Ven for fuld. {{forumTopicSubject}}
Jeg holdte fest nu her til aften. Det var slet ikke meningen at det skulle være stort, men en af mine venner som kom havde aldrig prøvet at drikke før, så det gik altså lidt galt. Han fik ikke så meget, men det var åbenbart <i>for</i> meget.
Han var helt ustyrlig, og sådan.. Men til at starte med troede vi bare han gjorde det lidt for sjov.
Men senere fandt vi ud af at han altså var blevet for fuld. Så vi fik ham udenfor, hvor vi fik ham til at falde til ro. Vi bar ham ind, og lagde ham i en seng. Han var ved fuld bevidsthed, og sådan så vi ville ikke ringe efter nogen. Efter han havde ligget i sengen lidt kastede han op. Det var ikke så meget, men der kom noget ud. Nu ligger han og kaster op i søvne. Han vågner ikke af det.
Vi vil ikke lægge os til at sove, fordi vi er bange for at der kan ske noget hvis han kaster op i søvne og sådan..
Skal vi bare lade ham sove, og så være vågne og "observere" ham?
Eller er der en bestemt måde han skal ligge på?
Håber virkelig i vil hjælpe os!
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
i må for gud skyld ikke gå fra ham . han kan blive kværket af sit eget bræk . så det er vigtig en er hos ham hele tiden . prøv at vække ham og giv ham noget vand og en kold klud på panden .
men bliver i alt for nervøse må i få ham til vagtlægen .
mar 2007
dec 2008
Følger: 67 Følgere: 58 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.040
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 105 Svar: 155
Han har lige kastet op igen. Vi har nu fået lidt liv i ham, og givet ham noget vand, og en kold klud.
Han sover nu bare videre
jul 2008
Vi drak ikke engang særlig meget. Det var bare lidt for hyggens skyld, og for lige at tage det stille og roligt.
Men det gik bare ikke efter planen.
dec 2008
Det er også en god ide i sørger for at få kontakt med ham jævnligt for kan i ikke det skal i have fat i en læge.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Han har fået alkoholforgiftning.
Hvis det er mildt nok så kaster han op med mellemrum og får tømmermænd i morgen og har evt. black out så han ikke kan huske hvad der er sket.
Bliver han bevidstløs igen så skal han tilses af en læge !! Han skal let kunne vækkes.
Man kan gå i koma af svær alkoholforgiftning og det sker hyppigere og hyppigere blandt unge ...
Her er hvad i kan/skal gøre i nat:
Behandling i hjemmet
De fleste fulde personer kan håndteres hjemme, men gør følgende:
Fjern personen fra alkohol.
Sørg for at personen ikke kan skade sig selv eller andre, dvs. undgå fald, kontakt med farlige maskiner eller køretøj.
Find ud af om det kun er alkohol, der er indtaget.
Forsikre dig om at personen er let at vække, når du snakker til ham eller ryster let i ham.
Vurder om tilstanden kan skyldes en underliggende sygdom eller skade. Se særlig efter tegn på hovedskade.
<b>Nogle skal passe på vedkommende. Man skal være sikker på, at tilstanden bedrer sig, eller at man kan skaffe medicinsk hjælp om nødvendigt. Hvis ingen kan påtage sig den opgave, bør man tage kontakt med lægen/lægevagten.</b>
Der findes ingen typer medicin, der kan fremskynde den ædru tilstand. Kaffe eller et koldt brusebad har kun en meget forbigående effekt.
dec 2008
jul 2008
Vi må se hvad der sker.
Mig og en ven holder os vågen. Tror I at vi bare skal holde os vågen hele natten?
Man kan sagtens få kontakt til ham, hvis man rusker lidt i ham. Men han er ikke rigtig til at samarbejde med. Han virker meget sløv og træt.
Skal vi bare blive ved med at vække ham med jævne mellemrum?
dec 2008
okt 2007
Det er slet ikke ufarligt det alkohol. Over 8000 15-19 årige indlægges hvert år med alkoholforgiftning.
Det med at kaste op uden at registrere det er et alvorligt symptom og havde I ikke været hurtige kunne han være blevet kvalt.
I gjorde det rigtige ved at ligge ham på siden. Sørg for at han ikke kan vende sig om på ryggen. Lig evt. nogle puder bag ham.
At han er usamarbejdsvillig, sløv og træt er symptomer på forgiftningen
Hvis han tisser i bukserne er det endnu et symptom på at han ikke har det for godt.
Når han er nogenlunde klar, let at vække og selv kan gå på badeværelset uden at falde og ikke sløv kan I regne med at den akutte fare er ovre ...
Hvis han har indåndet noget af sit eget opkast kan han forvente at få en lungebetændelse ...
okt 2007
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.831
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 652
Var det min søn, ville jeg meget gerne kontaktes.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Men et stort klap på skulderen til jer for at handle så ansvarsfuldt. Supergodt gået!!!
Nu er det hele jo heldigvis godt overstået og I er alle blevet en erfaring rigere
mar 2007
jo jeg ville også gerne have været kontaktet . og det er jeg også blevet når der har været noget med mine drenge hvor jeg så har hentet dem .
men det lyder til at de gerne vil være en ven overfor ham og være der for ham , og holde øje med ham . og at de er lidt flove over hændelsen .
men husk næste gang i skal drikke så sørg for der er en forældre hjemme .
håber han har det godt idag
okt 2007
Bente: Ville også have foretrukket de havde ringet til hans forældre men de ville nok ikke bringe ham i fedtefadet ...
aug 2008
Dog hvis der har været tale om bevidstløshed, så har jeg kontaktet 112 OG forældrene, for så er jeg ærlig talt ligeglad med forældrenes problemer med at se tingene i øjnene. Det har jeg faktisk prøvet en enkelt gang.. Det hverken kan eller vil jeg tage ansvaret for...
okt 2007
aug 2008
mar 2007
ville have det meget dårlig med at folk kom galt afsted til nogle af mine drenges fester derfor vi tog nøglerne fra dem samt sørgede for at køre de forskellige hjem .
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
aug 2008
mar 2007
ja ikke alle er glade for at skulle aflevere deres nøgler vi hørte også jamen vi bliver nok ikke så længe . hvor vi sage hvis vi ikke får nøglerne og du/i ved i ikke bliver så længe skal i køre nu for i kommer ikke ind eller får noget at drikke medmindre vi får nøglerne og i kommer i morgen og henter dem igen .
vil simpelhen ikke have det hængede over hovdet hvis de køre galt eller skader nogle andre på vej hjem fra en fest i mit hjem .
men over de fleste tog det fint og rolig . og har da også den dag idag takket os for at vi var så konsekvenset over det .
har hørt og læst hvor tit det er gået galt hvor der har været fest hvor de unge har kørt brandert kørsels hvor det er endt galt og de er endt på sygehuset .
men er glad for at de er så gamle nu at det er overstået med at der bliver holdt fest her
men køre stadig nogle gange og henter dem hvis de er steder hvor de har drukket for meget til at køre selv heller det end de selv køre eller begynder at gå og de så slinger så meget at de ender ude foran en bil .
aug 2008
Ven for fuld.