{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.728 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789

Anbefal en fugl {{forumTopicSubject}}

Da min guldhamster er ved at være gammel og jeg ved at han ikke lever for evigt, er jeg begyndt at søge lidt på forskellige fugle.

Jeg har før haft fugle - dværgpapegøjer, undulater og zebrafinker, så det er ikke det jeg leder efter. Elsker dværgpapegøjerne, men kunne godt tænke mig at prøve noget andet.

Kan I anbefale en fugl til mig. Jeg bor i lejlighed, og fuglen må derfor ikke larme voldsomt. Som en Dværgpapegøje er det fint nok, men ikke meget højere.
Fuglen skal være nogenlunde nem at have med at gøre og ikke kræve alverdens specielle fodertyper.
Den må både være lille, mellem og stor - og om den kan blive tam er ligemeget.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal en fugl
  • #1   6. apr 2009 Jeg har haft en rigtig sød nymfeparakit. Den kunne dog godt finde på at skrige lidt rigeligt hvis jeg spillede musik. Synes de er så kære med den lille top - lidt ligesom en mini kakadue. Kan blive meget tamme.

• #2   6. apr 2009 Tina: Det var en fugle jeg ikke har hørt om før. Den vil jeg helt bestemt læse noget mere om smiley

Miemiv: Nymfen har jeg også kikket en smule på smiley

Tak for jeres bud

• #3   6. apr 2009 Tina: Så det er ikke en god burfugl? Jeg ønsker ikke at min fugl skal være tam. Det har mine fugle aldrig været, da det for mig er et "se-på-dyr" og ikke noget jeg kan have ude og tale med dagligt (mest pga hundene og katten)

Den skal kunne trives med at være i et stort fuglebur i stuen med mulighed for at komme ud og flyve en gang imellem.

• #4   6. apr 2009 Ok det var godt, for det er self vigtig at den vil trives smiley
    Synes den minder en smule om dværgpapegøjen i udseende. Rigtig smuk.

• #5   6. apr 2009 ved ikke hvad jeg skal anbefale, har selv nymfeparakitter, men de larmer. men her er der en masse til salg

http://www.fuglemarkedet.dk/handel/handel.php?type=salg&gruppe=tropstue

• #6   6. apr 2009 Jeg synes ALDRIG , man kun skal have 1 fugl...... jeg synes det er synd.

men Baraband.... Græsparakit....Kardinal....Sangparakit....Blommehovedet Parakit....Alexander Parakit....Kanarievinget Parakit....Prinsesse Parakit.... Pennant Parakit....Turkis Parakit......... er meget rolige og smukke fugle...... lette at holde..... og larmer ikke...( slet ikke som Nymfe Parakikken gør.

Jeg har haft dem alle....... men ALTID et par..... ALDRIG 1 alene... :O)

• #7   6. apr 2009 Ups...... Parakikken... = Parakitten.... *GG*

• #8   6. apr 2009 *NITTIB*: Det plejer jeg heller ikke at mene - men jeg ønsker kun at have en fugl. Dværgene burde heller ikke holdes alene - men min første, Fugl hed han - sad alene og han var den af mine fugle der trives bedst. De andre, som alle sad i par, var meget sky når man kom i nærheden af dem.

• #9   6. apr 2009 ~ TINNA ~

Hmmm.... så skal du ikke vælge nogen af dem jeg har skrevet..... det ville være meget synd , hvis de skulle være alene......og du skrev jo selv , at den ikke skulle være tam..... men en " se på fugl ".....

Så kan jeg ikke anbefale nogen...... da jeg mener at alle fugle skal have en mage..... :O)

• #10   6. apr 2009 Og SLET IKKE papegøje - fugle..... da det er meget sociale fugle, som hvis de keder sig... så plukker de alle fjerene af sig selv.... eller finder på andre ting... ( bide sig selv i vinger og fødder ).....:O(

• #11   6. apr 2009 jeg kan varmt anbefale dig 2 Bourkes parakitter, de har en sød stemme og er meget søde og tillidsfulde........en dejlige lille fugl. dog egner de sig ikke til at være alene

• #12   6. apr 2009 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *
    helt enig.................ALTID " SAMMEN aldrig alene.............det er fugle ikke skabt til, de er flokdyr.
    ALene fugle er KUN for vores skyld og slet ikke for fuglen...........det er dyreplageri.

• #13   6. apr 2009 ****Skønheder med hjerne** *

Jaaa.... det er også en meget sød lille fugl........ men den egner sig heller ikke til at være alene........ og TINNA vil kun have een fugl.... :O)

• #14   6. apr 2009 Alexanderparakitten larmer mere end en tyverialarm !!!!!!!!!!! Hold da kæft vi var ved at falde ud af sengen da den gik igang...

• #15   6. apr 2009 Tina og Alex N

*GG*.....jaaah... det kan der måske være noget om.... men jeg synes ikke de larmer lige så meget som Nymfe Parakitten....... men det kan da godt være mine Alexander Parakitter var rolige og " velopdragne " .....*LOOOL*

• #16   6. apr 2009 Jeg har kun nymfer nu.. de snakker en del og i meget længere tid end alexander....
    Men når alexander så sagde noget... Er du vild det var højt... Og det var vel omkring 5-10 gange om dagen...
    Det var så meget at vores naboer begyndte at kommentere det.. Og vi bor i hus ( Udendørs fugle)

Tror ikke det bliver populært i en lejlighed

• #17   6. apr 2009 *NITTIB* enig..............der er INGEN fugle der egner sig til at være alene...

når jeg sælger af mit opdræt, er det kun parvis............ingen for lov til at købe een fugl, hvis den skal sidde alene i et bur...
    så må de finde et andet sted at købe.

• #18   6. apr 2009 Hvad med en Lorie, det er en meget legesyg parakit, det er en frugtspiser og nektar, så den støver ikke så meget og de har en sjov kælen lyd, synes jeg smiley

• #19   6. apr 2009 Jeg er helt pjattet med kakaduer :o) Specielt de hvide med den gule strit top.. Det er virkelig bare søde, min moster og onkel har mange fugle og har derfor kendskab til en del. Men det er papegøjer, de har også araer, de larmer lidt, men er nu også søde

• #20   6. apr 2009 Jeg ved godt at man bør holde dem parvis. men havde håbet at finde en fugl der var mere ligeglad.

Har lige nu skrevet lidt sammen med en opdrætter af grå Jaco og de kan gå alene og skulle vist ikke larme så meget som mange andre store papegøjer.

Da det er min drømmefugl er det en jeg vil arbejde lidt videre med.

• #21   6. apr 2009 ~ TINNA ~

jeg havde for mange år siden en grå jaco...... den var meget tam... sagde alverdens ting.... den havde jeg kun een af.... men jeg havde til gengæld 7 andre papegøjer samtidig.. ( Ara...kakadue...Amazon ...osv.)

Jeg kan fortælle dig..... at den piftede SÅ højt...... at min nyfødte datter fik indadvendte trommehinder... og skreg i flere uger.... og var til ørelægen masser af gange.... indtil vi fandt ud af.... at det var jacoens pift, der var skyld i det......

Vi solgte papegøjen.... og min datter fejlede aldrig noget med ørerne mere...

Jeg ville ALDRIG købe en papegøje... ( hverken den ene eller den anden slags ) ... hvis jeg havde små børn...... og SLET ikke hvis jeg havde HUNDE... da hundens hørelse er mange gange bedre end vores.

Måske kan man have dem udendørs... men IKKE i en lejlighed.

Jeg vil da heller ikke tage modet fra dig.... men tænk dig godt om........ hvis du stadig kun vil have 1 fugl......eller en enlig Papegøje..... hmm
    .........jeg har haft alle mulige fugle... ( papegøjer... undulater... kanarier.... parakitter...tropefugle... vævere....duer...mæfikker....fasaner.)............ja.. du kan ikke nævne en eneste jeg ikke har haft.....

Men held og lykke med det alligevel.... :O)

• #22   6. apr 2009 Hende opdrætteren jeg har skrevet med har også hund. Jeg spurgte nemlig ind til det. Også mht til evt stress.
    Men hun har selv 2 hunde og har haft og opdrættet jacoer i 30 år. Også indendørs.

Jeg ved ikke. Nu må jeg se på det. Min hamster har jo også stadig lidt levetid tilbage og det giver mig noget tid til at tænke, læse og beslutte mig. Vil ikke gøre noget forhastet.

Det at min kommende fugl ikke skal være tam er ikke det samme som at den skal være mega sky. Gider ikke at når jeg sætter mig i sofaen så fare den op. Det gjorde mine dværge-par. Men Fugl - som sad alene, var meget snaksagelig. Ikke tam - for tog jeg ham ud bed han og fløj væk.

• #23   6. apr 2009 Ok...... men jeg skriver jo også bare MIN mening....... og som opdrætter i over 40 år..... *LOOOOL*

Og jeg vil da respektere , der er andre , der har en anden mening end mig.......... og som smadder gerne vil sælge en Jaco.... til flere tusind kroner..... :O)........

Jeg håber du finder hvad , hvad du gerne vil have.... :O)

• #24   6. apr 2009 Det lød slet ikke bittert...

• #25   6. apr 2009 ~ TINNA ~

Nææææ .... jeg er skam ikke bitter , ( hvis det er mig du mener )..... jeg kan jo sådan set jo være ligeglad.....

Jeg kom bare med det jeg har erfaring med.....:O)

• #26   6. apr 2009 *NITTIB*: Og det sætter jeg stor pris på. Jeg er meget glad for alle de råd jeg får, ellers ville jeg ikke spørge. Men jeg synes måske det lyder lidt for hårdt når du skriver det med at de skal være 2 sammen.

Jeg skal ikke have 2 - og det ligger i noget personligt, som jeg ikke vil nærmere ind på.
    Er jeg total mishandler ved at få kun én fugl, må jeg jo få en guldhamster igen.
    Jeg skal hvertfald ikke have 2.

• #27   6. apr 2009 Jeg ville ALDRIG være bekendt at kun at have 1 fugl.... jeg synes det er meget forkert....og ikke noget fuglen selv ville vælge..... Derfor....

Desuden kan man ikke have en Papegøje i bur hele tiden... den skal være ude af buret flere timer om dagen... ellers bliver den tosset / skør... den piller fjerene af sig selv, til den er helt nøgen.... bider sine fødder til blods og også vingerne......hvis den keder sig......

Papegøjer skal også have animalsk foder og frugt... og ikke kun papegøjefrø..... så det er såmænd ikke bare en fugl man har for at kikke på den.....den skal faktisk underholdes flere timer om dagen, hvis den er alene...

Men det er stadig noget du selv bestemmer...... men du kan prøve at kikke her..... eller selv finde noget på Google...

(link fjernet)

• #28   6. apr 2009 Falder valget på en Jaco skal den heller ikke bare være en se på fugl. Det er jo en stor papegøje, der kræver lige så meget arbejde som en hund.
    Fuglen jeg har drømt om siden jeg fik min første zebrafinke som 10 årig.

Men jeg vil fx ikke tvinge en dværgpapegøje til at blive tam, for at den skal underholde mig. Dem jeg har haft 10 i alt - har haft det bedst med at passe dem selv. Men kun Fugl - som sad alene de første 10 år af sit liv, var til at komme til.
    Den blev ikke gladere af at komme til at sidde med en anden fugl.

Kommentér på:
Anbefal en fugl

Annonce