{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759

En fugl med et dødsønske {{forumTopicSubject}}

Jeg fik en fugl for en uge siden - Mette Fugl - en håndopmadet nymfeparakit, som lige nu er ved at lære at blive rigtig tam.

Mette er ikke særlig glad for mig endnu - men er ekstremt glad for Lilly. Problemet er bare at Lilly spiser fugle som hende til middag - hun er hvertfald glad for at slå smådyr ihjel.

Men det er Mette ligeglad med. Hun er overhovedet ikke bange for Lilly - og når hun er ude af buret, træner jeg hundene i, at de skal lade fuglen være, at det er min.
Kun en hund af gangen og altid i snor - self.

Heldigvis forstår Lilly godt, at mit nej virkelig betyder nej - så hun gør ikke fuglen noget, selvom hendes øjne lyser at hun ikke er tilfreds med det - men Mette Fugl, gør det heller ikke nemt for Lilly. For hun flyver rundt om hovedet på hende, lander på hendes hoved og snor - og nibler lidt i hende. Hun elsker virkelig Lilly. Har aldrig set noget lign.

Det er virkelig en sær fugl. Er det normalt at fugle elsker hunde på den måde?

Nå men ville egentlig også bare dele min skøre fugl med jer. Tror I det kan lykkes at få Lilly til at acceptere at fuglen ikke skal slås ihjel, så hun kan komme ud af snoren på et tidspunkt?

Billeder:
http://images.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/684493_l.jpg
http://images.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/684492_l.jpg
http://images.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/684491_l.jpg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En fugl med et dødsønske
  • #1   19. aug 2009 LOL det sidste billede er altså fantastisk.

"moar mener du det? Ikke bare en lillebitte haos hva???" *GG*

• #2   19. aug 2009 haos = haps -ønsker mig en staveplade;o)

• #3   19. aug 2009 Hehe ja hun tigger virkelig for at få lov at spise den fugl - men ved godt at hun aldrig får lov.
    Og Fuglen er så ligeglad med at Lilly oser af rovdyr, og endda startede den første dag med at gø af hende

• #4   19. aug 2009 Kan du ikke låne en "rigtig" fugl -sådan en stor ara eller noget... så må Lilly da indse at fugle ikke er mad *GG*

• #5   19. aug 2009 Jeg ved ikke om det ville virke - Lilly har et ret stort ego *GG*

• #6   19. aug 2009 Bettefisen: Hehe, faktisk lærte Lilly også det med mine marsvin. Hun kunne sagtens ligge ved siden af dem og snuse dem i bagenden uden at gøre dem noget. Men marsvin er langsomme - hvor fugle jo er hurtige i deres bevægelser. Tror det tricker Lilly mere. Ligesom mus og hamstere også er hurtige i deres bevægelser.

Ville aldrig nogen sinde efterlade Lilly og et mindre dyr sammen uden opsyn. Det er jeg for glad for mine dyr til.
    De gange Lilly har slået dyr ihjel, har været fordi de er sluppet ud af deres bur eller fugle i haven.

• #7   19. aug 2009 Hahaha det var en god historie.

På det sidste billede ligner Lilly en der siger "Hvornår siger du værsgo? Er det nu? Eller nu?"

• #8   19. aug 2009 Hehe det er jeg også næsten sikker på at hun tænker ;D

• #9   19. aug 2009 Tinna -forskellen er at en ara kan give igen;o)

Ikke sikker på Lilly klarer den med begge øjne, ører osv i behold, men mon ikke hun så vil holde sig fra fugle fremover *GG*

• #10   19. aug 2009 Hehe tror bestemt hun vil have respekt for sådan en ligesom med fremmede katte der kradser hende, når hun prøver at parre dem.
    Men så har hun fundet et smart trick - hun danser om dem i en bue mens hun gør. Dumme hund.

Sådan en fugl ville dog aldrig komme ind i mit hus. Er mega bange for dem, hehe. Ikke større end en Grå Jaco til mig, tak smiley

• #11   19. aug 2009 Det gjorde Reiki osse med en af mine veninders ara -men det stoppede nu ret hurtigt. Jaques kunne nemlig godt fortælle at han skulle holde op.

Han kunne endda sige "sssschh" *GG*

• #12   19. aug 2009 Nå ja -og så kunne han råbe siiit siiiiiit, men det virkede ikke rigtigt;o)

• #13   19. aug 2009 Haha elsker papegøjer der kan tale smiley
    Jeg prøver også ihærdigt at gentage forskellige ord til Mette, i håb om at hun lære dem en dag. Bare hun lære noget, så ville jeg være glad *GG*

• #14   19. aug 2009 Jeg har haft sådan en der da jeg var lille..Han kunne snakke! Men han var også gammel og jeg fik ham af en ældre damme så hvordan han har lært det kan jeg ikke svare på..

• #15   19. aug 2009 Tror det handler om tålmodighed og gentagelse *GG*
    Har aldrig før haft en fugl der kunne tale, men har så self også kun haft dværgpapegøjer og zebrafinker ;D

• #16   20. aug 2009 Altså vi har haft en undulat der kunne sige ganske få ord, og så kunne den efterligne en frygtelig masse lyder.
    Bl.a. kunne den sige hej, og så kunne den efterligne lyden af døren der åbnede og lukkede. Temmeligt spooky når man som barn var alene hjemme *GG*

Araen fra før, bar tydeligt præg af at bo i et hundehjem. Han kunne kalde på de to hunde der boede der, bede dem være stille, bede dem sitte osv (de adlød dog ikke, kunne ellers have været super skægt hehe)

Jeg synes sådan nogen fugle er ret fascinerende. Jeg ville ikke selv have en, men de er altså specielle:o)

• #17   20. aug 2009 HAHA! Jeg har oplevet en dværgpapegøje snakke..dvs den råbte grimme fornærmelser efter alle! Det var lidt noget skidt da den stod i en forretning og en dag gik den for vidt og skreg noget meget grimt efter en kvindelig kunde...SÅ røg den ud i baglokalet...

• #18   20. aug 2009 MT -jeg har altid så ondt af papegøjer der sidder i butikker. SYnes ofte de virker stressede og tit mangler de fjer:o(

Der var en i en tøjbutik her i byen da jeg var yngre. Den havde stort set ingen halefjer (mener det var en kakadue. I hvert fald en ret stor hvid en), og så skreg den heeeele dagen:o/

Men ja, de gentager jo hvad man siger til dem, og så kan man jo overveje hvem der har lært DEN gøje at tale hihi

• #19   20. aug 2009 Michelle...det var en dyrehandel og den kom med hjem til ejeren hver aften. Den kom kun med i butikken fordi den ellers kedede sig der hjemme.. Den havde alle sine fjer og bed alle der stak fingrene ind til den! dumme kræ hehe

• #20   20. aug 2009 Dværgpapegøjer kan ikke tale??
    Har læst i diverse bøger at de ikke har stemmebåndet til at lære at tale.

• #21   20. aug 2009 det var sådan en lille grøn en med lidt farve på, ved ikke hvad den hedder så

• #22   20. aug 2009 POKKERS OGSÅ....... man KAN ikke være i fred for den fugl...... seee hvad den gør ved mig........ HJÆÆÆÆLP.

(link fjernet)

• #23   20. aug 2009 LIDT STØRRE BILLEDE ...

(link fjernet)

• #24   20. aug 2009 hahahahahahahahahahahahahahaha det er bare SÅ GODT!!! F**K hvor det ser ægte ud. hahaha

• #26   20. aug 2009 det der turde jeg ikke:-99

det ser nu både sjovt og sødt ud

• #27   20. aug 2009 nu håndopmader jeg selv fugle, når folk ønsker det, og da jeg jo har hunde, er det en naturlig ting for fuglen, at acceptere hunde.
    En håndopmadet fugl, ser ikke de samme farer som en ikke håndopmadet. Så er det lige meget om det er hunde, katte eller et andet dyr.
    Det skal nok lykkedes. Det er jo vildt spændende for din hund her i starten, men det bliver bedre med tiden...
    Held og lykke med din lille pip hans

• #28   20. aug 2009 Tak for jeres svar alle sammen smiley Og NITTIB: Igen genialt billede. Gjorde min morgen så meget sjovere *GG*

• #29   20. aug 2009 Sjovt, jeg har også haft en Nymfeparakit, der hed Mette Fugl.
    Hun elskede vores marsvin og sad og gylpede mad op til det, og nussede dens pels, også selvom der var andre Nymfeparakitter i nærheden.

• #30   20. aug 2009 hvor er det sødt at den lille fulg mette er så glad for hunden smiley

• #31   20. aug 2009 Hanne: Måske fordi vi har opkaldt begge vores fugle efter hende den politiske journalist der ofte er i TV?

Kommentér på:
En fugl med et dødsønske

Annonce