!

• #25   20. jan 2010 Lad din veninde læse denne tråd, kan læse vi er af samme holdning herinde, og måske det kan få hende til at tænke sig om at læse fremmeds synspunkt på det hun har gang i....

• #27   20. jan 2010 M&R ., ideen er ellers god, men det tør jeg simpelthen ikke. Hun er utrolig sårbar i øjeblikket, og hun ville blive rigtig såret over at jeg snakket med andre om det. Jeg følte bare at jeg var nødt til at få nogle øjne udefra til at hjælpe mig. Det hele blev ligesom for farvet af mine egne holdninger. Det har virkelig været en hjælp at høre jeres synspunkter. For i har jo ret det kan godt fungere med så stor en aldersforskel. Det største problem er utroskaben…

• #28   20. jan 2010 Jeg har selv været veninden på sidelinjen, godt nok er der kun 14 år i mellem dem. Men jeg tog i mod ham med åbne arme og vil for alt i verden ikke undvære nogen af dem i mit liv. I dag er de gift og har aldrig været mere lykkelige smiley

Min veninde havde så gjort op med sig selv længe inden de fandt sammen, at hun ikke ville have børn. Og hun går ikke glip af noget som helst af hendes "ungdom". Hvis din veninde gør sig nogle dybe tanker inden og er 100 % sikker på at han forlader konen og er klar til at tage de konsekvenser det kan give at snuppe en gift mand med børn, så er det da det hun skal satse på, men det blir bestemt ikke nemt det første stykke tid.

• #29   20. jan 2010 Tror ikke du kan gøre noget. Din veninde er blind i øjeblikket og måske også stolt over at chæfen lægger mærke til hende.
    Tror hun på et tidspunkt vågner op, enten fordi han ikke gider lege mere eller hun indser han kun leger med hende.

• #30   20. jan 2010 Jeg må prøve at se om jeg ikke kan give hende et skub i den rigtige retning. Hun må simpelthen få lidt rygrad og stå ved sine beslutninger – enten så vil han have hende med alt hvad det indebærer i et forhold eller også vil han bare duske hende. Det kan ikke blive ved på den måde…

• #32   20. jan 2010 Tja det eneste jeg kan håbe på er at hendes nye liv som ”single” kan være med til at få hende på rette kurs. Syntes bare at hele situationen er rigtig svær. Jeg er normalt ikke typen der holder min mund, og jeg kan være ret direkte. Men lige i denne situation går jeg som katten om den varme grød, og det gør mig vanvittig! For der er bare så mange problemstillinger som jeg ser det, men omvendt vil jeg ikke have at hun skal føle at jeg vender hende ryggen. Det er når man har det sværest at ens veninder virkelig viser deres værd. Og hende her har bare altid været der for mig – uanset hvad…

• #34   20. jan 2010 Ja lige præcis. Men egentlig tror jeg også at jeg kan være ærlig over for hende. Jeg havde bare lige brug for at fordøje det hele inden jeg begyndte at snakke mere dybdegående med hende. I går lyttede jeg mest og spurgte lidt ind til det. Det var vigtigt for mig at hun ikke kun fik min første reaktion men måske også fik en reaktion hun kunne bruge til noget. Og jeg må indrømme at det ikke lige de mest intelligente ord jeg kunne finde i går smiley Jeg skulle lige komme mig over chokket…

• #35   20. jan 2010 Christina F: Jeg vil altid mene den største synder er den der har en kæreste/kone... Den der er single har ikke på samme måde forpligtelser over for den det går udover.

• #36   20. jan 2010 Jeg er med på vognen hos alle de andre.
    Når han er optaget, så må man sgu pænt vente til han ikke er optaget mere, og så kan de ellers hygge dem alt det de vil...
    Hallo han er konen utro - hvad hvis han finder noget han synes er mere interessant end din veninde? Er han så også bare hende utro gennem længere tid?
    Den slags mænd er ikke værd at samle på, efter min mening!

• #37   20. jan 2010 prøv at se det fra en anden side af hva hvis konen ved det og har sin egen partner ved siden af det manden det er der rigtig mange der har i sådan noget som swinger miljøet og der er det jo aksepteret ikk og hvis i går i sex klubber er det så ikk osse utro at være sammen med en anden fyr/kvinde eller hva er det så ej der er altså nogen par der lever sådan vi har 3 par i venne kresen der har ander kærster end konen eller gemalen og alle 12 kan osse være i stue sammen med hinanden og så er der et par der oss har hver deres kærste og det ved de men de vil ikk vide hvem det er og hva de laver smiley med den anden sådan er der nogen der lever uden det er utro for dem....

• #38   20. jan 2010 Trine - det kan godt ske, men man burde have mere selvrespekt og selvværd at man ikke indlader sig på sådan noget. Det handler jo i bund og grund om hvordan ens moral er. og jeg synes man har lige så meget ansvar, om man så er tøjte eller utro part. Lige meget hvordan man vender og drejer den så er utroskab et valg. Og man kan vælge at være ligeglad med om den man har set sig varm på har en kæreste eller ej, men det er et valg!

Den, der har en kæreste, har selvfølgelig også et stort ansvar og har jo ofte mere at miste! Det er dog nemmere at være utro, hvis man kan finde en at være utro med og hvis der så ikke stod en kø af villige piger, så kunne det være forhold havde en lidt større chance for at bestå.

Jeg synes ens moral og medmenneskelighed fejler noget, når man er villig til at indgå et forhold med en gift mand - lige meget hvor træt af forholdet han så hævder at være. Ligesom jeg synes ens moral og medmenneskelighed fejler noget, hvis man vælger at være utro. Man burde godt nok være mand/kvinde nok til at være ærlig og respektfuld overfor den man har levet med i x-antal år og det kan godt indebære at man er nødt til at afslutte det man er i, men gør det inden man knalder udenom.

• #39   20. jan 2010 Maria S: jeg er ikke uenig med dig, men var min kæreste mig utro ville jeg være mest sur på ham, uden tvivl. Var han mig utro med en jeg ikke kendte, ville jeg ikke skænke hende en tanke, hun kender jo ikke mig.
    Jeg ville personligt heller ikke indlede et forhold til en gift mand..

• #40   20. jan 2010 Christina F: Jeg forstår ikke helt, at du giver "bimboen" skylden og ikke din kæreste? "Bimboen" har da ikke nogle forpligtelser i den retning - måske vidste hun ikke engang, at din kæreste var optaget?

"Synderen" i de her spil er da de fjolser til ægtemænd/kærester, der tager sig lidt ved siden af.

Anja: Jeg tror, du er nødt til at være lidt tilbagelænet. Selvfølgelig skal du være ærlig overfor hende, men man er nu én gang nødt til selv at drage sig sine erfaringer. Og ja, jeg tror også, at hun bliver såret, for han forlader ikke konen - det er sjældent, det sker.. Og til den tid er det vigtigt, at du er der for hende smiley

• #44   20. jan 2010 Jeg har selv en skoleveninde der nu på 20 år er lykkelig gift me en man der er 25 år ældre, så alderen behøver ikke være et poblem.

• #45   20. jan 2010 alderen er ikke det der er problemet...... det styrer folk helt selv det der... og man kan sagtens blive lykkelig sammen med en, der er en hel del år ældre end en selv smiley

T

• #46   20. jan 2010 enig med de andre - aldersforskel på voksne mennesker, er op til dem selv - men at han er gift kommer det intet godt ud af.

• #47   20. jan 2010 Har lige læst at Anders lund Madsen også har fundet en meget yngre pige,syntes det ok,Bare man ikke går nogen ondt mht børnene og ekskonen,for det kan altså blive et ret anstrengt forhold så.

Kommentér på:
Stor aldersforskel på kærestepar. Råd?

Annonce