{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Hjælp med kanin! {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg har lige overtaget en kanin af en i min klasse da hun ikke kunne have den mere. UTOLIG dejlig lille fyr smiley Nu har jeg bare en masse spørgsmål vedrørende kaniner. Findes der ikke en kanin forening i DK hvor jeg kunne finde svar? Eller nogle forum eller lign.?
Håber nogen kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp med kanin!
  • #3   19. sep 2009 Udover den gruppe MMJ & NALA J linker til er der

http://www.gnaverforum.dk/
    samt
    Danmarks Kaninavlerforening
    http://www.kaniner.dk/

• #4   19. sep 2009 Jamen. Hvor gamle bliver de? Kan kaniner med andre kaniner eller er de som guldhamstere og spiser hinanden ved første blik? Er der noget de ikke må få at spise? Eller noget de ikke må gå i? (Den har savsmul og hø i øjeblikket) Har hørt dens tænder skal klippes ved dyrelæge? Hvor tit? Og hvor lange må de blive?

• #5   19. sep 2009 Og tak for linkene smiley Har kigget lidt. Og sendt ansøgning til gruppen smiley Dog synes jeg kaninavlerforeningens hjemmeside er lidt indviklet. Kan ikke rigtig finde de informationer jeg leder efter.

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #6   19. sep 2009 Solva L>

Jeg mener, man plejer at sige at de gennemsnitligt bliver ca. 8 år gamle. Mine er dog blevet ca. 10.

Kaniner har det generelt bedst hver for sig med mindre de er vokset op sammen (og det er ikke engang en garanti for at de kan enes)..

Der skal nok være noget, de ikke må få - bl.a. kløver - men det er nemmere at nævne det, de gerne må få. Det er bl.a. kaninpiller, gnaverblanding, hø, gulerødder, salat, agurk (ikke for meget af gangen), græs, mælkebøtter, banan (ikke for meget af gangen) og tørt (det skal være helt tørt, men ikke for gammelt) brød, grene fra usprøjtede frugttræer og rigeligt med frisk vand.

Hvis din kanin har korrekt tandstilling, burde den selv kunne holde dens tænder nede og så skal de ikke klippes. Bider den derimod skævt, kan den ikke slibe dem, og så er det nødvendigt at få dem klippet. Man kan faktisk godt gøre det selv, men jeg ville nok tage til dyrlægen og få det vist den første gang. Jeg vil tro de skal klippes ca. 1 gang i måneden.

Håber det var svar nok i første omgang. Ellers må du skrive igen smiley

• #8   19. sep 2009 Tak Line smiley Et spørgsmål mere. Mht. at være sammen med andre kaniner. Altså hvis jeg nu kendte en der havde en anden kanin, kan de så komme i den samme løbegård? Og er det sådan at jeg skal skynde mig at fjerne den hvis den kommer for tæt på en anden kanin eller?

• #9   19. sep 2009 MMJ & NALA J - Ihh tak. Hvorfor må de ikke gå på aviser? Den har nemlig aviser lige nu. Det havde gamle ejer nemlig. Han er 2 år og så en dreng smiley

• #12   19. sep 2009 Uhha :s Må heller fjerne aviserne så. Men kan kaniner heller ikke "hilse" på hinanden? Altså ikke bo sammen, men være i samme run/indhegning i en kortere periode?

• #14   19. sep 2009 Okay tak smiley
    Har forresten oprettet et album med ham.

• #16   19. sep 2009 Inde i vores garage smiley Havde ham ude her til morgen nemlig og da jeg ikke har lavet hans indhegning endnu fik han lige lov til at hoppe lidt rundt der og snuse lidt smiley Kunne han rigtig godt lide.

• #18   19. sep 2009 Ja tror jeg også. Han er godt nok aktiv. smiley

Kommentér på:
Hjælp med kanin!

Annonce