{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Hvad lavede i den 11. september (WTC) {{forumTopicSubject}}

Kan I huske hvad I lavede den 11. septemer 2002 da WTC. Blev bombet.????

Jeg var indlæagt på sygehus, sad i forhallen og røg og drak kaffe, da der kommer nogle Falckfolk og fortæller at WtC er bombet.
Herefter tændte vi for tv'et og så nyhederne,

Der var indlagt en irakker på afdelingen, han sad og klappe de sine små hænder. og vi andre så foragtet på ham.
Dagen efter falt han på toilettet og døde sender på dagen. (det havde han sq godt af.

Havd lavede I denne dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad lavede i den 11. september (WTC)
  • #1   12. sep 2009 Jeg arbejdede i Hamborg dengang, og var som sædvanligt igang med staldarbejde og ridning. Vi havde altid radioen kørende, men tror egentlig ikke rigtig der var nogen af os der helt havde fattet hvad der var sket før middagspausen hvor det jo var i fjernsynet på praktisk talt alle kanaler.

  • #2   12. sep 2009 Var på arbejde og hørte det i radioen, først troede jeg bare at det var sådan et lille cessna fly, der var fløjet ind i tårnene, men fandt da hurtigt ud af at det var det ikke...



  • #3   12. sep 2009 Gik hjemme - ventede på at skulle begynde på mediegrafiker-uddannelsen.

  • #4   12. sep 2009 Vi her i huset sad og kælede med vores nye doberhvalp Sheila.........
    Men præcis 7 år efter på dato, altså sidste år den 11/9-08 blev hun aflivet pga en hjerneblødning :o( Så hader den dato!


  • #6   12. sep 2009 Jeg kom hjem fra arbejde og tændte fjerneren og der var så ekstra nyhederne om det.
    Slog over på CNN og sad så og måbede resten af dagen...


  • #7   12. sep 2009 Var på vej ud og fiske, men kom aldrig afsted

  • #8   12. sep 2009 Jeg boede stadig hjemme. Var på vej ind til byen for at shoppe et eller andet. Min mor sagde det da jeg var på vej ud af døren, ænsede det ikke rigtig, troede det var en "bagatel".
    Var i en butik i byen hvor nogen af ekspedienterne havde modtaget en sms og så snakkede de om det, hvor jeg også tænkte "aaarh... så vildt er det vel ikke..."
    Så kom jeg hjem... WOW! Det var det så alligevel.


  • #9   12. sep 2009 mig og min mor ville se lidt tv, og da vi tændte så vi det så. vi troede det var en film og satte os til at se det.. indtil der så var en reporter der begyndte at snakke. et lille chok!

  • #10   12. sep 2009 Jeg var hjemme og fjernsynet var tændt............det kørte bare i baggrunden.
    Da de første billeder kom, tænkte jeg " det er et klip fra en film."......men det var den forfærdelige sandhed.


  • #11   12. sep 2009 Jeg var i skole, var lige startet på HHX og kom hjem og så det i tv'et... Det var jo helt vildt...

  • #12   12. sep 2009 Det er sådan en mærkelig dag, men det er en da man har lagt mærke til, og så hvilken gøremål man har gjodt, netop denne dag.

    Eller kan man sq dårlig huske fra næse til mund, hvad skete der igår... tja, det kan jeg ikke huske.


  • #13   12. sep 2009 Jeg var i Bilka på vej hjem fra job. Der var tilbud på 10x1,5 liter coca cola. På vej op til kassen skal man igennem radio/tv afdelingen og der kørte, hvad jeg troede var, en film henover skærmene.. Jeg tænkte ikke videre over det, men tog hjemad. Idet jeg stod af toget ringede en kollega og sagde at tårnene var blevet ramt af fly...

    Jeg skyndte mig hjem og så tilbragte jeg resten af dagen/aftenen foran tv'et. Det var før-hundetiden



  • #14   12. sep 2009 Jeg havde fri den dag... sad bare og zappede rundt på kanalerne indtil jeg kom til CNN, hvor de snakkede om at et fly var styrtet ind i et af tårnene i wtc... 3 minutter senere kom så det andet fly
    Og så tudede jeg og fulgte med resten af dagen... jeg har selv været oppe i sydtårnet(i 1996), og hver den 11. sep får jeg flashback minder af den oplevelse det var at være deroppe


  • #15   12. sep 2009 jeg var på vej hjem fra arbejde og stod i kø i Netto, to kunder bag mig, stod og snakkede om at det var sådan en dag hvor man vidste hvad man havde lavet.

    nysgerrig som jeg var, så tændte jeg som det første radioen da jeg kom hjem og hørte om det første angreb.

    skynte at ringe til min mor for at høre om det kunne være rigtigt, hun sagde, skynd dig at tænde for tv, og jeg så så fly nr 2

    det var så uvirkeligt. blev ved med at tænke det måtte være fiktion


  • #16   12. sep 2009 kan jeg ikke lige få det oversat til 13-årige sprog? jeg fattede ikke dit indlæg?

  • #18   12. sep 2009 JEP det kan jeg bestemt godt.
    Jeg var på min dengang 12-årige søns værelse for at tjekke hans tøj, da vi skulle rejse til Tyrkiet d. 18/11.

    Tændte for TV mens jeg nussede med det, men det blev ikke til ret meget den dag - gik fuldstændigt i chok som alle andre.

    Vi kom dog på vores længe ventede ferie, men selvfølgeligt med masser af skrubler forinden...


  • #19   12. sep 2009 Jeg var på vej hjem fra arbejdet da jeg hørte i radioen, at der stak en del af at fly ud fra Pentagon..

    Og så var det hjem at tænde fjernsynet og ringe til min mand, der sad på sin arbejdsplads i den anden ende af landet.

    Jeg var alene resten af dagen - det var en underlig fornemmelse. Ganske surrealsistisk.


  • #20   12. sep 2009 Sad hos en ven og sappede lidt rundt på tv'et da vi pludselig så det.

  • #21   12. sep 2009 UPS. vi sku da allerede rejse d. 18/9....ikke første gang herinde vi har byttet rundt på datoer omkring 11.sept.....jeg tror det er fordi det stadigt ryster en så meget og hjertet hamrer og maven slår knuder :ó(

  • #22   12. sep 2009 Min mand og jeg sad faktisk og så nyheder på cnn da det skete for min mand ser dagligt nyheder på cnn.

  • #23   12. sep 2009 hvad ? er slet ikke med?

  • #24   12. sep 2009 jeg sad på min fars arbejde, i en computer café i kbh da jeg hørte det..

  • #25   12. sep 2009 Camilla&Sara: Hvad forstår du ikke?

  • #26   12. sep 2009 Camilla -hvad er du ikke med på? Hvad der er sket på den dato?

    Hvis det er det, så prøv at google "world trade center" eller 9/11 så tror jeg du får svar


  • #27   12. sep 2009 okay.. så er det lige meget... google er ikke gode venner med mig idag. det virker ikke her.

  • #29   12. sep 2009 Camilla&Sara: Her kan du se hvad vi skriver om.

    http://www.youtube.com/watch?v=cq_ko5jVMBo


  • #30   12. sep 2009 Var hjemme, min bror ringede til min mor og kunne ikke forstå hvad de alel var sådan oppe at køre over - Og hvorfor de pludselig tju hej skulle slå over på sådan en underlig film på TV smiley Så gik det op for mig, hvad det var...

  • #31   12. sep 2009 okay.. jeg har lige snakket med min far om det. men ja jeg var omme og blive passet hos nogle i lysbro.
    og min far i nakskov.

    Hvorfor vil du endlig have af vide hvad vi lavede? (sprøg bare af nysgerrighed)


  • #32   12. sep 2009 Vi var på ferie på Tenerife og var ikke rigtig optaget af nyheder. Men så det om aftenen på CNN og var vildt chokerede. Og allerede da vi skulle rejse hjem, var der vild opstandelse og ekstra kontrol i lufthavnene, så vil blev noget forsinkede... Men jo, jeg husker det tydeligt. Frygtelig tragedie smiley

  • #33   12. sep 2009 Jeg kan helt ærligt ikke huske det ...

    Men jeg kan huske jeg på et tidspunkt var med til at holde et minutsstilhed i skolen .. Må næsten have været dagen efter ??


  • #34   12. sep 2009 Camilla -kan se du ikke var så gammel da de skete:o)

    Men for os der er gamle nok (nu kan man så lyde lidt som et mosefund hehe), har den dato stor betydning.
    Måske ikke for os hver især personligt, men for den måde verden ses på osv er den dato betydningsfuld.

    Rigtig meget ændrede sig efter d 11/9-2001 -både praktiske ting omkring det at rejse, sikkerhed i lufthavne osv, men osse store ting som "krigen mod terror" osv.

    Der er flere datoer af den slags hvor folk bare husker hvor de var og hvad de lavede.
    F.eks. da Kennedy blev skudt.


  • #38   12. sep 2009 DKK snob -det må have været meget underligt at opleve den slags i et land der faktisk hylder det vi andre fordømte og mange græd over:o/

    Kan ikke helt forestille mig den situation.

    Der blev anholdt nogen muslimer i den del af Hamborg jeg boede i ret kort efter (nogen man mente havde forbindelse med angrebet) -og kan husker at jeg synes det var meget mærkeligt at de bare sådan levede i helt almindelige lejligheder i en helt almindelig bydel blandt os andre...
    Jeg er ikke sikker på hvordan jeg troede terrorrister boede og så ud -men synes på dem ændredes i hvert fald herefter


  • #39   12. sep 2009 DKK snob -kan slet ikke forestille mig det. Tænk at man kan juble over at så mange uskyldige mennesker blev dræbt.
    Havde de angrebet en militærbase hvad jeg set det anderledes -forstå mig ret, det havde stadig været tragisk og helt uforståeligt, men så havde man trodsalt holdt krigen rettet mod militærfolk og ikke mod voksne, børn, kvinder, mænd osv der intet som helst havde med noget at gøre:o(


  • #40   12. sep 2009 DKK snob: Det må dog have været ualmindeligt rædselsfuldt. Jeg forstår virkelig godt, at I valgte at vende hjem.

  • #42   12. sep 2009 DKK snob: Det var dog en skrækkelig situation og umulig at leve med i længden smiley Hvad med jeres børn, husker de noget af det?

  • #43   12. sep 2009 var ikke særlig gammel. tror jeg gik i 9 el 10. klasse og arbejde i en bager som fritidsjob. Da jeg var ved at lukke butikken ned, nævnte de det i radioen. Kan huske at jeg ikke anede hvad WTC var dengang, og at det ikke interesserede mig. Kunne ikke forstå hvorfor de gjorde sådan et stort nummer ud af det.... Var først senere da jeg så billederne i tv, og snakkede med nogle andre, at det gik op for mig hvor stor en ting det var....

  • #44   12. sep 2009 Jeg havde været ude og handle og kommer hjem til en mobil med MANGE ubesvarede opkald. Er godt klar over at der må være sket noget, så jeg tænder for tv'et og ser det..... Puha, jeg var lige kommet hjem fra et år i USA og havde kun været i Danmark i 1½ måned!

  • #45   13. sep 2009 Dengang boede jeg et sted for "besværlige" teenagere.
    Alle de andre unge var på kanotur i Sverige, så jeg var helt alene et par dage med de resterende pædagoger.
    Kan huske at jeg stod i køkkenet og lavede noget mad til mig selv.. Undrede mig over hvor pædagogerne var... Kunne så hører at de sad i opholdsstuen, hvor tv'et var tændt.
    De sad fuldstændig klisteret til skærmen. Sætte mig ned og så med.


  • #46   13. sep 2009 Sad og ammede min datter, mens jeg så store og små synder i tv - pludselig blev det afbrudt af direkte udsendelse fra WTC. Kunne slet ikke fatte at det var virkeligt.

  • #47   13. sep 2009 Sjovt som den dag bare sidder fast i hovedet på en.. Man kan jo næsten klokkeslet hva man lavede..

    Jeg selv var lige kommet hjem fra skole og skulle i bad hvori jeg får en besked fra en ven om at USA bliver bombet og tænker jaja dårlig joke.. Går i bad og tænder så lige for tv'et da jeg kommer ud og ser bare hele tiden de to flyvere flyve ind i tårnene og tænker sikke en dårlig film.. Indtil det går op for mig hva det er der sker..
    Skynder mig i tøjet for at hente min lillebror så vi rigtig kunne hygge os på hans 1 års føsdag.. Behøver jeg at sige at vi sad i stuen og han blev underholdt lidt fraværende :S


  • #48   13. sep 2009 Jeg havde lige afleveret min ældste i dagpleje, gik hjem med bebsen (var på barsel) og skulle have morgenmad og se morgentv...

    var fuldstændig chokeret... det var som en dårlig film, sad limet til skærmen næsten hele dagen


  • #49   13. sep 2009 Jeg var ca 2.km fra Ground Zero...........

    Kæft en ubehagelig oplevelse!! Men samtadig ekstremt rørende at se hvordan næste kærlighed, og medfølelse slog ned i alle på meget kort tid.
    Vi skulle senere på dagen ha været ovre og se tårnene, men ja det blev til en meget kort ferie, tog hjem d.13 da alt lyst til ferie var væk.
    Har aldrig før eller siden følt mig så hjælpeløs.


  • #52   14. sep 2009 jeg sad i Seattle lufthavn med min far, på vej hjem fra USA.. (vi havde været i alaska, da hele min fars side af familien bor der, han bor der også selv)

    så sad vi og spiste morgenmad inden vi skulle på flyet, og sad og så fjernsyn der hvor vi havde købte maden.. lige pludselig sagde min far til mig på engelsk '' what the fuck, Nicolas, look at this'' jeg vendte mig om, og så fly nummer 2 på vej mod tårnet.. jeg var ved at falde nede fra stolen, helt seriøst.. jeg fik mega mange kuldegysninger da jeg selv er amerikaner og fordi vi sad i et lufthavn i staterne imens det skete.. vi sørgede i lang tid over de mennesker som mistede livet, hvert år den 11. september holder vi 10 minutters stilhed og tænker på ofrerne.

    - may all of you rest in peace, i hope that all of you are in a better place now.. You were all great Americans, you didn't deserve this.
    Damn you osama, burn in hell! smiley


  • #53   16. sep 2009 Jeg husker mest at jeg så det på TV netop da fly nr. 2 ramte. Så gik ned til mine forældre og sagde det. Allermest husker jeg det, fordi min far døde i april året efter. Så når folk siger 11. september til mig, er min første tanke: Far levede stadig den dag. Ik andet.

  • #54   16. sep 2009 Jeg gik på Teknisk Gymnasium, var lige startet på 2. år.

    Jeg havde fået kyssesyge, så jeg lå på mine forældres sofa og så tv-serien Heartbeat (Små & Store Synder) , da den pludselig blev afbrudt at Nyhederne, hvor værterne var omgivet af stor tumult. Så vidt jeg husker var det hende den søde, lyshårede vært, page-klippet, ca. 30-35 år gammel... Kan ikke huske hendes navn.

    Lidt efter kommer min far hjem fra arbejde, og vi ser flyver nr. 2 ramme tårnet, live i fjernsynet... Det var som at tænde for en amerikansk film, det var virkelig svært at forstå... Da min mor kommer hjem har hun hørt det i radioen, og som så mange andre troet at det bare var en propelflyver. Min lillebror, der jo så kun var 12 år, forstod det heller ikke rigtigt da vi først fortalte ham det, da han så kom ind i stuen og så omfanget af ødelæggelse gik det op for ham. Vi sad alle 4 klistret til skærmen resten af aftenen.


Kommentér på:
Hvad lavede i den 11. september (WTC)

Annonce