Savner det SÅÅ meget:,( Savner det SÅÅ meget:,(
Fra d. 1. april i år, lagde jeg cigaretterne på hylden, efter at ha røget i over 16 år. Det var en ide jeg pludselig fik, efter at have set et program i tv fra kræftensbekæmpelse. Jeg røg mellem 20 og 30 cigaretter om dagen, og tog en "kold-tyrker" - altså ingen plaster, tyggegummi, indhalator eller hypnose.
De første par uger gik rigtig godt, jeg havde abstinenser men var virkelig motiveret.
Men så kom savnet og den er der stadig, jeg savner fornemmelsen, hyggen, følensen af at indhaler og afkoblingen... Jeg tænker på det hver dag og misunder dem der ryger...
Jeg har ikke lyst til at ødelægge det hele og bare finde en undskykldning for at begynde at ryge igen.. Jeg har famillie medlemmer der er døde af lungekræft, sansynligvis p.g.a rygning. Min moster blev kun 42 år og havde det sidste stykke tid virkelig mange smerter og kunne intet selv... Der vil jeg IKKE ende...!! Jeg vil ikke udsette min omgangskreds, familie, kæreste eller kommene børn det tab, hvis jeg dør i en for tidelig alder af en ryge-relateret sygdom. Jeg ville være så ked af hvis der var ting jeg ikke kunne få lov at opleve, såsom at se mine børn vokse op p.g.a rygning...
Jeg skal ikke spille hellig, jeg ved hvor svært det er at stoppe og ikke mindst hvor dejligt det er at ryge..
Jeg VIL bare ikke lade savnet få overtag, JEG bestemmer selv over MIT LIV og JEG bestemmer at jeg IKKE vil ryge mere....
Så kom jeg lige ud med det, tak fordi i læste med på lidt ynk
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.414
Og ja, du bestemmer selv at du ikke vil ryge mere!
Fortsat held og lykke - det er jo rigtig flot!
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.287
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.375
Jeg er bare så glad for at have droppet smøgerne at den glæde langt overstiger de få sekunder hvor savnet er størst. Jeg glædes stadig dagligt over min sejr....og jeg nyder i fulde drag at jeg er ovre min morgenhoste, "piben" når jeg ligger ned, dårlige lugt i mit hus og alle de andre ulemper rygning afstedkommer.....
Håber du holder ud.....det bliver nemmere og nemmere jo længere tid der går ! ! !
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 186
Der går rigtig lang tid før man kan "glemme" cigaretterne i flere dage i træk, men det kommer!! Jeg kan stadig få trang til en cigaret, især i weekenderne... da jeg så prøvede at få et hiv for et par måneder siden, fik jeg nærmest hosteanfald, svimmelhed og meget dårlig ånde!
Så jeg er helt sikker på at jeg aldrig bliver ryger igen...
Du skal bare blive ved med at tro på dig selv!!
Jeg synes det er super flot at du er stoppet efter så mange cigaretter hver dag i så mange år!! TILLYKKE
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
I 4-5 år efter hans rygestop sagde han ja. Men pludselig en dag sagde han pludselig ja.
Den dag tror jeg, at han for alvor kunne kalde sig ikke-ryger efter et liv som storryger.
Det er stort, når man når dertil, og ingen tvivl om, at det koster blod, sved og tårer. En masse savn og en masse kampe med sig selv.
Jeg synes bare, det er SÅ dælens godt gået for alle Jer, det lykkes for!!
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.539
I aften er jeg røgfri på 7. dag - og jeg har bare SÅ meget lyst til at ryge
Havde håbet at det blev en del nemmere med tiden :-S
Jeg havde så ingen fysiske ulemper af ryge (endnu) - så synes bare det gør det ekstra svært
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 938
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 179
men foresæt det gode arbejde- syntes delme det er godt klaret
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 1.295
Jeg glemte da også at sige at der er en masse "gulerødder" efter man er stoppet....
F.eks, da der var gået ca 2 uger, åbnede jeg en chokofant og HOLD K... den duftede godt, det var lige så mundvandet løb:). En helt ny verden af dejlige smage. Prøv at forestille jer det aller lækreste mad/slik/dessert i kender og gang smag og duft med 10!!! WAUW!
Men det bedste er nok, at jeg virkelig kan mærke, at jeg bedre kan trække vejret. Specielt når jeg træner/spiller håndbold, jeg kan holde til at løbe i meget længere tid og når jeg er forpustet for jeg hurtigere vejret igen end før. Synes ellers ikke det var et problem før, eller havde i hvertfald ikke tænkt over det. Men kan mærke det nu.
Savner det SÅÅ meget:,(