{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Online Tilmeldt:
29. apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789

Nogle dage fortryder jeg... {{forumTopicSubject}}

... at jeg anskaffede mig en Nymfeparakit *suk*

Jeg sad her ved computeren og pludselig begynder Lilly at pive med sin pive-bold som hun ofte gør "Piv-piv, piv-piv"
Ber hende lidt surt om at stoppe og kigger over på sofaen.

Lilly vågner så og ser noget fornærmet på mig, for det er altså ikke hende der piver med bolden.
Det kommer fra Mette - min fugl...

Den dumme fugl har så valgt at lære den mest irreterende lyd jeg kender - helt af sig selv *GG*
Og hun gentager den glædeligt - også selvom man ber hende stoppe med trusler om bål og brand.

Damn jeg er allerede træt af den fugl - men skulle da lige filme det:
http://hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=23737

Hehe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle dage fortryder jeg...
  • #1   4. sep 2009 Deter da en dygtig fugl du har.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#2   4. sep 2009 Synes bestemt ikke hun er dygtig, når hun lære lyde af sig selv.
    Hun skal kun lære de sange og lyde jeg prøver at proppe ind i hovedet på hende *GG*

Men hun ved virkelig hvordan man irretere mig mest muligt ;D

• #3   4. sep 2009 hehe sjovt.. har selv hart sådan en fugl. den kunne virkelig være irreterende en i mellem, den pipede løs når min mors bil kom hjem vejr da og det er med en stor fælles p plads ved lejligheder, men kun når det var hendes bil der kan startede hun:-) den døde lige dagen inden vi skulle hente vores nye hvalp for tre år siden

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#4   4. sep 2009 Stine: Ja de larmer en del. Mere end jeg havde forventet. Havde dværgpapegøje før og de larmer også, men slet ikke på samme måde ;D

Det var trist at den døde. Hvor gammel blev den?

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#7   4. sep 2009 Eva: Ej hvor træls *GG* Det er ikke sjovt når de lær sådan nogle lyde, hehe

• #8   4. sep 2009 *GG* SUper video, og super fugl:-)

• #9   4. sep 2009 ja, det er utroligt, hvad de kan lære de kære fugle. Jeg kender en veninde, der havde en solsort i haven, der kunne sige som deres fastnet telefon, og den havde ellers ikke en normal lyd..det skabte også en del rendende frem og tilbage...

• #10   4. sep 2009 kan ikke huske helt hvor gammel den blev men det var mellem 10 og 13 år.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#11   4. sep 2009 Lykke: Haha det er det gode ved mobiler, der skifter man bare ringetone *GG*

• #12   4. sep 2009 vi havde den fra den var helt lille, lige da de kan komme "hjemme fra" da det var min moster og hendes mand der havde fugle opdræt. den blev dog aldrig rigtig tam, vi kunne have lågen åben i flere timer uden at den ville ud. (skriver fra min søster profil)

• #14   4. sep 2009 Det problem kan da hurtigt løses..... he he ..... KIK HER

(link fjernet)

• #15   4. sep 2009 *NITTIB* du er bare for sej med de billeder, hvor er det sjovt!

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#16   4. sep 2009 De to små: Jeg frygter at Mette lær at gø smiley *GG*

NITTIB: Tro mig, de tanker har jeg haft når hun virkelig bliver hysterisk med sine lyde og ikke vil stoppe *GG* Og tror Lilly er med på idéen ;D

• #17   4. sep 2009 Min mors nymfe lærte sig selv bårde dørklokken og telefonen. Kæft den kan drive hende til vanvid. Jeg skriger af grin når hun står og siger hallo i telefonen og der ikke kommer noget svar, eller går ud i gangen og kigger til døren. Skøre fugl og hvis den så kan se sit snit til det, hopper den op på hendes kaffekop og drikker kaffe. Så kaffen kan hun ikke lige have stående fremme, når den ikke er i sit bur.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#19   5. sep 2009 Mette: Haha, det må være en egenskab de nymfer har - at drive deres ejere til vanvid *GG*
    Min gamle dværgpapegøje havde meget med vand i kopper og glas. Kom jeg med et glas vand, kom fuglen med det samme ned og satte sig på kanten og tog sig et bad ;D

Susanne: Haha, fugle er underholdende. Jeg ville super gerne have en stor fugl, men er bange for at de larmer lidt for meget til en lejlighed.

Karin: Hehe ja det er både sjovt og irreterende for mig ;D

• #20   5. sep 2009 Vi havde en undulat på et tidspunkt, den stod i nærheden af marsvinet. Den lærte rimeligt hurtigt og lave de samme fløjte/hvinelyde som marsvinet lavede hehe. Så var det lige med og finde ud af hvem det var der tiggede om opmærksomhed og mad. For marsvinet fløjtede jo hver gang køleskabet blev åbnet *GG*

• #21   5. sep 2009 jeg har en veninde, hvis undulat stod på hendes værelse, hun var, da hun var mindre dovent anlagt, og det oftest brugt ordvalg var....GIDER IK´. Og gæt engang hvad fuglen sagde....Gider ik´...he he. den har nok lige hørt det et par gange.

• #22   5. sep 2009 Jeg havde også en nymfeparakit engang. Den begyndte at larme helt vildt når jeg øvede på elektrisk guitar, men det var selvfølgelig kun de højeste og mest skingre toner den lærte :O( Tro mig jeg havde også nogen gange lyst til at lukke den ud af vinduet...

NITTIB - Du er simpelthen for genial *LOL*

Kommentér på:
Nogle dage fortryder jeg...

Annonce