{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

H1N1 influenza. {{forumTopicSubject}}

Godmorgen :O)

Nu har jeg en kollega som lige er mødt ind på arbejde og siger så at hendes den ene pige er testet positiv for H1N1 og at den anden af hendes tøser kom hjem fra skole igår og var dårlig.

Mit spørgsmål lyder så, er min kollega så ikke smittebære af den influenza, når hendes piger er syge????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  H1N1 influenza.
  • #1   11. nov 2009 Hos os er reglen at ligger et familiemedlem med denne influenza, så skal vi blive hjemme, da vi så kan betragtes som smittebærer, men du må jo høre din arbejdsgiver, hvilke regler i har

• #2   11. nov 2009 Familiemedlem= en der bor i hustanden, da det jo ikke har indflydelse, fordi tante oda i modsat ende af landet er syg *G*

• #3   11. nov 2009 René:

Hun siger at hun har fået ok for at tage på arbejde. Men jeg har da ikke lyst til at blive smittet´, hvis hun er kan smitte os andre... :O/

• #4   11. nov 2009 Ja der er jo en grund til div. sygdomme spredes meget hurtigt.

Ligesom folk ofte sender deres børn i børnehave/skole, før de er raske, men det er så en anden diskussion *G*

• #5   11. nov 2009 René;

Nemlig..

Men synes sgu ikke det er i orden hun dukker op, når den anden af hendes piger kom hjem fra skole igår og var dårlig... Hun stod lge nu og sagde til de andre at hendes mand også føler sig lidt dårlig... Jeg sidder bare og tænker Hallo dame, fis hjem tak :OD

• #6   11. nov 2009 Ja selvfølgelig kan jeres arbejdsgiver være ked af at mangle en medarbejder, de næste syv dage....

Men ser man i lidt større perspektiv, så kan arbejdsgiver risikere samtlige medarbejdere bliver smittet og dermed ikke kan møde på job.

Sker det, gad vide hvad man så havde fået mest ud af i første omgang

• #7   11. nov 2009 jeg passer en respirator patient - og vi fik fremgangsmåden omkring forbehold med h1n1 fra sundhedsstyrelsen.

for at undgå videre smitte skal man blive hjemme hvis man har inflyenza symptomer - og folk af hustanden ligeså.

dette er generelle instrukser. ikke kun noget der gælder for arbejdspladser med dødsyge.

så jo - hun skulle være blevet hjemme.specielt set i lyset af det smitter mest inden man selv bliver syg. dvs - er hun smittet - så smitter hun selv mest lige nu inden hun bliver syg

• #8   11. nov 2009 ej hvor træls hvis det havde været mig var jeg nok gået selv hvis hun ikke tog hjem.
    men jeg vil så også helst undgå at få det da min søn er mega angst for det fordi han har hørt om det i tv han er 6 år

• #9   11. nov 2009 Tænkte nok hun smitter nu, selvom hun ikke selv kan mærke noget...
    Åååååha altså, hvorfor kan folk ikke bare blive hjemme og tænke på at os andre måske ikke lige orker og blive smittet nu... :O/

• #10   11. nov 2009 en i vores hustand blev podet i lørdags og vi fik den besked at den der var syg skulle blive hjemme, men de andre i hustanden måtte godt bevæge sig udenfor indtil de fik det dårligt, men de måtte ikke give hånd, hoste eller nyse ud i luften, men skulle gøre det ned i ærmet.
    men en god moral er at blive hjemme hvis en i hustanden er smittet.

• #11   11. nov 2009 Jeg ved godt det nok bliver svært og undgå... Meeeen når ens ene pige er testet positiv og den anden kom dårlig hjem fra skole igår, og hendes mand er heller ikke frisk. Så synes jeg nok man skulle tænke sig om inden man bevæger sig på arbejde, hvor der sidder 275 mennesker....

• #12   11. nov 2009 Kristina...du kan evt. bruge sundhedsstyrelsen instrukser fra denne side, som jævnligt opdateres >
    http://www.sst.dk/

• #13   11. nov 2009 Ja ja, hun smitter nok, men chancen for at den dukker op over hele landet er jo allerede sket. influenzaen er ikke være en andre influenzaer, det er følgesygdommene der er farlige.

så på med hat og briller, der er allerede en epidimi i landet, og vi får den jo nok alle aligeveller, så.

• #14   11. nov 2009 Jeg er skam klar over vi nok alle rammes, men hvis nu folk blev hjemme i deres seng når denne sygsom rammer familien, så kunne det jo være vi hurtigere kom over den i hele landet. Hvis alle er ligeglade og bare vader afsted, så er det jo klart vi alle rammes på et tidspunkt :O)

• #15   11. nov 2009 tror skam ikke folk er ligeglade, men der er regler for børns sygdomsdage, og hvem skal så betale hende for at gå hjemme, hvis hun ikke er syg vil du det

• #16   11. nov 2009 Kristina, Bonzo & Fiona, se det dog fra din kolegas side, og hvem ved om det er det datteren, som kom hjem i går fejlede, bor den anden datter hjemme, det mældte historien jo ikke noget om

• #18   11. nov 2009 syntes egentligt det der med sygedage i det her tilfælde er helt ude i hampen for hvis man bliver syg med det ligger man jo i mere end de 3 dage som de fleste har syntes der vurde laves om på den regl eller en speciel regl hvis der er epidimi

• #19   11. nov 2009 hvad så med alle andre influenaer, bliver i så også hjemme, hvis bare en i huset er syg ???

Nej vel, men det smitter nu engang ligeså meget som denne influenza

• #20   11. nov 2009 Mette:

Rolig nu!!!

Hendes piger er 10 og 12 så de bor hjemme.

• #21   11. nov 2009 Gitte p man kan ikke bare blive hjemme, og få alt betalt, hvis manden eller konen er syg, og så er sygdommen jo i huset, det er ikke kun børn der smitter

• #22   11. nov 2009 ja, og hvad så med alle de andre mennesker du møder ude idet danske land, skal syge familier ikke også ha handlet ind, eller hvad med nede ved lægen, offentlige transport osv.

ja ja luk bare hele landet de næste 8 uger, så er vi jo også frig for at handel julegaver, og sikke det går, forretningertne vil gå på røven osv. ja sikke sjovt det kan blive.
    så er det altså ikke være smiley

• #23   11. nov 2009 sagde heller ikke alt skulle betales men syntes der burde være en regel om det for hvis min søn nu får det og så får jeg det når han er rask igen så kan det jo blive ved sådan det er jo mig der skal være hjemme i begge tilfælde og for nogens vedkommende kan økonomien ikke tåle at man ikke er på arbejde i måske 2 uger

• #24   11. nov 2009 Mette;

Sikke da et humør du er i... Hold da op...

• #25   11. nov 2009 gitte p det vil jeg da give dig ret i, at der bør være regler omkring det, men har du først haft influenzaen, ja så får du den ikke mere i år smiley

• #26   11. nov 2009 ja vi har ikke haft det endnu og hvis vi nu får det kunne jeg jo håbe at vi fik det samtidig for ellers ville jeg da skulle blive hjemme i et stykke tid for med en søn og en datter der skal passes og så er der jo også mig selv og der er kun mig til at passe dem

• #27   11. nov 2009 Kristina, Bonzo & Fiona, det har da ikke noget med humør, at gøre, men kik lige dig selv i spejlet, du klander en kolega, for at passe sit arbejde.

En anden ting er tror du nu alt hænger sådan sammen, som du skriver, for hvis hendes datter er tæstet positiv, så må hun være i risiko gruppen, ellers tester man ikke, og så ville hun vel automatisk være hjemme, for så ville barnet være meget syg og komme i behandling med det der tamiflue

• #28   11. nov 2009 deet der med tamiflu er kun hvis lægen mener at det er strengt nødvendigt for at Dk ikke løber tør for det

• #29   11. nov 2009 Mette;

Jeg klantre ikke nogen, ta lige og læs mit spørgsmål ordenligt! Jeg spørger sådan set bare til om hun ikke er smittebære?!!!

• #30   11. nov 2009 Carina M

Jamen jeg ville da også selv tage på arbejde hvis jeg var frisk.
    Mit spørgsmål lyder jo bare på om hun er smittebære af sygdommen.
    Ved ikke hvorfor jeg skal høvles ned med jeg klantre min kollega for at passe sit arbejde....

• #31   11. nov 2009 Jeg tror det må være arbejdsgiveren der skal komme på banen med, hvordan man skal foholde sig til det......

Min datter ligger lige nu med en influenza....har været i telefonisk kontakt med lægen og har lige fået udskrevet pensilin til hende da hun hoster slim op....men hun er ikke testet for H1N1 da han ikke mener der er grund til det lige p.t, men derfor kan hun jo godt have det alligevel.

mette.....du har da en utrolig negativ skrivestil :o(

• #32   11. nov 2009 der dør altså mennesker hvært år, af den almendelige influenza også, man skal passe på man ikke falder for den der massehysterig der er pt.

• #33   11. nov 2009 Elen@ :

For at være helt ærlig, har jeg ikke sat mig ind i den her sygdom, netop fordi jeg selv tænker rolig, det er jo bare en influenza.
    Derfor spørger jeg herinde, om hun er smittebære, da jeg engeligt ikke har lyst til at blive syg. :O)
    -Det er vel ikke så underligt??? ;O)

• #34   11. nov 2009 Stavefejl er gratis i dag :OD

• #35   11. nov 2009 citat :
    Kristina, Bonzo & Fiona .

Skrevet: 11-11-2009 08:09:38

René;

Nemlig..

Men synes sgu ikke det er i orden hun dukker op, når den anden af hendes piger kom hjem fra skole igår og var dårlig... Hun stod lge nu og sagde til de andre at hendes mand også føler sig lidt dårlig... Jeg sidder bare og tænker Hallo dame, fis hjem tak :OD
    Citat slutter

hvad er så det du skriver her

• #36   11. nov 2009 Mette;

Jeg har læst mig til at de 2 første dage smitter man, og derfor ser jeg da gerne hun bliver hjemme!
    Og noget af det er altså skrevet med et smil på læben, men med den negative skrivning du har, kan du jo nok ikke se det er skrevet med et smil på læben.

Jeg sidder bare og tænker Hallo dame, fis hjem tak :OD ER SKRVET MED ET SMIL PÅ LÆBEN!!!

• #37   11. nov 2009 Mette;

Er jeg vildt underlig fordi at jeg spørger ind til den her virus, når jeg ikke har lyst til at blive smittet??????????????
    Når hendes 2 piger og mand er syge nu, så ser jeg hende som smittebære.
    Nu ve djeg godt jeg ikke nævner nogensteder at vi kan arbejde hjemmefra på vores arbejde. Men måske man så lige kunne gøre det indtil man ikke selv smitter mere?!

Men beklager da virkelig Mette at jeg er så slem, tror jeg vil gå ude på toilettet og kigge mig selv i spejlet godt og grundigt! :OD

• #38   11. nov 2009 ja ja skriv bare du skrev med et smil, undre mig du så ikke indsatte en smiley eller hvad.

Hvis manden er hjemme ved de syge børn, hvorfor skal hun så også gå hjemme ved dem, hvis hun hellere vil på arbejde.

• #39   11. nov 2009 elen, super indlæg du kommer med, så kan da der ikke være tvivl smiley

• #40   11. nov 2009 Mette;

Så læs lige igen det du selv har kopiret, for der er en stor :OD bagefter...

• #42   11. nov 2009 Gizmo @

Nej nej jeg skal skam ikke gå hjem. Men ud og kigge mig selv i spejlet ;O) Jeg klantre jo en kollega fordi hun passer sit arbejde ;O) Ej nu skal jeg nok stoppe :O)

Ja, jeg ser det sådan at jeg synes det var bedre hun blev hjemme, så hun ikke smitter måske 10 andre, for så er der pludselig mangel på arbejdskraft her, hvis 10 mand skal ligge syge i en uge, fremfor 1 skal være hjemme i 2 dage, imens man kan smitte :O)

• #47   11. nov 2009 Puuuha altså... Tænk at sådan en tråd her kan får folk helt op på dupperne... :O( Det var slet slet ikke min mening...

Jeg fordufter vist bare fra nu af.

Kan i allesammen have en dejlig dag... :O)

• #48   11. nov 2009 Okay lige et sidste opstød fra mig...

HVORFOR KAN MAN IKKE SKRIVE I EN PÆN TONE TIL HINANDEN HERINDE???????????????

• #50   11. nov 2009 prøv lige at læs avisen idag,,,der står netop at den ikke tager flere mennskeliv end alm flu......og at dem der i øjeblikket har influenza højst sandsynlig har den,,inclusive mig selv så...men at man skal passe på hvis man i forvejen er skrøbelig.......dvs alm mennesker kommer over den somalle andre typer man skal dog være obs på evt lunge betændelse men sakl man ikke det ved alle influenza

• #51   11. nov 2009 øøøøøøøøøøhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

er der egentlig nogle af jer der har hafe, eller har fået konstateret H1N1

Giver Ellen ret, massehysteri, det er hvad det er

• #52   11. nov 2009 mette...næ men i min datters klasse er der 2 der er konstateret og en bunke der ligger syge lige p.t inkl. min datter.
    Og jeg kan fortælle at hun har det ganske forfærdeligt. Næsten 40 i feber, voldsomme smerter i benene og ryggen, så hun til tider græder....hun er altså 14 år, så det er ikke fordi hun er et lille barn . Voldsom hoved og mavepine og hun har næsten ikke spist i 5 dage. næsen er stoppet til og hun hoster slim op og er lige kommet på pensilin for lungebetændelse.

Så jeg forstår fuldt ud, at folk gerne vil slippe for at blive smittet

• #54   11. nov 2009 Massehysteri eller ej.

Så er jeg nødt til at tage hensyn til hvis mine kollegaer bliver utrygge fordi jeg går på arbejde hvis jeg føler mig sløj (influenza) pt., ligesom jeg skal tænke på ungerne jeg passer.

Jeg er heldigvis sjældent syg og går gerne på arbejde med en snert af sygdom, det gør jeg bare ikke hvis jeg bliver ramt i denne omgang.

Og ja, vi har en kollega der har fået det konstateret.

• #55   11. nov 2009 Smilende Susie god bedring til din datter.

• #56   11. nov 2009 Gizmo og mette...tak skal i have.

• #57   11. nov 2009 vi har lige fået konstateret influenza a hos den bruger jeg passer idag - det er hans datter der er syg. så han er sat i behandling med tamifly forebyggende og vi skal stikkes hele flokken i morgen.

• #58   11. nov 2009 Hundemutter....jeg har fået det lille prik idag og foreløbig mærker jeg intet - dog kan man forvente nogen ømhed i arm samt i kroppen fra natten efter, men dette er jo minor ;o)

Øvv... Susie stakkels din datter - rigtig god bedring og håber snart hun har det tåleligt !

Kommentér på:
H1N1 influenza.

Annonce