{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Jeg er rasende ! Folk der tror de bare {{forumTopicSubject}}

kan tillade sig at tage ens hund , naar den staar bundet uden for !!!

Jeg var her til morgen nede og aflevere min datter , i vuggestuen . Det tog den tid , som det nu tager da vi er igang med indkoring af hende. Da jeg kommer ud kan jeg ikke se Daisy nogen steder , og pludseligt ser jeg to damer og en pige rende rundt med hende. Jeg gaar over tager min hund og sporger hvad de bilder sig ind og tage hende , naar hun staar bundet udenfor. Jeg faar saa at vide at jeg er dyremishandler og at hunden naste gang ryger paa internat , da hun havde staaet og goet lidt. Saa er det jeg vil hore , jer ad . Er det kun mig der er af den opfattelse at man ikke tager andre folks hunde naar de staar bundet ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er rasende ! Folk der tror de bare
  • #2   10. sep 2009 Daisy er ny i familien og lider af seperations angst og derfor har vi fra adfards behandler plus dyrlage faaet at vide , at der skal tranes og at det ogsaa galder i morgen turene. Ak og ve ja da de saa mig son den store forbryder , fordi jeg tillod mig at have hunden med paa morgen tur og efterlade hende et ojeblik saa havde de ogsaa ringet 112 ....... Sikke da travlt nogen mennesker har !

• #3   10. sep 2009 altså er det overdrevet langtid altså i over en time eller mere hvade jeg nok kontaktet politiet, havde nok ikke taget hunden da man ikke ved hvordan den reagere når det er en fremmed der tager snoren... så nej det gør man ikke.. de skulle skamme sig de damer! De kunne i det mindste gå ind i vuggeren og hører om der var nogen der havde en hund stående udenfor..

• #4   10. sep 2009 Folk skal bare holde fingerene fra hunde der ikke er deres!

• #5   10. sep 2009 Nej.Selvfølgelig tager man ikke andres hunde der står bundet af. Hvis hunden har stået der i flere timer ringer man til politiet og får dem til og fjeerne hunden.
    Men jeg forstår så heller ikke du tager hunden med for og have den tøjret udenfor. Der bliver stjålet mange hunde der står tøjret af.

• #6   10. sep 2009 Man tager ikke folks hund, når den står bundet - slut!!! Hvis man mener den bliver mishandlet eller lignende, så må man vente på ejeren.
    Desuden bliver en hund ikke mishandlet fordi den står og gøer eller piver lidt, når den står bundet og venter på én.

• #7   10. sep 2009 Ringede til bellahoj og de sagde at det var ikke noget de korte ud til , men at det da var en naturlig ting at en hund ogsaa kan finde paa at give lyd fra sig paa en gaa tur , saa det skulle jeg tage med oprejst ro . Plus den ene dame stod , med to hysteriske chiere , som knurrede og goede af hende ..... Men min hund maatte ikke go igen !

• #8   10. sep 2009 Jeg undres gentagende gange over at folk i det hele taget tager deres hund med for at binde den et elller andet sted.. foran en butik, børnehave eller andet sted.. Forstår ikke meningen med det og forstår ikke at folk tør.. bla. pga. historier som din, hvor hunden bliver taget /stjålet eller hvor hunden oplever en eller anden form for stress eller angst.. bliver udsat for drillerier eller lignende.

Men nej.. Selvfølgelig skal man holde snitterne fra andres hunde med mindre hunden eller andre er i fare ved at den står hvor den gør

• #9   10. sep 2009 Folk er sq da også mærkelige nogle gange....

Havde reageret på samme måde som dig!

• #10   10. sep 2009 Her snakker vi om max 25 min . Hun var med , da vi gaar videre ud og traner bagefter .

Brug jernen . Jeg kan jo ikke tage hende med ind i vuggeren ?

• #11   10. sep 2009 Tina og alex. Jamen saa kan man kun have hunden med naar den skal luftes og ikke andre steder , hvor ejer feks for en kort stund skal have den tojret ? Her i huset er hunden et familie medlem og de kommer med de fleste steder . syntes bare det er frakt bare at tage andre folks dyr og hvis , man ikke starter med at trane et sted hvad gor man saa ?

• #12   10. sep 2009 Andrea: Hvis hunden er et familie-medlem, som skal bringes med til alt, så er det mindste man kan gøre, at undgå risikoen for, at den bliver taget af fremmede...

Ville du stille dit barn udenfor, uden opsyn?

Vi er enige om, at det er forkert af de andre, at tage den, men jeg er altså enig med de andre i, at man ikke skal efterlade hunden uden opsyn.
    Vær du bare glad for, at der ikke skete noget alvorligt...

• #13   10. sep 2009 nina p . Jeg syntes godt nok at nogen mennesker har en forvranget maade at holde hund paa nogen gange. elsker mine hunde overalt , men i mine ojne er en hund en hund og ser ingen grund til at skulle afskarme mig fra omverdenen fordi at folk syntes at hunden lider ved at staa lidt alene.

• malene k
    malene k Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #14   10. sep 2009 jeg forstår dig så godt men nej man tar bare ikke andres hunde som sagt fik jeg min amstaff stjålet ved mit hjem tirsdag aften det er sku en tom følse at side tilbage med kan jeg sige

• #15   10. sep 2009 Jeg tager nu også Tirith med når jeg afleverer barn i børnehaven og så står hun også bundet ude foran i max. 10 min. (hvor hun selvfølgelig også kan blive snuppet). Men så får jeg gået tur med Tirith samtidig med at mit barn bliver afleveret. Desuden kommer hun med ud på et tidspunkt af døgnet, hvor der er flere mennesker ude og efterfølgende går vi tur ud på engen og hjem igen. Det er en fin lang tur med forskellige oplevelser for hunden.
    Jeg vil ikke leve i en verden, hvor jeg frygter konstant for at folk stjæler min ejendom. Jeg vil have min frihed til at få min hverdag til at fungere optimalt uden, at frygte andre menneskers handlinger.
    Så er det jo godt, at jeg bor i en lille by, hvor alle kender alle - det hjælper jo lidt på det.

• #16   10. sep 2009 Mine hunde er med når de skal noget.... Ellers ikke.
    For dem ville det være dybt traumatisk at blive bundet og efterladt.. Så har de det bedre hjemme.
    de sidder af og til i bur i bilen når jeg handler, men kun hvis det ikke er for varmt

• #17   10. sep 2009 Trine l syntes ikke rigtigt man kan stille det saadan op , og misforstaa mig ikke . Jeg er ovenud lykkelig over jeg fandt hende , i god behold , men naar det er sagt saa syntes jeg lige at de burde have kontaktet mig inden at de bare tager hende og gaar med hende. En anden ting er at hvis man saa er dyremishandler fordi at hunden gor lidt hvor er man saa henne ?

• #18   10. sep 2009 Selvfølgelig må man ikke bare tage en hund der står budet.

Men man må heller ikke køre for hurtigt, stjæle musik fra internettet, ryge hash eller skyde på hinanden midt i København! Men alligevel er der nogen der gør det.

Vores hunde er ikke med ude at gå, hvis jeg skal ind i en butik eller lignende. For det første har hundene ikke noget ud af det, og så ville jeg ikke kunne slappe af, i frygt for at de var væk når jeg kom ud, eller at nogen lige sparkede til dem, eller gav den noget de ikke kunne tåle, eller.......

• #19   10. sep 2009 Raceist . Respektere din maade at holde hund paa , og de valg du tager med hensyn til dine hunde,. Jeg er bare af den overbevisning af hun godt kan faa en hyggelig tur ud med os , til trods for at hun staar bundet lidt. For det andet gor det mig rasende at folk bare tror at ens hund er falles eje. Lidt alla hvis du ikke holder hund som vi gor , saa tager vi den bare og melder dig for dyremishandling , eller truer med at sende hende paa internat>??!

• #21   10. sep 2009 Hvis jeg skal ud at handle tager jeg ikke Tirith med - for er enig i at hun ikke får noget ud af det.
    Nu er det jo sådan, at man lærer fra barnsben, at man IKKE må tage andres ting og "sjovt" nok er der nogle, der aldrig lærer det. Der er også risiko for, at der er nogle der bryder ind i mit hus, men indimellem må jeg efterlade det ubevogtet - også med en hund i huset, der så er alene hjemme og i risiko for at blive stjålet. Ved godt det er nemmere, at stjæle en bundet hund udenfor, men alligevel...

• #22   10. sep 2009 Ja jeg burde ogsaa mene at voksne mennesker burde kende forskel paa dit og mit .

De saa jeg satte hende da vi gik ind , og der var en anden fra vuggestuen der havde set dem gaa hen og tage hende max 5 min efter at jeg gik ind , for at aflevere min datter .

Jeg skal lige ned og afhente min datter , og denne gang uden hund men kigger lige ind senere . Hav en rigtig dejlig dag alle sammen.

• #23   10. sep 2009 en hund der er med ude at opleve noget, bliver som regel og mere social, hvilkes jeg bedst kan lide ved en hund. som tid tager jeg da vores med op at handle, så får hun da lige en ekstra tur. og de fem min det tager at handle tager ingen hunde vist ikke skade af.. og som astrid siger kan man jo også få stjålet en hund hjemme.

• #24   10. sep 2009 Og jeg er totalt enig med Tina og Alex her.
    Min hund bliver aldrig taget med ud at handle og lign., hvor hun skal bindes udenfor. Hun har det langt bedre derhjemme og jeg behøver ikke være bange for, at hun bliver taget. Og så kan jeg koncentrere mig 100% om at gå tur med hende, når det er det, jeg gør.

Men nej, men må ikke tage andres hunde, men det sker jo desværre og den risiko vil JEG ikke løbe.

• #25   10. sep 2009 Man kan få nogle snore med "lås" til tyverisikring af hunde der bliver bundet udenfor.

Men havde meldt dem for tyveri.

• #26   10. sep 2009 Andrea, du skriver at hunden har seperations angst og alligevel lader du den stå alene bunden udenfor i 25 minutter ? i mine øjne er det dig, der er uansvarlig som hunde ejer i den forbindelse - beklager ....

• #27   10. sep 2009 snor med lås, den hjælper ikke rigtig man kan da bare tage halsbånet af, og tage hunden med

• #28   10. sep 2009 Pia p og Beanmor . Tja nu har jeg haft min dyrlage og min adfards behandler inde over , og de har begge raadet mig til at tage hende med , og trane i smaa portioner . Det skal lige siges at vi ikke lagde ud med 25 min , men folte idag at det var paa tide og oge tiden lidt . Har i da andre forslag til hvordan jeg saa gor , for saa tager jeg da meget gerne imod . Hendes goeri startede ikke da jeg stilte hende udenforan vuggestuen men , da de tog hende og deres arrige chiere stod og goede og knurrede af hende.

• #29   10. sep 2009 Beanmor: Præcis!!

• #30   10. sep 2009 Beanmor . Jo stoler da paa dem , men er da klart aaben for raad. Suger intryk og gode fif til mig , og vil da prove mig forsigtigt fremad med din anbefalede fremgangs maade .

Tak for raadet.

• #31   10. sep 2009 Ligegyldig hvad, så tager man ikke andres hund. Hvis man har et problem med at den står tøjret, så kan man vente på ejeren og påpege ens misbehag over pågældende situation, hvis man finder det absolut nødvendigt. Hvis pågældende personer så, at hunden blev tøjret og tog hende ca. 5 min. efter, så har de også set hvor ejeren gik hen og kunne have hentet ejeren fremfor, at tage hunden. De ved jo ikke hvordan hunden har det og det er da mere stressende for hunden, at et fremmede menneske går med den sammen med nogle "aggressive" hunde.

• #32   10. sep 2009 Astrid a. Det var ogsaa det jeg blev gal over . Der gik pracist 5 min inden de gik hen og tog hende , og det var der to vidner paa. Det er sikkert at det ikke hjalp at fremmede tog hende og de to chiere har da gjort hende , endnu mere utryg. Suk altsaa syntes stadigvak at det er en underlig maade at gore tingene paa.

Nu er jeg saa blevet det klogere med traningen , men stadigvak burde voksne mennesker , godt kunne kende forskel paa dit og mit. Kunne aldrig falde mig ind at , tage andre folks dyr...

• #33   10. sep 2009 Og ja de saa udmarket godt , hvor jeg gik hen.

Kommentér på:
Jeg er rasende ! Folk der tror de bare

Annonce