{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Ihh, er sur! (SU) {{forumTopicSubject}}

Ja, nu er jeg sq skidesur..

Sidste år gik jeg i skole, men valgte at stoppe midt i skoleåret. I den forbindelse fik jeg udbetalt en måneds for meget SU, som jeg selvfølgelig skal betale tilbage.

Jeg fik i marts en regning, med et girokort på beløbet ( 4.597,- ) penge jeg ikke kan betale på een gang.
I brevet står ordret: "Vælger du ikke at benytte girokortet, skal du ikke foretage dig yderligere. Du vil i stedet automatisk modtage et girokort fra Økonomistyrelsen med en månedlig ydelse på 200 kr. til afvikling af gælden."

Efter at have læst den passage igennem flere gang, så jeg var sikker på ikke at misforstå noget, foretog jeg mig intet.

Jeg har gået og ventet på et girokort, men det oprindelige var først til betaling 8/6, så regnede med at de skulle sikre sig at jeg ikke benyttede det, før de udsendte det andet.

Nu har jeg så fået en regning samt et rykkergebyr for manglende indbetaling! Jeg skylder nu 4.902,35 som skal indbetales inden 1. oktober, ellers bliver det trukket over min løn!..

Jeg ringer selvfølgelig i morgen og brokker mig, men gud hvor er det bare svinsk!!

Det kan da vel umuligt være mig der har misforstået noget? Der står i brevet at jeg intet skal foretage mig, hvis jeg hellere vil betale af flere afdrag, ellers havde jeg selvfølgelig kontaktet dem..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ihh, er sur! (SU)
  • #1   24. sep 2009 Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men jeg forstår godt du er sur, det er dybt frustrerende, de er ikke engang til at komme i kontakt med derinde, alt skal foregå igennem en skolevejleder..
    jeg havde problemer med dem sidste år, de mente jeg holde en pause i uddannelsen fordi der var sommer ferie mellem grund og hovedforløb på min skole, så jeg havde lige en måned hvor jeg hverken kunne betale husleje eller få mad.. så ville jeg kontakte dem, men det må man ikke som elev, man skal snakke med en rådgiver på skolen, for et led mere så bliver der da gjort noget ved det.. eller ej!..

• #2   24. sep 2009 Kan jeg ikke bare ringe selv? Har planer om at ringe i morgen nemlig..

Skal jo nok betale pengene, men ikke de ekstre gebyrer, og bestemt ikke a en omgang! Så mange penge tjener jeg slet ikke om måneden..

og altså, kan jo ikke rigtig snakke med en vejleder, for har jo lissom ikke nogen smiley

synes bare det er groft, for jeg vil jo ikke risikere at miste hele min indtægt på den måde.. Og der står sort på hvidt, at jeg ikke skal foretage mig noget..

• #5   24. sep 2009 Jeg forsøgte at ringe til dem men kunne ikke komme igennem så sendte jeg en mail til dem, men jeg fik bare svar tilbage at jeg ikke selv kunne kontakte dem at jeg skulle kontakte min skole, selvom jeg havde skrevet i mailen at skolen var lukket og jeg ikke kunne komme i kontakt med min vejleder...
    Det var tydeligt det bare var et autosvar.. dybt irriterende..
    Men du kan jo prøve at ringe til dem..

Jeg håber du finder ud af det.. smiley

• #6   24. sep 2009 Aaaarj, det håber jeg godt nok ikke..

Men prøver dem i morgen på arbejde.. Der er der også en fax, hvis det bliver nødvendigt..

• #7   24. sep 2009 det er så godt som umuligt at komme i kontakt med dem, min datter havde også nogle spørgsmål, men hun måtte gå gennem sin 'gamle' vejleder og få ham til at ringe op:-(

• #8   24. sep 2009 Jegg havde ingen problemer med at få fat i dem da jeg skulle have udsat min betaling af SU gæld.
    For jeg betalte allerede af på for meget udbetalt og havde ikke råd til begge dele, for var stadig under uddannelse.

Men den gang jeg skulle afbetale for meget udbetalt talte jeg heller ikke med dem, og tror det skete meget automatisk at jeg kom til at betale de 200kr om måneden.

• #9   25. sep 2009 Jeg fik samme brev ind af døren med en venlig tilbagebetaling på 30.000 kr, fordi jeg stoppede min uddannelse og kom i fast arbejde.
    ...så det vil sige, at egentlig kan man ikke stoppe sin uddannelse og begynde at tjene penge før året efter, hvis man ikke vil have smæk. I min verden dybt underligt - anyhow, jeg læste også den der passage igennem mange gange men til forskel for dig, fik jeg et girokort uden videre brok og bøvl.
    Måske er det første girokort blevet væk i posten? Noget jeg ikke forstår, er hvorfor du ikke kontaktede dem allerede da du opdagede at du ikke havde modtaget girokort for september som de oplyste du ville?

Kommentér på:
Ihh, er sur! (SU)

Annonce