{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

Ihh bliver så sur (listehund) {{forumTopicSubject}}

Jeg arbejder i en dyrehandel, hvor jeg for nylig havde 2 kunder der kom ind med deres hund, som var 4-5 måneder gammel MAX.

Jeg skulle hjælpe med en hundesele, og for at vide hvor stor den ca. ville blive i voksenvægt spurgte jeg hva race det var.

De siger: "En Bullmastiff"

Jeg kiggede lidt, men sagde ikk noget. Hjalp dem bare videre med selen, hvorefter de går rundt og kigger lidt. Går derefter ned til mine kollegaer og fortæller lavt hvilken race kunde havde sagt det var.

"Det er helt klart en amtaff det der" siger de begge!.
Min ene kollega ku bl.a. huske de kunder, hvor de ofte har fortalt om en Amstaff :S

Bliver så sur, når jeg ser at de andre racer bliver misbrugt på denne måde. Blev virkelig lettet da de gik ud af butikken, for havde helt vild meget lyst til at sige noget, men kunne jeg heller ikke tillade mig.

Hvis i f.eks er ude at gå med jeres hund og i snakker med nogen der har en listehund, men hvor de siger en lovlig race som skal ligne den, hvad siger/gør i så i denne situation?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ihh bliver så sur (listehund)
  • #1   4. apr 2011 Jeg blander mig udenom og går hovedrystende hjemad... Min indblanden kan intet ændre så overlader det til ordensmagten..

• #2   4. apr 2011 hvorfor lyve...jeg har en amr.bulldog og jeg er stolt af hende. hun har et ¨dejligt sind...surt at nogle har gjort at denne race er en FY hund nu.

• #3   4. apr 2011 Michelle H: Jeg tror de løj fordi den er efter 1. juli 2010. Den var jo ikk ret gammel så i realiteten skal den jo aflives + den ikk havde mundkurv på, så ku være de var bange for jeg ville ringe til politiet eller bede dem om at forlade butikken, når de ikk havde mundkurv på.

• #4   4. apr 2011 Jeg er bare SÅ irriteret over, at folk lyver om racen på deres listehunde!!
    Det ses jo tydeligt gang på gang, hvor folk forsøger at oprette listehunde herinde - Bare som Lab/Rottweiler, Dough de bordeaux/Boxer eller ligende. Det er jo løgn og latin! Grr..

Jeg har en kammerat, der har købt en ulovlig hund, altså EFTER loven trådte i kraft, og hold nu op hvor har jeg sagt min mening om dét! For det er da FOR dumt!
    Han lyver også om racen på hunden, selvom det er åbenlyst hvilken blanding det er.. Suk..

• #5   4. apr 2011 i det tilfælde er jeg dig 110% enig...det er det der gør at vi som er ansvarlige og har haft vores hund i mange år(8år) til "dårlige" mennesker i andres øjene at der er nogle som skider på den nye hundelov og bliver det ved er det ik de sidste hunde som er kommet på listen desværre...

• #6   4. apr 2011 Havde det været mig, og de stod med en, som de påstod var en bullmastiff ville jeg råde dem til at købe en stor, billig sele, som med tiden kunne spændes ud, og når så hunden nærmede sig de 80 kg, kunne de komme igen og købe en der paser ordentligt. ;o)

Jeg gider ikke decideret blande mig i om folk har listehunde, men kunne godt finde på at komme med en bemærkning om, at så er de da vist blevet snydt af sælger, for den hund der er xxxxx eller en blanding af samme....

• #7   4. apr 2011 Det er så synd, at det skal gå ud over andre racer.

Også derfor jeg tror boxeren ender på listen. Mega trist. Var ellers en hund jeg godt ku tænke mig, når min lille felix engang ikk er her mere, men vil vente og se hvordan det ser ud til den tid.

Også synd for Rottweileren og Bullmastiffen, at de nu er havnet på obs listen bl.a. fordi de er blevet misbrugt med blandinger osv smiley

• #8   4. apr 2011 Henriette...det er nemlig lige præcis det jeg mener... tror nemlig også det kommer til at gå ud over bla. boxeren hvis folk bliver ved med at holde deres hunde's race kamofleret i andre racer desværre...

• #9   4. apr 2011 Miemiv: De fik også en af de store seler, som kan spændes meget ud. Måtte jo rådgive ud fra hva de sagde, at det jo var en Bullmastiff, selvom jeg og mine kollegaer tydeligt ku se at den slet ikk var i nærheden af det.

Vi har sådan en hundbog i butikken, hvor vi kan se alle hunderacer. Der slog vi både op på Bullmastiff og Amstaff, og efter det var vi overhovedet ikk i tvivl. Det var en Amstaff eller ihvertfald en blanding af den race

• #10   4. apr 2011 Den hund som hele tiden prøver at komme ind i øjeblikket, men som bliver afvist. er det en listehund eller er blandingen sand nok, som brugeren skriver: Rottweiler/Dogo Canario?

• #11   4. apr 2011 ja...sød ser den da ud...men jeg kan ik lige tyde racen der desværre...så der vil jeg ik lige kunne sige...

• #12   4. apr 2011 Jeg er generelt imod forbud af racer, og synes det er vildt synd at der nu også kommer flere dejlige racer i farezonen, fordi folk ikke kan være ærlige og tage ansvar. Og det viser sig jo gang på gang, at hverken dem der laver reglerne eller dem der skal håndhæve dem, har specielt bedre kendskab til de forskellige racer end hr.og fru Danmark uden hund. Og så får de at vide at både den og den race er farlige....

• #13   4. apr 2011 jeg kunne aldrig finde på at lyve om at Ginga er noget andet end Amerikansk Bulldog og stolt af det,, men der er godt nok mange der tror hun er en boxer..
    altså come on så kig dog på hunden!

• #14   4. apr 2011 Mon ikke man har det anderledes, når ens hund er købt EFTER loven er trådt i kraft?
    Så kan man jo egentligt ikke gå med ret ryg og fortælle alle om hundens race/blanding..

• #15   4. apr 2011 * ~ Ann-Sophie - Red Is The New Black!~ * :
    Jo det har du selvfølgelig lidt ret i. Men kan man så ikke bare nøjes med at spille dum (som de jo også ofte er) og sige hunden er en blanding, fremfor at hive andre racer med i faldet?

Kommentér på:
Ihh bliver så sur (listehund)

Annonce