Tur til opdrætter! {{forumTopicSubject}}
Jeg var nede og besøge Ramses og hans opdrætter i aftes for første gang, og det var rigtigt dejligt.
Det var en meget lang tur derned, men jeg var i godt selskab (min søster Tinna, herinde fra og hendes ven) så det var ikke så slemt. Da vi ankom på gårdspladsen, blev vi mødt af opdrætteren og en masse gøen, uuh det var så spændende. Vi gik ind og fik hilst pænt på både opdrætteren og hendes mand, og snakken gik lystigt. Vi gik stort set direkte ind til Ramses inde i stuen, og det var jeg glad for, for jeg kunne næsten ikke holde spændingen ud mere. Han var godt beskyttet bag diverse indhegninger, mod husets andre hunde. Det første jeg så var Ramses mor, hun kiggede nysgerrigt op på os. Fruen sagde nogle få ord til hende, og tog så alle hvalpene op af kurven og satte dem inden for den inderste indhegning. Nøj hvor var de søde sådan som de stavrede rundt, og tissede :o)
Da Ramses havde tisset, fik jeg ham på armen. Jeg var forelsket i ham i forvejen, men hold da op hvor er jeg solgt.
Vi fik en lille rundvisning i deres præmie-rum, og jeg har aldrig i mit liv set så mange præmier, det var vildt imponerende. Så satte vi os og fik en kop kaffe og en laaang hyggelig snak, om hunde og børn, og der sneg sig også et par andre dyr ind i samtalen.
Efter godt 2 timer med hygge og nussen med Ramses på armen, var det ved at være tid til at vende næsen hjemad. Vi havde fået taget en masse billeder af Ramses, hilst på ham og hans familie.
Jeg er glad for at jeg valgte lige netop den hund, og især glad for at jeg valgte netop den opdrætter :o)
I kan se de nye billeder af Ramses i han profil!
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Dejligt at dine forventninger blev indfriet til opdrætteren og ikke mindst til den lille trold ;o)
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 82
nov 2005
Jeg havde en fin snak med opdrætteren i aftes, om de tanker der havde bekymret mig mest. Jeg har gået og spekuleret meget over om jeg havde kontakt nok, eller overdrev jeg kontaktn. Spørger jeg for meget (oversat til: tror hun jeg ikke har sat mig ordentligt ind i den type hund) eller spørger jeg for lidt. Ved hun nok om mig eller fortæller jeg for meget og virker måske helt forkert den vej. Hun fortalte at man ikke kan have for meget kontakt med hvalpekøber, og man kan ikke vide for meget om dem og deres familier. Med hensyn til alle de spørgsmål jeg har omkring den type hund og alt inden for registrering, er det også rart for hende at vide at det er ting jeg går og tænker over.
Men tror da heller ikke der er noget i vejen for at jeg venter. Nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg bedst introducerer unger og hund for hinanden :o)
nov 2005
Jeg er i hvert fald blevet mere tryg ved opdrætteren, nu hvor jeg har hilst på hende, Og jeg håber da også hun er mere tryg ved at sende hendes hvalp ud til mig!
nov 2005
Tur til opdrætter!